Heb jij al een digitale meter?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

?

  • ja

    Stemmen: 166 57,0%
  • nee

    Stemmen: 125 43,0%

  • Totaal aantal stemmers
    291
Update verkeerde digitale meter
Mail is van 3 maart
Maak er i p v verschillende weken maar maanden van zeker?
In alle geval ik betaal GEEN pronsumententarief voor maart-april -.... als het zover komt.
En ondertussen kunnen we de premie niet aanvragen of poorten openzetten en verbruik opvolgen want de Meter is niet gekend

AF443-E27-F036-4-D94-83-D7-1-DE0-F573-DACD.png
 
In de eerste plaats wil ik niet veranderen vanwege de straling.
Die meters geen me geen enkel voordeel. Dus afweging voordeel ev risico is niet in favor vr dat.

Alsook bovenste redenen hierboven aangehaald over mijn delonghi'ke.
En tevens komen er toch veel klachten vd die Franse fabrikant die zijn apparatuur/software blijkbaar niet 100 procent klaar heeft.
Onlangs enen bijna zijn huis bijna afgebrand na een plaatsing. De plaatsers spreken over een toevaligheid.😀

Teveel gebruik van tijdelijke onderaannemers die problemen parkeren en paraplus open trekken.
Dus kans op veel zever tussen verschillende partijen.
-bedrade meters zijn beschikbaar of reeds zo goed als. Zijn wel zelf te betalen, iets van 300+ euro dacht ik. En Fluvius plaatst die bedrading hoe het hun uitkomt, naar een antenne aan de gevel.
Daarmee dat veel mensen die "straling" als excuus gebruitkt hebben, ondertussen rap rap hun kar gekeerd hebben en toch maar een afspraak hebben gemaakt voor een (gratis) draadloze te plaatsen.

-Met die meters is niks mis, Belgie is zowat het laatste land in Europa waar die nog niet hangen. Moesten er echt problemen mee zijn was dit al lang boven gekomen. Ook de software van de meters is niet het probleem. Die softwareproblemen die tegenwoordig zo vaak in het nieuws komen gaan over de software voor het verwerking van de meterstanden en communicatie tussen Fluvius en de energieleveranciers,...

-Die onderaannemers hebben niet veel paraplus open te trekken. Als er schade is door de handelingen of fouten van de techniekers, draaien de onderaannemers daarvoor op. En dat is redelijk makkelijk na te gaan.

Alles loopt precies goed met hun digitale shit meters
Er zijn al een paar honderd duizenden geplaatst op uiteindelijk korte tijd. Tegenwoordig worden er een duizendtal PER DAG geplaatst... Verwachten dat dit zonder enig probleem ging gaan is waanzin. Het percentage ombouwen waar problemen door ontstaan is al bij al vrij laag, maar met de huidige tendens van social media en nieuwsplatformen waarvan de kwaliteit dag na dag bergafwaarts gaat, word er enorm veel tamtam over gemaakt.
Mensen die geen problemen hebben, die hoor je zelden. Over wat het ook gaat...
 
Onderaannemer van Fluvius is hier geweest om een digitale meter te plaatsen en een kwartier later weer vertrokken. Zoals ik Fluvius weken geleden al had doorgestuurd (met foto's): De huidige meter is nog zo'n oud Teco ding en hangt achter de voordeur. Als ze daar zo'n diepe meterkast in de plaats hangen dan kan de voordeur met moeite nog open. Er zit nu al een deurstop zodat de voordeur niet tegen de schakelaar van de Teco kletst.

Die technieker zei mij dat hij dagelijks zo'n gevallen heeft. Ik snap niet dat die mannen geen minder diepe kasten meekrijgen, zo'n digitale meter is wat, 10 cm diep? Zoiets kan in een veel minder diepe kast. Er hangt een klein automatenkastje naast die Teco waar de kabel vanaf de meter binnenkomt (automaat + differentieel die dan doorgaat naar de grote automatenkast verder in het huis), dat kastje is zelfs minder diep is dan mijn huidige Teco.

Vooral veel nutteloos geregel en tijdverlies voor alle partijen voor iets dat zo simpel opgelost kan worden.
 
Krijg je na de installatie van je digitale meter in principe geen afrekening van je energieleverancier?

Onze digitale meter is al in februari geinstalleerd, maar nog steeds geen afrekening ontvangen.
 
Krijg je na de installatie van je digitale meter in principe geen afrekening van je energieleverancier?

Onze digitale meter is al in februari geinstalleerd, maar nog steeds geen afrekening ontvangen.

Normaal wel ja. Ik heb ongeveer 1 à 1,5 maand na de digitale meter een afrekening ontvangen (Engie).

Maar misschien dat ze prioriteit geven aan gevallen van digitale meter + zonnepanelen omdat dat voor hen interessant is om die terugdraaiende tellers te stoppen? :thinking:
 
Ook nog analoge teller hier.
Ik heb zonnepanelen en heb ook de groenestroomcertificaten van €450/1000kWh.
Voor mij is het voordeliger om zo lang mogelijk op de analoge teller te blijven.
Ik zal een digitale teller dus weigeren tot de laatste dag.
 
