Het grote stoner & doomtopic

Ik ken OM dankzij het topic op 9lives. Diegene zei dat hij At Giza zo geweldig vond omdat... en toen een hele epistel.
(Of was dat toch iemand anders?)
Heb het dan zelf een paar keer gehoord.
Kerel is niet de beste vocalist denk ik (sorry :unsure:), maar de muziek... Een mens komt meteen in hogere sferen. :cool:
 
Ik ken OM dankzij het topic op 9lives. Diegene zei dat hij At Giza zo geweldig vond omdat... en toen een hele epistel.
(Of was dat toch iemand anders?)
Heb het dan zelf een paar keer gehoord.
Kerel is niet de beste vocalist denk ik (sorry :unsure:), maar de muziek... Een mens komt meteen in hogere sferen. :cool:
Thebes, Gethsemane en zelfs Pilgrimage zijn veel betere nummers dan At Giza. :unsure:

OM is wel zonder twijfel mijn leukste muzikale ontdekking van (ik denk) 2019, geweldige band!
 
Ik ken OM dankzij het topic op 9lives. Diegene zei dat hij At Giza zo geweldig vond omdat... en toen een hele epistel.
(Of was dat toch iemand anders?)
Heb het dan zelf een paar keer gehoord.
Kerel is niet de beste vocalist denk ik (sorry :unsure:), maar de muziek... Een mens komt meteen in hogere sferen. :cool:
Dat is dus @CisnerosIsStillGod
Die ons ook een essay over God is Good heeft beloofd. (Zo goed Waaslandwolf? :p )
 
Thebes, Gethsemane en zelfs Pilgrimage zijn veel betere nummers dan At Giza. :unsure:

OM is wel zonder twijfel mijn leukste muzikale ontdekking van (ik denk) 2019, geweldige band!
Ik luister nu naar die eerste, maar 19 minuten, da's voor mij toch te veel van het goeie, dus af en toe spoel ik een beetje door...
Maar het klinkt wel "chill".

:unsure:
 
Ik luister nu naar die eerste, maar 19 minuten, da's voor mij toch te veel van het goeie, dus af en toe spoel ik een beetje door...
Maar het klinkt wel "chill".

:unsure:
Geen excuus tenzij ge ADD hebt!

In alle eerlijkheid is OM ook geen band waarvan de nummers zich in stukjes laten kappen, de hele vibe is dan meteen de deur uit. Vergeet even dat het 20 minuten is (en laten we wel wezen: wat is 20 minuten op nen dag waarin ge vermoedelijk ettelijke uren aan muziek erdoor draait?) en luister.
 
Dopesmoker vind ik te lang sorry,liedjes van 10 minuten kan ik op zich wel aan zoals Tool en Type O Negative er een aantal van hebben,maar 1 uur vind ik toch wat te extreem.

Dopesmoker is - if anything - een pak te kort, en bijlange niet repetitief genoeg. Op zich is dat toch gewoon een vrij gevarieerd, fijn, toegankelijk stoner/doom album met een wel heel duidelijk leitmotiv.

Het was Arik Roper, cover artist, die de gevleugelde

Bong's magnum opus "Stoner Rock" (de titel is tongue-in-cheek) - mijn #2 favoriete album van 2010-2020 trouwens -, da's 72 minuten, 2 nummers, 1 noot. 100x repetitiever dan Dopesmoker.

En toch is dat een ongelooflijke plaat, die ik al zoveel heb geluisterd dat ik elke tektonische verschuiving, elke in-de-zee-stortende-ijsberg en elke trage drumhit perfect weet zijn, en die ik - ondanks zijn kolossale lengte en unieke eenvormigheid - nooit beu zal worden. Voor de liefhebbers...



Anders schrijf ik het wel even, ik ga 10 jaar in de fille staan door uw professionele fratsen dus tijd zat in de auto :laugh:
(spoiler: het zal wel een pak meer dan 10 jaar zijn) :coolbrows:
 
Terug
Bovenaan