Film Het HORROR topic

Ja, staat al lang op mijn radar maar nog niet toe gekomen. Ik ben blij dat ik er nog goeie dingen over hoor.


Waarschuwing:
Creep (2014) sucked.
 
Van "zombie"films vind ik Train To Busan één van de beste van de laatste jaren.
Die vond ik ook tof, hoewel ik geen zin heb om de tweede te zien.

Imo is Dawn of The Dead de beste zombie film dat ik, al meerdere keren, heb gezien. 'k Vind heel dat shopping center gedoe gewoon tof om te zien
 
Vervolg van Train to Busan trok op niks vond ik zelf.
Ik heb paar maand geleden naar The Green Inferno gekeken, film van Eli Roth en ik kan tegen veel maar die vond ik toch met momenten moeilijk om te kijken (groepje 'toeristen' die door kanibalen worden gevangen genomen en de rest kan je al raden ....)
 
Vervolg van Train to Busan trok op niks vond ik zelf.
Ik heb paar maand geleden naar The Green Inferno gekeken, film van Eli Roth en ik kan tegen veel maar die vond ik toch met momenten moeilijk om te kijken (groepje 'toeristen' die door kanibalen worden gevangen genomen en de rest kan je al raden ....)
Nee idd, serieuze tegenvaller als je die vergelijkt met het eerste deel. Seoul Station (Seoulyeok) daarentegen is de prequel en die is wel goed maar is wel een animatie film.
Anders #Alive is ook een aanrader, niet van dezelfde makers maar het zou even goed in het zelfde universum kunnen zijn.

Green Inferno nog niet bekeken. Krijgt maar een middelmatige score, misschien daarom dat ik die geskipt had.
Het is soms moeilijk om de degelijke horror films er van tussen te halen. Scores zeggen meestal niet heel veel in dit genre omdat deze over het algemeen wat lager scoren maar soms mis je daardoor enkele die wel vrij goed te doen zijn.
 
Green Inferno wil ik ook nog wel bekijken. Zal wel wat weg hebben van de cultklassieker Cannibal Holocaust?
 
Green Inferno wil ik ook nog wel bekijken. Zal wel wat weg hebben van de cultklassieker Cannibal Holocaust?
Awel ik ben iemand die altijd in slaap valt tijdens het kijken van een film maar bij deze dus niet en dat gebeurd niet veel. Mss omdat het een thema is wat effectief bestaat :)
 
Gisteren eens The Shining gezien, want had die om de één of andere reden nog nooit gezien. Zogezegd "een horrorfilm", maar wat een saaie film. Vroeger waren ze ook ni veel gewoon precies. Het enige enge in die film was het gezicht van Shelley Duvall.
 
Ik vond het toch maar ja, ieder zijn meug hé (ik raad wel aan om niet te eten tijdens de film)
Ik zie alle genres graag van horror zo lang ze maar goed zijn :)
Enigste dat minder mijn ding is zijn van die torture horror films à la Saw (maar dan de latere in de serie).
Gisteren eens The Shining gezien, want had die om de één of andere reden nog nooit gezien. Zogezegd "een horrorfilm", maar wat een saaie film. Vroeger waren ze ook ni veel gewoon precies. Het enige enge in die film was het gezicht van Shelley Duvall.
Ik begrijp waarom je die saai vind. Dit is een genre die het moet hebben van sfeer en character building. Als je enkel van horror houdt met monsters en paranormale toestanden en veel gore dan zal dit idd niet voor jou zijn.
 
Ik begrijp waarom je die saai vind. Dit is een genre die het moet hebben van sfeer en character building. Als je enkel van horror houdt met monsters en paranormale toestanden en veel gore dan zal dit idd niet voor jou zijn.
Nee, echt horror horror zie ik normaal niet graag. Maar ik vond het verhaal zelf ook niet zo spectaculair. Nicholson die de rol enorm goed speelt ja, maar voor de rest begrijp ik niet waarom die film zo hard gehyped is.
 
Iemand films van het BIFFF aan het checken? Festival gaat dit jaar volledig online door, en je kan de films voor 48u huren voor amper 3 euro per flick. Wat voor mij de drempel om naar Brussel af te zakken, volledig wegneemt.

