Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Je verwerkt zoiets teneerste niet rationeel en je hebt woede in je lijf dat er uit moet. Zij is inderdaad de hoofdschuldige, maar die kerel symboliseert ook ergens wel haar verraad. Ik kan hem aanraden om zéker niet over te gaan tot geweld, maar ik begrijp wel dat hij die drang heeft.
En die kerel gaat hetzelfde lot ondergaan als kay-gell. Als je zo doortrapt kan liegen en bedriegen ga je daar niet ineens mee stoppen. Bij het eerste haar in de boter springt ze naar een volgende tak.
Om het met de wijze woorden van Eddy Stoefs te zeggen: sommige kunnen het efkes wegsteken, maar uiteindelijk zijn't allemaal hoeren meneer.

Thanks, ja het is dat ik dat weet hé.
En ik denk dat dit nu wel mijn grens heeft getrokken. Maar die emoties, gekoppeld aan niet slapen, adrenaline doet met niet meer rationeel nadenken op sommige momenten.
Maar alles komt goed.
Het gaat nog een tijdje kut zijn, maar schrijf dat hier, of elders, van u af. Dat gaat ook gewoon tijd nodig hebben, met ups en downs zoals alles. Weet dat er genoeg mensen naar u willen luisteren als dat nodig is, heb ook geen schrik om daar beroep op te doen.
En ja serieus als ik deze nu zie. Dan denk ik, wat gaat die daar of all people mee doen op dat vlak. Als ik weet hoe we op dat vlak waren, ik zie het niet. Echt niet. Maar goed misschien dat ze daar nog anderen voor heeft/had.
Hier moet je proberen niet te veel bij stil te staan, want op die vraag ga je nooit een goed antwoord kunnen krijgen. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan ook, dat weet ik ook maar al te goed.
Om het met de wijze woorden van Eddy Stoefs te zeggen: sommige kunnen het efkes wegsteken, maar uiteindelijk zijn't allemaal hoeren meneer.
Zoiets wint mijn meest idiote opmerking van de dag award, proficiat. Maar ik hoop toch dat je dit zelf niet meent of gelooft.

Laatst bewerkt:
En dat is ook een van de redenen waarom het hier op Pol & Actua vaak verkeerd loopt: we verstaan elkaar niet goed genoeg en maken daarom ambras.
En daar zit je dan nog met aprte opvattingen/visies over de realiteit, hopelijk is dat in een relatie toch niet zo :unsure:
Maar alle gekheid op een stokje: ik ben 8 jaar samen met mijn vrouw en heb soms nog altijd moeite om haar communicatie correct te interpreteren en daarnaar te handelen, omgekeerd ide dito. Zeker als de lontjes kort zijn is het soms beter om het allemaal even te laten rusten (of misschien nét door te razen). Dat is sukkelen en aanmodderen en hopen dat het goed loopt, maar het is ook niet goed om er teveel over na te denken. Maar zo is het leven hé: hopen dat je gelukkig kan aanmodderen in plaats van ongelukkig. Communicatieve gelijkstemmigheid is écht niet evident.
Hier hetzelfde, bijna elk conflict is terug te brengen tot een misinterpretatie of door het verkeerde belangrijk te vinden. Zeker in het begin was dat ook gewoon een taal- en cultuurbarrière bij ons, maar zelfs nu we dat gewoon zijn is 100% efficiënte communicatie gewoon een wensdroom. Uiteindelijk zit je met twee mensen met elk hun karakter.

