Groep H (Portugal, Ghana, Uruguay, Zuid-Korea)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ruben dias die krijgt geel om te klagen dat het penalty is. Dan zegt de VAR dat de scheids moet gaan kijken en geeft hij toch penalty.

Ze mogen dan zijn gele kaart weer intrekken
Terwijl Anthony dan vanmiddag gewoon een gele kaart vraagt door op overduidelijke manier met zijn hand te zwaaien .

Kaart vragen is kaart krijgen dacht ik?
Refs zijn belachelijk zwak
 
Grappig dat het volgens van Wijk de schuld en keuze van Ronaldo is dat Leao niet start. Deze invalbeurt zal hem daar niet bij helpen. Ongetwijfeld een talent maar dit was een drama.
 
Dit is geen steunarm hè, er is geen sliding trouwens
Dit is uw hand nog achter uw lichaam zetten als 3e been in de hoop de bal te stoppen

Vreemd dat die geen geel kreeg
dat is toch gewoon uw val breken met je arm. Compleet logische en natuurlijk reactie.

Wil wel eens de regel zien waardoor dit strafschop is en een steunarm niet
 
dat is toch gewoon uw val breken met je arm. Compleet logische en natuurlijk reactie.

Wil wel eens de regel zien waardoor dit strafschop is en een steunarm niet
Die kan gewoon op zijn kont vallen hoor.
Ge moet niet steunen zoals in een sliding hier en speelt bewust met de hand de bal + maakt uw lichaam onnatuurlijk groter.

Als we deze niemeer fluiten moeten we bijna niks meer fluiten
 
Die kan gewoon op zijn kont vallen hoor.
Ge moet niet steunen zoals in een sliding hier en speelt bewust met de hand de bal + maakt uw lichaam onnatuurlijk groter.

Als we deze niemeer fluiten moeten we bijna niks meer fluiten
Hoe kan hij daar bewust de bal spelen? Hij ziet die niet eens.

Hij zet een tackel in en zijn arm gaat op die plaats gewoon natuurlijk naar beneden (je gaat altijd proberen je val te breken met je arm). Dus onnatuurlijk groter maken is dit niet.
 
OK, in plaats van hier weer uit jullie nek te kletsen, neem even het reglement erbij?

Wil wel eens de regel zien waardoor dit strafschop is en een steunarm niet
Die is vorig seizoen geschrapt. Onderste zin:
del9vf1h.png

In de nieuwe versie is daar geen sprake meer van:
nelhicb.png

Explanation
• Not every contact between the hand/arm and the ball is a handball offence.
Referees must judge the ‘validity’ of the hand/arm’s position in relation to
what the player is doing in that particular situation.



En daar moet ge het mee doen. Wat de IFAB de refs meegeeft als instructies bij zulke situaties, weet ik niet. Volgens de begeleidende powerpoint is het geen hands ... maar ze staan niet meer afgelijnd in de regels gelijk voorheen, het is interpretatie nu dan, denk ik. Opnieuw: we kennen de communicatie niet. Voor hetzelfde geld zei de ref "ik heb geen bal tegen de hand gezien", waardoor de VAR hem naar het scherm moet roepen aangezien het wel degelijk tegen de hand is en interpretatie dan moet beslissen. Ik kan begrijpen dat ze hem fluiten, maar met wat ik weet van de regels, zou ik het niet doen.
 
Hoe kan hij daar bewust de bal spelen? Hij ziet die niet eens.

Hij zet een tackel in en zijn arm gaat op die plaats gewoon natuurlijk naar beneden (je gaat altijd proberen je val te breken met je arm). Dus onnatuurlijk groter maken is dit niet.
Het is geen tackle. Hij staat, ze spelen door zijn benen en hij valt achterover, allè mij ziet dat echt geen tackle uit.

Hoe ga je daar in de tackle op een man die recht op je afkomt?
Je kan die bal er niet uithalen met een sliding/glijdende tackle zo, je maakt geen hoek om het zo te zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan