Wel, als het enige troost kan zijn: in veel families heb je al wel eens die ouder/broer/zus/oom/tante die zonder enige schroom of schaamte de nieuwe partner openlijk met de oude vergelijkt - geen goed gedrag, maar het gebeurt -, die gast gaat een gigantisch probleem hebben want die gaat héél moeilijk positief uit die vergelijking komen, en dan heb ik het vooral over de mindset, niet over het sportieve of de betere haarlijn.
Zoals je zelf ook zegt: zij heeft er blijkbaar véél gehad... Jij hebt zorgvuldigere keuzes gemaakt. Alleen al het gebrek aan eerlijkheid op dat vlak...
Daarnaast heeft die gast ook het probleem dat jij ook had maar eerst niet wist: iemand die plots en snel van de ene naar de andere fladdert, zelfs na een relatie van jaren...
Ik wil niet geloven dat mensen die bedrog plegen niet kunnen veranderen maar haar nieuwe 'minnaar' verdient bijna een waarschuwing mocht hem nu nog denken dat gij de eerste zijt bij wie ze dit doet.
Voor de rest denk ik dat tenzij je gemeenschappelijke kennissen ofzo hebt, dat afstand nemen van een ex-schoonfamilie de enige optie is op de lange termijn, ook voor je eigen welzijn, ... Je wilt als je daar een koffie zou gaan drinken niet plots haar nieuwe aanwinst tegenkomen.
Zoals je zelf ook zegt: zij heeft er blijkbaar véél gehad... Jij hebt zorgvuldigere keuzes gemaakt. Alleen al het gebrek aan eerlijkheid op dat vlak...Daarnaast heeft die gast ook het probleem dat jij ook had maar eerst niet wist: iemand die plots en snel van de ene naar de andere fladdert, zelfs na een relatie van jaren...
Ik wil niet geloven dat mensen die bedrog plegen niet kunnen veranderen maar haar nieuwe 'minnaar' verdient bijna een waarschuwing mocht hem nu nog denken dat gij de eerste zijt bij wie ze dit doet.
Voor de rest denk ik dat tenzij je gemeenschappelijke kennissen ofzo hebt, dat afstand nemen van een ex-schoonfamilie de enige optie is op de lange termijn, ook voor je eigen welzijn, ... Je wilt als je daar een koffie zou gaan drinken niet plots haar nieuwe aanwinst tegenkomen.