Groep H (Portugal, Ghana, Uruguay, Zuid-Korea)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelijk hebben betekent niet dat je op eender welke manier mag afreageren of frustreren naar de leiding.
Maarja, voetbal is de enige sport waar dit toxisch gedrag steeds toegelaten wordt.

Waar zit de "ze zouden vlugger geel moeten trekken voor al dat gemekker" brigade nu?
 
Gelijk hebben betekent niet dat je op eender welke manier mag afreageren of frustreren naar de leiding.
Maarja, voetbal is de enige sport waar dit toxisch gedrag steeds toegelaten wordt.

Waar zit de "ze zouden vlugger geel moeten trekken voor al dat gemekker" brigade nu?
Zodra ze de fouten correct beoordelen en bestraffen kunnen ze ook beginnen met geel trekken voor mekkeren.

Maar zolang ge 8 van de 10 fouten laat passeren moet ge ook nie afkomen met van die easy win kaarten.
En dit waren gisteren geen randgevalletjes van fouten, de meeste gingen tamelijk hard erover
 
Het is geen tackle. Hij staat, ze spelen door zijn benen en hij valt achterover, allè mij ziet dat echt geen tackle uit.

Hoe ga je daar in de tackle op een man die recht op je afkomt?
Je kan die bal er niet uithalen met een sliding/glijdende tackle zo, je maakt geen hoek om het zo te zeggen.
je hoeft toch geen hoek te hebben voor een tackel?
 
OK, in plaats van hier weer uit jullie nek te kletsen, neem even het reglement erbij?


Die is vorig seizoen geschrapt. Onderste zin:
del9vf1h.png

In de nieuwe versie is daar geen sprake meer van:
nelhicb.png

Explanation
• Not every contact between the hand/arm and the ball is a handball offence.
Referees must judge the ‘validity’ of the hand/arm’s position in relation to
what the player is doing in that particular situation.



En daar moet ge het mee doen. Wat de IFAB de refs meegeeft als instructies bij zulke situaties, weet ik niet. Volgens de begeleidende powerpoint is het geen hands ... maar ze staan niet meer afgelijnd in de regels gelijk voorheen, het is interpretatie nu dan, denk ik. Opnieuw: we kennen de communicatie niet. Voor hetzelfde geld zei de ref "ik heb geen bal tegen de hand gezien", waardoor de VAR hem naar het scherm moet roepen aangezien het wel degelijk tegen de hand is en interpretatie dan moet beslissen. Ik kan begrijpen dat ze hem fluiten, maar met wat ik weet van de regels, zou ik het niet doen.
thx voor de opheldering (y)
 
Ruben dias die krijgt geel om te klagen dat het penalty is. Dan zegt de VAR dat de scheids moet gaan kijken en geeft hij toch penalty.

Ze mogen dan zijn gele kaart weer intrekken

Die Dias loopt voordurend te klagen. Moest al veel eerder geel krijgen.

Hoe zou het komen dat hij zoveel kloeg ?
Zeker meer dan 10 incidenten van die Uruguayanen waarvoor terecht een gele kaart kon worden getrokken.

Gelijk hebben betekent niet dat je op eender welke manier mag afreageren of frustreren naar de leiding.
Maarja, voetbal is de enige sport waar dit toxisch gedrag steeds toegelaten wordt.

Waar zit de "ze zouden vlugger geel moeten trekken voor al dat gemekker" brigade nu?
Die kaart intrekken hoeft helemaal niet. Al is het "terecht" omdat die strafschop wel gegeven wordt, zagen tegen de officials hoeft (en mag eigenlijk) niet. Daar zouden ze veel sneller geel voor moeten trekken.
Ik hou enorm veel van voetbal, maar dat constante belagen van de ref heb ik nooit gesnapt en mag zoals gezegd elke keer weer bestraft worden, los van dat de arbitrage op dit WK voor mij ook beneden pijl is he, te veel matchen waar veel vuile fouten onbestraft blijven.
 