Ook nog analoge teller hier.
Ik heb zonnepanelen en heb ook de groenestroomcertificaten van €450/1000kWh.
Voor mij is het voordeliger om zo lang mogelijk op de analoge teller te blijven.
Ik zal een digitale teller dus weigeren tot de laatste dag.
Kan dat nog? Wat is de laatste dag?

Hier ook analoog nog. Ik verdedig dat ding tot ze mij afsluiten. Dan bel ik met hangende pootjes terug.
 
Kan dat nog? Wat is de laatste dag?

Hier ook analoog nog. Ik verdedig dat ding tot ze mij afsluiten. Dan bel ik met hangende pootjes terug.
Dus je gaat wachten tot de aangetekende ingebrekestelling? Wel zien dat je dan net niet op verlof bent, want de 15-daagse periode die je hebt om te reageren, begint te tellen vanaf VERZENDdatum.
 
Dus je gaat wachten tot de aangetekende ingebrekestelling? Wel zien dat je dan net niet op verlof bent, want de 15-daagse periode die je hebt om te reageren, begint te tellen vanaf VERZENDdatum.
Neen, ik ben aan het zeveren.

Ik hoop wel dat ze me nog lang gerust laten.
 
De technieker deed het toch maar rap/rap, gewoon met de accuschroevendraaier de kabels in de automaat en teller vastzetten. Ik zou altijd nog eens met de hand aandraaien/voelen.

Wat zouden die gasten krijgen/factureren per installatie?
 
Update verkeerde digitale meter
Mail is van 3 maart
Maak er i p v verschillende weken maar maanden van zeker?
In alle geval ik betaal GEEN pronsumententarief voor maart-april -.... als het zover komt.
En ondertussen kunnen we de premie niet aanvragen of poorten openzetten en verbruik opvolgen want de Meter is niet gekend

AF443-E27-F036-4-D94-83-D7-1-DE0-F573-DACD.png
Ik heb vandaag toch eens een mailtje gestuurd.

Hoe lang het nog gaat duren.
Dat het nog zo lang mag duren als het wil maar dat ik niet van plan ben om voor maart-april-mei-juni-... pronsumententarief te betalen vanaf de digitale meter er hangt

Ben eens benieuwd
 
Bij mijn nonkel zijn ze al gekomen om een digitale meter te plaatsen, voor gas is dat gelukt, maar voor elektriciteit niet, en gaan ze terugkomen met een kleinere.
Ik had hier eens gelezen dat die kleinere formaten nog niet (goed) leverbaar zijn. Spreken we dan over enkele weken, of enkele jaren?
 
De technieker deed het toch maar rap/rap, gewoon met de accuschroevendraaier de kabels in de automaat en teller vastzetten. Ik zou altijd nog eens met de hand aandraaien/voelen.

Wat zouden die gasten krijgen/factureren per installatie?
Dat vind ik ook maar raar.
Voor een installatie waar er nog decennia lang ettelijke MegaWatts doorgejaagd zullen worden verwacht ik toch dat die verbindingen in de meterkast op moment worden vastgezet.
 
Bij mijn nonkel zijn ze al gekomen om een digitale meter te plaatsen, voor gas is dat gelukt, maar voor elektriciteit niet, en gaan ze terugkomen met een kleinere.
Ik had hier eens gelezen dat die kleinere formaten nog niet (goed) leverbaar zijn. Spreken we dan over enkele weken, of enkele jaren?

Dat zal eerder enkele maanden zijn vermoed ik. Maar voorlopig worden die nog niet meegegeven aan de techniekers die de dagelijkse (single flow) installaties doen.

Misschien in uitzonderlijke gevallen wel? Maar daar heb ik geen weet van.
 
Was bij ons dus ook niet goed aangesloten de 1ste x, hadden dus ook zo een brand kunnen hebben.

Bij ons was de kabel van 1 van de fases gewoon losgekomen, niet voldoende aangedraaid.
 
Conclusie:

thread is 1 jaar oud. Toen was het 50/50 als die werd opgestart.

Nu dus 1 jaar later : 53/47

Mij lijkt het dus dat Fluvius nooit op tijd zal zijn om eind volgend jaar overal digitale meters te hebben.
 
Ze zijn hier geweest i.v.m. digitale meter met mijn probleem dat die achter mijn voordeur zit en die dikke nieuwe kast daar niet tussen past. Digitale meter zal een halve meter verder in de hal worden gehangen zodat hij niet meer achter de deur zit. Fluvius regelt alles, ik moet zelf niks voorzien qua kabels en zo, dat is weer een ambetantigheid minder. Met een beetje chance is dat Fluvius zelf of toch techniekers met meer tijd en kennis dan dat rushwerk van die onderaannemers die overal meters gaan vervangen en zal het dus ook beter en properder gedaan zijn.

Op het einde van de afspraak:
"Meneer, en gaat uw vrouw daar mee akkoord gaan dat we dat hier verplaatsen want we hebben soms situaties dat de vrouw dan achteraf komt reclameren."
- "Geen probleem hoor, er is hier geen vrouw meer in huis, ik doe hier mijn goesting." 🤪
 
Terug
Bovenaan