Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 268 66,2%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,4%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,2%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 17 4,2%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 8 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    405
Wou het ook zeggen... Er zit al lang sleur in, maar 't is nu niet dat het echt "slecht" gaat. Dan komt daar plots een andere in het spel die de vlinders doet fladderen en dan kan het niet snel genoeg gaan.

Spijtig genoeg gaan zulke partners dan wel eens gaslighten. Het is jouw fout, dat je het niet zag aankomen is net een symptoom van het probleem etc. Dat doen ze uiteraard om hun eigen gebrek aan moraliteit goed te praten. Laat je de schuld niet aanpraten, Zara! De waarheid komt wel nog boven.
Dus... Hoewel Zara niets in die richting heeft gezegd, is het een gaslighting slet die hem een schuldgevoel wil aanpraten? :unsure:
 
Als de boodschap niet aankomt, ligt dat dan aan de zender of aan de ontvanger? Ik heb me dat vroeger ook laten wijsmaken, maar dan had zij maar duidelijker moeten communiceren. Laat u dus niet te veel in de slachtoffer rol duwen. Als jij het niet zag aankomen, heeft zij zeker (ook) fouten gemaakt.
Dit zat ik eigenlijk ook te denken. Dat klinkt als een communicatieprobleem en communicatie doe je met twee.
 
Dus... Hoewel Zara niets in die richting heeft gezegd, is het een gaslighting slet die hem een schuldgevoel wil aanpraten? :unsure:
Beetje zwart-wit inderdaad.
Communicatie is iets dat met 2 gebeurd en als daar iets aan mankeert ligt het ook wel vaak aan beiden. Meestal gewoon niet meer dezelfde moeite doen om elkaar te begrijpen denk ik dan. Hell, ik kan ondertussen terug een pak makkelijker praten met mijn ex dan vorig jaar deze tijd, en toen was er, voor mij althans, nog geen vuiltje aan de lucht.

Die "andere" die nu geïnsinueerd wordt kan trouwens echt onschuldig zijn en hoeft niet altijd iemand te zijn waar hij/zij al maanden op voorhand mee ligt te stoeien achter de partner zijn/haar rug. Mijn ex heeft me niet (fysiek) bedrogen maar wel laten zitten voor een ander. Uiteindelijk was hij gewoon de druppel, het laatste zetje dat ze nodig had om er een eind aan te maken.
 
Meestal is een ander hebben ook een symptoom dat er iets mis zit in de relatie en niet de oorzaak dat het mis zit.

True, maar als daar niets over gezegd wordt door de overspelige partij schiet je daar ook niet op.

Mijn ex wou ook "plots" ineens weg en zelfs achteraf nu kan ik geen enkel noemenswaardig signaal zien dat er iets mis was of waar duidelijk is aangegeven dat er een probleem was.
Mocht ik het gewoon daarbij gelaten hebben was ze het ook zogezegd afgetrapt naar haar ouders omdat ze twijfels had over de relatie terwijl ze natuurlijk al wie weet hoe lang met anderen bezig was en gewoon bij ne andere man is ingetrokken.

Soit, valt af te wachten natuurlijk bij Zara hé. Van achter ons scherm is dat natuurlijk allemaal moeilijk in te schatten.
 
Meestal is een ander hebben ook een symptoom dat er iets mis zit in de relatie en niet de oorzaak dat het mis zit.
Klopt.
Ik denk dat het percentage aan overspel puur en alleen omdat iemand gewoon een wildpoeper zonder respect is betrekkelijk laag is.
 
Mijn ex wou ook "plots" ineens weg en zelfs achteraf nu kan ik geen enkel noemenswaardig signaal zien dat er iets mis was of waar duidelijk is aangegeven dat er een probleem was.
Het gaat niet altijd zo hé, uw ex was waarschijnlijk één van die uitzonderingen waar Sond over spreekt?
Ik denk dat het percentage aan overspel puur en alleen omdat iemand gewoon een wildpoeper zonder respect is betrekkelijk laag is.

Of: Soms zit het voor één partij grondig scheef en communiceert die daar niet of slecht over. Dan valt de andere uit de lucht wanneer die als de bom dan toch barst plots een stortvloed aan dingen die fout zouden zijn over zich krijgt. (al dan niet met overspel erbij)
Been there, done that, als persoon die de emmertjes drek over zich kreeg. Advies van MisterV in zo'n situaties: Run!
 
Ik vrees dat Sond and Diatonico er niet ver naast zitten, ben er 98% zeker van. Maar ik ga er geen spel van maken voor de kinderen, voor de financiën en omdat ze hier nog een tijd moet rondlopen.

Dit weekend tripje naar Zweden doen, wat vrienden daar hebben me uitgenodigd.
Hoe gaat het ondertussen? Als je daar liever niet op antwoordt is dat ook volledig oké he.
 
Hoe gaat het ondertussen? Als je daar liever niet op antwoordt is dat ook volledig oké he.
Ze is appartementen aan het bezichtigen. Is hier nog pakweg 50% van de tijd.

Op dit moment is de financiële onzekerheid hetgeen dat me wakker houdt. Er zijn 4 huizen in de schoolomgeving, dus als we beide moeten verhuizen kunnen we tegen elkaar opbieden -_-
 
Allee dit weekend officieel ingetrokken, zijn nu maandje of 5 ver en eigenlijk sinds ergens december niet meer apart geslapen.
Denk ook al dikke 1.5 maand niet meer in mijn appartement geweest dus ja.
Heb de voorbije maand telkens wat spullen meegenomen, dit weekend het bed gewisseld en de 2 slaapkamers opgeruimd en herschikt. Die kamers waren best rommelig dus was wel nodig.
Alleen die kut latoflex paste niet in de auto, sjans dat het maar 800 meter is ofzo dus die heb ik dan maar tot daar gedragen.
Nu alles zijn plaats heeft gekregen en op orde staat voelt het ook wel echt meer als thuis aan.
Voorlopig zit alles wel echt goed, al dacht ik dat vorige keer ook mja :laugh:
 
@zarathustra
Is de breuk dan onvermijdelijk denk je?
Was jouw vermoeden correct dat ze iemand anders heeft/had?

Als je niet wil antwoorden, alle begrip hé.

Alleszins: veel sterkte! Ongelooflijke rotsituatie waarin je nu zit.
 
Laatst bewerkt:
@zarathustra
Is de breuk dan onvermijdelijk denk je?

Ik ben op dit moment van mening dat er niks is dat ik kan doen om er iets aan te veranderen.
Was jouw vermoeden correct dat ze iemand anders heeft/had?

Ze heeft het niet toegegeven ofzo, maar ja. Dus ik begrijp zelfs niet waarom ik op dit moment nog steeds wil dat ze van gedacht zou veranderen, niet echt slim enzo :p

Als je niet wil antwoorden, alle begrip hé.

Alleszins: veel sterkte! Ongelooflijke rotsituatie waarin je nu zit.

Hah ik kijk al uit om over 3 weken naar Belgie te komen voor de communie van mijn nichtje, dat wordt een heel weekend vragen krijgen over hoe het zit en wat ik nu ga doen >.>
 
update: ze loopt gefrustreerd rond omdat ik geen initiatief neem om de boel uit elkaar te trekken.

Daarnet nog: "ik moet alles zelf uitzoeken en regelen" .. "Ja, dat is toch exact wat je wilt?" --> kwaad

Mja wat wil ze dan dat jij doet om de "boel uit elkaar te trekken"?
Wat houdt dat voor haar in?

En als de situatie toch uitzichtloos is, zou je dan ook niet door de zure appel bijten en zsm alles in gang zetten?
 
Mja wat wil ze dan dat jij doet om de "boel uit elkaar te trekken"?
Wat houdt dat voor haar in?
Dat ik geen discussie start over wat te doen met het huis, of waar te gaan wonen of welke tijdslijn, etc Maw dat ik dat initiatief volledig aan haar laat.

En als de situatie toch uitzichtloos is, zou je dan ook niet door de zure appel bijten en zsm alles in gang zetten?

Het is 1 deel idiote 'hoop', 1 deel angst voor een nog meer onzekere toekomst en 1 deel cynisme dat in ieder geval de kosten nu nog wat langer gedeeld worden.
 
Dat ik geen discussie start over wat te doen met het huis, of waar te gaan wonen of welke tijdslijn, etc Maw dat ik dat initiatief volledig aan haar laat.



Het is 1 deel idiote 'hoop', 1 deel angst voor een nog meer onzekere toekomst en 1 deel cynisme dat in ieder geval de kosten nu nog wat langer gedeeld worden.

Spaart dat zoveel uit op die paar maand?
En weegt dat op tegen (ik gok) mentaal en fysiek langer lijden omdat je niet door kan omdat de breuk niet definitief is?
Het is een open vraag hé, ik weet het antwoord voor je echt niet.

Ik ben alleszins blij dat toen het bij mij duidelijk was dat het gedaan was ik ze direct weg gestuurd heb. Die zinnen waren er nog maar te goei uit of ik was weg en zei dat ze zoveel mogelijk moest pakken wat ze kon. Nu goed, daar was het wel duidelijk dat het overspel betrof (al was de proportie niet duidelijk).
Later is ze dan de rest nog komen halen, maar dat hielp wel om het direct af te proberen sluiten.
 
@kay-gell jullie hadden geen kinderen en geen eigendom, dan kan dat VEEL vlotter dan wanneer je kinderen en samen een huis hebt, dat kan ik je garanderen.

@zarathustra volg vooral je eigen gevoel daarin. Zij trekt zich daar -om het grof te stellen- toch geen reet van aan. Jij kan niet bepalen wat zij moet doen, enkel wat jij kan doen en doe vooral je uiterste best om zelf mentaal boven water te kunnen blijven.
Veel strekte!
 
@kay-gell jullie hadden geen kinderen en geen eigendom, dan kan dat VEEL vlotter dan wanneer je kinderen en samen een huis hebt, dat kan ik je garanderen.

@zarathustra volg vooral je eigen gevoel daarin. Zij trekt zich daar -om het grof te stellen- toch geen reet van aan. Jij kan niet bepalen wat zij moet doen, enkel wat jij kan doen en doe vooral je uiterste best om zelf mentaal boven water te kunnen blijven.
Veel strekte!

True, maar leek/lijkt me dat dat niet de reden is waarom de afhandeling vertraging oploopt?
Allee kan me vergissen en natuurlijk is dat met kinderen stukken minder.

Maar het lijkt me dat de aanzet tot het uit elkaar gaan om andere redenen niet opgestart geraakt, of niet?
 
Terug
Bovenaan