Halo Infinite

Shooter PC XBOX Halo Infinite

Ik heb alle Halo's behalve Halo 5 gespeeld? Speel meestal op Legendary of gewoon op hard (Heroic) en ik denk dat ik nog nooit een skull heb gevonden, omdat ik er gewoon niet naar zoek of op let. Ik wist zelfs tot Halo 4 niet eens het bestaan ervan.

Ik herspeel ook nooit spellen, gewoon chill genieten van 1 playthrough en klaar zonder al die extras te zoeken.

Ik denk dat voor Halo Infinite een eerste play through gewoon op Hard wel aan te raden is als je idd die levels niet kan herspelen. Het huidige checkpoint systeem of instant cutscene zodra je een deur doorloopt vlak voor een combat arena zorgt voor frustraties, ik kom er binnen met een turret, ik ga dood en ik respawn zonder turret en met 2 kut wapens zonder ammo. :sop:
Die skulls kan je ook bijna niet vinden zonder een guide.
Bij Halo 3 speelde ik co-op met vrienden op Legendary en zochten we die skulls, was fun :D
 
Was verschoten dat Halo Infinite uit was. Ga hem kopen wanneer de OLED er is maar nu al via theRADBRAD op youtube de campaign aan het volgen.

INTRO
die intro met Chief en Atriox was toch even kiekevel. Deed me direct herinneren aan Atriox vs Spartan II's in Halo Wars 2.

Verloop campaigne
Serieuze halo fan hier na 1,2,3,4,5 tientallen keren opnieuw gespeeld te hebben maar deze voelt anders aan. Geen idee, Master Chief heeft beetje precies een andere karakter gekregen. Hij staat bv meer stil bij gevallen krijgers (emotie) maar anderzijds is hij dan ook weer killer tegen iedereen. Misschien zijn zijn gevoelens wat gekwetst na het gevecht met Atriox :D
 
7-8u op de teller en zit nu ergens diep in de conservatory.

Qua moeilijkheid zeker niet bij de moeilijkste Halo games. Vroeger waren de games toch een pak uitdagender (of frustrerender, dunne lijn).
Halo en Halo 2 waren een stuk moeilijker op Legendary.
De boss battles zijn dan weer wel enorm moeilijk vind ik.

Qua fun tot nu toe wel bij de besten imo.
Echt benieuwd ook hoe ze die co-op gaan integreren. Lijkt me niet simpel voor zo'n open wereld.

Ik heb alle Halo's behalve Halo 5 gespeeld? Speel meestal op Legendary of gewoon op hard (Heroic) en ik denk dat ik nog nooit een skull heb gevonden, omdat ik er gewoon niet naar zoek of op let. Ik wist zelfs tot Halo 4 niet eens het bestaan ervan.

Ik herspeel ook nooit spellen, gewoon chill genieten van 1 playthrough en klaar zonder al die extras te zoeken.

Ik denk dat voor Halo Infinite een eerste play through gewoon op Hard wel aan te raden is als je idd die levels niet kan herspelen. Het huidige checkpoint systeem of instant cutscene zodra je een deur doorloopt vlak voor een combat arena zorgt voor frustraties, ik kom er binnen met een turret, ik ga dood en ik respawn zonder turret en met 2 kut wapens zonder ammo. :sop:

Ik spawn toch altijd terug met dezelfde wapens als de laatste opgeslagen checkpoint.
Misschien dat het met een turret anders is? Ofwel snap ik je situatie niet :p

Ammo of wapens zijn in deze game gelukkig wel in overvloed aanwezig. Was in Halo 5 wel anders.

Die skulls kan je ook bijna niet vinden zonder een guide.
Bij Halo 3 speelde ik co-op met vrienden op Legendary en zochten we die skulls, was fun :D

Da's echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik ga deze pakken in een Easy re-run met guide naast mij.

Ja, 20x doodgaan bij bepaalde bossfights lijkt me idd niet een aangename ervaring op Legendary. Dan ben ik ook snel geneigd om de difficulty naar beneden te schroeven.

Heb er nu 3 bazen opzitten. Was het maar, 20x doodgaan :')
Bij die hamerdude ben ik minstens 50 keer dood geklopt. Ik startte dat gevecht met een BR en een hamer, zowat de slechtste combo ooit ofzo tegen die gast :p En had ook geen leuke checkpoint daar. Eerste wat ik moest doen was telkens vluchten met mijn grapple hook en vlug een ander wapen zoeken. Uiteindelijk heb ik die met enkel en alleen granaten gekilled

Bij Zwaardman juist hetzelfde. Duurde even voor ik door had hoe ik het moest aanpakken. Daarvoor gewoon hersenloos ook een stuk of 50 keer dood gegaan
 
Multiplayer is een schande momenteel. Amper content, slechte servers, instabiele verbinding en ongebalanceerd in sommige gevallen. Campaign naar het schijnt goed, ga die maar proberen tot ze dit miskleun hebben opgelost. Jammer om zo’n franchise dit niveau te zien brengen.
 
We hebben het net 2 dagen quasi heel de tijd getest, en onze conclusie is dat de gameplay absoluut top is maar het spel gewoon erg incompleet is. Waar jij de unanieme positiviteit leest weet ik niet, maar er zijn toch heel wat andere stemmen. Jammer wel, we spelen Halo sinds CE en deze is de eerste die echt niet klaar is op release. Potentieel is er wel, want speelt m.i. fantastisch op zich.

Enkele voorbeelden, maar YMMV:
Big Team Battle heeft erg instabiele verbinding, veel problemen om daar consequent in matches te geraken.
Custom games waar je met bots wil spelen is lastig, omdat je momenteel niet alle bots aan het andere team kan toewijzen. (Bv voor 4v4).
Screen freeze of connection issues waarvan de meldingen elke seconde terugkomen, waardoor je het spel moet herstarten.
Geen enkele vrije keuze in game mode en map. Er zijn nog niet veel game modes. (Correctie: blijkbaar komen er volgende week een aantal modes bij)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren hing de MP bij mij ook vast. Console zelfs moeten herstarten. Ervoor nog nooit problemen ondervonden. De MP is leuk voor 1 of 2 games imo.
 
De needler, "het meest sucky wapen in gans dit spel" is blijkbaar een goei wapen tegen bosses.
eerst het schild wegknallen met eenders wat en dan switchen naar needler.

Ik had hier een YOLO moment toen ik voor de 10de keer dood was. Zo van kom, laatste poging. We pakken die needler da'k nooit gebruik.
Bam! super ez met needler.

Ik gok omdat dit komt omdat dit wapen aoe damage doet tegen meerdere body parts en daardoor bepaalde bazen snel kan neerhalen.
Vooral de bazen met heavy armor plates. Needler negeert deze armor plates door aoe damage.

Hammerboss bijvoorbeeld was direct dood met deze taktiek.
En anders gewoon constant op de kop knallen werkt ook altijd. En uit de buurt blijven met de grappling hook.

Eigenlijk totaal geen problemen met bosses met deze taktiek.
 
Laatst bewerkt:
Ook aan begonnen. Ik speel op de one x. Performance mode. En het speelt super vlot. Eerste 2 missies echt heel fijn om te spelen. Nu in de open wereld. Af en toe eens een Framedrop, maar eigenlijk wel impressive voor de one x! Digital foundry gezien, en voor de series x, zou ik nu niet zeggen dat echt next gen ofzo is. Maar ben wel onder de indruk voor de one x. Heel blij met die 60 fr mode! Waar ik me wel een beetje aan stoor w is de over acting van die piloot. Damn... Ma bon, kan nog niet oordelen. Pas begonnen. Maar eerste gevoel qua gameplay is toch al zeer positief.
 
Voor die piloot had ik ook voor een andere type geopteerd. Mss eerder het type clumsy/humor nerd guy.
 
Spel volledig uitgespeeld.. Eerst begonnen met alle spartan cores en arsenals te zoeken, forges en buitenposten te ontdekken.

Vergeleken met alle andere halo's is dit veruit de zwakste. Ik heb alle halo's (serieuze fan) tientallen keren opnieuw gespeeld en ik moet zeggen dat die single player van al die spellen veel langer is, met dit spel was het letterlijk op een 6 tal uur uit ? Sloeg vreselijk tegen..

Zeker het einde, ok weer een cliffhanger voor een volgend spel maar je eindigt gewoon terug in de open wereld en daar sta je dan..
Vond ook dat de Masterchief wat anti-depressiva mocht slikken, jezus wat een grumpy vent geworden vergeleken met de andere games.
 
Spel volledig uitgespeeld.. Eerst begonnen met alle spartan cores en arsenals te zoeken, forges en buitenposten te ontdekken.

Vergeleken met alle andere halo's is dit veruit de zwakste. Ik heb alle halo's (serieuze fan) tientallen keren opnieuw gespeeld en ik moet zeggen dat die single player van al die spellen veel langer is, met dit spel was het letterlijk op een 6 tal uur uit ? Sloeg vreselijk tegen..

