Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Wel, als het enige troost kan zijn: in veel families heb je al wel eens die ouder/broer/zus/oom/tante die zonder enige schroom of schaamte de nieuwe partner openlijk met de oude vergelijkt - geen goed gedrag, maar het gebeurt -, die gast gaat een gigantisch probleem hebben want die gaat héél moeilijk positief uit die vergelijking komen, en dan heb ik het vooral over de mindset, niet over het sportieve of de betere haarlijn. 😉 Zoals je zelf ook zegt: zij heeft er blijkbaar véél gehad... Jij hebt zorgvuldigere keuzes gemaakt. Alleen al het gebrek aan eerlijkheid op dat vlak...

Daarnaast heeft die gast ook het probleem dat jij ook had maar eerst niet wist: iemand die plots en snel van de ene naar de andere fladdert, zelfs na een relatie van jaren...
Ik wil niet geloven dat mensen die bedrog plegen niet kunnen veranderen maar haar nieuwe 'minnaar' verdient bijna een waarschuwing mocht hem nu nog denken dat gij de eerste zijt bij wie ze dit doet.

Voor de rest denk ik dat tenzij je gemeenschappelijke kennissen ofzo hebt, dat afstand nemen van een ex-schoonfamilie de enige optie is op de lange termijn, ook voor je eigen welzijn, ... Je wilt als je daar een koffie zou gaan drinken niet plots haar nieuwe aanwinst tegenkomen.

Klopt misschien wel.

Maar nu los van de situatie nu die heel recent is, een vraag:
Hebben andere mensen dan nooit contact met hun ex-schoonouders?
M'n vorige ex hoort mijn ouders nog geregeld zoveel jaren later en daar wordt ook gewoon over gebabbeld.
Nee, en ik zie daar absoluut geen meerwaarde in tenzij er misschien kinderen in het spel zijn. Er is toch werkelijk geen enkele reden om dat contact te onderhouden. Ook vanuit het perspectief van de ouders, contact houden met de ex van uw kind. Slaat helemaal nergens op.

Klopt misschien wel.

Maar nu los van de situatie nu die heel recent is, een vraag:
Hebben andere mensen dan nooit contact met hun ex-schoonouders?
M'n vorige ex hoort mijn ouders nog geregeld zoveel jaren later en daar wordt ook gewoon over gebabbeld.
Ik was diegene die er bij mijn ex op aandrong regelmatig contact te houden met de familie, ik stuurde foto's van de dochter naar zijn moeder, organiseerde het geboortecadeau voor zijn zus haar kindje,...
"Die zien u liever komen dan mij" heeft hij meermaals gezegd.

Toen de scheiding geregeld was, is hij met de dochter naar zijn familie gegaan om Kerst te vieren en het hen te vertellen. Die kwam thuis en zei: "daar moet je niets meer van verwachten, het feit dat jij wou scheiden maakt van jou de slechte in hun ogen." En idd, geen berichtje meer op mijn verjaardag kort daarna of wat dan ook. Geschrapt uit hun leven, ondanks dat er dus een betere relatie met mij was dan met hem op dat moment.
Wel te verstaan wanneer er het gevoel heerst dat je een kant moet kiezen.

Nee, en ik zie daar absoluut geen meerwaarde in tenzij er misschien kinderen in het spel zijn. Er is toch werkelijk geen enkele reden om dat contact te onderhouden. Ook vanuit het perspectief van de ouders, contact houden met de ex van uw kind. Slaat helemaal nergens op.
Ik kwam exact hetzelfde zeggen.

't is allemaal toch zo zwart-wit niet?
ik kan me inbeelden als ge bijv. een gedeelde interesse had met 1 of beide schoonouders, bijv. elke maand eens samen gaan wielrennen, samen naar de voetbal, etc. dat ge die vriendschap niet moet opblazen omdat uw relatie met hun zoon of dochter is mislukt.
Ook het aantal jaar dat ge iemand kent, of andere factoren kan bepalend zijn. Mijn moeder is ook voor de ouders van mijn pa blijven zorgen. Maar dat waren dan al wel oudere hulpbehoevende mensen en die mensen zagen haar liever dan hun eigen zoon en mijn moeder kwam er sowieso al tijdens haar huwelijk meer bij hen over de vloer dan mijn vader deed.
Misschien niet echt van toepassing op deze situatie, maar om nu te zeggen dat ge uw ex haar ouders gewoon radicaal uit uw leven moet schrijven, is er ook over. Dat moet ieder gewoon voor zichzelf bepalen.

Akkoord met @Tonerider, maar ik zou wel sowieso dat contact wat afbouwen in de weken onmiddellijk na een pijnlijke breuk. Dat gaat echt niet helpen bij het verwerken van die breuk en kan voor ongemakkelijke toestanden zorgen, niet in het minst bij de ouders, die niet willen overkomen alsof ze moeten kiezen of weet ik veel, maar ook bij andere partijen.

Ik denk echter ook wel echt dat het geen goed idee is om verzoeningsofficier te gaan spelen bij iets dat zo vers en pijnlijk geëindigd is. Daar kan volgens mij werkelijk niks goed uit komen, zo kort na die breuk. Afstand (al dan niet tijdelijk) is dan denk ik wel aangewezen.

Ik zit nu vollen bak in een scheiding. De signalen die ik opvang van de schoonfamilie zijn toch vooral dat ze dat niet als een soort definitieve breuk zien. Dat wil niet zeggen dat er geen dingen veranderd zijn en dat ik daar nog op de koffie ga en kerstfeesten ga meevieren en zo. Wel dat het nog mogelijk moet zijn om bijvoorbeeld de kinderen te gaan afhalen als ze daar eens in een vakantie gelogeerd hebben en dan een klapke te doen en van die dingen.
En ja, het doet zeer dat die schoonfamilie voor een groot stuk wegvalt want ik had er een goeie band mee. En bij hen doet het ook zeer. Ik wil mijzelf nu niet op een piëdestal zetten, ik heb ook mijn negatieve kanten, maar voor hen is er toch een soort ideale schoonzoon weggevallen heb ik de indruk.

Het scheelt wel veel dat het hier geen vechtscheiding is en dat er van niemand wordt gevraagd om een kant te kiezen, het is gewoon wat het is. En ik heb totaal geen idee hoe de relatie met de schoonfamilie gaat evolueren in de komende tijd.

Deze er toch uitnemen, want dat is wel belangrijk. Ook in haar reach outs naar familie en vrienden is ze niet eerlijk geweest.
Ze heeft tegen niemand verteld over de verschillende mannen waar ze bezig mee was en is geweest.
De enige waar ze één affaire tegen opgebiecht heeft daar heeft ze ook nog tegen gelogen door te zeggen dat ik alles wist.
Vindt ge dat nu niet een beetje onrealistisch? Mensen die bedriegen voelen daar vaak ook enige schaamte en schuldgevoel over en gaan heus niet alles op tafel leggen wanneer ze over hun relatie en hun gevoel daarrond praten met iemand (laat staan familie). Dus ja absoluut, ik vind het best logisch dat ze wel verteld zou hebben dat het niet goed gaat als dat voor haar zo aanvoelde zonder dat ze daarbij zei dat ze met x en y contact had en ze daardoor beginnen twijfelen is bv. Het lijkt mij ook niet zo abnormaal dat ge dat eerst tegen vrienden zegt voor gebdat tegen uw partner zegt. Ene keer dat het uitgesproken is in uw relatie dat ge twijfels hebt of dat het niet goed gaat dan maakt het dat allemaal ook iets écht en iets waar ge mee aan de slag moet. Veel mensen wachten te lang met zo'n gesprek aan te gaan met hun partner (en hebben voor zichzelf dan de klik al gemaakt dat het het einde is maar durven dit nog niet toegeven)

Ik zeg niet dat ze geen vuil spel heeft gespeeld en dat dat mogelijks een patroon is voor haar. Maar zoals Coldplayke al aanhaalt, in hindsight kunt ge alles beginnen interpreteren volgens een gans plan dat ze koelbloedig tot uitwerking heeft gebracht. Ik denk net dat het dat niet is maar dat ze geen zelfinzicht heeft over haar nood tot aandacht en vluchten van stabiliteit.

Ik ga gewoon in dat gesprek aanhalen wat de pa zei en wil en denkt
Voor de rest doet de ma er mee wat ze wil hé. Belt ze hem dan belt ze hem, is het niet dan is het zo.

Tis ook niet de reden dat ik naar daar ga. Tis de eerste keer dat ik ze zie dus zal wel een lange babbel worden.
Voor de rest doet de ma er mee wat ze wil hé.

Het is niet dat ik niet snap dat in bepaalde omstandigheden contact gehouden wordt met de ex-schoonouders (maar dan eerder na zeer lange relaties, bij gedeelde interesses of indien er kinderen in het spel zijn) maar in dit geval wordt er aan u gevraagd om een boodschap van haar vader naar haar moeder te brengen in de hoop dat ze samen aan hetzelfde zeil gaan trekken om hun dochter te behandelen/op het matje te roepen/...?

Sta me toe dat een beetje vreemd te vinden. Ongeacht de relatie tussen haar ouders zijn ze toch allebei oud en wijs en volwassen genoeg om zélf contact te zoeken ipv hun ex-schoonzoon daarvoor op te sturen.
Als dat slecht binnenkomt bij die moeder bestaat de kans evengoed dat het dan op de boodschapper wordt gestoken (want ja, misschien hebt gij de boodschap dan zogezegd niet goed over gebracht of willen ze toch hun dochter meer geloven* etc etc)

*Elk heeft zijn eigen waarheid natuurlijk. Het zou naïef zijn om te gaan beweren dat hoe jij het verhaal ziet de waarheid en niets dan de waarheid is

Thanks voor de tips. Ik heb ze ook gebruikt in het gesprek met haar moeder (en grootouders, ze wonen op een vierkantshoeve samen).
Geen verzoening gedaan, gewoon gebabbeld.
Hier was dan de conclusie dat ze maar gewoon gingen wachten tot ze contact neemt en ze wel zien hoe lang het duurt. Ze hebben het ook al een paar keer meegemaakt en hopen vooral dat het nu geen jaren duurt.

Ik heb hun ook gezegd dat voor mij het hoofdstuk eigenlijk ook afgesloten is en ik haar niet meer wil horen of zien dus ook niet echt iets kan laten weten of nog meer kan doen dan mijn verhaal vertellen (wat nu gebeurd is)
En dat ze bij contactname gewoon maar naar haar luisteren zonder weerwoord of mijn verhaal terug te kaatsen naar haar.

De moeder zal ik sowieso nog wel vaak zien in de fitness dus we zien wel hoe dat loopt.
Oprecht bedankt voor het inzicht hier.

Laatst bewerkt:
De moeder zal ik sowieso nog wel vaak zien in de fitness dus we zien wel hoe dat loopt.
Oprecht bedankt voor het inzicht hier.
Straf dat ge daar nog wilt blijven trainen.

Allez zij werkt daar nog altijd of ben ik mis. Zou het er zelf moeilijk mee hebben om die mogelijks tegen te komen met wat gij hebt meegemaakt.

Straf dat ge daar nog wilt blijven trainen.

Allez zij werkt daar nog altijd of ben ik mis. Zou het er zelf moeilijk mee hebben om die mogelijks tegen te komen met wat gij hebt meegemaakt.

Nee, nee ik ben daar al iedere dag met opgeheven hoofd binnen gewandeld. Fuck it.

