Racing_Genk
Well-known member
Vergeet ook de premie voor globaal medische dossiers niet. Sommige huisartsen met veel patienten starten elke maand met 2.000 euro aan inkomsten zonder 1 minuut te moeten werken hierdoor.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vraag me soms hardop af waarom we artsen niet gewoon een (hoog) ambtenarenloon geven, zoals we dat doen met professoren. Zie bijvoorbeeld de loonschaal van een gewoon hoogleraar.
Vergeet ook de premie voor globaal medische dossiers niet. Sommige huisartsen met veel patienten starten elke maand met 2.000 euro aan inkomsten zonder 1 minuut te moeten werken hierdoor.

Het gaat niet goed met het beroep, feit. Er sluiten voor het eerst ooit apotheken die geen overnemer vinden. De omzetten boeren achteruit en apotheken worden steeds meer halve supermarkten waar één of andere grootketen achter zit.Da's idd wel hallucinant. Binnenkort een tekort qua apothekers ook zeker.
The stonecutters guild?En de subsidies omdat... er een tekort aan huisartsen is!
Welke lobby is machtig genoeg om eerst de overheid te sturen naar een numerus fixus, om dan de daaruit-volgende tekorten te laten ondervangen met subsidies? Dan kan alleen de machtige artsenlobby zijn. Die moesten toch serieus in hun vuistje gelachen hebben toen ze dat erdoor gekregen hebben. En wij, belastingbetalers, mogen voor die lolletjes opdraaien.
Beroepsmatig heb ik al veel interne rekeningen van van vrije beroepen gezien en bij het lezen van deze post moest ik bijna kakken in mijn broek van het lachenVolgens jobat 16 à 18 euro netto per uur, wat uitkomt op zo'n 3200 euro netto per maand.
(geen persoonlijke aanval hé)Ja die trend van zo "para pharma's" vind ik maar dubieus. Zoals in mechelen aan de carrefour waarin ze dan de winkel "delen" met een echte apotheek en dan zo'n halve vitaminenen winkel. Alsof ze het ene meer legitimiteit willen geven.Het gaat niet goed met het beroep, feit. Er sluiten voor het eerst ooit apotheken die geen overnemer vinden. De omzetten boeren achteruit en apotheken worden steeds meer halve supermarkten waar één of andere grootketen achter zit.
Een tekort aan apothekers op zich is er momenteel niet. Wel is het soms lastig zoeken naar een apotheker-vervanger, maar dat is al sinds jaren zo.
En @Renegadexxripxx ik dacht dat sinds enkele jaren de controle-artsen als A2 werden aangeworven - niet dat ze het voor die peulschil zullen doen want ze vinden er ook amper.
/EDIT: volgens een vacature van vorig jaar is het A3
12 j geleden. En zelfs dan is en blijft het moeilijk om nieuwe instroom te krijgen. Verloning in de private sector ligt toch wel een factor hoger. Maar er zijn toch wel andere zaken die dit kunnen uitbalanceren. Laatste persoon die gestart is, heeft wagen en grofweg 1.5k bruto ingeleverd en was daar vooral vertrokken tgv toxische omgeving. Eigenlijk gelijkaardig als hetgeen waar ik naar opzoek was in het begin van mijn carrière. Interessant, afwisselend maar vooral delegerend werk. Geen zijschoudermanagement, vrijheid (al is het voor sommige mogelijks iets te veel zwemmen of verzuipen). Al was dat niet het enigste (2 dagen telewerk, en minder gedoe rond moment van verlof of... hielp ook mee) Enigste nadeel is de bureaucratie,... maar bon, in de private sector was dat ook niet veel beter met het lijstje na lijstje of excelletje na excelletje.€ 12 000 bruto voor een ingenieur kan "makkelijk nog verder oplopen"?! Als het toch zo makkelijk is mag je het mij eens komen uitleggen. Zeer benieuwd.
Heb je daar dan cijfermateriaal van? Als het "makkelijk" is, dan veronderstel ik dat je cijfers hebt dat het gemiddelde loon van een ingenieur € 12 000 bruto is?

Alles voor FEDRIS is A3A2,
Voor een gewone arts hé, niet als je teamchef of dergelijke bent.Artsen (m/v/x) | Workingfor.be
www.selor.be
net zoals dat men industrieel ingenieurs ook direct aanwerft tegenwoordig als A2. Terwijl ik nog gestart ben op A1 niveau12 j geleden. En zelfs dan is en blijft het moeilijk om nieuwe instroom te krijgen. Verloning in de private sector ligt toch wel een factor hoger. Maar er zijn toch wel andere zaken die dit kunnen uitbalanceren. Laatste persoon die gestart is, heeft wagen en grofweg 1.5k bruto ingeleverd en was daar vooral vertrokken tgv toxische omgeving. Eigenlijk gelijkaardig als hetgeen waar ik naar opzoek was in het begin van mijn carrière. Interessant, afwisselend maar vooral delegerend werk. Geen zijschoudermanagement, vrijheid (al is het voor sommige mogelijks iets te veel zwemmen of verzuipen). Al was dat niet het enigste (2 dagen telewerk, en minder gedoe rond moment van verlof of... hielp ook mee) Enigste nadeel is de bureaucratie,... maar bon, in de private sector was dat ook niet veel beter met het lijstje na lijstje of excelletje na excelletje.
Al moet ik eerlijk zijn dat ik tegenwoordig ook meer en meer ingenieurs als schijnzelfstandige zie opereren. Waarbij ze het werk dat vroeger altijd in eigen beheer gedaan werd, nu meer en meer via een vennootschap gedaan wordt omdat men te weinig personeel vindt en de vennootschap dan zo'n manier lijkt waarbij men beter kan betalen (al is het wel zonder dezelfde sociale bescherming). Maar mensen worden daardoor tegenwoordig minder snel afgeschrikt.

