Film Het HORROR topic

Hoewel ik snap wat ge bedoelt, vind ik BT nu geen horror. Elke Zahler film flirt wel wat met de horror, maar is imo nooit een horror film. Geweldige film wel... staat makkelijk in mij een kopie top20 van de decade probably. Mijn vriendin is wrsch niet akkoord... die is gestopt met kijken na 1 welbepaalde scène :p.
Yeh, akkoord eigenlijk. BT zou ik ook niet meteen omschrijven als een full on horrorfilm, ondanks de nogal disturbing content.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Horror is decennia lang mijn favo genre geweest maar het genre is sinds de jaren 2000 nogal overheerst geraakt door studiofilms die vooral banken op een vaste formule die volgens hen op dat moment populair is en nog erger, vaak totaal ongeïnspireerde low budget indie films. Op een aantal uitschieters na is het genre de laatste jaren een beetje aan het slabakken spijtig genoeg.

Deels akkoord. Er komen idd meer slechte horror films uit dan goede maar imo komen er toch bijna jaarlijks enkele uit die de moeite zijn om te bekijken. Het valt wel op dat er een overdaad is aan possession horror, in welke vorm dan ook.
Ik wil eigenlijk meer films in de stijl van de Evil Dead en 28 Days Later.
 
The haunting of hill house staat bij mij op 1 momenteel. (serie)
wie in real life eens wil gaan 'horroren'
https://www.entered.be/
ooit eens gedaan met 4 maten. We screamed like little girls.
Op een gegeven moment was ik de enigste die nog in het spel zat. Zonder zaklicht, enkel wat glowsticks die ik her en der opgeraapt had op weg naar het volgende raadsel. Nearly shit my pants yo :D
 
The haunting of hill house staat bij mij op 1 momenteel. (serie)
wie in real life eens wil gaan 'horroren'
https://www.entered.be/
ooit eens gedaan met 4 maten. We screamed like little girls.
Op een gegeven moment was ik de enigste die nog in het spel zat. Zonder zaklicht, enkel wat glowsticks die ik her en der opgeraapt had op weg naar het volgende raadsel. Nearly shit my pants yo :D

Ik weet niet of het nu nog bestaat, maar indertijd ben ik in Berlijn met mijn plusdochter naar iets geweest dat "the terror bunker" heette, of iets in die stijl. Het was een oude nazi bunker in verdiepen. 1 verdieping was nogal educational qua opzet met een ietwat verontrustende voorkeur voor nazi memorabilia. 2de verdieping was een nogal cheesy spookhuis met wassen poppen, enge muziek en torture devices, verdieping 3 en 4 waren...eeuhm..ietsje anders.

Dat was basicly een labyrinth in het halfduister waar een kerel verkleed als nazi zombie zijn uiterste best deed je de stuipen op het lijf te jagen door te pas en te onpas overal op te duiken en je te bespringen. Die gekke Duitser kende uiteraard de volledige lay out, kon beter zien in het donker en had short cuts. Door een nauwe kamer lopen met fel tegenlicht en dan plots crazy moffenman die aan de andere kant opdook en constant een luid giechellachje dat je eerst in de verte hoorde en vervolgens vlak naast je. En we waren de enige toeristen daar op dat moment, dus je mag zeker zijn dat we zijn volledige aandacht kregen.

Het is grappig, want je weet dat het allemaal maar good fun is, maar als je zo in een donker doolhof bent met een rare kerel ga je toch ook wel echt beetje flippen. Dat was echt creepy gewoon. Dat kind wou achteraf naar de Lego Adventure om te bekomen. De dag erop zijn we nog een atoomschuilkelder gaan bezoeken waar ik achter haar dat giechellachje na deed. Mijn arm heeft nog een week blauw gezien van de daarop volgende mep.
 

Heb onlangs beide seizoenen gezien en was enorm de moeite. Elke aflevering draait rond een thema; van slashers en houses of hell tot heksen en body horror. Gaat zeer breed en alle klassiekers alsook enkele minder bekende cult classics passeren de revue. De kenners hier zullen de meeste ervan reeds gezien hebben maar toch blijft het de moeite dankzij interviews met regisseurs en leads van de films in kwestie. Ik heb al enorm veel horror gezien maar dankzij de reeks toch 3 nieuwe films ontdekt. Vanaf ze over een titel beginnen die je niet kent gewoon doorspoelen en aan je watchlist toevoegen want ze bespreken de films in detail en gaan spoilers niet uit de weg. Roth gaat er vanuit dat zijn kijkers even bezeten zijn door het genre als hijzelf en verwacht dus dat je de basics al achter de kiezen hebt. Kortom een docu-reeks die liefhebbers van het genre echt niet mogen missen.
 
First the good news; Romanek kruipt terug achter de camera voor een langspeler!

in ander nieuws;
onwaarschijnlijk dat deze gaat kunnen tippen aan het origineel. Y you always do this America? :unsure:
 
Laat maar komen! Ik heb nood aan kwaliteit horror films :)

Een Amerikaanse remake hoeft voor mij niet langs de andere kant. Zelden wordt het niveau van het originele gehaald zoals bij bv [REC] vs Quarantine.
 
We maken een amerikaanse remake van een australische film, en doen dat met een (half) australische actrice ... ok then :unsure:.
 
Persoonlijk hou ik enkel van horror in de vorm van zombie films en alien-toestanden, maar niet als het te maken heeft met het paranormale of met het martelen van mensen. Vampiers of weerwolven of zo is nog wel ok, maar geen toestanden met door geesten bezeten mensen of zo.
Ook met zombie films: het mag bloederig zijn (logisch), maar heb het niet zo voor pure evil, als men begrijpt wat ik bedoel. Honderden zombies die worden weggemaaid met een grasmachine is ok, maar een film die rond 1 pure evil zombie gaat, kan ik minder tegen. (ik weet het: mietje). Dus over the top, zoals From dusk till dawn of braindead, vind ik de max. Maar als het echt om pure slechtheid gaat, niet.
Iemand die wat voorstellen heeft voor films van de afgelopen 15 jaar in de `beperkte` stijl dat ik graag zie? Ben er een tijdje uit geweest en wil terug wat meer films kijken. De enige min of meer recente die ik gezien heb is `Scouts Guide to the Zombie Apocalypse ` en `Zombieland`, denk ik
 
Al lange tijd mijn favoriet genre. Beste films zijn wel vroeger gemaakt vond ik (Rosemary's baby, Nightmare on Elm street I, Hellraiser I, Child's Play, Poltergeist) en achteraf ook wel een fan van het found footage genre (vooral Blair Witch project). De laatste jaren nog maar weinig goed horrors gezien, het niveau daalt precies jaar na jaar (met af en toe een zeldzame uitschieter).
 
Al lange tijd mijn favoriet genre. Beste films zijn wel vroeger gemaakt vond ik (Rosemary's baby, Nightmare on Elm street I, Hellraiser I, Child's Play, Poltergeist) en achteraf ook wel een fan van het found footage genre (vooral Blair Witch project). De laatste jaren nog maar weinig goed horrors gezien, het niveau daalt precies jaar na jaar (met af en toe een zeldzame uitschieter).
Ik ben de laatste tijd ook veel Found Footage films aan het bekijken. De meeste zijn vrij average maar hier en daar zitten er wel enkele vrij goede tussen. Enkele die ik goed vind : "As Above So Below", "Hell House LLC", "Grave Encounters", "[REC]", "Afflicted", "Gon-ji-am", "The Bay",...en nog een hele boel eigenlijk.
Fijn! Mocht je er nog zo weten ... Altijd welkom :)
Ben er ook maar toevallig opgekomen door Reddit te lezen. Ik volg daar ook de horror subreddits.
Persoonlijk hou ik enkel van horror in de vorm van zombie films en alien-toestanden, maar niet als het te maken heeft met het paranormale of met het martelen van mensen. Vampiers of weerwolven of zo is nog wel ok, maar geen toestanden met door geesten bezeten mensen of zo.
Ook met zombie films: het mag bloederig zijn (logisch), maar heb het niet zo voor pure evil, als men begrijpt wat ik bedoel. Honderden zombies die worden weggemaaid met een grasmachine is ok, maar een film die rond 1 pure evil zombie gaat, kan ik minder tegen. (ik weet het: mietje). Dus over the top, zoals From dusk till dawn of braindead, vind ik de max. Maar als het echt om pure slechtheid gaat, niet.
Iemand die wat voorstellen heeft voor films van de afgelopen 15 jaar in de `beperkte` stijl dat ik graag zie? Ben er een tijdje uit geweest en wil terug wat meer films kijken. De enige min of meer recente die ik gezien heb is `Scouts Guide to the Zombie Apocalypse ` en `Zombieland`, denk ik
Van "zombie"films vind ik Train To Busan één van de beste van de laatste jaren.
 
Ik ben de laatste tijd ook veel Found Footage films aan het bekijken. De meeste zijn vrij average maar hier en daar zitten er wel enkele vrij goede tussen. Enkele die ik goed vind : "As Above So Below", "Hell House LLC", "Grave Encounters", "[REC]", "Afflicted", "Gon-ji-am", "The Bay",...en nog een hele boel eigenlijk.

Ben er ook maar toevallig opgekomen door Reddit te lezen. Ik volg daar ook de horror subreddits.

Van "zombie"films vind ik Train To Busan één van de beste van de laatste jaren.

As Above So Below was gewoon fantastisch, ben niet zo fan van found footage maar deze was gewoon top. :love:
 
Terug
Bovenaan