@kay-gell : sterkte en ik vind dat je er erg goed mee omgaat.
Het enige wat ik absoluut niet begrijp is dat je al enkele keren spreekt over die kerel slaan. Ik vind dat zo absurd; de schuld & verantwoordelijkheid ligt toch 100x meer bij haar?
Het is gedeelde schuld hé

Zowel zij die hem bedriegt + hij die goed genoeg weet dat ze een relatie heeft en dan toch beslist er in mee te doen
Speel het dan "proper" en zeg tegen haar dat ze eerst van hem weg moet vooral eer ge iets wilt

ZEKER als ge Kay-gell dan ook nog kent
die jong is "het gezicht" dat ge op het bedriegen kunt plakken dus ik begrijp wel dat ge daar eens op wilt timmeren
Maar uiteraard is dat geen goed idee

In the end wat me ook veel helpt is weten dat ik echt, echt niks misgedaan heb.
Dat het niet is dat ik geen moeite deed of geen signalen oppikte. Het enige is dat ze me gewoon heeft liggen gehad en lopen manipuleren en honestly het is haar loss.
Ik weet niet waar ze nog iemand gaat vinden die zo begripvol is voor een misstap, die alles thuis doet, haar alle vrijheid geeft, sportief is, niet naar ander vrouwen gaat, haar gewoon oprecht graag zag.
Als ge dan nog in een relatie het aftrapt op zo een doortrapte manier: your loss

Allee ik snap al die dingen ook rationeel, net zoals ik ook vanmorgen rationeel wist dat ik daar niet moest gaan aanbellen. Maar iets rationeel begrijpen is nog mijlenver verwijderd van ernaar handelen en denken. Mja, this too shall pass cliches enzo.

Als het een troost mag zijn, ze zal dat bij die nieuwe gast ook wel lappen.

Dit. Als je dit soort relatie laat vallen dan wil je gewoon geen relatie en wil je wat rondpoepen.

En dat is ook een van de redenen waarom het hier op Pol & Actua vaak verkeerd loopt: we verstaan elkaar niet goed genoeg en maken daarom ambras. :unsure:

Maar alle gekheid op een stokje: ik ben 8 jaar samen met mijn vrouw en heb soms nog altijd moeite om haar communicatie correct te interpreteren en daarnaar te handelen, omgekeerd ide dito. Zeker als de lontjes kort zijn is het soms beter om het allemaal even te laten rusten (of misschien nét door te razen). Dat is sukkelen en aanmodderen en hopen dat het goed loopt, maar het is ook niet goed om er teveel over na te denken. Maar zo is het leven hé: hopen dat je gelukkig kan aanmodderen in plaats van ongelukkig. Communicatieve gelijkstemmigheid is écht niet evident.
En alsof je alles altijd zomaar kan zeggen in een sfeer van openheid en aanvaarding. Niemand staat ten alle tijde open voor elke gedachte van een ander. Soms hoopt er wat op, soms laat je wat gedachten vallen omdat het geen avances meer heeft.

Maar wat ik me dan afvraag en je hoeft er niet op te antwoorden maar heb je dan nooit gemerkt dat er een verandering zat in haar zin in/manier van seks? Ik hoor vaak en geen idee of het echt zo is, maar mensen die buiten de deur eten heb weinig tot geen zin in eten thuis, zeg maar.
Daar nooit iets aan gemerkt?
Toen mijn recent ex geworden vriendin een paar jaar terug was aan het aanpappen met een collega was er juist veel meer seks. 'k Moest er bij manier van spreken nog maar naar kijken en ze besprong mij al. Terwijl seks ervoor en erna altijd een probleempunt is geweest, in frequentie maar vooral in (zij) veel nemen en (zij) weinig geven. Wist ik veel dat ze gewoon goesting had in een andere vent maar die stap (nog?) niet durfde te zetten en dan maar mij fysiek gebruikte om in hare fantasie met hem bezig te zijn. Dat vies gevoel dat je daarvan krijgt heeft nog lang geknaagd.

Maar als ik haar nu in het echt zie, zoals gisteren in de fitness, dan herken ik dat meisje niet waar ik 4 jaar geleden zo verliefd op ben geworden.
Als ik een foto van haar zie dan zie ik nu iemand anders. Een schim van wat ik dacht dat ze was, maar in mijn hoofd zie ik dat meisje dat ik graag zag wel, maar ze is met andere mannen. Ik word gek van de vuile trucen die mijn gedachten met mij spelen en de selectieve beelden die ze naar mij sturen.
Sterkte, je zit echt in een harde moeilijke situatie. Maar verwijt uzelf niks, het soort gedrag dat uw ex heeft ligt echt niet aan u. Zo'n toxische mensen ben je beter kwijt dan rijk. Ik kan wel geloven dat het een serieuze knauw geeft aan uw zelfvertrouwen, alleen al de twijfel aan uw eigen inschattingsvermogen "is deze persoon wel ok?".