Alvast de docu De Dick Maas Methode gecheckt. Zeer leuke docu alvast! De regisseur van de docu wil er ook een rond Paul Verhoeven maken, dus benieuwd of dat nog van de grond komt

Next up:

Belgian Fantastic Short Films
Host
Hotel Poseidon
Happily

(Triple H!)
 
Iemand films van het BIFFF aan het checken? Festival gaat dit jaar volledig online door, en je kan de films voor 48u huren voor amper 3 euro per flick. Wat voor mij de drempel om naar Brussel af te zakken, volledig wegneemt.

Alvast de docu De Dick Maas Methode gecheckt. Zeer leuke docu alvast! De regisseur van de docu wil er ook een rond Paul Verhoeven maken, dus benieuwd of dat nog van de grond komt

Next up:

Belgian Fantastic Short Films
Host
Hotel Poseidon
Happily

(Triple H!)
Host al gezien en die was wel vrij goed.
 
Ik vond Train to Busan goed maar nu niet uitstekend ofzo. Seoul Station vond ik echt niet goed, maar Peninsula wil ik wel nog een kans geven.

Zelf vond ik The Green Inferno nogal verschrikkelijk, ik denk dat ik zelfs liever Roths Knock Knock zou herbekijken dan TGI, die ik ook helemaal niet zo goor of eng vond.Er gebeuren wel vieze dingen in natuurlijk, maar het komt niet echt aan als de film mij niet mee heeft.

En ja, The Shining, het is een speciaal beestje. Voor mij een van de beste horrorfilms die er zijn, maar het is echt niet zomaar te vergelijken met iets anders in het genre. Het klinkt nogal lame om het zo uit te drukken, maar als ik er echt een genre op moet plakken, dan zou ik gewoonweg zeggen: "Kubrick?"
 
Heb Crawl en The Green Inferno bekeken, nadat deze hier in de topic gepasseerd waren.

Jammer, ik had liever The Shining gezien voor de 10de keer...

Laatste jaren blijft het voor mij zoeken naar een degelijke horrorfilm (zombiefilms niet meegerekend, zie hieronder) dus als iemand recentere aanraders heeft?
Een goeie slasher of ghost house of....

Train to Busan was wel zeer goed. Ook #alive was nog wel prima eigenlijk.
 
Een goeie slasher of ghost house.
Bekijk Black Chrismas ('74) eens, de prototype van de moderne slasher en genuinly creepy itt andere slashers die enkel gory zijn.
Of Bay of Blood, een Italiaanse slasher die ook een grote invloed had.
Qua ghost house: The Innocents, The Haunting, The Legend of Hell House, Haunted (met een piepjonge Kate Beckinsale, aanrader), The Others, ...
 
Bekijk Black Chrismas ('74) eens, de prototype van de moderne slasher en genuinly creepy itt andere slashers die enkel gory zijn.
Of Bay of Blood, een Italiaanse slasher die ook een grote invloed had.
Qua ghost house: The Innocents, The Haunting, The Legend of Hell House, Haunted (met een piepjonge Kate Beckinsale, aanrader), The Others, ...
Yes yes, allemaal toppers. Zeker en vast Black Christmas 😁

De meeste al gezien, heb een ruime lijst geziene horrorfilms, gaande van A+ tot D-films 😁 Ik hou wel van slechte films, die dan weer goed worden. Maar tegenwoordig zijn het gewoon slechte eigenlijk.

Was meer op zoek naar goeie recentere, moesten die bestaan?
 
Ik was grote fan van (de recente remake van) The Invisible Man en de Lovecraft-adaptatie Color Out of Space.
Saint Maud was ook pretty good.

Japanse klassieke horror als Kuroneko, Onibaba en mijn persoonlijke favoriet Kwaidan mogen ook niet ontbreken!

Verder is er nog Shirley, geen straight up horrorfilm, maar wel duidelijk geïnspireerd door het genre.
 
Van recente goede horror films zijn volgende vrij goed naar mijn normen : Come True, Wrong Turn, Willy's Wonderland, Anything for Jackson, The Call (Kol), Come Play, The Dark and the Wicked, Possessor, His House, Daniel Isn't Real, Nocturne, Antebellum,Vivarium,....
Kan er nog enkele opsommen indien nodig. Found Footage heb ik er niet bijgezet omdat er daar maar weinig recente bij zijn die goed zijn, eerder middelmatig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan