Heb jij een droogkast?

Heb jij een droogkast?

  • Ja

    Stemmen: 191 74,9%
  • Nee

    Stemmen: 64 25,1%

  • Totaal aantal stemmers
    255
Ik denk dat het risico van katoenen t-shirts (of andere kleding) te drogen ook is dat ze krimpen, of dat heb ik toch altijd gehoord van mensen die er meer van weten dan mij :thinking:
Ik droog eigenlijk alleen ondergoed, sokken, handdoeken, de rest gaat op een droogrek.

Sorry voor late reply, maar eigenlijk kan je dat quasi perfect uitrekenen.
...

Ook een belangrijk verschil: verwachte levensduur van een wasmachine/droger verschilt nogal tussen merken (een aantal jaar terug is dat eens getest, waarbij de meest degelijke merken 4 keer meer cycli aankonden dan de minst degelijke). Al loopt dat meestal redelijk in lijn met de prijs, zodat elektriciteitsverbruik uiteindelijk toch de doorslaggevende factor is in totale kost per was/droogbeurt.
 
Ik denk dat het risico van katoenen t-shirts (of andere kleding) te drogen ook is dat ze krimpen, of dat heb ik toch altijd gehoord van mensen die er meer van weten dan mij :thinking:
Ik droog eigenlijk alleen ondergoed, sokken, handdoeken, de rest gaat op een droogrek.
Hier nog nooit last gehad van krimpende kledij. Je sokken en ondergoed zouden anders toch ook moeten krimpen? 😉
 
Hier nog nooit last gehad van krimpende kledij. Je sokken en ondergoed zouden anders toch ook moeten krimpen? 😉

True... en ik maar denken dat ik aan het verdikken was :p

Ik dacht dat er misschien een verschil was in samenstelling (bv. meer elastaan of iets dergelijks in ondergoed) maar dat is blijkbaar niet het geval. Al heb ik wel de indruk dat ondergoed anders geweven (?) is waardoor er meer rek op de stof zit en een paar procent krimp minder opvalt dan bij een t-shirt waarbij die rek minder is.
 
True... en ik maar denken dat ik aan het verdikken was :p

Ik dacht dat er misschien een verschil was in samenstelling (bv. meer elastaan of iets dergelijks in ondergoed) maar dat is blijkbaar niet het geval. Al heb ik wel de indruk dat ondergoed anders geweven (?) is waardoor er meer rek op de stof zit en een paar procent krimp minder opvalt dan bij een t-shirt waarbij die rek minder is.
Bijna alle kleding hier is 100% katoen of 98% katoen en 2% elastaan en jawel hoor, die gaan jarenlang mee. 😁
 
Beetje offtopic misschien, maar ik vond geen ander topic: mensen die in een appartement wonen en geen droogkast hebben: hoe laten jullie je was drogen als het de hele week gaat regenen zoals nu?
Raam open als het regent gaat moeilijk. (Ik woon in een stokoud gebouw met ramen die niet kunnen kippen.
😒
)
Er is een logeerkamer, maar dat is ook mijn vriend zijn bureau. Als ik het moet geloven, zou de was laten drogen in een ruimte waar je vaak zit ook slecht zijn voor je gezondheid en hij heeft allergieën (https://www.gezondheidenwetenschap....-was-drogen-binnenshuis-uw-gezondheid-schaden)
We hebben wel een vochtvreter, maar of die veel helpt...
Wij hebben wel degelijk een droogkast maar gebruiken sinds kort vaak een ontvochtiger die een stand 'kleren drogen' heeft.
Verbruikt minder dan de droogkast, en kan in jouw geval dus ook. Werkt erg goed.
(onze voornaamste use case is wel de badkamer in de winter ontvochtigen zo lang we nog geen performant ventilatiesysteem hebben, werkt daar ook erg goed voor)
 
Als vervolg op mijn vorige bericht hier: sinds een tijdje ga ik zoals hier geadviseerd naar de dichtstbijzijnde wasserij om mijn katoenwas te drogen.

Alleen is er het verschrikkelijk irritant probleem dat je er enkel met cash kunt betalen. (Bij andere wasserijen hier lijkt dit ook het geval.)
Bij handelszaken om kleingeld vragen na digitale betaling heeft tot nog toe geen resultaat opgeleverd, want ze hebben er zelf tekort of "mogen" dat simpelweg niet geven.

Je kunt natuurlijk ook met briefjes betalen in het wassalon om kleingeld terug te krijgen, ...maar dan moet je er natuurlijk eerst hebben. Ook zit die machine waarschijnlijk bomvol klein geld, dus te grote bedragen moet je daar niet gaan insteken of je loopt nog het risico te weinig geld terug te krijgen.

Ergens met bancontact betalen en cash vragen is uiteraard mogelijk (als ik het niet vergeet tenminste), maar mijn vriend heeft maaltijdcheques en uiteraard maken we daar het liefst gebruik van.
(We hadden overlaatst nog briefjes bijgevraagd, maar dan hadden we het ineens onverwacht voor iets anders nodig, dus, weg cash. 🤦‍♀️ )

Dan maar regelmatig naar één van de nog weinige cashautomaten gaan? (Als die binnenkort ook al niet zal verdwijnen...)

Wat een gedoe; alsof het 30 jaar terug in de tijd is.

En dat allemaal omdat ik gewoon mijn was wil drogen.

🥲


Als iemand toch nog een tip zou hebben hieromtrent hoor ik het graag.

Soit, hierdoor heb ik me (jammer genoeg) al afgevraagd of een droogkast al dan niet toch beter kan zijn voor mij ondanks de hogere kost, ook omdat hier binnen een paar weken een verhuislift komt om een nieuwe zetel te plaatsen, dus het zou wel het ideale moment zijn.
Dan is het zonder auto sowieso al een gedoe om natte was mee te zeulen op de fiets, en ik wil niet elke keer afhankelijk zijn van de vriend.

Momenteel betaal ik per droogbeurt € 3. Normaal gezien zijn het 1 à 2 wassen per week, dus € 6 per week in totaal.
EDIT: hoeveel meer zou dit kunnen zijn met een eigen droogkast?
 
Laatst bewerkt:
Hoe doe je je was zonder droogkast (als je niet naar een wasserette gaat)? Of hangen jullie uwe was ook uit bij -2? :ROFLMAO:
 
@Fusetea: ik heb mijn droogkast bij de 2dekeus van vandenborre gekocht, 180 euro korting maar wel 129 bijbetaald voor 5j garantie waardoor ze +- 600 euro kost.
Dat komt dus neer op 120 euro per jaar die ze minimaal mee zal gaan. Energiezuinig toestel, stroomverbruik zou +- 80 euro zijn.
Dus 200 euro/jaar wat goedkoper is dan jouw tripjes naar de droogkuis.
 
@Fusetea: ik heb mijn droogkast bij de 2dekeus van vandenborre gekocht, 180 euro korting maar wel 129 bijbetaald voor 5j garantie waardoor ze +- 600 euro kost.
Dat komt dus neer op 120 euro per jaar die ze minimaal mee zal gaan. Energiezuinig toestel, stroomverbruik zou +- 80 euro zijn.
Dus 200 euro/jaar wat goedkoper is dan jouw tripjes naar de droogkuis.
Het is wel zo dat ik zoals ik al zei mijn was buiten hang tijdens de warme(re) (en vooral minder wisselvallige) periodes, dus ik ga zeker niet het hele jaar naar het wassalon.
 
Ja, Gebruik ze enkel voor handdoeken (die zijn dan zachter) en lakens. De lakens van een dubbel bed op een droogrekje in een appartement, dat is onhandig.
 
Was binnen drogen is wel nefast voor de vochtigheid in uw woning, zou blijkbaar veel liters vocht afgeven dus zeker genoeg verluchten.
Idd, nog een reden om naar een wassalon te gaan dus. De was die er niet in mag laat ik drogen met de deur open en/of sommige stukken op de verwarming. Gaat in mijn geval helaas niet anders, maar de grootste hoeveelheid is sowieso voor de droogkast.
 
Niet aantrekken, is nog maar 20 jaar die kerel dus nog weinig levenservaring.

Was binnen drogen is wel nefast voor de vochtigheid in uw woning, zou blijkbaar veel liters vocht afgeven dus zeker genoeg verluchten.

Wij drogen de was regelmatig langs de kachel. Dat compenseert dan weer mooi voor de droge lucht die je anders wel eens kan krijgen in huis door de kachel.
 
Wij hebben een klein wasrekje (afschuwelijk ding om eerlijk te zijn, maar hey it works) wat we boven in de gang zetten. En dan de deuren/ramen van aanliggende bureau en slaapkamer wel open. Ja als ik nu thuis kom is ons huis belachelijk koud, maar wel meteen verlucht.
 
Ja ik heb een droogkast in de wasplaats (gelijkvloers) maar ook een droogrekje. Dat droogrek staat in de kelder en daar droog ik ook kleren.
 
Terug
Bovenaan