Heb jij al een digitale meter?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

?

  • ja

    Stemmen: 166 57,0%
  • nee

    Stemmen: 125 43,0%

  • Totaal aantal stemmers
    291
Vandaag heb ik het verslag ontvangen van Fluvius rond de werken aan de digitale meter. In de mail staat dat ik akkoord ben gegaan met de werken aangezien ik mijn handtekening heb gezet. In het verslag is er nergens een handtekening te bespeuren van mij :wtf:

Daarnaast staan in het verslag ook de meterstanden van de analoge meter. Die van elektriciteit klopt helemaal niet, de meterstand in het verslag is veel lager dan de laatste meterstand die werd verstuurd naar Luminus. Als ik niets laat weten, dan is dit toch in mijn voordeel?
 
Uitleg was onderaanneming unit-t
Bij de particuliere woningen, hoe meer meters gedaan op nen dag hoe meer die betaald worden. Wat eerder aanspoort om snel en onzorgvuldig te werken, dan veilig en deftig...
Ik heb er geen hoge dunk van allezins, die krijgen perfect de serienummers door van welke meter omgebouwt moet worden. Als ze zelfs dat nog nie willen nakijken...
 
Zie je pas op het eind van de maand wat je piek was? Kan je dat niet tracken doorheen de maand?

Je kan het tussendoor al checken. Bij je verbruik heb je zo een tab week met een uurwerkje bij, daar zie je de pieken die je x4 moet doen om je maandpiek te berekenen. Die komen met max 72 uur vertraging op de mijn fluvius.
 
Kunnen we uit deze poll dat concluderen dat exact 50% van de bevolking een digitale meter heeft? :unsure:
 
Kunnen we uit deze poll dat concluderen dat exact 50% van de bevolking een digitale meter heeft? :unsure:
Neen
We weten dat beyondgaming geen representatieve sample van de bevolking is.
Er zijn hier amper gepensioneerden, en ik denk dat het gemiddeld inkomen van de BG-er ook wat hoger ligt dan het nationaal gemiddelde
 
Neen
We weten dat beyondgaming geen representatieve sample van de bevolking is.
Er zijn hier amper gepensioneerden, en ik denk dat het gemiddeld inkomen van de BG-er ook wat hoger ligt dan het nationaal gemiddelde
Alle gij, ik was maar aan het zeveren. 216 votes..
 
Ik ook, ik had eerst geschreven dat er op BG minder paupers (loon < 5000 kEUR/maand) zijn dan gemiddeld, maar dacht ik zal het maar laten :cool:
Hahaha, maar wat is eigenlijk het verband tussen een digitale meter en inkomen?
 
Hahaha, maar wat is eigenlijk het verband tussen een digitale meter en inkomen?
Indien je vandaag een laadpaal zet voor je elektrische wagen -> digitale meter
Indien je vandaag zonnepanelen plaatst -> digitale meter
Indien je vandaag thuisaccu plaatst -> digitale meter

Het Mattheus-effect zorgt er volgens mij voor dat er iets meer digitale meters bij begoede Vlamingen staan .
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Indien je vandaag een laadpaal zet voor je elektrische wagen -> digitale meter
Indien je vandaag zonnepanelen plaatst -> digitale meter
Indien je vandaag thuisaccu plaatst -> digitale meter

Het Mattheus-effect zorgt er volgens mij voor dat er iets meer digitale meters bij begoede Vlamingen staan .
Makes sense. Sinds wanneer is dat eigenlijk? Mijn vader heeft begin 2022 een laadpaal geplaatst en die zit nog steeds met z'n analoge terugdraaiende teller.
 
Makes sense. Sinds wanneer is dat eigenlijk? Mijn vader heeft begin 2022 een laadpaal geplaatst en die zit nog steeds met z'n analoge terugdraaiende teller.
Veel mensen willen dan van 1F naar 3F, of willen een zwaardere aansluiting
 
Hallo

Ik kreeg vandaag een brief van fluvius voor plaatsing dm tussen 10-4-2023 en 25-5-2023 om een afspraak te maken.
Ik ga dit weigeren en maar de kosten van 278 euro slikken en ook de volgende stap naar advocaat sturen en kosten van 290 euro.
Ik ben gewoon 700 euro per jaar voordeliger uit met mijn analoge meter nu dus maakt me niet uit.
Heeft iemand deze procedure doorlopen en welke tijdspanne zit er tussen de boetes?
 
Laatst bewerkt:
Makes sense. Sinds wanneer is dat eigenlijk? Mijn vader heeft begin 2022 een laadpaal geplaatst en die zit nog steeds met z'n analoge terugdraaiende teller.
Ik heb in april 2022 zonnepanelen geplaatst en sinds enkele weken nu een digitale teller. 11 maanden hier dus in midden West-Vlaanderen.
 
Hallo

Ik kreeg vandaag een brief van fluvius voor plaatsing dm tussen 10-4-2023 en 25-5-2023 om een afspraak te maken.
Ik ga dit weigeren en maar de kosten van 278 euro slikken en ook de volgende stap naar advocaat sturen en kosten van 290 euro.
Ik ben gewoon 700 euro per jaar voordeliger uit met mijn analoge meter nu dus maakt me niet uit.
Heeft iemand deze procedure doorlopen en welke tijdspanne zit er tussen de boetes?
Vergeet de eigenlijke gerechtskosten ook niet he. En alle daaropvolgende kosten en boetes.
 
Hier is men gisteren dan geweest.
De digitale aardgasmeter die werd geplaatst. De technieker had blijkbaar wel eventjes problemen om de brander terug aan de praat te krijgen, maar uiteindelijk is dat in orde gekomen.

Voor de digitale elektriciteitsmeter: aan de technieker de ruimte getoond waar de huidige analoge meter staat, en meteen verteld dat ik vreesde dat de nieuwe meter er niet zou kunnen staan. De man deed wel nog moeite om het kader uit zijn voertuig te halen, maar stelde dan vast dat ruimte te klein is. Het scheelt niet zoveel, maar net te klein. Hij deed ook niet de moeite om andere plaats te zoeken, hij heeft het genoteerd en foto's getrokken, en gaf mij aan dat er wel kleinere afmetingen in omloop zijn (die in lengte 55 cm zijn) maar dat hij deze niet beschikbaar had.
Zodra ze terug in de buurt met kleine meters zijn, zal ik bericht krijgen.
Dus, dat is voorlopig uitstel.
 
Terug
Bovenaan