Die kaart intrekken hoeft helemaal niet. Al is het "terecht" omdat die strafschop wel gegeven wordt, zagen tegen de officials hoeft (en mag eigenlijk) niet. Daar zouden ze veel sneller geel voor moeten trekken.
Ik hou enorm veel van voetbal, maar dat constante belagen van de ref heb ik nooit gesnapt en mag zoals gezegd elke keer weer bestraft worden, los van dat de arbitrage op dit WK voor mij ook beneden pijl is he, te veel matchen waar veel vuile fouten onbestraft blijven.

Tuurlijk moeten ze niet zagen tegen de ref, maar ze meten altijd met 2 maten en gewichten.
Dias heeft deze match altijd in mijn ogen correct "gezaagd"

Uruguay zaagt ook constant tegen de Ref, een Braziliaan? vraagt ostentatief achter een kaart allemaal onbestraft.
 
Penalty had ook nooit mogen tellen. Er staat al minstens 2 man van Portugal in de 16 voor Fernandes de bal raakt.
Als ze hun VAR dan toch correct willen gebruiken, doe het dan ook.
 

triest als 't waar is.
(triest van Daily Mail en Fox als 't niet waar is)
Hij zal gewoon wat luchtverplaatsing gevoeld hebben van die bal die rakelings langs hem scheerde, maar je ziet op de beelden dat hij hem niet raakt. En dat hij al helemaal geen invloed had op het traject van de bal. Dat hij daar nu weeral zo een drama van maakt, is eigenlijk ronduit zielig.

In de kleedkamer van Portugal moeten die spelers toch écht wel heel veel geduld hebben, met iemand als Ronaldo die daar rondloopt.
 
Hij zal gewoon wat luchtverplaatsing gevoeld hebben van die bal die rakelings langs hem scheerde, maar je ziet op de beelden dat hij hem niet raakt. En dat hij al helemaal geen invloed had op het traject van de bal. Dat hij daar nu weeral zo een drama van maakt, is eigenlijk ronduit zielig.

In de kleedkamer van Portugal moeten die spelers toch écht wel heel veel geduld hebben, met iemand als Ronaldo die daar rondloopt.

Ronaldo is in zijn zelfbeeld 5 jaar geleden blijven stilstaan en heeft niet echt door dat hij niet meer bij de beste 2 van de wereld hoort.
 
Hij zal gewoon wat luchtverplaatsing gevoeld hebben van die bal die rakelings langs hem scheerde, maar je ziet op de beelden dat hij hem niet raakt. En dat hij al helemaal geen invloed had op het traject van de bal. Dat hij daar nu weeral zo een drama van maakt, is eigenlijk ronduit zielig.

In de kleedkamer van Portugal moeten die spelers toch écht wel heel veel geduld hebben, met iemand als Ronaldo die daar rondloopt.
Op VTM was er een stilstaand beeld waarop het leek dat hij hem net wel raakte

Nuja moest hij er niet staan was het een makkelijke bal voor de doelman
 
Dat Portugese bond daar überhaupt tijd wilt aan spenderen aan het bewijzen of ie de goal gemaakt heeft?

Wat voor een signaal is dat naar de selectie, dan zijt ge toch echt niet bezig met de ploeg te dienen of samen te werken voor 1 doel, de wc,
maar puur een eigen belang van nen egotripper eerste klas.

Kan me voorstellen dat die medemaats het echt wel gehad hebben met Cristiano.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf geen Ronaldo fan maar best wel grappig om te zien hoe mensen direct op van dat nieuws springen over Ronaldo en commentaar geven zonder dat er ook maar 1 deftige bron dit bevestigd heeft.
 
tgoh ja, kan zijn dat hij liegt hij. maar je kan ook gewoon alles in twijfel trekken, natuurlijk
Breaking Ronaldo vertelt tegen kennis dat hij de bal geraakt heeft (we moeten er niet meer van maken dan het is), daar dan een heel artikel rond fabriceren. En dan komt er een journalist van een sensatie programma er nog een schep bovenop doen met dat verhaal van de Portugese bond. Is dat dan ook al bevestigd door een betrouwbare bron?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan