Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 268 66,2%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,4%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,2%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 17 4,2%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 8 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    405
Ik snap eerlijk gezegd uw behoefte om persé om te gaan met de ouders van uw ex echt niet.
Hangt af hoe je band ermee is. Een goeie vriend van me is 10 jaar geleden gescheiden van zijn vrouw, maar zijn ex-schoonpa had wel 100K geïnvesteerd in hun gezamenlijk aangekochte woning als renteloze lening. Omdat die ex-schoonpa héél goed bevriend was met die vriend van me en door die scheiding dikke ambras had met zijn dochter, mag hij die lening op zijn gemak blijven afbetalen terwijl zijn dochter toch meer druk ondervond om dat terug te betalen.

Dat zijn uitzonderingen, uiteraard.
 
Dat besef ik echt wel, hoor. Enfin but still, ik merk dat dat toch meer de kop opsteekt nu dan wat anders. Ook omdat mijn huidige vriendin al 1-2 relaties gehad heeft met erg rijke mannen speelt dat wel wat soms in mijn achterhoofd soms. Niet dat dat een breekpunt is ofzo. Enfin ik wil er ook niet meer van maken dan wat is. Maar ik voel(de) me daar wel soms wat door geïntimideerd I guess?
En dan nu gisteren dat van mijn ex, het gaf gewoon even echt een wrang gevoel.
Al zeker vervelend omdat ik mensen die enkel rijkdom in hun leven nastreven nu ook niet de beste mensen vind.





Dat denk ik nu eerlijk gezegd echt niet. Ken de man nu 4.5 jaar en volgens mij heeft hij geen enkel besef wat bijvoorbeeld mijn wagen kost vergeleken met die van de nieuwe vriend.
Het kwam ook echt eerder ter loops naar voor omdat het net over wagens ging .Voor de rest is noch zijn noch mijn ex haar naam amper gevallen op 2 uur tijd.

Imo komen veel van je dingen toch echt heel oppervlakkig over. "hij is lelijker" "hij is rijker" "hij heeft een dure auto" Er zijn toch 1000 andere redenen om verliefd te worden op iemand? Dat zijn zo van die dingen dat prille twintigers nog in hun hoofd hebben, maar vanaf een jaar of 30 zijn de meesten toch al wat ruimdenkender.

En had je niet al iemand anders? Als je daar gelukkig mee bent. Who cares wat je ex dan doet of wat haar lief doet.
 
Ik snap eerlijk gezegd uw behoefte om persé om te gaan met de ouders van uw ex echt niet.
Idem, het principe is nobel enzo, maar uiteindelijk ken je zo'n mensen door een ex (waarmee het dan nog lelijk is afgelopen) en zullen die IMO toch ook altijd eerst ouder zijn en dan vriend van. Voor mij is het een beetje het onvermijdelijke verwateren van zo'n vriendschapsrelatie artificieel rekken.
 
en zullen die IMO toch ook altijd eerst ouder zijn en dan vriend van.
En als dat niet zo zou zijn, is dat alleen maar meer fucked up.
Laat haar ouders exclusief van haar zijn, hoe onrechtvaardig ze je ook behandelde.

Naar jouw nieuw lief toe is dat ook maar raar tbh.
'Ahja, ben gisteren nog keer een avond bij de ouders van mijn ex geweest. Was gezellig hoor!'
Als zij iets of wat normaal normaal in elkaar zit, geeft dat totaal onnodig jaloezie/verkeerde signalen.

Samen een kind hebben en dan nog proberen overeen te komen met jouw ex-schoonouders: Tuurlijk, het zijn de grootouders van jouw kind.
Samen een hond hebben en daarom jouw ex-schoonouders nog regelmatig bezoeken: Beter niet...
 
En als dat niet zo zou zijn, is dat alleen maar meer fucked up.
Laat haar ouders exclusief van haar zijn, hoe onrechtvaardig ze je ook behandelde.

Naar jouw nieuw lief toe is dat ook maar raar tbh.
'Ahja, ben gisteren nog keer een avond bij de ouders van mijn ex geweest. Was gezellig hoor!'
Als zij iets of wat normaal normaal in elkaar zit, geeft dat totaal onnodig jaloezie/verkeerde signalen.

Samen een kind hebben en dan nog proberen overeen te komen met jouw ex-schoonouders: Tuurlijk, het zijn de grootouders van jouw kind.
Samen een hond hebben en daarom jouw ex-schoonouders nog regelmatig bezoeken: Beter niet...
Gohja, persoonlijk vind ik "ze misten de hond" ook een beetje onzin maar kom. Niet iedereen is daar hetzelfde in natuurlijk. Ik ken ook iemand die een heel drama maakte van een relatiebreuk omdat zij de hond had ontvoerd, zogezegd. Die mensen hadden een soort 50/50 regeling voor de hond, tot zij die liever bij zich hield omdat ze meer tijd had. Veel drama op sociale media. Eerlijk gezegd is dat voor mij ofwel het vermenselijken van een dier, of gewoon een excuus zoeken om elkaar te kloten.
 
