Het grote stoner & doomtopic

Dopesmoker stond zelfs in de Zwaarste Lijst dit jaar, op 310. Dat kan beter. Dat moet de Toto's Africa worden van de Zwaarste Lijst.

Dit jaar heb ik niet gestemd, daarvoor stond hij steevast in mijn top 3 :coolbrows:

Ik zou er zelfs geld voor over hebben om de volledige versie integraal op Stubru te horen :ROFLMAO:
 
To be honest: dat heb ik wel meer met Year Of No Light.
Eén nummer op zicht lijkt meestal niet heel speciaal maar zet er een paar aan elkaar en je krijgt een uur zalige muziek.
 
Nieuwe Bongzilla ook uit! Wel maar met een half oor kunnen luisteren op het werk voorlopig.
 
Will Mecum van Karma To Burn is vandaag blijkbaar overleden.
Jaren geleden eens aan het werk gezien in Sojo. Heel memorabel optreden.
 
Will Mecum van Karma To Burn is vandaag blijkbaar overleden.
Jaren geleden eens aan het werk gezien in Sojo. Heel memorabel optreden.
Wow, hard. Heb ze meermaals gezien, zelfs 1 keer in het jeugdhuis van Koksijde. Vrij epische avond was dat. Rip...
 
Inderdaad heel spijtig nieuws.
Karma to Burn zet ik ni vaak op. Om één of ander reden vind ik ze te plat op plaat; live zijn dik de moeite!
 
Ook eens hier een kijkje nemen en zien of er iets interessant/leuk te vinden is.

Dopesmoker vind ik te lang sorry,liedjes van 10 minuten kan ik op zich wel aan zoals Tool en Type O Negative er een aantal van hebben,maar 1 uur vind ik toch wat te extreem.

Monster Magnet en Texas Hippie Coalition hoort dat hier in thuis of in het metal topic?

Enfin ik vind die genrethreads soms wat verwarrend.
 
Dopesmoker vind ik te lang sorry,liedjes van 10 minuten kan ik op zich wel aan zoals Tool en Type O Negative er een aantal van hebben,maar 1 uur vind ik toch wat te extreem.

Tgoh ja Dopesmoker moet je bezien als één album he, in het genre is het wel een absolute mijlpaal dat je wel een kans zou moeten geven.

Als je niet bekend bent met het genre zou ik zeker Electric Wizard, Bongripper, Yob of Earth checken. Ook bands als Neurosis, Sunn O))) of Amenra passeren hier de revu.

Eigenlijk is het hier vooral op Roadburn festival geïnspireerd :woohoo:
 
Dopesmoker is inderdaad extreem en is ook geconcipiëerd als een radicaal stijlexperiment. Heeft mij enkele luisterbeurten nodig gehad om het te leren appreciëren, vooral omdat ik het geduld niet had om het echt te absorberen en sense te maken van de riffs het tempo. Maar ineens kwam er en klik en besefte ik waarnaar ik precies aan het luisteren was, en hoe baanbrekend die schijf juist is.

Maar als je swso al een metalfan bent, zou ik absoluut eerst Sleep's Holy Mountain checken. Liedjes zoals Dragonaut, Holy Mountain en From Beyond zijn gemakkelijker te verteren en op die manier een betere instap naar stoner en doom.
 
Heb ooit eens zo'n spotify lijst afgespeeld en ik vond er toch leuke dingen tussen zoals











List weet wel niet of deze nog exact hetzelfde is.


Monster Magnet kende ik al wel dus,Dorothy kende ik ook al voor ik dat lijstje afspeelde.
misschien ga ik nog meer leuks ontdekken in andere lijstjes.



Wist wel niet dat QOTSA als stoner werd beschouwd.
Ook AIC vind ik vreemd,alhoewel ik dat ergens wel kan begrijpen.

Alvast bedankt voor suggesties.
 
Kyuss was ook mijn eerste stonerband. Kan ik nog steeds wel eens opzetten heel af en toe, zeker Blues For The Red Sun en het nummer Writhe. Zit zelfs geregeld in mijn hoofd.

 
Terug
Bovenaan