Film Het HORROR topic

It follows vond ik ook echt wel erg creepy. Dat idee dat iets achter je aan zit dat de vorm van eender wie kan aannemen is genoeg brandstof voor een grote paranoia trip.
 
Child's play 1 de horror film waar ik jaren bang van geweest ben ( natuurlijk veel te jong deze gezien denk 8 jaar ) Jammer dat deze bijna nooit opnieuw worden uitgezonden 1,2 en drie al de rest was pure rommel.
 
Ik heb gisteren Pet Semetary bekeken. Aangezien ik fan ben van Stephen King toch een beetje teleurgesteld. De sfeer zat wel goed, maar de verschillen met de originele Pet Semetary maken de film toch anders aanvoelen. Het was niet slecht, maar had zeker beter gekund!
 
Ik heb al vrij veel verfilmingen gezien van boeken door Stephen King en ik vond de meeste vrij crappy eigenlijk. The Shining staat op eenzame hoogte, maar die vond King dan blijkbaar verschrikkelijk. :D
 
It follows vond ik ook echt wel erg creepy. Dat idee dat iets achter je aan zit dat de vorm van eender wie kan aannemen is genoeg brandstof voor een grote paranoia trip.
Van de afgelopen tien jaar is dat denk ik de enige film waarvan ik 's nachts heb zitten dromen. Heftige nachtmerrie, geniale film!
 
Child's play 1 de horror film waar ik jaren bang van geweest ben ( natuurlijk veel te jong deze gezien denk 8 jaar ) Jammer dat deze bijna nooit opnieuw worden uitgezonden 1,2 en drie al de rest was pure rommel.
Mijn eerste horrorfilm als klein manneke was Evil Dead op VHS in die tijd. Op een scary moment springt onze kat in de kerstboom en trekt die de grond op, mijnen tikker brrrr...
 
Ik heb al vrij veel verfilmingen gezien van boeken door Stephen King en ik vond de meeste vrij crappy eigenlijk. The Shining staat op eenzame hoogte, maar die vond King dan blijkbaar verschrikkelijk. :D

Veel van zijn boeken zijn inderdaad slecht verfilmt.
Voor mij is zijn beste film The Green Mile.
Nog enkele goede zijn Christine, Stand By Me, Misery, The Shawshank Redemption, 1408, The Mist, It (1990).
Voor de rest zijn er veel middelmatige films en enkele slechte.

Mijn eerste horrorfilm als klein manneke was Evil Dead op VHS in die tijd. Op een scary moment springt onze kat in de kerstboom en trekt die de grond op, mijnen tikker brrrr...

Ik weet niet meer bij mij maar ik denk dat dat It en Braindead moet geweest zijn.
 
Mijn Horror ontmaagding was "The Night Of The Living Dead" (1968).
Ergens toen ik 14j was en een van de eerste keren dat ik alleen mocht thuisblijven, toevallig was het die avond de Halloween avond op TV (met Jan Verheyen dacht ik)



Ik was direct verkocht, en ik blijf een grote passie hebben over alles zombie gerelateerd...
 
Ik heb al vrij veel verfilmingen gezien van boeken door Stephen King en ik vond de meeste vrij crappy eigenlijk. The Shining staat op eenzame hoogte, maar die vond King dan blijkbaar verschrikkelijk. :D
Ik heb zelf een enorm zwak voor King adaptaties.
The Shining bij mij ook ver op kop, maar toch wel veel anderen die ik goed vind, of op z'n minste toch aangenaam om naar te kijken.

Carrie, The Mist, Creepshow, Christine, Doctor Sleep, The Mangler, Gerald's Game...

Qua miniseries vind ik Salem's Lot echt dik de moeite, en hoewel It en The Shining wat gedateerd lijken, heb ik er nog wel echt van genoten omwille van hun hun zeer letterlijk vertaalde cheesy Kingness.
 
Eerste horror hier was waarschijnlijk een dikke 15 min van The Shining. 5 jaar oud? Mee tv aan het kijken terwijl ik in men bedje moest liggen .
De tweeling ben ik nog lang tegengekomen in mijn nachtmerries.

Laatste jaren zijn best goed geweest voor horror met de 2 Ari Aster films op kop. Bone Tomahawk al het meest herbekeken. Richard Jenkins als Chicory is zo aandoenlijk.
 
Eerste horror hier was waarschijnlijk een dikke 15 min van The Shining. 5 jaar oud? Mee tv aan het kijken terwijl ik in men bedje moest liggen .
De tweeling ben ik nog lang tegengekomen in mijn nachtmerries.

Laatste jaren zijn best goed geweest voor horror met de 2 Ari Aster films op kop. Bone Tomahawk al het meest herbekeken. Richard Jenkins als Chicory is zo aandoenlijk.
Hoewel ik snap wat ge bedoelt, vind ik BT nu geen horror. Elke Zahler film flirt wel wat met de horror, maar is imo nooit een horror film. Geweldige film wel... staat makkelijk in mij een kopie top20 van de decade probably. Mijn vriendin is wrsch niet akkoord... die is gestopt met kijken na 1 welbepaalde scène :p.
 
Horror is decennia lang mijn favo genre geweest maar het genre is sinds de jaren 2000 nogal overheerst geraakt door studiofilms die vooral banken op een vaste formule die volgens hen op dat moment populair is en nog erger, vaak totaal ongeïnspireerde low budget indie films. Op een aantal uitschieters na is het genre de laatste jaren een beetje aan het slabakken spijtig genoeg.
 
Terug
Bovenaan