Heb jij al een digitale meter?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

?

  • ja

    Stemmen: 166 57,0%
  • nee

    Stemmen: 125 43,0%

  • Totaal aantal stemmers
    291
D

Deleted member 451

Guest
Simpele vraag.

Ik hoor dat fluvius eind 2024 al 80 % van alle huishoudens de digitale wil voorzien... es zien hoe ver ze staan, BG-gewijs..
 
Misschien slim om nog een onderverdeling te maken waarbij nieuwbouw apart staat.
Kan misschien een vertekend beeld geven in de 'omschakeling'.
 
Misschien slim om nog een onderverdeling te maken waarbij nieuwbouw apart staat.
Kan misschien een vertekend beeld geven in de 'omschakeling'.
Tja wat is "nieuwbouw"...

Ik heb ook een "nieuwbouw" van 7 jaar geleden, toen was er ook al digitale meters, maar blijkbaar nog net ontsprongen aan de dans...
 
Ik vind de poll goed zoals hij is , simpel Ja of Nee, er zal wel altijd iets zijn dat er niet in staat.
En het antwoord is Nee, installatie voor de hele straat is voorzien in november van dit jaar ...
 
Nee, en ik ga mn best doen dat zo lang mogelijk zo te houden
Ik ook, mijn gsm nr die geregistreerd staat bij fluvius heb ik aan mijn (thaise) vriendin gegeven.
dus als ze gaan bellen, zal die zich toch niet 100 % kunnen verhelpen, en hopelijk blijven ze maar bellen en proberen....
Nuja ooit gaan ze brieven beginnen sturen zeker?
Ook die ga ik dan weg gooien, tot ze beginnen met aangetekend schrijven :)

Of kunnen zonne paneel eigenaars nu nog steeds weigeren tot 2024 of h oe zit da juist
(zoja welke reden moet je opgeven)
 
Hier verplicht digitale meter moeten zetten toen ik van mazout naar gas ben omgeschakeld in 2019.
 
Ik ook, mijn gsm nr die geregistreerd staat bij fluvius heb ik aan mijn (thaise) vriendin gegeven.
dus als ze gaan bellen, zal die zich toch niet 100 % kunnen verhelpen, en hopelijk blijven ze maar bellen en proberen....
Nuja ooit gaan ze brieven beginnen sturen zeker?
Ook die ga ik dan weg gooien, tot ze beginnen met aangetekend schrijven :)

Of kunnen zonne paneel eigenaars nu nog steeds weigeren tot 2024 of h oe zit da juist
(zoja welke reden moet je opgeven)
 
Je linkt de website van fluvius zelf.
Had nu ook wel niet verwacht dat fluvius de eventuele hiaten in de wet, op hun site ging publiceren :D

Zou een beetje zoals Trump zijn die op twitter zegt: stem maar op die eikel van een biden :)



EDIT: srry had niet de link helemaal gelezen.
ik lees:
Heb je zonnepanelen geïnstalleerd voor 2021 en een klassieke elektriciteitsmeter, dan bieden we je de mogelijkheid aan om een digitale meter te laten plaatsen als we in jouw buurt digitale meters plaatsen. Je kan dan ook de retroactieve investeringspremie aanvragen. Wanneer je niet ingaat op dit aanbod, kan je de plaatsing nog uitstellen tot 1 januari 2025.


Dus ik, met mijn zonnepanelen van 2020 kan, toch uitstellen tot 2025 als ik het goed begrijp?
 
Ja, we hebben een digitale meter. Hier zelf voor gekozen tijdens onze verbouwingen aangezien het anders toch opnieuw moest uitgebroken worden. Onze meter zit namelijk op een nogal ongemakkelijke plaats.
 
Hier ook nog een analoge teller én zonnepanelen. Met deze dagen ga ik voor de teller zitten en geniet van de wind die dat ding produceert door het terugdraaien...

Wij hebben met onze nieuwbouw welgeteld 14 dagen een terugdraaiende teller gehad. En ik denk zelfs dat we in die periode geen enkele kWh hebben geïnjecteerd.

Ik ben hier nog altijd bijzonder bitter over. En dan zijn we zelf nog in de situatie waar de misgelopen voordelen wel aankunnen. Maar toch. Ik denk dat de politiek steeds opnieuw blijft onderschatten hoe mensen dergelijke zaken niet loslaten. Politieke schandalen is iedereen na een paar maand vergeten. Maar wanneer je mensen bedriegt op een manier die hen effectief centen kost dan blijft dat bij de Vlaming wel hangen.
 
Wie bepaalt eigenlijk het basisbedrag per kW van het prosumententarief? Is dat ergens wettelijk vastgelegd? Want als ze de weigeraars naar een digitale teller willen dwingen zou dat wel een drukkingsmiddel kunnen worden. Ik hang al even vast aan een digitale teller, maar scheelt gelukkig niet erg veel op de factuur uiteindelijk... kleine installatie en hoog eigenverbruik.
 
Wie bepaalt eigenlijk het basisbedrag per kW van het prosumententarief? Is dat ergens wettelijk vastgelegd? Want als ze de weigeraars naar een digitale teller willen dwingen zou dat wel een drukkingsmiddel kunnen worden. Ik hang al even vast aan een digitale teller, maar scheelt gelukkig niet erg veel op de factuur uiteindelijk... kleine installatie en hoog eigenverbruik.
Geen idee maar dat verschilt per netbeheerder..
 
Hier ook panelen van in 2020 en nog een analoge teller... enig nadeel, 't is een dag/nachtteller. De zon op de weekenddagen is onvoldoende om mijn nachtteller op nul te houden, terwijl ik ong. 600 kWh over heb op mijn dagteller (die ik dus gratis aan het net schenkt). 'T wordt tijd dat er een aanbieder komt die zegt "ik tel beide tellers samen voor de afrekening"...eigenlijk raar dat dat er niet is... die zou mensen in mijn situatie aantrekken).
 
Hier ook panelen van in 2020 en nog een analoge teller... enig nadeel, 't is een dag/nachtteller. De zon op de weekenddagen is onvoldoende om mijn nachtteller op nul te houden, terwijl ik ong. 600 kWh over heb op mijn dagteller (die ik dus gratis aan het net schenkt). 'T wordt tijd dat er een aanbieder komt die zegt "ik tel beide tellers samen voor de afrekening"...eigenlijk raar dat dat er niet is... die zou mensen in mijn situatie aantrekken).
Of je kan u gewoon laten omschakelen naar 1 teller…
 
Er is verwarring of dit wel kan zonder direct een digitale teller door de strot geduwd te krijgen. Althans dat is wat Fluvius mij had gezegd: ze schakelen geen oude analoge meters meer om.
 
Terug
Bovenaan