Het grote stoner & doomtopic

Ze hadden mij goed liggen.

Scherm-afbeelding-2026-06-22-om-21-37-02.png

In het najaar is het opnieuw Soulburn, kleinschalig stoner/psych-festivalletje in Balen met deze bands:

*Black Rainbows(IT)
*Opium Heathen
*Bloody Mama(NL)
*Inner Marshland

Bloody Mama geeft wel coole vibes.

Huh, ik heb Qotsa niet echt meer gevolgd post Songs for the Deaf, maar ik had niet gedacht dat ze tegenwoordig zo klinken :unsure:
Geeft me wat Nick Cave vibes ofzo?
Ik ook niet. De laatste plaat vond ik echt niet goed, die daar voor was imo ook maar meh. Dus beiden maar 1 of 2 keer op gezet en Qotsa wat aan me laten voorbij gaan. De nummers die ze hier spelen zijn allemaal oudere nummers. Het meest recente is Keep Your Eyes Peeled en dat is ook al weer 12 jaar oud.

Het laatste nummer, Spinning in Daffodils, is zelfs geen Qotsa nummer maar ééntje van Them Crooked Vultures. Anyway, wel goeie en straffe sessie imo al heb ik geen idee hoe reprensatief ze is voor het huidige Qotsa.

Huh, ik heb Qotsa niet echt meer gevolgd post Songs for the Deaf, maar ik had niet gedacht dat ze tegenwoordig zo klinken :unsure:
Geeft me wat Nick Cave vibes ofzo?
Lullabies to Paralyze ook niet?? Nochtans een van hun allerbeste albums imo.

Era Vulgaris is voor mij het punt waar hun sound wat begon te veranderen en minder mijn ding werd. Af en toe nog wel echt goeie nummers, maar nooit meer albums van het zelfde niveau als ervoor.

+1 voor wat @PBR Streetgang zegt. Lullabies is awesome. Toen ik die als opvolger van Songs For The Deaf voor het eerst hoorde, was ik eerder teleurgesteld. Maar met de jaren ben ik de weirdness en sfeer ervan meer beginnen appreciëren, toevallig de laatste dagen ook meer opgezet met dit broeierig weer. Vanaf Era Vulgaris ben ik ook min of meer afgehaakt, alleen Like Clockwork vind ik nog heel erg goed.

Songs For The Deaf
Lullabies To Paralyze
Like Clockwork
Rated R
QOTSA

Era Vulgaris (niet per se slecht maar veel minder memorabele nummers)

In Times New Roman (handvol keer opgezet, nooit naar terug gekeerd)
Villains (vond ik niet zoveel aan)

Amai, hier wordt een oude wonde opengereten omdat ik ooit de CD kocht van Lullabies To Paralyze en die ben kwijtgespeeld.

Ik ben ook van mening dat dit een stiekem meesterwerk is van de band. Eentje die tijd nodig had, omdat ik het in het begin niet erg vond dat ik die cd kwijt ben, terwijl ik hem nu precies absoluut opnieuw wil kopen.

I never caaaame

QOTSA met Nick Oliver > QOTSA zonder Nick Oliveri.

Desondanks ik geen drol vond aan hun laatste twee platen, is hun discografie echt wel waanzinnig goed.

Hun club tour was ook legendarisch, passage in de Trix en volledig de S/T spelen :drool:

Terug
Bovenaan