Ja, daarom dat ik een voorbeeld gaf van waar dat niet het geval is. Of anders gezegd, niet elke arts wordt automatisch aangeworven op niveau A3. En A3 is uiteindelijk op einde carrière 7700€ bruto of zo. Dat is nog altijd enorm ver verwijderd van het hoogleraar loon dat er hierboven vermeld werd.Alles voor FEDRIS is A3
En het gaat dan degelijk om ter-plaatse-controlearts
Ik besef heel goed dat het een pak hoger ligt dan dat hoorBeroepsmatig heb ik al veel interne rekeningen van van vrije beroepen gezien en bij het lezen van deze post moest ik bijna kakken in mijn broek van het lachen(geen persoonlijke aanval hé)
maar je vindt er nergens cijfers over terug.Een tandarts vinden bij nood is in de Zuiderkempen blijkbaar ook een haast onmogelijke opgave.
Oost-Vlaanderen (Denderstreek): keuze genoeg en redelijke wachttijden als die er zijn
Zuiderkempen: vader zit met een afgebroken tand waarvan de zenuwkanalen ontstoken zijn - kan geen oog dicht doen van de pijn. 15 tandartsen gebeld en de eerste vrije plaats is ergens in september tot 2023
Is uit miserie maar naar Oost-Vlaanderen gereden om daar direct geholpen te worden.

Je wordt wél geholpen, alleen niet aan een tempo dat jij verkiest.Ik ben recent verhuisd naar een grootstad, en moet ook een uurtje naar de tandarts in mijn geboortedorp rijden als ik geholpen wil worden.
Met de chance dat die nog vrij snel hulp bieden als het dringend is.
Hier in de buurt eens wat tandartsen gebeld een tijd geleden, allemaal patiëntenstop
Ik vind dat echt beschamend... Als ik onderstaand artikel juist begrijp, vloeit ongeveer 15% van ons belastinggeld naar gezondheidszorg. Ik wil wel eens uittellen hoeveel ik jaarlijks betaal om niet geholpen te worden wanneer ik zelf zorg nodig heb.
Waar vloeien uw belastingcenten naartoe?
Na de Vlaamse is ook de federale regering volop bezig met de opmaak van de begroting van volgend jaar. Maar waar stroomt uw belastinggeld nu precies naartoe? De Tijd dook in de cijfers van de Nationale Bank en stelde vast dat ons land veel uitgeeft aan onderwijs, loonsubsidies en administratie.multimedia.tijd.be

Dat valt natuurlijk ook onder het concept van onze solidaire gezondheidszorg eh. Je betaalt 15% van u belastingen niet om alleen jezelf te helpen maar ook voor anderen die ettelijke duizenden euro's zouden nodig hebben zonder dat systeem.Ik ben recent verhuisd naar een grootstad, en moet ook een uurtje naar de tandarts in mijn geboortedorp rijden als ik geholpen wil worden.
Met de chance dat die nog vrij snel hulp bieden als het dringend is.
Hier in de buurt eens wat tandartsen gebeld een tijd geleden, allemaal patiëntenstop
Ik vind dat echt beschamend... Als ik onderstaand artikel juist begrijp, vloeit ongeveer 15% van ons belastinggeld naar gezondheidszorg. Ik wil wel eens uittellen hoeveel ik jaarlijks betaal om niet geholpen te worden wanneer ik zelf zorg nodig heb.
Waar vloeien uw belastingcenten naartoe?
Na de Vlaamse is ook de federale regering volop bezig met de opmaak van de begroting van volgend jaar. Maar waar stroomt uw belastinggeld nu precies naartoe? De Tijd dook in de cijfers van de Nationale Bank en stelde vast dat ons land veel uitgeeft aan onderwijs, loonsubsidies en administratie.multimedia.tijd.be
Dat is puur voor de deontologie gedaan. Apotheken moet een deontologische code respecteren. De parafarmacie niet. Dus wat doen ze? Ze scheiden die met een minieme glazen wand. Klaar is kees.Ja die trend van zo "para pharma's" vind ik maar dubieus. Zoals in mechelen aan de carrefour waarin ze dan de winkel "delen" met een echte apotheek en dan zo'n halve vitaminenen winkel. Alsof ze het ene meer legitimiteit willen geven.
Ik ben niet pro of contra een toelatingsproef . Ik vind gewoon dat je alle opties met hun voor- en nadelen moet bekijken.Algemene toelatingsexamens voor alle opleidingen zouden net heel ons vrij systeem naar de knoppen helpen. Je gaat een resem studenten ontmoedigen die anders wel perfect universitair/hoge school/gelijk-wat materiaal zijn. Ik had bv nooit apotheker kunnen worden met zoiets. Ik was op mijn 18 een nul wat betreft studeren, kwam van het middelbaar met bijzonder matige punten (laatste van heel het ASO) en dat kneusje ging eens unief doen...gebuisd op alles natuurlijk. Pas toen ik het jaar nadien de knop omdraaide lukte me het plots en heb ik nog welgeteld 1 keer tweede zit gehad. De typische 'dieselstudent'. En zo zijn er heel wat. Met een algemene toelatingsproef ga je net de diversiteit uit de opleidingen halen en dat is nefast voor elk beroep. Dat is net de vrees bij de toelatingsproef voor de artsen: het zou het beroep net goed doen dat mensen met een andere kijk, andere achtergrond, andere visie, ook arts worden.