Ik kan dat echt wel snappen dat iemand nog de ex-schoonouders bezoekt (niet dat ik er zelf behoefte aan heb, integendeel). Die mensen hebben deel uitgemaakt van uw leven en als die band goed was waarom die dan opblazen? Laat mensen toch zelf beslissen met wie ze nog omgaan?
 
Ik kan dat echt wel snappen dat iemand nog de ex-schoonouders bezoekt (niet dat ik er zelf behoefte aan heb, integendeel). Die mensen hebben deel uitgemaakt van uw leven en als die band goed was waarom die dan opblazen? Laat mensen toch zelf beslissen met wie ze nog omgaan?
Zoals ik al zei is niet iedereen daarin hetzelfde. Mij lijkt het (dus IMO) een beetje zelfkastijding om die mensen op te zoeken en dan verhalen te horen over de ex waarmee je nogal dramatisch hebt gebroken.
 
Ik kan dat echt wel snappen dat iemand nog de ex-schoonouders bezoekt (niet dat ik er zelf behoefte aan heb, integendeel). Die mensen hebben deel uitgemaakt van uw leven en als die band goed was waarom die dan opblazen? Laat mensen toch zelf beslissen met wie ze nog omgaan?
Tgoh, in mijn ogen behoren ouders toch wel exclusief toe aan een bepaald persoon. Ik zou er alles behalve mee kunnen lachen moest ik weten dat mijn ouders om de X aantal tijd nog zouden afspreken met mijn ex voor een gezellig onderonsje. En zoals al is aangehaald, mag je gerust ook rekening houden met je huidige partner in dat geval. Weinige die ervoor staan te springen dat hun partner nog gezellig op de koffie gaat bij de ouders van een ex.
 
Enkele maanden terug ook van mijn ma gehoord dat ze nog eens had afgesproken met mijn ex (breuk eind 2018!) omdat ze nooit goed hebben kunnen afsluiten...

Ik vond dat maar raar overkomen, voor mij persoonlijk maakt dat minder uit maar ik weet dat dat wel uitmaakt voor mijn vriendin. Mijn ma zei dan nog dat het misschien beter was dat mijn vriendin dit niet wist, maar hier ben ik niet in meegegaan. Liever dat mijn ma problemen heeft met mijn vriendin dan dat ik er problemen mee heb moest het ooit uitkomen dat ik zoiets verzwegen heb.

Die was er logischerwijze initieel niet blij mee, ondertussen heeft ze het gelukkig al een plaats kunnen geven.

Long story short: persoonlijk zou ik het niet doen, komt ook maar raar over bij de huidige partners van het ex-koppel.
 
Imo komen veel van je dingen toch echt heel oppervlakkig over. "hij is lelijker" "hij is rijker" "hij heeft een dure auto" Er zijn toch 1000 andere redenen om verliefd te worden op iemand? Dat zijn zo van die dingen dat prille twintigers nog in hun hoofd hebben, maar vanaf een jaar of 30 zijn de meesten toch al wat ruimdenkender.

En had je niet al iemand anders? Als je daar gelukkig mee bent. Who cares wat je ex dan doet of wat haar lief doet.

Das misschien ook gewoon omdat ik het al meegemaakt heb dat iemand voor een nogal oppervlakkige reden is weg gegaan terwijl er verder in de relatie geen signalen waren dat er ooit is mis was.
Enfin, niet alleen weggegaan maar u ook nog herhaaldelijk lange termijn aan een stuk bedrogen heeft met verschillende mannen.
Ervoor was dat ook voor mij allemaal geen optie dat zulke banale dingen een goede relatie in het gedrang zouden brengen en voor mij is dat nog steeds ook niet zo.
Maar ik ben op dat vlak gewoon wat te naïef geweest en nu besef ik dat dat voor de andere persoon in de relatie dat dus wel een reden kan zijn om voor zoiets oppervlakkig als lust, geld en god weet wat voor andere korte termijn hedonistische visie het af te trappen.
 
Woon nu basically de laatste 2 maanden samen met de vriendin, het ging snel en het gaat goed what can I say.
Eerste gesprek ook gehad over definitief te gaan samenwonen, dat zal allicht ook geen half jaar meer duren. Want ja dit is langs beide kanten een beetje weggegooid geld vermits ik bijna altijd daar zit en de andere dagen zij bij mij. Huishoudelijke taken lopen ook goed, al wel al eens een discussie gehad en dat oplossen ging ook zoals het hoort. Enfin, er is wel een lang lijstje van dingen die afgevinkt zijn om te zeggen dat het goed loopt.

