Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Dat heb ik niet gezegd.
Eerder: een vrouw heeft meer keuze en kan dus makkelijker een man opscharrelen om niet alleen te zijn.

Ik betwijfel dat eigenlijk. Ik denk op de echt serieuze markt dat het eerder omgekeerd is.
Enfin ik ken toch veel single vrouwen die jaren op zoek zijn naar een serieuze relatie maar het moeilijk vinden om een single man te vinden die dat ook wil.
Veel ervan willen nog wat afwachten/rond poepen.

Ik betwijfel dat eigenlijk. Ik denk op de echt serieuze markt dat het eerder omgekeerd is.
Enfin ik ken toch veel single vrouwen die jaren op zoek zijn naar een serieuze relatie maar het moeilijk vinden om een single man te vinden die dat ook wil.
Inderdaad, of op zijn minst gewoon 50/50.
Nu, het klopt dat als een vrouw gewoon zin heeft in een booty call ze het makkelijker heeft dan een man. Bij wijze van spreken om 19u tinder opstarten en om 21u kan ze haar gang gaan.

Maar als het echt op serieuze relaties aankomt zal dat verschil niet zoveel anders liggen. Ja vrouwen zullen meer interesse krijgen dan mannen, maar daar moet uiteindelijk ook nog gewoon kwaliteit tussen zitten.

Wat? Hier is het dat gevoel toch omgekeerd hoor.
Veel meer single mannen die een serieuze relatie willen (mezelf incl.) maar geen vrouwen vinden. Die zijn precies veel gelukkiger alleenstaand heb ik de indruk (?).
Nuja, ik moet ook wel toegeven dat ik quasi ook geen single vrouwelijke vrienden heb. Dat helpt ook niet.

Wat? Hier is het dat gevoel toch omgekeerd hoor.
Veel meer single mannen die een serieuze relatie willen (mezelf incl.) maar geen vrouwen vinden. Die zijn precies veel gelukkiger alleenstaand heb ik de indruk (?).
Nuja, ik moet ook wel toegeven dat ik quasi ook geen single vrouwelijke vrienden heb. Dat helpt ook niet.

Goh ja, je zal een andere ervaring hebben maar ik ken echt zoveel single vrouwen die geen vaste partner vinden of waarbij na x-aantal maanden blijkt dat de man nog met anderen bezig is/interesse heeft in anderen,...

Zoals @Carrion zei zal het misschien wat meer 50/50 zijn maar het is niet dat vrouwen die op zoek zijn naar een serieuze relatie zo maar te kiezen hebben imo.

Ik heb toch een tamelijk aantal gewone vriendinnen een geen enkele daarvan is single.
Maar het aantal vrienden dat ik heb dat single is is torenhoog.

Dus ik zie wel degelijk een groot verschil ook als er dan eens een vriendin single is heeft die na +-2 maand een andere vriend terwijl sommige van die vrienden al 5j single zijn en er zo slecht niet uitzien.

Een vriendin zei mij jaartje terug ofzo eens ik heb tinder ofzo helemaal niet nodig de mannen komen gewoon vanzelf.

Dus ik zie wel degelijk een groot verschil ook als er dan eens een vriendin single is heeft die na +-2 maand een andere vriend
Wat op zich niets zegt over de kwaliteit van die vriend of relatie...

En wat onderstaande betreft : looks is 1 ding, de binnenkant vind ik nog steeds het allerbelangrijkste :unsure:
terwijl sommige van die vrienden al 5j single zijn en er zo slecht niet uitzien.

Dus ik zie wel degelijk een groot verschil ook als er dan eens een vriendin single is heeft die na +-2 maand een andere vriend terwijl sommige van die vrienden al 5j single zijn en er zo slecht niet uitzien.
Als ze na 2 maanden al iemand anders heeft stel ik mij dan toch ook vragen bij de kwaliteit bij de relatie die eraan vooraf ging of die ze op dat moment aangaat. Het kan natuurlijk altijd eens gebeuren dat je plots de ware tegen komt. Maar als dat systematisch voorkomt is dat toch ook niet wenselijk lijkt mij.

Als ze na 2 maanden al iemand anders heeft stel ik mij dan toch ook vragen bij de kwaliteit bij de relatie die eraan vooraf ging of die ze op dat moment aangaat. Het kan natuurlijk altijd eens gebeuren dat je plots de ware tegen komt. Maar als dat systematisch voorkomt is dat toch ook niet wenselijk lijkt mij.

Ik heb niet gezegd dat dit altijd is. Maar het hangt ervan af hoe de vorige relatie geeindigd is.
Bv door bedrog.

Hoe oud ben je?
ik herken veel van mijn eigen als ik je bericht zo lees. Ik woon al meer dan 10 jaar alleen en moet zeggen dat het nu begint tegen te steken als je terug komt in uw huis en het is “leeg” langs de andere kant zoals je zegt soms ben je ook blij na een stresserende dag op het werk.
Ik denk dat het laatste anderhalf jaar van corona bij mij de schuldige is thuis werken, alles dicht niet veel kunnen omgaan met collega’s / vrienden en dan mis je toch wel veel vind ik.

Ik ben 50.
Ik snap wel wat je zegt: als ik niet was kunnen gaan blijven werken dan had het tekort aan sociaal contact me misschien ook eenzamer doen voelen. Maar dan nog zou een relatie voor mij niet de oplossing geweest zijn (want daar gaat het tenslotte om in deze thread...)

en terug single. Na 8 maand blijken we niet compatible te zijn, en dat een maand na ze al haar spullen bij mij is komen zetten. want ze woonde toen toch al bijna 4 maanden in.

ook redelijk onverwacht, ik weet haar redenen wel ongeveer, maar toch zeer zuur.
En de omstandigheden zullen ook niet geholpen hebben.

en terug single. Na 8 maand blijken we niet compatible te zijn, en dat een maand na ze al haar spullen bij mij is komen zetten. want ze woonde toen toch al bijna 4 maanden in.

ook redelijk onverwacht, ik weet haar redenen wel ongeveer, maar toch zeer zuur.
En de omstandigheden zullen ook niet geholpen hebben.

Care to elaborate? Redenen waar niet aan gewerkt kon worden, of ze wou het niet?

september elkaar leren kennen via een discord server van een gezamelijke maat. Zij was/is student en ik was wat ouder met een kind. eerst lange tijd liggen dm'en met elkaar. Dat klikte. overgeschakeld op voice en video chat (maar echt 4 uur en langer aan een stuk bellen). eind oktober eerste date gehad, klikte onmiddelijk super goed. ik zat veel op haar kot, of zij bij mij (zeker voor haar examens wegens brak kotnet toestanden)basically zaten wij vanaf midden december altijd bij elkaar. soms op kot, maar meestal in mijn appartement. all was well.

nu eerlijk gezegd, in volle lockdown elkaar leren kennen een beide niet erg happig om covid op te scharrelen (zij gewoon om niet ziek te worden, ik om mijn toen papa in kankerbehandeling niet aan te sterken hebben we dus niet echt gedate ofzo. Dat was movie at my place or at her place, iets eten enzo.

eind februari gehoord dat de ziekte van mijn papa niet meer te behandelen is heeft wel een tik gegeven voor mijn humeur, vooral omdat zijn dagen genummerd zijn. maar ook dat was geen probleem. all was well. Zij zat nog vaak bij mij. punten op hoge school waren top, geen issues tussen ons. wel met mijn moeder maar die flipt omdat haar man aan het sterven is en gewoon mega bot doet tegen alles en iedereen.

in mei sterft haar oma op haar verjaardag en sindsdien liep het wat stroever, logisch met een overlijden en examens voor de boeg. Maar nog altijd in de veronderstelling dat alles ok is, de plannen werden gemaakt dat ze haar kot zou leegmaken in juli en dan komen inwonen bij mij.
ik loop in het rood op mijn werk en met de situatie van mijn ouders maar kom tot rust bij haar.

examens gedaan, geslaagd, kot opgezegd, ingetrokken bij mij begin juli. eind juli uitstap met mijn familie in kader van mijn papa. Om nog zoveel mogelijk fijne momenten te kunnen beleven voor hem. Weer botte uitspraak moeder en ipv er tegen in te gaan en een ruzie te ontketenen zwijg ik deze keer. had geen zin om nog ruzie te maken en de dag te verpesten. het was al moeilijk die week omdat mijn dochter voor het eerst ook echt lastig doet als 6 jarige.

zij voelt haar niet gesteund door mij, rest van de dag naar knoppen. en bij het binnenkomen versta ik iets verkeerds en het spel zit op de wagen.
eerste ruzie. Ale ruzie, totale stop in communicatie. een week amper een woord.

en dan komt het eruit.
Ze is al een tijd ongelukkig, ze heeft haar zo hard gesmeten dat ze bij mij is komen wonen, geen weg meer terug heeft, geen vrienden in de buurt. ze heeft hier niks buiten haar 2 poezen, geen weekendjob, geen echt job, geen vrienden die nog in de andere provincie verblijven. geen rijbewijs, ik ben heel der dagen gaan werken. ze kan alleen gamen (haar hobby) en kuisen... en haar nieuwe studies beginnen pas eind september terug.
Is dit het dan vraagt ze zich af. thuis zitten en kuisen. Terwijl ze nooit hoeft te kuisen van mij, ik weet perfect hoe dat moet als jaren alleenstaande papa.
Moest ze geen poezen hebben genomen en bij hebben gezet had ze al vertrokken geweest. en dat ze me wel nog graag ziet maar niet weet wat te doen. Ze zat vast. Maar wanneer het exact beginnen mislopen is voor haar, dat kan ze niet zeggen. We leefden te veel naast elkaar na het overlijden denk ik dan, en ik heb laten gebeuren.

We zouden nog proberen, zien of een weekend job en een dag of 2 in de week bij haar moeder verblijven zouden helpen en de studies aan te vatten. maar 1 week later beslist ze dat we niet compatibel zijn qua persoon, ookal doe ik mijn best op mijn manier zegt ze, en houdt het op.
en ik heb zoveel goede eigenschappen volgens haar, maar ze ergerde zich enorm aan bepaalde zaken die ze niet zou kunnen veranderen aan mij zegt ze. dus einde verhaal. En is het allemaal te snel gegaan.

ik viel van bijna letterlijk van mijn stoel toen ik dat hoorde want voor mij voelt het zo totaal niet aan.
Maar c'est la vie zeker?

tijd heelt alle wonden?
hopelijk heeft mijn dochter er niet zoveel last van want die was daar echt verzot op.

komende 2 weken (niet deze week) is mijn dochter bij haar moeder en dan komt ze haar spullen ophalen en haar poezen...
en ze wil nog contact houden en vrienden blijven en er zijn voor mij wanneer het nodig is.
maar daar ben ik nu persoonlijk niet veel mee.

september elkaar leren ...
Vooraleerst gecondoleerd met het overlijden van je papa, ontzettend veel sterkte toegewenst. :hug:
Mss is het leeftijdsverschil te groot?
Of kwam opeens het harde besef dat haar vriend naast háár vriend ook papa is en dat deed haar beetje benauwd worden.
Ik had dat nl ook.
Toen ik mijn man leerde kennen wist ik dat hij een dochterje had en ik zag die spullen er ook staan etc maar toen ik er effectief in trok kreeg ik het toch effe Spaans benauwd.
Had ook mijn eigen appartementje opgegeven, mijn stekje zeg maar en dat was ook best heftig maar dat alles samen opgeteld maakte wel dat ik het eventjes moeilijk had en soms, zeker in het begin toen ik er ging wonen, vroeg ik mezelf af of ik het juiste had gedaan alleen heb er geen enkele moment aan gedacht om het uit te maken maar goed, ik was wel wat ouder dan je ex. Tenminste ik zat niet meer op de hoge school.
Sterkte met alles.

en ze wil nog contact houden en vrienden blijven en er zijn voor mij wanneer het nodig is.
maar daar ben ik nu persoonlijk niet veel mee.
Ik heb dat nooit gedaan , toch zeker al niet als de andere partij het “opblaast”
Voor mij zijn dat ook nutteloze vijgen na Pasen , zeker als ik dan nog bv gevoelens had maar zelfs al had ik er geen meer dan ging ik nog voor total cutoff.

Ik moet dan ook nie x dagen of weken later ne “hoe gaat het “ krijgen of over koetjes en kalfjes praten en doen alsof er nooit iets geweest is.
Maar dat is ieder zijn ding, is ook geen advies dat ik geef maar enkel een mening :smile:

Ik heb dat nooit gedaan , toch zeker al niet als de andere partij het “opblaast”
Voor mij zijn dat ook nutteloze vijgen na Pasen , zeker als ik dan nog bv gevoelens had maar zelfs al had ik er geen meer dan ging ik nog voor total cutoff.

Ik moet dan ook nie x dagen of weken later ne “hoe gaat het “ krijgen of over koetjes en kalfjes praten en doen alsof er nooit iets geweest is.
Maar dat is ieder zijn ding, is ook geen advies dat ik geef maar enkel een mening :smile:

Ik vind dat altijd heel raar eigenlijk.

Riddle me this:

Uiteindelijk als ge een iets of wat serieuze relatie hebt gehad met elkaar is dat altijd gebasseerd op een mix van vibes en connecties op verschillende vlakken. Ge hebt een emotionele connectie liggen bouwen met elkaar over een bepaalde tijd. Dan vind ik het raar dat ge die personen compleet uit uw leven banned. Dan was het echt gewoon een waste of fucking time. Het is niet omdat ge met een persoon in een romantische relatie niet overeen komt, dat ge daar in een platonische relatie niet mee kunt overeenkomen, toch?

Eerlijk kom ik buiten met 1tje, met al mijn exen nog goed overeen. En ik kan daar aan toevoegen met hand op het hart dat het niet mijn probleem is dat we niet meer door 1 deur kunnen. Het is niet dat ik daar allemaal elke week mee afspreek. Maar op regelmatige basis komt ge elkaar wel eens tegen. Zeker met een gemeenschappelijke vriendengroep of gedeelde hobby's. Dan is het toch gewoon fijn dat ge wel nog iets aan elkaar hebt, en dat ge toch een connectie met elkaar hebt opgebouwt. Eerlijk ik babbel met mijn exen af en toe wel eens over dingen dat ik bij eigenlijk ni veel andere mensen kwijt kan, net door die connectie dat ge hebt opgebouwt. Of ik vraag regelmatig eens advies over bepaalde dingen.

Call me crazy, maar imo is bruggen opblazen met mensen over een gefaalde relatie ni de ideale stap. Sommige gevallen excluded, maar minder als ge zou denken eigenlijk.

..edit: Zoiets vraagt ook gewoon tijd wete. Ik snap dat zoiets niet gaat binne de paar maand. Maar na een jaar, 2 jaar max kunt ge u daar toch wel over zetten zekerst.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan