Film Het HORROR topic

Juist! Ook weer benieuwd naar.


Naar een verhaal van Poe maar gaat denk ik toch meer aanleunen bij zijn haunting reeksen die ik ook zeker kon appreciëren. Dit is zijn laatste voor netflix en hierna verkast hij naar amazon. Hopelijk heeft hij nog iets volledig origineels in zich zoals zijn Midnight Mass die mij aan het scherm gekluisterd hield zoals maar weinig reeksen dat kunnen. 🥰 🤞
 
Juist! Ook weer benieuwd naar.


Naar een verhaal van Poe maar gaat denk ik toch meer aanleunen bij zijn haunting reeksen die ik ook zeker kon appreciëren. Dit is zijn laatste voor netflix en hierna verkast hij naar amazon. Hopelijk heeft hij nog iets volledig origineels in zich zoals zijn Midnight Mass die mij aan het scherm gekluisterd hield zoals maar weinig reeksen dat kunnen. 🥰 🤞
wtf?? Midnight Mass was zo pijnlijk saai, wat een gigantische teleurstelling was me dat. Goed geacteerd van die priester, dat wel. Maar voor de rest, goddamn laughable. Zijn Haunting reeksen nog niet gezien maar sta niet te springen om daar aan te beginnen tbh. Ik heb wel met veel plezier gekeken naar Doctor Sleep en Gerald's Game.
 
Misschien wel een van de beeste minireeksen aller tijden imo. Alles van verhaal, dialoog, acteerprestaties, sfeer, muziek, setting, cinematografie, de uiteindelijke ontlading. Fenomenaal stukje visueel kunst imo. 😅

Doctor Sleep was ook best goed, zeker beter dan je zou verwachten van een "sort of shining sequel", ook beter dan Gerald's Game maar beiden niets vergeleken met zijn meesterwerk which is Midnight Mass. :woohoo:
 
Voor mij is het Hill House, Midnight Mass, Bly Manor, Dr Sleep, Geralds Game als ik ze zou moeten ranken.
En eigenlijk geen enkele die ik slecht zou noemen, gewoon different degrees of good/great.
 
Oei het is Spooktober en ik heb nog geen horrorfilms en thrillers gekozen om te bekijken. Ik denk altijd dat ik niet zoveel van dit soort films bekijk, maar het wordt toch moeilijker om er nog veel te vinden. Had op letterboxd een top 250 horrorfilms gevonden, het merendeel heb ik al gezien.

Voorlopig al aangeduid:
Nosferatu (Herzog)
Funny Games (rewatch)
Black Sunday
The Innocents (2021)
Black Christmas
The Return of the Living Dead
The Haunting (1963)
The Bird With the Crystal Plummage
Martyrs
I Walked With A Zombie (of Cat People van Tourneur)
The Lost Boys
The Wolf of Snow Hollow
It Comes At Night
Gerald’s Game
 
Martyrs zou ik al zeker op het programma zetten. 🍽️ Veel meer "halloween creep vibes" dan dat worden ze niet.

Heb tegenwoordig ook niet veel keus meer maar heb bijna alles opgespaard van het voorbije jaar. Hier dus al zeker;
Evil Dead Rise
Talk To Me
Smile
No One Will Save You
Piggy
The Pope's Exorcist
Sick
Deadstream
Cobweb
Skinamarink
Scream VI
Insidious the Red Door

en dan nog wat oude onbekende zooi ertussen gooien in de hoop dat er iets goed tussen zit.
 
Ik ga geen volgorde vastleggen want er zijn veel te veel factoren die er veradnering in kunnen brengen. Maar hier is een lijstje van films die ik wil zien.

La casa lobo [Cristobal León & Joaquín Cociña, 2018]
Witchcraft [Don Sharp, 1964]
Dark Places [Don Sharp, 1974]
The Vampire Bat [Frank R. Strayer, 1933]
The Dark Half [George A. Romero, 1993]
House of Terrors [Hajime Satô, 1965]
The Being [Jackie Kong, 1983]
Blood Diner [Jackie Kong, 1987]
La Llorona [Jayro Bustamante, 2021]
Tamara [Jeremy Haft, 2005]
Matinee [Joe Dante, 1993]
Prophecy [John Frankenheimer, 1979]
Sinful Davey [John Huston, 1969]
Straight on Till Morning [Peter Collinson, 1972]
The Other [Robert Mulligan, 1972]
House of Usher [Roger Corman, 1960]
The Pit and the Pendulum [Roger Corman, 1961]
The Haunted Palace [Roger Corman, 1963]
The Tomb of Ligeia [Roger Corman, 1964]
Ghost Story [Stephen Weeks, 1974]
The Guardian [William Friedkin, 1990]
 
Leuke lijst. Prophecy :bow:

Matinee ook heel leuk maar die zou ik niet voor halloween opleggen want is eerder een dramedy en probeert ook helemaal niet scary te zijn.
 
Dit jaar geen 31 films meer proberen, doe het nu al een 4 tal jaar en vorig jaar voelde het wat te geforceerd.
Ga gewoon een aantal filmpjes uitkiezen die ik zeker deze maand wil bekijken.
 
Voor mij is het hele jaar door Halloween, van het moment er een goede horrorfilm uit is wil ik die zo rap mogelijk bekijken en niet wachten tot oktober 😋
 
Misschien wel een van de beeste minireeksen aller tijden imo. Alles van verhaal, dialoog, acteerprestaties, sfeer, muziek, setting, cinematografie, de uiteindelijke ontlading. Fenomenaal stukje visueel kunst imo. 😅

Doctor Sleep was ook best goed, zeker beter dan je zou verwachten van een "sort of shining sequel", ook beter dan Gerald's Game maar beiden niets vergeleken met zijn meesterwerk which is Midnight Mass. :woohoo:
Volledig mee akkoord.

Komaan @PBR Streetgang , herpakt u.
 
Terug
Bovenaan