mijn halve euro:
Ge zijt momenteel precies een hele case aan het opbouwen rond haar, haar persoonlijkheid, haar familie, hoe de realiteit in elkaar steekt en ik snap dat dat voor u misschien ergens op dit moment nodig is om een beetje vat te krijgen op een situatie waarin ge het gevoel hebt dat de wereld die ge rond uzelf hebt opgebouwd instort. Dat is denk ik een van de pijnlijkste dingen die ge kunt meemaken.
Ik zou toch opletten dat ge daar niet in overdrijft. Ik zeg dat omdat ik hier lees dat ge foto's van die gast online post, dat ge er herhaaldelijk naartoe zijt gereden, en omdat ik dat gevoel krijg uit de manier waarop ge zijt aan het posten.
Zou het niet kunnen dat ze al die keren dat ze ging vertellen tegen andere mensen dat het niet goed ging in de relatie, dat ze gewoon eerlijk was, eerder dan dat ze voorbereidingen was aan het treffen voor vanalles en nog wat? Omdat de gevoelens voor u plaats zijn gaan maken voor de gevoelens voor een ander, of wat dan ook? Ik geloof wel dat de relatie voor haar niet goed zat, alleen is het dan wel echt onnozel dat ze tegen u doet alsof dat niet zo is.
Nogmaals, ik wil de manier waarop ze het afhandelt totaal niet goedpraten he, maar mij lijkt het gewoon meer plausibel dat iemand niet 100% rechtuit durft te zijn tegen haar partner over haar gevoelens, zeker wanneer die partner er helemaal voor wilt gaan, en er voor wilt werken. Dat ge op het moment zelf wel dingen gaat zeggen omdat ge niet wilt kwetsen, maar dat ge de dag erna beseft dat het gewoon niet kan.
Allez, gij doet het een beetje klinken alsof het hier over iemand gaat die al maanden de schaakstukken is aan het klaarzetten en emotionele spelletjes is aan het spelen met mensen uit haar omgeving zodat zij zo weinig mogelijk gezichtsverlies lijdt wanneer ze haar move maakt. Dat lijkt mij nogal vergezocht eerlijk gezegd?
Ik versta dat ge dat denkt maar die foto en naar daar gaan zijn binnen de 24 uur gebeurd nadat ik het wist.
Ik was rationeel genoeg om te beseffen (zelfs toen) nadat iemand me erop wees dat het niet slim was. We zijn ondertussen sinds de breuk nog maar een dikke 3 dagen verder. En tot daar rijden toen was het laatste contact ik nog met haar gezocht heb.
Voor de rest niets meer, het heeft ook gewoon geen nut. Als ik mijn emotie-niveau vergelijk met toen ben ik nu gewoon beheerst, of alleszins een stuk minder impulsief.
Ik vind niet dat ik de zaken die ik deed nadat ik net vernam wat er gebeurd was representatief zijn voor wat ik nu doe.
En vergezocht, goh ja dat kan van die plannen. Dat besef ik ook, hoor maar ik probeer gewoon een aantal puzzelstukken in mekaar te passen. En zoals ik zei, ik schrijf hier ook de evolutie van mijn gedachte wat neer om er later op te kunnen terugkijken. Misschien doe ik dat ook niet, who knows.
Zou het niet kunnen dat ze al die keren dat ze ging vertellen tegen andere mensen dat het niet goed ging in de relatie, dat ze gewoon eerlijk was,
Deze er toch uitnemen, want dat is wel belangrijk. Ook in haar reach outs naar familie en vrienden is ze niet eerlijk geweest.
Ze heeft tegen niemand verteld over de verschillende mannen waar ze bezig mee was en is geweest.
De enige waar ze één affaire tegen opgebiecht heeft daar heeft ze ook nog tegen gelogen door te zeggen dat ik alles wist.
Messed up inderdaad.
Ik snap dit niet helemaal.
Wat ik wil zeggen is dat een relatie zelden een optelsom van rationele feiten is. Ge kunt niet iemand rationeel overtuigen om gelukkig te zijn in een relatie. Of zij daar uberhaupt toe in staat is, dat zal de tijd wel uitwijzen zeker?
Akkoord hoor, maar dat was niet echt wat ik bedoelde. Ik vond het gewoon erg jammer dat ze me verweet redelijk rationeel (langs mijn kant) en oplossingsgericht met die situatie om te gaan naar haar en dat ik daar niet heb liggen janken en roepen.
Alsof dat een teken was dat ik haar niet graag zag omdat ik niet begon te janken of boos werd.
Ze heeft gedaan wat ze heeft gedaan, en het is niet mooi. Uw manier om in een relatie te staan is beter en eerlijker, maar ik denk nogmaals echt dat het tijd is om een stap achteruit te nemen. Ge zit er op dit moment té diep in. Ge zijt gekwetst en dus bijgevolg irrationeel. Dat is bij iedereen zo. Ge hebt een paar weken rust en lucht nodig om perspectief te krijgen op de zaak, en dat gaat niet als ge er met uw neus bovenop zit.
Neus bovenop zitten is natuurlijk gedeeltelijk waar. Ik praat nu gewoon vooral veel met vrienden en familie, voor de rest heb ik tot een dikke 24 uur na de feiten met haar alle contact verbroken of gepoogd haar te bereiken.
Wat ik nu doe is gewoon in mijn hoofd proberen verwerken wat er gebeurd is.
Ik probeer ook net niet te veel details te weten over alles, dat heb ik ook bewust gezegd tegen de collega's die alles wisten net om toch wat rationeel proberen te denken ipv elke man voor me te zien waar ze me mee bedrogen heeft bijvoorbeeld.
Toch nog een paar vragen:
Het is mij niet duidelijk wat gij nu precies bij haar ouders moet gaan doen op dit moment? Communicatielijnen gaan herstellen? Waarom? Voor wie? Vind ik raar hoor.
Ja, de pa-kant heeft gevraagd om te vragen of er benadering langs de twee kanten mogelijk is. Omdat die mensen ook al langer beseffen dan vandaag dat het feit dat ze van de ene ouder naar de andere kan gaan wanneer iets misloopt en zo verantwoording te ontlopen haar niet helpt.
Ze denken, en ik geloof dat wel, dat wanneer ze zelf terug samen kunnen proberen hun dochter op te voeden/helpen dat het voor haar beter zou aflopen.
Waarom zou ze haar job verliezen?
Bij de eerste collega heeft ze al een waarschuwing gekregen. Haar baas (die ik ook ken) heeft me toen ook al duidelijk gemaakt dat daar strenge regels over zijn naar collega's en nu opnieuw dat dat naar klanten toe ook geldt.
Het is een wat upper class gym waar ge niet kunt maken dat uw personeel met de mannen naar bed gaat. Een vriendin van me is dat ook letterlijk gaan zeggen tegen de baas dat ze haar als vrouw met dat soort gedrag niet op haar gemak voelt daar en dat vrouwen met een vriend daar zich allicht ook niet op hun gemak voelen wetende wat er allemaal gebeurd is.
Samenvattend misschien : ik heb het helemaal niet nodig om haar slechter voor te stellen dan ze is.
Het bewijs is er dat ze maandenlang op de plaats waar ik en haar ma elke dag komen mannen oppikte om seks mee te hebben en er thuis geen enkel vuiltje aan de lucht leek.
De rest is gewoon proberen nadenken hoe ze dat deed, goed wetende dat ik mis kan zijn hoor.
Maar veel slechter dan dat kan ik haar niet maken en dat zijn gewoon de feiten he.