Het grote stoner & doomtopic

Pre-order bij consouling is al binnen!

Caro mee op de vocals en volledig in het Nederlands... Ben benieuwd naar het eindproduct.
 
Benieuwd, de vorige vond ik live wel zeer te pruimen maar deed me op plaat vrij weinig.
De eerlijkheid gebied me toe te geven dat ik dat al heb sinds Mass V. Live meer dan prima, maar op plaat... Ik zet dat quasi nooit zelf op, terwijl Mass II - IIII heel regelmatig blijven voorbijkomen.

Ik apprecieer waar ze met dit nieuwe nummer (en wellicht album) naartoe willen, en vind het tof dat ze verderbouwen op bepaalde elementen uit Mass VI, maar in mijn bescheiden (en gelukkig vrij irrelevante) mening is dit voortbouwen op alle verkeerde dingen, en écht geen evolutie in de juiste richting.

Ach, misschien heeft het wat meer tijd nodig. Al dacht ik dat van V en VI op plaat ook.
 
Ik heb ze helaas nog nooit live gezien en misschien ook niet voldoende hun albums geprobeerd, maar ben nog nooit echt fan geweest van Amenra. Ik kan er wel naar luisteren, maar mis datgene waar ik echt mee in de muziek gesleurd wordt.
 
Ik dacht dat ik gisterenavond de nieuwe plaat van Amenra gepreordered had, maar blijkbaar was ik niet meer goed wakker ofzo, want nu zie ik dat een repress van Mass VI gepreordered heb :unsure: :unsure:
 
Ik heb ze helaas nog nooit live gezien en misschien ook niet voldoende hun albums geprobeerd, maar ben nog nooit echt fan geweest van Amenra. Ik kan er wel naar luisteren, maar mis datgene waar ik echt mee in de muziek gesleurd wordt.
Live zien om die klik te maken. Ik heb heel wat vrienden die ze nooit op plaat beluisteren maar als ze live spelen gaan ze altijd mee.
 
Ik heb Amenra al ontelbaar keer live gezien maar de laatste jaren zelden, de laatste keer zal de release show van Mass VI geweest zijn.
Het is ook een band die ik slechts zeer sporadisch nog opleg, enkel op gepaste tijd en stond.
 
Altijd al een band geweest waarvoor je een beetje in de mood moet zijn natuurlijk. :tongue:
Heb ze wel al een aantal keer gezien en dat is telkens een prachtige ervaring geweest. Hun vuurritueel in Gent in 2019 (?) was ook heel erg bijzonder.
 
Thebes, Gethsemane en zelfs Pilgrimage zijn veel betere nummers dan At Giza. :unsure:

OM is wel zonder twijfel mijn leukste muzikale ontdekking van (ik denk) 2019, geweldige band!
Ik heb Thebes nu voor de tweede keer gehoord (en weet nu niet meer of die tweede en derde ook op hetzelfde album staan, want ik ben absoluut een OM-beginner en die titels onthouden vind ik moeilijk) en zonder doorspoelen... en de rest van dat album.
Zeker goed, maar daarna heb ik dan weer At Giza gedraaid en ik moet constateren dat ik die zeker beter vind, zeker At Giza zelf. :unsure:
Iets minder huh... "meditatie-achtig", of zo. :unsure:
Daarna begon Variations on a Theme (automatisch afspelen op Youtube, had het eerst niet eens door) en nu is het eerste nummer bezig en dat vind ik ook wel heel goed.
 
Ik ben ook wel meer down voor de eerste 2 platen van Om, ook al is dat hier een beetje als vloeken in de kerk. :unsure:
 
Omdat er over 'God Is Good' niet getwijfeld mag worden. :unsure:

Ik vind alles goed, maar die twee springen er voor mij met kop en schouders uit. Misschien omdat ik ze met de release van At Giza heb leren kennen?
 
Bwah, vloeken in de kerk... de echte OM-adepten zijn toch oneindig veel meer fan van Hakius dan van Emil Amos?
Ik hoor regelmatig dat velen vinden dat die laatste OM "niet snapt" met zijn overdaad aan fills en eigenlijk niets te zoeken heeft in die band.

Ik ben zelf veel meer fan van de sound van de latere albums, maar ik moet wel zeggen dat ik At Giza veel meer heb leren appreciëren sinds ik een betere setup heb. En Emil Amos kan inderdaad wel al eens zeer aanwezig zijn, maar dat stoort mij niet zozeer.
 
Ik heb geen voorkeur, tis allemaal fenomenaal!

Hun optreden in de Bota is trouwens verzet, geen idee waarom:unsure:
 
Zoals de eerste syllabe van de zang in Addis, de opener van Advaitic Songs.

Mijn voorkeur gaat zonder enige twijfel naar God is Good en Advaitic Songs, net zoals mijn voorkeur naar Emil gaat boven Chris. God is Good was het eerste album van hen dat ik leerde kennen en vanaf het begin wist ik dat deze band echt iets speciaals was.

That said, At Giza is een absoluut meesterwerk dat voor mij bij hun beste werk hoort, second only to Thebes.
 
Terug
Bovenaan