Het grote allergie-topic

Bij mij Allergodil (oogdruppels & neusspray) , de vieze smaak neem ik er wel bij (hooikoorts)
 
Weet iemand of allergie immunotherapie tegenwoordig wordt terugbetaald?
Heel beperkte tegemoetkoming via het ziekenfonds, dacht dat er wel gelobbyd wordt tegenwoordig om daar verandering in te brengen.

Meer dan 30j geleden hebben mijn ouders dat geprobeerd bij mij: moeten stoppen wegens allergische reactie op de inspuitingen. :unsure:
 
Ik wil dat ook eens gaan doen, want mijn voedselallergieën zijn enorm irritant.
 
Immunotherapie ten opzichte van voedselallergenen vormt vandaag het onderwerp van diepgaand onderzoek maar is (nog) niet beschikbaar.

Ik heb een kruisallergie door de hoeikoorts voor dingen zoals appels, kersen, perzik, okkernoten,... . Bij het allergiecentrum zeiden ze me, een paar jaar geleden, dat ik spuiten kon krijgen om dat proberen weg te krijgen.
 
Ik heb een kruisallergie door de hoeikoorts voor dingen zoals appels, kersen, perzik, okkernoten,... . Bij het allergiecentrum zeiden ze me, een paar jaar geleden, dat ik spuiten kon krijgen om dat proberen weg te krijgen.
Waarschijnlijk doordat ze dan de hoofdoorzaak behandelen (pollen) en daardoor alle afgeleiden er eveneens de 'vruchten' van plukken?
 
Waarschijnlijk doordat ze dan de hoofdoorzaak behandelen (pollen) en daardoor alle afgeleiden er eveneens de 'vruchten' van plukken?
Zou kunnen. Het is al even geleden dat ik daar ben geweest. Het ging, als ik me goed herinner, over een bepaald eiwit waar ik allergisch voor was.
 
Probeer eens aerius? Daar had ik minder last van. En preventief nasonex/mometasone maar dat is op voorschrift
Naar de apotheek geweest voor m'n Dexa Rhinospray en alles uitgelegd en heb nu Loratadine meegekregen.
 
Heel beperkte tegemoetkoming via het ziekenfonds, dacht dat er wel gelobbyd wordt tegenwoordig om daar verandering in te brengen.

Meer dan 30j geleden hebben mijn ouders dat geprobeerd bij mij: moeten stoppen wegens allergische reactie op de inspuitingen. :unsure:

Tegenwoordig is dat met pilletjes ipv spuitjes :)
 
Ik neem nu Ebastine 20mg. Afhankelijk van de dokter (meerdere huisartsen in 1 praktijk) of de apotheker krijg ik steeds ander advies wanneer de klachten toch de bovenhand nemen: 'meer dan 1 per dag heeft geen zin', 'dan mag je een tweede nemen, neem ze dan wel tegelijk' tot 'neem er tot 3 of 4 verspreid doorheen de dag'.

Hoe zit het nu eigenlijk? Op Google vind ik niet meteen een duidelijk antwoord, en bij de dokter of apotheker dus ook niet.
 
Ik neem nu Ebastine 20mg. Afhankelijk van de dokter (meerdere huisartsen in 1 praktijk) of de apotheker krijg ik steeds ander advies wanneer de klachten toch de bovenhand nemen: 'meer dan 1 per dag heeft geen zin', 'dan mag je een tweede nemen, neem ze dan wel tegelijk' tot 'neem er tot 3 of 4 verspreid doorheen de dag'.

Hoe zit het nu eigenlijk? Op Google vind ik niet meteen een duidelijk antwoord, en bij de dokter of apotheker dus ook niet.
Persoonlijke ervaring:
Ik begin met 1 tablet (welk merk maakt bij mij niet uit, ik doe met allemaal hetzelfde) 's morgens. Heb ik geluk moet ik pas de volgende ochtend terug 1 nemen.
Vaker voel ik rond 16u terug klachten opkomen en neem ik een 2de.

Ik zie echt het nut niet van 2 tegelijk want ze zijn toch op hetzelfde moment uitgewerkt dan?
 
Ik zou inderdaad gewoon een tweede nemen als je daar behoefte aan hebt. Als eentje gewoon werkt (voor een paar uur), zie ik geen logica om er 2 tegelijkertijd te gaan nemen. Heb zelfs nog nooit gehoord dat iemand dat doet trouwens.
 
Ik neem nu Ebastine 20mg. Afhankelijk van de dokter (meerdere huisartsen in 1 praktijk) of de apotheker krijg ik steeds ander advies wanneer de klachten toch de bovenhand nemen: 'meer dan 1 per dag heeft geen zin', 'dan mag je een tweede nemen, neem ze dan wel tegelijk' tot 'neem er tot 3 of 4 verspreid doorheen de dag'.

Hoe zit het nu eigenlijk? Op Google vind ik niet meteen een duidelijk antwoord, en bij de dokter of apotheker dus ook niet.
Ik neem ook Ebastine 20mg. Ik heb bij een allergische oogontsteking de raad gekregen van mijn huisarts er eentje extra te nemen 's avonds voor enkele dagen. Op 1 dag was het al een pak beter.
Als ik nu 's avonds of 's nachts last heb van mijn ogen neem ik altijd eentje extra en dan is het tegen de ochtend altijd een pak beter.

Dus voor mij werkt gespreid over de dag, wanneer het nodig is goed met dezelfde medicatie.
 
Ik neem nu Ebastine 20mg. Afhankelijk van de dokter (meerdere huisartsen in 1 praktijk) of de apotheker krijg ik steeds ander advies wanneer de klachten toch de bovenhand nemen: 'meer dan 1 per dag heeft geen zin', 'dan mag je een tweede nemen, neem ze dan wel tegelijk' tot 'neem er tot 3 of 4 verspreid doorheen de dag'.

Hoe zit het nu eigenlijk? Op Google vind ik niet meteen een duidelijk antwoord, en bij de dokter of apotheker dus ook niet.
Ebastine heeft niet zo een lange halfwaardetijd. Twee dosissen verspreiden over ochtend en avond heeft dan meer zin.
 
Terug
Bovenaan