Laatst bewerkt:
Een cynicus zou zeggen: dat is de traditionele truc om iemand te troosten: breek z'n ex af... dat klopte misschien voor wat mijn zus bij mijn ex deed (en ik wilde dat toen ook niet horen, want besefte toen zelfs rationeel dat dat niet klopte) maar daar was tenminste geen bedrog in het spel, gewoon geen communicatie meer naar het einde.

Iemand die herhaaldelijk bedrog pleegt, die mag je inderdaad ronduit toxisch noemen, dat is gewoon een feit.
Jammer genoeg komen zo'n toxische personen niet met een waarschuwingslabel... ik vermoed dat @kay-gell lange tijd met haar is samen geweest, en alle mooie herinneringen die er wel nog zijn ten spijt, vermoed ik dan toch dat het wrang aanvoelt als de andere partij in dit verhaal het weggooit op zo'n dwaze manier, sorry dat ik het zo verwoord.

Maar een brave gast, die denk ik wel veel succes kan boeken bij andere vrouwen mocht hem willen, die sportief/intelligent/trouw is, dan kan je op z'n minst eerlijk communiceren over waar het nog niet goed zit. Je kan uiteen groeien, mensen veranderen, je kan plots andere toekomstdromen krijgen (kinderen zijn vaak een spelbreker, zo is m'n zus haar relatie ook ooit bijna geëindigd) of de liefde kan gewoon "uitgedoofd" zijn... maar bedrog vind ik toch iets héél lelijks, zeker nadat iemand je al een tweede kans gegeven heeft, wat eerlijk gezegd veel mensen ook niet zouden doen.

Dus ja, ik kan het advies "beter kwijt dan rijk" in deze zeker onderschrijven, maar dan vind ik het jammer dat kay-gell in dit verhaal toch ook heel wat tijd heeft gewijd aan iemand die dit achteraf beschouwd niet verdiende, hij beter heeft verdiend... en om hoopvol te eindigen: ergens loopt iemand rond die iemand als hem zoekt, wel verdient, en hem ook kan geven wat hij verdient.

Tijd op onze blauwe planeet is eindig, je wilt die doorbrengen met mensen die het waard zijn.

Laatst bewerkt:
Als het een troost mag zijn, ze zal dat bij die nieuwe gast ook wel lappen.
Sowieso.
Iemand die telkens kijkt naar het groene gras aan de overkant ipv eraan te werken zodat het gras in hun eigen tuin terug groen(er) wordt gaat daar nooit mee stoppen. En die gast zal nu misschien wel denken dat hij "beter" is en dat het bij hem "anders" gaat zijn maar die wacht gewoon hetzelfde lot.

Maar ik zou hem toch serieus in z'n broek doen schijten.
Maar waarom toch...
Ik heb nog nooit in mijn leven gezien dat dit hielp om zaken sneller te verwerken. Integendeel, iedereen ziet jou als een marginaal als je met geweld begint te dreigen tegen 'de nieuwe'.

Laatst bewerkt:
Redelijk vergevingsgezind dat je er dan nog bij gebleven bent, vind ik...
Ik denk dat de meeste mensen met kinderen daar niet zomaar de stekker uittrekken en eerst kijken wat er mis liep en daar wat aan proberen te doen.

Swat, uiteindelijk is het toch gedaan nu al heeft dat bedrog daar nog maar weinig mee te maken, dat was eerder een symptoom dan een oorzaak.

@kay-gell Veel sterkte met het verwerkingsproces. Probeer je zeker wel rustig te houden... Je hebt alle reden om je kwaad te voelen maar laat die woede niet naar buiten komen... Het laatste wat je wilt is nog meer problemen komen door de situatie. Je bent beter als dat.

Terug
Bovenaan