Eens horen bij mijn baas (waar ik van huur) wat de opzegtermijnen zijn (ik vermoed niet dat ik die ga moeten respecteren) en kijken wat een realistisch scenario is. Denk dat we ergens april/mei ofzo wel zouden kunnen doen. Dan zijn we een half jaartje ver.
Mijn vorige ex woonde hier al na 2 maand, de keer ervoor heeft het 9 jaar geduurd dus ja wat is het juiste moment?
 
Woon nu basically de laatste 2 maanden samen met de vriendin, het ging snel en het gaat goed what can I say.
Eerste gesprek ook gehad over definitief te gaan samenwonen, dat zal allicht ook geen half jaar meer duren. Want ja dit is langs beide kanten een beetje weggegooid geld vermits ik bijna altijd daar zit en de andere dagen zij bij mij. Huishoudelijke taken lopen ook goed, al wel al eens een discussie gehad en dat oplossen ging ook zoals het hoort. Enfin, er is wel een lang lijstje van dingen die afgevinkt zijn om te zeggen dat het goed loopt.

Eens horen bij mijn baas (waar ik van huur) wat de opzegtermijnen zijn (ik vermoed niet dat ik die ga moeten respecteren) en kijken wat een realistisch scenario is. Denk dat we ergens april/mei ofzo wel zouden kunnen doen. Dan zijn we een half jaartje ver.
Mijn vorige ex woonde hier al na 2 maand, de keer ervoor heeft het 9 jaar geduurd dus ja wat is het juiste moment?
Van plan om samen iets te kopen of om samen iets nieuw te huren? En niet de een bij de ander intrekken?
 
Van plan om samen iets te kopen of om samen iets nieuw te huren? En niet de een bij de ander intrekken?

Ik zou bij haar intrekken waar ze huurt.
Kopen sowieso zeker nog niet. Maar waar ze zit is ideaal omdat ze maar een paar straten verder woont en ik dus nog altijd naar het werk kan wandelen en ik alle andere voordelen nog heb die ik nu apprecieer (dicht bij stad, snelweg,...)
Dus ja, ik woon dan wel niet meer zo dicht bij het werk maar het is 2 minuten met mijn stepke en 5 minuten wandelen dus ja dat valt echt mee.
Dat maakt het ook wel makkelijker om de keuze te maken. Mocht ze nu een stuk verder wonen zou ik toch wat meer twijfels hebben, want het is écht wel een gemak om zo dichtbij te wonen.

Kopen is het plan wel in de verre toekomst, maar we zullen wel zien nog hoe het gaat.
Enige risico is dat als dit misloopt en mijn huidig appartement is verhuurd op dat moment dat ik niets meer ga vinden dat zo dichtbij mijn werk is en zo goedkoop (ik betaal nog geen 500 euro all in nu).
Maar het is wel oud en wat klein zeker met kat én hond. Het was ook 5 jaar geleden initieel de bedoeling er maar even te zitten als overbrugging maar het is wat langer geworden. Maar aan de andere kant kijk ik er wel naar uit om ergens ietswat deftiger en groter te gaan nu.
 
Ik zou bij haar intrekken waar ze huurt.
Kopen sowieso zeker nog niet. Maar waar ze zit is ideaal omdat ze maar een paar straten verder woont en ik dus nog altijd naar het werk kan wandelen en ik alle andere voordelen nog heb die ik nu apprecieer (dicht bij stad, snelweg,...)
Dus ja, ik woon dan wel niet meer zo dicht bij het werk maar het is 2 minuten met mijn stepke en 5 minuten wandelen dus ja dat valt echt mee.
Dat maakt het ook wel makkelijker om de keuze te maken. Mocht ze nu een stuk verder wonen zou ik toch wat meer twijfels hebben, want het is écht wel een gemak om zo dichtbij te wonen.

Kopen is het plan wel in de verre toekomst, maar we zullen wel zien nog hoe het gaat.
Enige risico is dat als dit misloopt en mijn huidig appartement is verhuurd op dat moment dat ik niets meer ga vinden dat zo dichtbij mijn werk is en zo goedkoop.
Maar het is wel oud en wat klein zeker met kat én hond. Het was ook 5 jaar geleden initieel de bedoeling er maar even te zitten als overbrugging maar het is wat langer geworden. Maar aan de andere kant kijk ik er wel naar uit om ergens ietswat deftiger en groter te gaan nu.
Woont die ook aan een interessante parkeerplek? :unsure:
 
Terug
Bovenaan