Zeker het einde, ok weer een cliffhanger voor een volgend spel maar je eindigt gewoon terug in de open wereld en daar sta je dan..
Vond ook dat de Masterchief wat anti-depressiva mocht slikken, jezus wat een grumpy vent geworden vergeleken met de andere games.
Dat master chief een grumpy vent is geworden ben ik toch niet mee eens. Maar het is idd wel zo dat buiten de open world stuff de hoofd campaign bizar weinig is. Het verhaal is niet subliem, maar toch echt veel beter dan de shit van Halo 5. Nu, ik denk echt wel dat er vanalles mis is gegaan met de ontwikkeling. Maar voor mij persoonlijk is de game toch geslaagd omdat ik het zo zalig vind spelen.
Maar 343 moet voor de volgende game een betere schrijver inhuren. Een regisseur aan boord hebben die een duidelijke visie van in het begin heeft. En meer variatie in levels, halo infinite heeft niets variatie. Dus ik begrijp de kritiek wel, vind zelfs bizar dat men in reviews zo weinig kritiek geeft, want ik heb ook veel kritiek, maar toch staat de game op nr 4 bij mij van dit jaar, gewoon omdat het zo fun is om te spelen zoals ik juist al zei 😄.
 
Dat master chief een grumpy vent is geworden ben ik toch niet mee eens. Maar het is idd wel zo dat buiten de open world stuff de hoofd campaign bizar weinig is. Het verhaal is niet subliem, maar toch echt veel beter dan de shit van Halo 5. Nu, ik denk echt wel dat er vanalles mis is gegaan met de ontwikkeling. Maar voor mij persoonlijk is de game toch geslaagd omdat ik het zo zalig vind spelen.
Maar 343 moet voor de volgende game een betere schrijver inhuren. Een regisseur aan boord hebben die een duidelijke visie van in het begin heeft. En meer variatie in levels, halo infinite heeft niets variatie. Dus ik begrijp de kritiek wel, vind zelfs bizar dat men in reviews zo weinig kritiek geeft, want ik heb ook veel kritiek, maar toch staat de game op nr 4 bij mij van dit jaar, gewoon omdat het zo fun is om te spelen zoals ik juist al zei 😄.
Ik snap de haat echt niet tegen halo 5? Ik vond deze ook zeer goed hoor.. Het is alleen raar dat Cortana ineens koekoe wordt en overal created ships vindt.

master chief grumpy: hoe hij deed tegen the weapon? Gewoon niet eens reageren soms waarop zei antwoordde: HELLO? ARE YOU EVEN LISTENING? Ik begrijp wel deels waarom zie Cortana.. Of tegen Echo 216 deed hij ook vaak enorm kil en negeerde hij deze gewoon. Het was precies dat MC opgestaan was met het verkeerde been uit bed.

Ik vind het dan erger dat ineens in Halo infinite er praktisch geen enkele uitleg wordt gegeven wat er met deze schepen gebeurd is... Infinity is dus blijkbaar vernietigd? Het schip dat gewoon door Convenant cruisers ploegde dat precies UNSC Invincible was. Lasky? Spartan Palmer? Zomaar Cortana die haar eigen heeft opgeofferd voor de ring op te blazen enzovoort.

Veel info van die halo zeta ring werd er ook niet gegeven. Ik vond het verhaal echt zo flauw als het maar kon. Bij de andere halo's bleef de single player maar duren en werd al die info erin gepompt maar hier? Niets?? Je komt op de ring, je bevrijdt wat mensen na 6 maanden daar gezeten te hebben. Je komt dode spartans tegen die blijkbaar in 1 slag doodgingen door Spartan Killers die eerlijk gezegd niets voorstelden. (spartans zijn precies de redshirts geworden). Forerunners die in 1, 2, 3 werden aangebeden en je schrik voor had worden nu precies als de boeven van de buurt genoemd want de Endless komen eraan, en die zijn een pak erger precies? Wie is de Harbinger? Wat was ze nu weer aan het doen? (die aan het opwekken?) Wat zijn die artifacten? Stargate rings? Echt waar, ze gaan halo uitmelken tot de volgende call of duty..
 
Ik viind de SP nog ok.
Idd niet veel variatie qua leveldesign i(k herinner me nog een sneeuwlevel in de originele halo). Maar de combat zit wel goed
De side missies mochten ook variatie hebben.
Maar dat is een ziekte dat veel open wereld games hebben
 
Terug
Bovenaan