Enfin, in the end: of hoe ik de situatie van hoe ze het gepland heeft nu correct inschat of niet.
Wat telt is dat dit gedrag toch echt wel allesbehalve normaal is.

Als ge 4 jaar met iemand in een relatie zijt en ge kunt minstens de laatste 9 maanden daarvan (want toen is het met haar collega begonnen en eerlijk, hoe het ervoor was wil ik gewoon niet weten, ze werkt ocharme nog maar 10 maand in de gym) uwe partner zo hard bedriegen met een hoop anderen mannen zonder daar iets emotioneel van te laten merken dan scheelt er iets met u.
Zeker nu ik weet dat ze dit ook met haar ouders deed én in minstens een deel van haar andere relaties.
Ik bedoel, ik wil ook gewoon niet meer weten.
Want ik heb amper "onderzocht" wat er gebeurd is en dat van haar herhaaldelijke patroon in minstens een deel van haar vorige relaties kom ik nu ook maar toevallig te weten. Ik kan alleen maar héél sterk vermoeden dat als ik haar ex-en moest bellen of moest weten over hoeveel mannen het ging, soms niet gewoon 'stop' gezegd hebben toen ik alles te horen kwam om mezelf te beschermen dat het een nog grotere shitstorm is dan wat ik nu weet. En honestly, dat zou het voor mij allemaal gewoon een pak moeilijker maken.

Hoe ge dan thuis dan minstens 9 maanden ondertussen kunt knuffelen, lief doen, seks hebben en verder gaan alsof er niks aan de hand is en hetzelfde gedrag bij verschillende andere mannen vertonen zonder dat ik, zelfs achteraf, ook maar van één ding kan zeggen dat er iets aan te merken was.
Dat is hallucinant.
Ik bedoel in maart heb ik op het werk nog gezegd dat ik haar ten huwelijk wilde vragen voor ik van de eerste "verliefdheid" wist.
En dat ge zoiets riskeert op uw werk waar uw eigen moeder en uwe vriend elke dag komen zonder een teken van stress... En dan bedoel ik nog niets eens dat ge gek genoeg zijt om emotioneel zo met iemand te spelen maar het risico om betrapt te worden of dat iemand mij zou aanspreken. Hoe kunt ge daar nu niet gek van worden en op één of andere manier dat tonen. Maar in de plaats gewoon thuis komen, een toekomst plannen,... Een paar dagen voor ge weet dat ge definitief vertrekt nog een reis boeken en langs mij komen zitten mij knuffelen, kussen en vastpakken en zeggen dat dat toch hét teken is dat ze me graag ziet en verder wil. De dag erna nog 2 keer seks met mij hebben om dan gewoon eigenlijk nog maar een dikke 2 dagen later hier te vertrekken om in te huizen bij een andere man.
En zo kan ik ondertussen een hoop zaken opnoemen. Nogmaals, zonder dat ik eigenlijk heel de miserie ben gaan uitspitten en dat ook niet van plan ben.
Want nu heb ik nog maar mijn schup in het zand gestoken en ik zit al in een gigantische beerput. Ik wil gewoon niet verder graven.
Want ik hoor ondertussen van mensen die bedrogen zijn dat ze wel alle details gingen uitzoeken van dat overspel en dat hen niet help maar meer pijn deed. En dat is dan overspel met 1 persoon in hun geval, bij mij gaat het over 5-10-15-20, who knows. Mensen die ik nu waarschijnlijk ook nog zie. Ik wil het gewoon niet weten eerlijk gezegd.

Enfin dat was mijne rant voor den dag erover. Nu ga ik er terug een mooie dag van proberen maken.

Er niet te veel verder in graven lijkt mij heel gezond. Ge moet nu vooral met uzelf bezig zijn want zo'n vertrouwensbreuk dat heelt niet zomaar op 1 2 3.

