Een cynicus zou zeggen: dat is de traditionele truc om iemand te troosten: breek z'n ex af... dat klopte misschien voor wat mijn zus bij mijn ex deed (en ik wilde dat toen ook niet horen, want besefte toen zelfs rationeel dat dat niet klopte) maar daar was tenminste geen bedrog in het spel, gewoon geen communicatie meer naar het einde.
Iemand die herhaaldelijk bedrog pleegt, die mag je inderdaad ronduit toxisch noemen, dat is gewoon een feit.
Jammer genoeg komen zo'n toxische personen niet met een waarschuwingslabel... ik vermoed dat
@kay-gell lange tijd met haar is samen geweest, en alle mooie herinneringen die er wel nog zijn ten spijt, vermoed ik dan toch dat het wrang aanvoelt als de andere partij in dit verhaal het weggooit op zo'n dwaze manier, sorry dat ik het zo verwoord.
Maar een brave gast, die denk ik wel veel succes kan boeken bij andere vrouwen mocht hem willen, die sportief/intelligent/trouw is, dan kan je op z'n minst eerlijk communiceren over waar het nog niet goed zit. Je kan uiteen groeien, mensen veranderen, je kan plots andere toekomstdromen krijgen (kinderen zijn vaak een spelbreker, zo is m'n zus haar relatie ook ooit bijna geëindigd) of de liefde kan gewoon "uitgedoofd" zijn... maar bedrog vind ik toch iets héél lelijks, zeker nadat iemand je al een tweede kans gegeven heeft, wat eerlijk gezegd veel mensen ook niet zouden doen.
Dus ja, ik kan het advies "beter kwijt dan rijk" in deze zeker onderschrijven, maar dan vind ik het jammer dat kay-gell in dit verhaal toch ook heel wat tijd heeft gewijd aan iemand die dit achteraf beschouwd niet verdiende, hij beter heeft verdiend... en om hoopvol te eindigen: ergens loopt iemand rond die iemand als hem zoekt, wel verdient, en hem ook kan geven wat hij verdient.
Tijd op onze blauwe planeet is eindig, je wilt die doorbrengen met mensen die het waard zijn.