ÉÉN Het Hoge Noorden

Daar zitten er toch wel bij die kapitaalkrachtig zijn als je zo onbezonnen vertrekt.
"Ja, tis nen job gelijk een ander..." *snel zenuwachtig lachje als hij ziet dat die Eef da gehoord heeft* om dan ne minuut later krek hetzelfde te zeggen. Job gelijk een ander? Ik weet het niet hoor... ik kan niet veel jobs bedenken waar hondenkak opkuisen tot de kerntaken hoort. :unsure:
Ik heb op het werk anders toch ook vaak het gevoel dat ik de stront van een ander mag opkuisen. :unsure:
Ik denk niet dat Arent daar lang gaat blijven, tenzij voor de liefde.
 
Ik dacht dat ik iets had gemist maar die Soetkin veranderde dus effectief elke keer haar verhaal, kan gewoon zijn dat ze na haar zwangerschap weer iets anders doet. Die ellenlange autoritten zijn tenminste weg, dat is mss al een voordeel voor haar.
Die autoritten zijn weg... omdat ze haar kind nog amper ziet :p
 
Het is niet dat ze een gezin heeft om voor te zorgen he :p
Ik weet niet wanneer de aflevering van gisteren is opgenomen maar ik ga toch een wilde gok doen en veronderstellen dat die 2de klein wel geboren is eind mei... van dat jaar niks werken komt dus alvast niks in huis.

Gaat ze diejn baby van een paar maand daar al een week mee op cruise nemen? Of gaat ze die achter laten bij hare Viking? Of gewoon al dumpen bij haar ouders? :unsure:
 
Ik weet niet wanneer de aflevering van gisteren is opgenomen maar ik ga toch een wilde gok doen en veronderstellen dat die 2de klein wel geboren is eind mei... van dat jaar niks werken komt dus alvast niks in huis.
Frida is geboren in februari 2022.

Blijkbaar heeft ze dat jaar verlof toch niet opgenomen.
 
Frida is geboren in februari 2022.

Blijkbaar heeft ze dat jaar verlof toch niet opgenomen.
En die afstand is erger geworden dan die autorit; maar mss is de frequentie veel minder, wat ze in Humo zegt:

HUMO Je woont nog altijd in Bodø en reist heen en weer naar het afgelegen dorpje Steigen, waar Adah woont met haar papa.

SOETKIN Ik ben Adah net gaan oppikken, met Frida erbij. We hebben al een bus- en bootreis achter de rug, en zitten nu te wachten op de trein voor het laatste stukje.
 
En die afstand is erger geworden dan die autorit; maar mss is de frequentie veel minder, wat ze in Humo zegt:
Soetkin heeft bij de bijna 4 uur durende autorit van Bodo (uitgesproken als Bodeu??) naar Steigen eens een bijna-ongeval gehad dat slecht had kunnen aflopen.
Sindsdien neemt ze nu boot/trein/bus.

(helaas achter de betaalmuur)
 
Ziet er een heel gepuzzel uit. Ik denk dat het voor de meesten niet te doen is om er een hele dag mee te verliezen (of eigenlijk 2 als ze heen en terug moet), als ik me goed herinner van haar uitleg vorig jaar in het programma zelf.
 
Ik ken niet veel van hondensleeën, maar verloopt die voorbereiding altijd zo chaotisch?
Het was bijna komisch om te zien hoe hard ze met alles aan het sukkelen waren. Die waren daar 2 uur bezig met die honden vast te gespen ofzo?

Ik had verwacht dat dat echt heel gedisciplineerde honden zouden zijn, waarbij zo'n voorbereiding al 1000 keer geoefend is. Maar zo zag het er niet uit :unsure:
 
Net nog maar aflevering 1 gezien , maar Annemie had maar 7 minuten nodig om al eens het mes in de wonde te steken :
"nu je gezin zo klein is geworden kan je toch ook hier komen wonen"

Jammer dat ze geen volledig aflevering of online reeks maken over kris. Is met voorsprong de meest interessante mens van het volledige programma.

Die kerel staat financieel in het rood , is voltijds aannemer, schrijver en alpaca verzorger en die wil alweer naar het buitenland. Ik ben bijna zeker dat hij die oehoe van vorig seizoen heeft gekocht !
 
Ik ken niet veel van hondensleeën, maar verloopt die voorbereiding altijd zo chaotisch?
Het was bijna komisch om te zien hoe hard ze met alles aan het sukkelen waren. Die waren daar 2 uur bezig met die honden vast te gespen ofzo?

Ik had verwacht dat dat echt heel gedisciplineerde honden zouden zijn, waarbij zo'n voorbereiding al 1000 keer geoefend is. Maar zo zag het er niet uit :unsure:
In "Camping Coppens - Kerst in het Hoge Noorden" leek het wat minder extreem, maar toch.
https://vtm.be/vtmgo/afspelen/05ee821b-7ea4-4d96-858d-c714064db0bd (vanaf een minuut of 8)

Evelyne gaat wel meedoen aan wedstrijden, daarvoor ga je voor wat hevigere exemplaren, vermoed ik.
Geef mij maar die hond uit Winteruur.

Edit:typo
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 2 afleveringen gezien. Maar ik versta het concept niet van dat hondenkoppel. Verdienen zij geld met die honden of is dit enkel hobby? 2 mensen laten afkomen om de kak op te kuisen, worden die betaald? maar zelf in den Brico gaan werken. Ik versta dat financiële plaatje niet echt.
 
Ik heb nu 2 afleveringen gezien. Maar ik versta het concept niet van dat hondenkoppel. Verdienen zij geld met die honden of is dit enkel hobby? 2 mensen laten afkomen om de kak op te kuisen, worden die betaald? maar zelf in den Brico gaan werken. Ik versta dat financiële plaatje niet echt.
Ik vind ook dat het in de serie niet echt duidelijk is, 'gelukkig' schrijven de boekskes daar ook al iets over ...

Arent en Dorien verzorgen mee de honden in ruil voor kost en inwoon.
Ze zullen daar met 2 geen ganse dag werk aan hebben, bedoeling is dat ze (beiden of 1 van hen) daar nog een job zoeken.
 
Ik heb nu 2 afleveringen gezien. Maar ik versta het concept niet van dat hondenkoppel. Verdienen zij geld met die honden of is dit enkel hobby? 2 mensen laten afkomen om de kak op te kuisen, worden die betaald? maar zelf in den Brico gaan werken. Ik versta dat financiële plaatje niet echt.
Moet familiegeld in het spel zijn. Of misschien heeft ze een uitkering in Belgie?
In de Brico werken levert net genoeg op om die honden eten te geven.
 
Respect voor die twee bouwvakkers/vissers, dat zijn de meest complexloze van allemaal. Toch één leefsituatie waar het precies allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn.
 
Ben daar nu naar beginnen kijken ( yay vpn), ook al zodat mijn vriendin het belgisch perspectief kan zijn. Maar omg.. die Annemie haar engels is slecht.
 
Ik zit nog maar aan aflevering 3, maar bij het koppel met de huskyhonden moest ik na aflevering 1 wel al heel erg lachen.

"PJ wou geen honden, en ik wel, dus hebben we een compromis gesloten".

De compromis is 14 honden. Wat logisch is aangezien het minimum om aan wedstrijden mee te kunnen doen 8 is.

...
 
Het wordt nog plezant de komende afleveringen, de nieuwelingen zijn al vertrokken (zal mss de heimwee zijn):
FMfQCpz.png
 
Terug
Bovenaan