Herfst en winter 2023/24

hoe ik dacht dat kaarten gedraaid waren en we weer 20°C aantikten?

Donderdag zouden we inderdaad 20°C kunnen halen, maar vrijdag volgt de afstraffing met (veel) regen. Sneeuw zal denk ik enkel voor het noorden van Nederland zijn, afhankelijk van waar de scheiding tussen warmere en koude lucht ligt.

Er zit nog altijd veel verschil op de voorspellingen voor dit weekend. Voor zaterdagnacht geven ze bij yr 11 graden, bij het kmi 2 graden.

Ik had zondagochtend graag gaan fietsen, dus 2 graden hoeft niet echt 😛

Vandaag: 16 graden en kans op een bui.
Morgen: 14 graden en droog tot de avond.
Dinsdag: 14 graden en droog.

De rest zien we later wel, maar ook daar vooral dagen met lange droge periodes en ergens kans op een bui. Het lijkt me precies wel mee te vallen.

Als het morgen en dinsdag droog blijft en de wind valt iet of wat mee, zal het toch weer met de fiets naar het werk zijn.

Lijkt mij ook dat er bijzonder weinig tot geen eikels van de bomen zijn gevallen dit jaar. Of het moet maar een gedacht zijn maar andere jaren moet ik ze toch wat opkuisen achter de tuin. Dit jaar nog niet nodig geweest.

Misschien is het de val van het kortetermijngeheugen, maar het lijkt nu toch al weken aan een stuk buien, buien, buien?
Ben het nu al grondig beu, net in het mooiste seizoen om buiten te wandelen krijgen we van dit regenweer.
Motorrijden ook alleen maar tussen de buien door, maar niet 100% genieten door nat wegdek en de gladheid van afgevallen bladeren.

Dit weekend ziet er droog uit, maar begin volgende week alweer buien :sarcastic:

Misschien is het de val van het kortetermijngeheugen, maar het lijkt nu toch al weken aan een stuk buien, buien, buien?
Ben het nu al grondig beu, net in het mooiste seizoen om buiten te wandelen krijgen we van dit regenweer.
Motorrijden ook alleen maar tussen de buien door, maar niet 100% genieten door nat wegdek en de gladheid van afgevallen bladeren.

Dit weekend ziet er droog uit, maar begin volgende week alweer buien :sarcastic:
Dat is toch gewoon herfst?

Ik heb toch ook dat gevoel. De laatste twee drie weken is het denk ik geen 1 dag droog gebleven. Vrij irritant toch.

Goed nieuws!!

Op 5/11/2023 vertoonde de overgrote meerderheid van de locaties een normale tot (zeer) hoge freatische grondwaterstand voor de tijd van het jaar: 73% van de meetplaatsen was hoog (32%) tot zeer hoog (41%), 21% normaal, en 6% laag (5%) tot zeer laag (1%) voor de tijd van het jaar (Figuur 2).

samenvatting_filters_2021-10-05%20tot%202023-11-05_relative_bron.png

Ik kan er wel van genieten. Dit weekend was toch relatief droog geweest en veel naar buiten kunnen gaan, maar het mag wel wat droger worden.

het is wat herfstiger dan andere jaren en ik vind dat tof, maar het lijkt inderdaad extra vochtig en winderig.
tijd voor de betere wandelingen wanneer het wat droger is en de betere TV momenten wanneer het giet.

Idem. Twee dagen een mooie, lange wandeling kunnen maken 's ochtends in het weekend. Daarna een goeie film op terwijl het regent. En de dag afsluiten met een zwaar, donker bier.

Het kan altijd nog erger :)

0qVw1NG.png

Het zou wel een goede kaart zijn om de Noordzee te doen afkoelen met al die kou die de Noordzee optrekt, en kan misschien winterse buien met hagel en smeltende sneeuw geven in Vlaanderen en sneeuw in de Ardennen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan