Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 268 66,2%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,4%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,2%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 17 4,2%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 8 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    405
Naarmate je ouder wordt verdwijnen die oppervlakkige impulsen meer en meer vermoed ik.
Ik denk dat zoiets ook gewoon persoonlijk is. Met enige arrogantie zou ik dat aan maturiteit of intelligentie willen koppelen, zeker als je instagram aanhaalt, maar het is ook gewoon achtergrond. Wie uit relatieve kansarmoede komt bijvoorbeeld zal misschien wat meer de nadruk leggen op financiële onafhankelijkheid. Uiteindelijk is helemaal niet materialistisch zijn vaak ook wel het resultaat van de luxepositie dat het wel in orde komt.

Als je wat ouder bent met kinderen zal het toch ook wel belangrijk zijn dat een potentieel nieuwe partner zijn eigen boontjes kan doppen.

Het voorbeeld van een wagen bijvoorbeeld, dat die moet blinken en wat premium moet zijn vind ik ook ongeloofelijk oppervlakkig, maar dat iemand een eigen wagen heeft, zeker als je niet in de stad woont (en allerhande deeldiensten dus amper bestaan), geeft ook wel een beetje extra zelfstandigheid vind ik.
 
En ben je er ook enthousiast over, want dat is minder duidelijk? 😬
De meisjes gaan het waarschijnlijk zalig vinden!
Blijkbaar was ik er meer enthousiast over dan anderen. Was een hoop miserie met de juiste documenten te vinden en te laten vertalen.

Krijg ik dat eindelijk allemaal in orde, dag en uur wordt vastgelegd.. 2 weken later en ze is het afgebold of in het proces van het afbollen.

In de categorie: hoe slecht kan je slapen ben ik de laatste week wel alle records aan het breken O_O Kinderen weten het nog niet, ik kan tegenwoordig niet naar hen kijken zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Soit, ik ga er hier (nu) niet te veel over zeveren maar ik moet ergens iets zetten want alles is nu gewoon weg aan het vallen.
 
Blijkbaar was ik er meer enthousiast over dan anderen. Was een hoop miserie met de juiste documenten te vinden en te laten vertalen.

Krijg ik dat eindelijk allemaal in orde, dag en uur wordt vastgelegd.. 2 weken later en ze is het afgebold of in het proces van het afbollen.

In de categorie: hoe slecht kan je slapen ben ik de laatste week wel alle records aan het breken O_O Kinderen weten het nog niet, ik kan tegenwoordig niet naar hen kijken zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Soit, ik ga er hier (nu) niet te veel over zeveren maar ik moet ergens iets zetten want alles is nu gewoon weg aan het vallen.
Damn. Het kan soms snel gaan en onverwachts. Sterkte!
 
Maar allé man, fuck :S

Veel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat er ergens nog sprake is van een kleine kans dat het goedkomt...
 
Maar allé man, fuck :S

Veel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat er ergens nog sprake is van een kleine kans dat het goedkomt...
Ze is letterlijk naar een appartement gaan kijken terwijl ik dit schrijf. Ik heb hier bijna tot op het zielige af zitten zeggen dat ik alles wil doen om het nog een kans te geven maar het is van 'ik voel mij niet gelukkig, ik heb tijd en ruimte nodig misschien kan ik u in een beter licht zien als we (even) niet samen leven'. En nu is ze vooral kwaad dat ik het niet zag aankomen wat dan waarschijnlijk de wortel van het probleem is.

Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.
 
Ze is letterlijk naar een appartement gaan kijken terwijl ik dit schrijf. Ik heb hier bijna tot op het zielige af zitten zeggen dat ik alles wil doen om het nog een kans te geven maar het is van 'ik voel mij niet gelukkig, ik heb tijd en ruimte nodig misschien kan ik u in een beter licht zien als we (even) niet samen leven'. En nu is ze vooral kwaad dat ik het niet zag aankomen wat dan waarschijnlijk de wortel van het probleem is.

Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.
Allez jong. Wat een vreemd verhaal. Heel veel sterkte!
 
Ze is letterlijk naar een appartement gaan kijken terwijl ik dit schrijf. Ik heb hier bijna tot op het zielige af zitten zeggen dat ik alles wil doen om het nog een kans te geven maar het is van 'ik voel mij niet gelukkig, ik heb tijd en ruimte nodig misschien kan ik u in een beter licht zien als we (even) niet samen leven'. En nu is ze vooral kwaad dat ik het niet zag aankomen wat dan waarschijnlijk de wortel van het probleem is.
Ik ben hier precies een kleine flashback van afgelopen zomer aan het lezen. (gelukkig voor mij zonder kinderen)
Als je het zelf niet ziet aankomen doet het idd eens zo hard zeer. Sterkte!
Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.
Als je die voor jezelf kan doen zeker doen dan. Veranderen voor een ander brengt toch niet op.
 
Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.
Als je die voor jezelf kan doen zeker doen dan. Veranderen voor een ander brengt toch niet op.
Zolang je uzelf daarmee niet kwijtspeelt idd. Uzelf wringen in allerlei bochten werkt niet: Been there, done that, het werkt niet en het is schadelijk voor uzelf.
 
Er komen ook wel herinneringen naar boven .. ook direct achter een appartement op zoek en twee weken later was ze al vertrokken. Bleek dat ze toen al maanden iemand anders had. Ook totaal niet zien aankomen.
 
En nu is ze vooral kwaad dat ik het niet zag aankomen wat dan waarschijnlijk de wortel van het probleem is.

Als de boodschap niet aankomt, ligt dat dan aan de zender of aan de ontvanger? Ik heb me dat vroeger ook laten wijsmaken, maar dan had zij maar duidelijker moeten communiceren. Laat u dus niet te veel in de slachtoffer rol duwen. Als jij het niet zag aankomen, heeft zij zeker (ook) fouten gemaakt.

Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.

Veranderingen kunnen goed zijn maar zoals @MisterV zegt, zien dat je jezelf niet verliest.
 
Veranderingen kunnen goed zijn maar zoals @MisterV zegt, zien dat je jezelf niet verliest.
Misschien ook nog aanvullen, met de opmerking dat ik de situatie niet ken dus niet kan oordelen of dat hier het geval is: Als de tolerantie van uw partner voor uw "tekortkomingen" veel kleiner wordt is dat niet omdat jij fout bent maar omdat de liefde over is. Niemand past perfect bij elkaar en zolang er genoeg liefde is tolereer je elkaars tekortkomingen. Er zijn altijd wel dingen waaraan je kan werken en die de relatie kunnen verbeteren, maar als het er langzaamaan in sluipt dat er "niks" nog goed is dan zit het grondig fout.
 
Er komen ook wel herinneringen naar boven .. ook direct achter een appartement op zoek en twee weken later was ze al vertrokken. Bleek dat ze toen al maanden iemand anders had. Ook totaal niet zien aankomen.
Dat was ook mijn eerste bedenking. In mijn directe omgeving en eigen ondervinding met mijn ex, als mensen halsoverkop vertrekken zonder dat je het zelf zag aankomen is er vaak iemand anders in het spel. Zij zien een uitweg en grijpen die.
Ik zie het momenteel bij de ouders van mijn petekindje. Zij heeft al 2 jaar iemand anders en hij blijft verbijsterd achter. Zij zag een uitweg, een nieuw leven, hij weet niet waar te beginnen. Al keert alles nu wel tegen haar, de kinderen kiezen voor de papa (die voelen al langer dat mama haar prioriteiten elders liggen dan het gezin) en de rechter volgt steeds de kinderen hierin.

Sterkte Zara, hoe somber het vandaag ook lijkt hier geraak je als persoon sowieso uit, betere tijden loeren altijd om de hoek ;).
 
Dat was ook mijn eerste bedenking. In mijn directe omgeving en eigen ondervinding met mijn ex, als mensen halsoverkop vertrekken zonder dat je het zelf zag aankomen is er vaak iemand anders in het spel. Zij zien een uitweg en grijpen die.

Wou het ook zeggen... Er zit al lang sleur in, maar 't is nu niet dat het echt "slecht" gaat. Dan komt daar plots een andere in het spel die de vlinders doet fladderen en dan kan het niet snel genoeg gaan.

Spijtig genoeg gaan zulke partners dan wel eens gaslighten. Het is jouw fout, dat je het niet zag aankomen is net een symptoom van het probleem etc. Dat doen ze uiteraard om hun eigen gebrek aan moraliteit goed te praten. Laat je de schuld niet aanpraten, Zara! De waarheid komt wel nog boven.
 
Terug
Bovenaan