Het grote allergie-topic

Tot nu toe valt het hier ook goed mee, hopelijk blijft dat zo.
Bij mij verschilt dat van jaar tot jaar, het ene jaar gaat dat heel goed en het andere jaar heb ik er heel veel last van.
 
Iemand toevallig een abo op hln.be?
Wat zou deze dure behandeling dan wel mogen zijn? Immunotherapie misschien?
 
Iemand toevallig een abo op hln.be?
Wat zou deze dure behandeling dan wel mogen zijn? Immunotherapie misschien?
Idd, meer specifiek die met pilletjes en niet de spuiten die goedkoper zijn.
 
Ik ben opeens, na 100 jaar allergisch geworden aan de baard van mijn man. Overal waar die vent met zijn gezicht komt op mijn lichaam krijg ik erna rode vlekken en moet ik eraan krabben nochtans gebruikt hij geen andere of nieuwe verzorgingsproducten en ik ook niet. Zo bizar. :frown:
 
"Eigenlijk is het niet eerlijk dat dat niet terugbetaald wordt. Die allergie heeft een duidelijke impact op hun leven en hun levenskwaliteit – stel je maar eens voor dat je drie maanden lang zwaar verkouden bent."

Hier geef ik hem inderdaad gelijk.
Triest dat dit niet (gedeeltelijk) wordt terugbetaald door de ziekteverzekering zoals in Nederland.
Nog een interessant (niet-paywall) artikel met dezelfde professor:

 
Ik neem altijd Zyrtec. Zodra ik last heb, hoef ik ze pas te nemen. En eigenlijk valt de hoeveelheid in het seizoen wel mee. Mijn vrouw moet wel de hele periode doornemen (ze neemt geen Zyrtec) gecombineerd met neusspray (Avamys dacht ik).

Heb hooikoorts rond mijn 23ste gekregen en een jaar of 5 later kwamen de kruisallergieën. Dat gaat dan over appel, kersen, pruimen, walnoten, pudding van het merk Alpro Soya,... . Gelukkig niet gevaarlijk bij 1 hap, maar wel behoorlijk irritant. Zodra het warm is geweest (appelmoes of vlaai) heb ik er geen last van. Is een bepaald eiwit (dacht ik) dat dan "bewerkt" is. Ga vroeg of laat eens beginnen met spuiten.
 
Sinds kinds af aan altijd astma, hooikoorts en allergie voor huisstofmijt gehad.
Ik neem het hele jaar door 1x Rupatall per dag en 2x2 verstuivingen van Mometasone spray per dag.
Normaal gezien heb ik geen last maar soms kan het wel nog lichtjes doorbreken (hooikoorts symptomen).
 
De reden dat het verwijderd is, heeft uiteraard te maken met auteursrechten...
Ik heb het artikel helaas moeten verwijderen van @coldplayke .

Blijkbaar mogen hooikoortslijders niet over informatie mogen beschikken die hen mogelijks zouden kunnen helpen.
 
Of.... Ik help mensen liever volledig dan half z'n gat maar you do you. Ik heb het verwijderd zodat hooikoortslijders geen toegang krijgen tot medisch info dat hen kan helpen. Hopelijk is het mod-team daar tevreden mee. :)
Ik heb eerder ook al onder mijn voeten gekregen omdat ik een betalend artikel had gekopieerd, vandaar dat ik de samenvatting had geplaatst. Het is geen "toegang ontzeggen tot medische info die hen kan helpen" het is een betaalartikel in HLN voor wat eender welke allergoloog, pneumoloog of huisarts zelfs had kunnen zeggen en ik mag hopen dat hooikoortslijders toch minimum 1 van die 3 al hebben gecontacteerd.
 
Wat is de reden dat je nog altijd het dure merkproduct Zyrtec neemt en niet het goedkopere "witte product" Cetirizine?
Of de nieuwere variant Levocetirizine?
Omdat mijn schoonouders een apotheek hebben en ik niks moet betalen :unsure: .
 
Daarvoor heb je geen brein als een walnoot voor nodig om zoiets te beseffen. 😏
Ik zal alvast blij zijn wanneer het hooikoortsseizoen over is. Niet dat ik daarom minder zal kunnen functioneren, lol.
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
Meneer Squid is allergisch aan half de natuur. Vroeger kwam daar nog zware asthma bij maar met ouder te worden is het ‘gedempt’ naar allergie voor pollen en godweetwelke bomen. Ook wel al een aantal jaren niet meer van echt ‘last’ niveau.
 
Ik zit nog een stapje verder. Ik heb astma. Ik ben zeer allergisch aan katten, verder ook huisstof(mijt) en honden.

In neem iedere avond een Bellozal (veel beter dan Zyrtec) en moet ook met Relvar 'puffen'.
Wanneer ik voldoende sport, heb ik wat minder last van mijn allergieën.
 
Sinds dit jaar overgeschakeld op Bellozal op advies van mijn huisarts en wat een verschil! Praktisch geen last meer van de bijwerkingen die ik vroeger had.
 
Terug
Bovenaan