Film Het HORROR topic

Onlangs nog is op die originele teaser van the shining gebotst.

Zo maken ze ze toch ni meer ze. Zou nogal opvallen tussen de teasers en trailers vandaag. :p
Nog wat zitten opzoeken erover. Blijkbaar niets van Oscar of Golden Globe nominaties. Integendeel, Razzie nominaties voor Shelley Duvall en Kubrick... Al is die van Duvall wel terug ingetrokken: "Duvall's nomination was rescinded in 2022. The Razzies' official statement said, "We have since discovered that Duvall's performance was impacted by Stanley Kubrick's treatment of her throughout the production.""
 
wtf?? Midnight Mass was zo pijnlijk saai, wat een gigantische teleurstelling was me dat. Goed geacteerd van die priester, dat wel. Maar voor de rest, goddamn laughable. Zijn Haunting reeksen nog niet gezien maar sta niet te springen om daar aan te beginnen tbh. Ik heb wel met veel plezier gekeken naar Doctor Sleep en Gerald's Game.
Midnight Mass was idd het saaiste wat ik al gezien heb.
Trok op niks. Totaal niks spannend aan
 
Toch raar hoe verschillende mensen zo'n series anders ervaren :D Ik vond Midnight Mass ook heel goed en net wel spannend.
Same!
Zijn twee House reeksen vond ik dan net weer steeds goed beginnen maar dan later steeds verwateren. Zeker the Haunting of Hill House, zo'n brak einde dat het heel die serie gewoon verpest heeft tot aan dat punt

Terwijl Midnight Mass sterk was van begin tot einde imo
 
When Evil Lurks staat bovenaan qua must see horror's voor mij.
Jammer genoeg geen enkele cinema die hem vertoont blijkbaar.
De reviews zijn vrijwel unaniem lovend.
Iemand een idee hoe,waar,wanneer deze te bekijken valt?
 
Eerste twee van 'the fall of house usher' gezien.

meh tot nu toe nog niet overtuigd.

Weinig spanning, nu goed, we zitten nog in de opbouwfase na twee afleveringen.
De sprinklerscene kon je zo op voorhand voorspellen toen Roderick usher een hallucinatie kreeg van zijn verminkte zoon.
Tot nu toe heb ik eerder sex education met een horror sausje vibes. Iedereen poept daar met iedereen,(broer met vrouw van zus) of heeft toch serieuze fetisches (man met andere vrouw laten dineren terwijl ze net aantstalten maakt om eens vlot te gaan masturberen....), En voor de rest is iedereen wel bi, gay, lesbisch...

Het originele werk heb ik maar vluchtig een samenvatting gelezen maar ik zie de link nu nog niet echt. Buiten dat de broer en zus dezelfde naam hebben en ze de moeder in het begin begraven hebben ipv de zus op het einde van het orignele verhaal. De geestelijke gezondheid van Roderick komt wel goed naar voor. De metafoor dat broer zus en het huis een gemeenschappelijke psyche hebben lijkt me ook nu niet echt duidelijk. Of het moet zijn dat perversie, zonde en decadentie de gemeenschappelijke deler is in dit verhaal waaraan de familieleden van het huis Usher uiteindelijk ten onder zullen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Net ook afgezien.
Monoloog van madeleine usher op het einde raakt wel wat snaren.

Ergens gehoopt dat lenore niet de echte dochter van frederick had geweest maar wegens een scheefpoepende moeder niet echt een bloedlijn was. Dan kon het bedrijf 'ethischer' verder gezet worden.

Voor de rest toch ook wel vlijmscherpe kritiek naar de fentanyl crisis in de US.
 
Laatst bewerkt:
Zit nog maar aan de 4e aflevering maar yep dit is weer volop genieten. Visueel vaak gewaagd en interessant, spannend waar het moet, gore die iets wil zeggen, "leuke" sfeer throughout maar vooral... hoe hij er in slaagt je aan het scherm te kluisteren tijdens gewone gesprekken... Flanagan heeft ook hier de dialogen geschreven en ze zijn verdorie weer beyond next level.

Morgen in 1x uitkijken peinzek. 👌
 
Ik moet straks nog de laatste aflevering verder uitkijken maar ik vind deze Usher-interpretatie wel verfrissend. De obligate jump scares zijn goed getimed en wie graag horror en Succession ziet moet hier toch mee gebeiteld zitten.
 
2 Zaken bekeken dit weekend:

'Konferensen' op Netflix, Zweedse Horror comedy.
Best wel te genieten :)



'From'
Horror/vampieren/ serie van 2022 die ik blijkbaar moet gemist hebben op release.

 
Had dit eigenlijk voor ne maat gemaakt maar misschien dat er hier ook nog mensen wat filmtips kunnen uithalen;
9QSuEYa.jpg


Red X = Goeie film maar prolly ni ideaal voor halloween
Groen bolleke = Comedy horror
 
Terug
Bovenaan