Ik denk dat het voornaamste is om uzelf te omringen met mensen die niet uit haar cirkel komen zoals haar ouders etc. Vooral tijd spenderen met eigen vrienden en familie lijkt mij het beste. Vooral degenen waar ge soms eens ne keer goed tegen moogt ranten. :)

Bij de eerste collega heeft ze al een waarschuwing gekregen. Haar baas (die ik ook ken) heeft me toen ook al duidelijk gemaakt dat daar strenge regels over zijn naar collega's en nu opnieuw dat dat naar klanten toe ook geldt.
Het is een wat upper class gym waar ge niet kunt maken dat uw personeel met de mannen naar bed gaat. Een vriendin van me is dat ook letterlijk gaan zeggen tegen de baas dat ze haar als vrouw met dat soort gedrag niet op haar gemak voelt daar en dat vrouwen met een vriend daar zich allicht ook niet op hun gemak voelen wetende wat er allemaal gebeurd is.
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik er een klein beetje mee lach. Te snel ?

Fitness bij "", dat is sporten in een luxueus kader. Een fitness club waar je je volledig kan uitleven
Niet alleen in de club, maar ook thuis
Wij helpen je graag om je doelen te bereiken en gaan daarin zo ver als jij nodig hebt. Zo ver als jij wil dat we gaan
Hun reclame is wel pijnlijk om te lezen als je nu weet wat soort mensen er werken

“Ik denk dat ik mezelf zou omschrijven als een enthousiaste en lieve coach. Niet heel streng, maar eerder motiverend op een leuke manier. Ik hou ervan om een band op te bouwen met onze leden
:unsure:

Ik hoop/veronderstel wel dat je een uitgebreide vriendengroep hebt waar je wel kan op terugvallen om je ook door de moeilijke momenten te slepen, al was het maar om uw tijd te verdoen en u gedachten te verzetten op zo'n moment.

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik er een klein beetje mee lach. Te snel ?

Hun reclame is wel pijnlijk om te lezen als je nu weet wat soort mensen er werken

“Ik denk dat ik mezelf zou omschrijven als een enthousiaste en lieve coach. Niet heel streng, maar eerder motiverend op een leuke manier. Ik hou ervan om een band op te bouwen met onze leden
:unsure:

Ik hoop/veronderstel wel dat je een uitgebreide vriendengroep hebt waar je wel kan op terugvallen om je ook door de moeilijke momenten te slepen, al was het maar om uw tijd te verdoen en u gedachten te verzetten op zo'n moment.

Ik kan met alles lachen, tis idd wel nogal ironisch ja. 😅
En idd ik heb een uitgebreide vriendengroep. Enfin ik zie die zelden eigenlijk maar op zo een momenten zijn ze er wel allemaal.
Ook mensen die ik jaren niet gezien heb contacteren me om ewa te babbelen. Das een enorme steun.
En ook de mensen hier heb ik veel aan, hoor!

Yes, ik hoop dat dus ook. Voorlopig voelt dit ook wel zo aan, al is dat natuurlijk moeilijk zeggen we zijn nog maar 24 uur verder.
De eerste keer dat ze opbiechtte verliefd te zijn op iemand heb ik wel wat tranen gelaten, maar was ik ook positief uiteindelijk omdat het vanaf toen heel snel bergop ging.
Nu nog geen traan gelaten, ik mag hopen dat dat zo blijft.

Haar stiefma heeft me ook nog gebeld en ze zei me ook dat ze blijkbaar "zo" is en ze dat niet durfde zeggen omdat ik de eerste fatsoenlijke was die thuis kwam en ze hoopten dat haar leven wat op orde kwam zo.

Ze geniet blijkbaar van de aandacht (en zeker van mannen) vertelde ze me, dat is eigenlijk nooit een probleem geweest omdat ze altijd in vrouwenomgevingen werkte. Ze is in december 2021 dan begonnen in de fitness en sinds januari is dat met die collega begonnen (vertelde de vriendin van die collega me toen nadat alles uitkwam, ik ben er blijkbaar pas in april achtergekomen heb ik zostraks gemerkt) en sindsdien is ze waarschijnlijk van de ene naar de andere gefladderd. (fysiek of niet dat weet ik niet, hoeveel heb ik ook het raden naar)
Blijkbaar heeft ze voor mij ook een pak meer vriendjes gehad dan ik wist. Kwam toevallig naar voor in dat gesprek met haar stiefma. Mocht ik dat geweten hebben was ik ook nooit iets begonnen met haar denk ik, ik ben daar nogal redelijk conservatief in dat ik niemand wil die er al zoveel gehad heeft.

Dus ja, ik zal zo nog wel dingen te horen krijgen. Het doet me ook allemaal niet zoveel meer ofzo, denk dat ik op mijn grens zit qua "gevoelens" ofzo.
Vooral vieze gedachte dat die met verschillende mannen in bed is gedoken en erna doodleuk met mij nog.
Nu goed, ik heb haar dat ook gezegd: ik weet niet waar ze nog iemand gaat vinden die zo vergevingsgezind is, alles thuis doet, veel aandacht geeft, trouw is, ...
Als ge dat allemaal laat schieten voor wat rond te poepen, tja dan hebt ge ander prioriteiten in uw leven en kan ik dat alleen maar erg dom vinden. Alleen jammer dat ze dan nooit eerlijk is geweest.
Maar goed achteraf kan ik toch niets aan het verleden veranderen en dit kutgevoel is allemaal maar tijdelijk en dit is maar peanuts vergeleken met wat andere mensen doorstaan dus ja.
Hopelijk is "tijdelijk" kort maar goed nu kan ik in het weekend 's avonds andere leuke dingen: ik heb mijne hond, ne PS5, Dostojevski, mijn loopschoenen en mijne bokszak.
Kerel, veel sterkte. Wat een kutboel man. Laat het bezinken, hoeveel tijd ge ook nodig hebt, en dan nadien... ander en beter. Ne gast gelijk gij vindt zeker een goe meiske. Dan bedoel ik nie me uw looks (zullen zeker helpen). Maar van op het forum zijt ge sowieso 1 van mijn favoriete mensen qua karakter (voor zover ik dat kan inschatten online natuurlijk). 🤜

Veel sterkte... Het moet vreselijk zijn om te worden bedrogen door iemand die je zo graag zag.

Als het een troost kan zijn: vroeg of laat doet karma z'n werk wel!

Het zou me niet verbazen dat ze over enkele maanden aan je deur staat om te zeggen dat ze spijt heeft en dat ze een nieuwe kans wil.

Al denk ik dat kay-gell daar wel niet in gaat trappen. Terecht.

Nee idd. Ik zou ervan walgen denk ik.
Al moet ik zeggen, sorry dat ik daar zo open in ben, dat de seks next level was (blijkbaar niet alleen met mij).
En ik niet weet of er nog zo veel rondlopen, niet dat dat het belangrijkste is, maar ik zou dat toch in een relatie missen. En tis ook niet dat ge dat op uw eerste date op tafel kunt gooien dat ge dit of dat leuk vindt en belangrijk zonder als ne creep over te komen.
Zal wel loslopen I guess.

Ik heb ze nu ook bijna iedere dag gezien in de gym, meestal van ver. Het doet me wel wat maar ik zet happy tunes op in mijn hoofdtelefoon en dat helpt.

Al moet ik zeggen, sorry dat ik daar zo open in ben, dat de seks next level was (blijkbaar niet alleen met mij).

Ik heb een beetje vergelijkbare ervaringen met mijn ex (niet de huidige, deze daarvoor). Ook super seks maar contant met andere kerels in haar hoofd. Hoe leuk het ook was, het is alle gedoe echt niet waard.

En nu als bijna 40-jarige is seks toch iets anders is geworden dan die constante hormonaal gestuurde goesting van zoveel jaar geleden. Al merk ik nu al een soort van huidhonger, maar dat gaat niet puur over seks.

Terug
Bovenaan