Het grote slowchat topic

dus gij hebt 71l per 100km nodig om een gemiddelde snelheid te halen van 4km/h. Mssh je handrem eens lossen?

2-D9-CA23-E-8642-4-DEF-82-B8-F34-B0-F33-E5-DF.jpg

Dit is al veel beter :unsure:. Met caravan 🤓

Ik wil er hier niet het VDAB/werkzoek topic van maken maar ik wil toch effe nog iets zeggen. (Edit: het is meer dan effe iets geworden (as ususal) dus ik verberg het in een spoilerke voor de liefhebbers)

Ik verwacht niet dat de VDAB klaar staat met een resem aan jobs van studios allerhande. Zoals gezegd ben ik mij bewust van het feit dat de markt hier klein is en mijn profiel niet 'standaard'. Ik erger mij gewoon aan het feit dat de VDAB geen idee had wat ze met mij moesten doen en mij dus maar bij ICT smijten. Ik ben toch niet het enige creatieve profiel in Vlaanderen?! Ik erger mij dat ik moet uitleggen wat games inhouden en wat een game (environment) artist is aan de persoon die mij moet begeleiden. Ik erger mij aan het feit dat ze dan direct proberen mij overhalen om een andere richting uit te gaan puur en alleen omdat dat de VDAB way is. Ik erger mij aan hun vaak heel ondoordachte manier van begeleiden: "doe eens een CV schrijf workshop, hier een powerpoint over sollicitatiegesprekken, zo kan je gebruik maken van trefwoorden op de VDAB site! "Ze smijten af en toe klakkeloos eens iets uw richting uit ongeacht of het van toepassing is op u of niet en denken dan waarschijnlijk "voila, nog ene begeleid". Ik erger mij aan de dagelijkse mails en berichtjes met irrelevante jobaanbiedingen. Dit is trouwens niets tegen de werknemers zelf, die doen hun job zoals het moet van de VDAB. Ik erger mij gewoon aan de beperkte en ouderwetse werkwijze.
Als dat de manier is waarop de VDAB hoort te werken en als ik fout ben om te verwachten dat er iets meer kennis is over de meer niche markten, dat is dan zo, het is nog steeds mijn ergernis.

Ik heb vanaf het eerste gesprek de eerste drie maanden het recht om de job te zoeken die ik wil doen. Dus als ik puur en alleen op games zoek mag ik dat ook gewoon. Ik kan het dus ook niet apprecieren als mensen doen alsof ik "het lef heb/domme beslissing heb gemaakt" om een job te willen zoeken in een kleinere markt. Echter besef ik ook wel dat het geen simpele zoektocht is ondanks het feit dat ik zo breed mogelijk zoek ( : studio's in buurlanden, remote jobs in verdere landen, 3D voor reclame, productiehuizen, animatie, film, vastgoed, etc) dus ik zoek ook op mijn vorige competenties en andere jobs die mij eventueel zouden kunnen interesseren. Ik heb gewoon keiveel werk gestoken in de weg naar mijn droomjob en de dingen wijzen er op dat ik er ook goed genoeg in ben. Dan is het best onnozel om bij het eerste gesprek al gepusht te worden om een andere richting uit te gaan. Als het echt zo onmogelijk zou zijn om een job in de industrie te vinden was ik er niet aan begonnen.

Ik apprecieer de raad en tips die ik al kreeg, maar mijn zoektocht was niet mijn ergernis. Ik weet dat het hier BG is en het idee van niet al 15 jaar in je carrière te zitten en dik te verdienen taboe is voor velen, maar het komt wel goed hoor. :) Mijn stageperiode telde jammergenoeg mee in mijn tijd als werkzoekende, daarom dat ze mij nu al "lastig vallen" met gesprekken ondanks dat ik eigenlijk nog niet zo lang echt werkzoekende ben. Zomer is altijd ne stille en een kutperiode om te solliciteren. Nu begint een veel actievere periode en komt de zoektocht wel op gang. Ik heb al gesprekken gehad en er komen er nog, mijn portfolio lijkt wel interesse te wekken bij HR managers en recruiters wat op zich al een heel goed teken is. Mocht het wat langer duren dan ga ik, zoals ik in het verleden ook al deed, voor een 'VDAB-job' en doe ik in mijn vrije tijd en bijberoep gewoon verder. Komt allemaal goed! zolang de VDAB mij niet teveel lastig valt
Zeg maar tegen den Toon dat hij maar een extra effort moet doen om een riant BG loon voor jullie te verdienen zodat je ook een bedrijfswagen, open bebouwing met zwembad hebt en 2000€ per maand kan sparen.
Want het is tenslotte zijn schuld dat je geen BG waardig loon kan gaan verdienen in silicone valley.

Zeg maar tegen den Toon dat hij maar een extra effort moet doen om een riant BG loon voor jullie te verdienen zodat je ook een bedrijfswagen, open bebouwing met zwembad hebt en 2000€ per maand kan sparen.
Want het is tenslotte zijn schuld dat je geen BG waardig loon kan gaan verdienen in silicone valley.
@Tonerider GE HOORT HET NU EENS VAN EEN ANDER HE

Mijn gamingbacklog begint echt belachelijk groot te worden.

Oh look a sale.

Ik moet denk ik onmiddellijk met pensioen gaan om dat nog weggewerkt te krijgen voor ik er niet meer ben.

Tenzij men tegen die tijd onze hersenen kunnen simuleren en we zo verder kunnen.

ik ken het. ik heb hier ook een stuk of 200 games in mijn steam lijst, en dan tel ik de games op andere platforms dus niet mee.
tegelijk ook nog een 700-tal op wishlist, dus elke dag wel een mail of 5 "this game you wished for is on sale right now".

Ik vraag mij dat af: is het meer voorbij komen van sommige nummers in shuffle-modus een feit of gewoon een gedacht? Ik heb echt vaak het idee dat sommige dingen bijna nooit passeren en anderen dan weer bijna altijd.

Mijn dochter van 5 kwam thuis van school en ik was BG3 aant spelen. Net een scene met een ijspriem welke in iemand zijn oog gaat. Kind is getraumatiseerd. Oh well.

Nu wat indoctrineren met Pepa Pig en Bluey. Even wat gedachten overschrijven.

<--- Daddy of the year award.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan