[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Akkoord, net zoals meerdere spelers, maar het klinkt alsof we nooit met Lukaku moeten starten, wat ik toch vreemd vind gezien de rest van de spitsen. CDK bracht vorige match ook niks.

Neen, dat is wat jij ervan maakt en niet wat ik geschreven heb.

Speel deze match 10 keer opnieuw en we winnen zeker 8 keer. Mits fucking Garcia natuurlijk Meunier en Lukaku op de bank laat :angry:

Ik heb het overduidelijk op deze match.

Maar deze match heeft wel aangetoond dat Lukaku allesbehalve incontournable meer is, allesbehalve een automatische meerwaarde is, en als die niet fit is, heb je er weinig aan.
En ja, ook CDK bracht er niks van. Logisch, dat is geen spits en heeft nog nooit goed gespeeld als spits. Enkel een idioot zet die in de spits. Hallo Garcia :thumb:
 
Stop met mij continu woorden in de mond te leggen om de discussie te verdraaien.

Ik heb nooit gezegd dat Iran niet op deze manier mag spelen. Je speelt als ploeg op een manier gebaseerd op jouw sterktes en die je zwakheden wegmoffelt. Dat is hun goed recht, en het is onze plicht dat te ontmantelen.

We hadden kansen en overwicht genoeg om deze match met de vingers in de neus te winnen. Dat ontkennen, is het licht van de zon ontkennen.

Winnen we hier 3-1, had niemand daar iets op aan te merken gehad. Maar helaas, soms loopt het niet zoals het hoort. En zoals ik al zei, in mijn voorspelling ging ik er van uit dat Garcia zag wat iedereen zag. Dat Meunier een fucking liability is. Maar neen, hij speelt bij Lille dus die mag apenballen zuigen zonder problemen.
Can't beat stupidity.

En ja, mijn excuses dat ik trachtte positief te zijn na een teleurstellende prestatie tegen Egypte.
Ik ontken ook niet dat we deze match moesten winnen. Dat doe ik ook nergens hé.

Iran is wat mij betreft de derde of vierde beste ploeg uit Azië op dit moment (na Japan, Zuid-Korea, en samen met Australië). Ja, wij moeten van Iran winnen. Akkoord, geen excuses, net zoals we dat van elk ander Aziatisch land dat hier aanwezig ook zouden moeten doen.

Akkoord ook trouwens over Meunier. Maar gans Vlaanderen ziet dat, maar Garcia niet.
 
Hoeveel speelminuten samen had deze ploeg eigenlijk? Lijkt me toch ook niet evidend om een ploeg te bouwen met allemaal nieuwe jongens die amper tot niet samen gespeeld en/of getraind hebben.
 
De opstelling was al beter dan die tegen Egypte, maar Garcia heeft ons opnieuw te defensief laten starten. Je weet dat Iran 90 minuten lang niet zal meevoetballen en alles op slot zal doen. In de kwalificatie heeft hij ons wel zonder defensieve middenvelder laten spelen tegen dit soort landen, hier blijft hij te voorzichtig. Als je veruit de betere ploeg bent, dan loont zo'n angsthazenvoetbal zelden. Je moet dit soort teams versmachten.

Dan heb je een fitte spits nodig, dan zet je Vanaken in plaats van Raskin, en dan stuur je Meunier nu al terug naar huis. De Rode Duivels hebben uiteraard niet meer de kwaliteit van 2 WK's geleden, ze maken ook te veel individuele fouten, maar ze worden gvd voor de zoveelste keer echt niet geholpen door de coach. Integendeel.
 
De opstelling was al beter dan die tegen Egypte, maar Garcia heeft ons opnieuw te defensief laten starten. Je weet dat Iran 90 minuten lang niet zal meevoetballen en alles op slot zal doen. In de kwalificatie heeft hij ons wel zonder defensieve middenvelder laten spelen tegen dit soort landen, hier blijft hij te voorzichtig. Als je veruit de betere ploeg bent, dan loont zo'n angsthazenvoetbal zelden. Je moet dit soort teams versmachten.

Dan heb je een fitte spits nodig, dan zet je Vanaken in plaats van Raskin, en dan stuur je Meunier nu al terug naar huis. De Rode Duivels hebben uiteraard niet meer de kwaliteit van 2 WK's geleden, ze maken ook te veel individuele fouten, maar ze worden gvd voor de zoveelste keer echt niet geholpen door de coach. Integendeel.
Dit dus vooral weer, wanneer gaan we gewoon eens een trainer hebben die het beste uit de ploeg (in zijn geheel) kan halen? Zo gaan we weeral een generatie mismeesteren :sarcastic:
 
De logica is gerespecteerd. Vanaken is te traag op dit niveau, Mechele was vandaag ook weer wat minder en De Cuyper moet nog boterhammen eten. Voor de rest is De Bruyne wat oud geworden, is Lukaku niet fit. Begin met Pardo en we winnen gewoon. Iran altijd donkerrood, maar de refs dit WK zijn gewoon onder niveau.

Hopelijk gaat Sporza ook terug neutraal verslag geven en het wenen om Hansje stoppen. Iedereen met voetbal-IQ wist dat hij niet de messias zou zijn.
Rode kaart België streng, aangezien het eigenlijk geen fout is, maar iedereen zou zich laten vallen op dat moment.
Op naar zaterdag. Do or die, en dat in één van de makkelijkste groepen. Jammer.
 
Uiteindelijk kan je maar één conclusie trekken, dit is gewoon schrijnend om zien.
Als je op alle vlakken steken gaat laten vallen dan kom je er niet, dat is gisteren nog maar eens bewezen.

Wetende dat ze in Nederland zo kritisch zijn. Goed voor hun dat ze niet onze diable rouge hebben, ze zouden onder de grond kruipen.
 
Dus een kans die 3cm naast de paal gaat, draagt bij.
Een kont die 5cm buitenspel niet.

Xg lijkt mij een waardeloos cijfer. :p

Je kunt het vergelijken met een situatie waarin een speler scoort, maar de scheidsrechter al heeft gefloten voor een overtreding vlak voor het schot.
Dat doelpunt telt niet.
Het schot telt niet mee in de statistieken.
Dus krijgt het ook geen xG. Buitenspel is precies hetzelfde: de aanval was vanaf het moment van buitenspel al 'illegaal'.
 
De opstelling was al beter dan die tegen Egypte, maar Garcia heeft ons opnieuw te defensief laten starten. Je weet dat Iran 90 minuten lang niet zal meevoetballen en alles op slot zal doen. In de kwalificatie heeft hij ons wel zonder defensieve middenvelder laten spelen tegen dit soort landen, hier blijft hij te voorzichtig. Als je veruit de betere ploeg bent, dan loont zo'n angsthazenvoetbal zelden. Je moet dit soort teams versmachten.

Dan heb je een fitte spits nodig, dan zet je Vanaken in plaats van Raskin, en dan stuur je Meunier nu al terug naar huis. De Rode Duivels hebben uiteraard niet meer de kwaliteit van 2 WK's geleden, ze maken ook te veel individuele fouten, maar ze worden gvd voor de zoveelste keer echt niet geholpen door de coach. Integendeel.
Wacht maar. Ik gok Witsel in de basis tegen Nieuw-Zeeland.
Want Garcia gaat de heilige schrik hebben om achter te staan bij het begin.
 
De Bruyne en Lukaku waren echt slecht de eerste helft, de Bruyne kwam er in de 2de helft wel wat door vond ik.
Ngoy was tot aan zijn fout mss de beste duivel op het veld..
Vanaken valt in en er zat direct wat meer shwung in, maar dan direct die rode kaart.. Daar kan hij niet veel aan doen natuurlijk.
De Cuyper speelt echt een dramatische wedstrijd, verdedigend heel zwak en een paar kansen de nek omgewrongen. Veel zwakker dan Meunier deze wedstrijd..
Trossard speelde eigenlijk best goed. Tielemans vrij onzichtbaar zoals vorige keer.
Dienen xG kan goed zijn dat die van ons hoger is maar de kwaliteit van hun kansen was hoger..
Hij had De Bruyne er direct moeten afpakken ipv Pardo en Lukebakio op rechts gehouden hebben ipv die een kwartier in de spits te laten sukkelen.
Lukaku laten invallen tegen een vermoeide verdediging heeft ook 100 keer meer impact dan hem laten starten op dit moment..
 
Ik vraag mij af waarom je Seys meeneemt naar dit WK als coach en hem dan niet gebruikt als je Meunier zo ziet knoeien en je tegen een zwakkere tegenstander speelt en dus aanvallend moet spelen??

Ook wel erg dat er hier enkele nog op de kap van De Cuyper zitten terwijl het grootste deel van onze xG gewoon van hem komt hé, hij komt telkens wel tot een kans met zijn mindere voet maar dan kan je hem als coach misschien aan de andere kant zetten?
 
Ik vraag mij af waarom je Seys meeneemt naar dit WK als coach en hem dan niet gebruikt als je Meunier zo ziet knoeien en je tegen een zwakkere tegenstander speelt en dus aanvallend moet spelen??

Ook wel erg dat er hier enkele nog op de kap van De Cuyper zitten terwijl het grootste deel van onze xG gewoon van hem komt hé, hij komt telkens wel tot een kans met zijn mindere voet maar dan kan je hem als coach misschien aan de andere kant zetten?
Seys is eigenlijk meegenomen de doublure voor De Cuyper maar als je dan als coach start met 2 rechtsbacks tegen Egypte en 2 linksbacks op de bank houdt :S
 
De Bruyne en Lukaku waren echt slecht de eerste helft, de Bruyne kwam er in de 2de helft wel wat door vond ik.
Ngoy was tot aan zijn fout mss de beste duivel op het veld..
Vanaken valt in en er zat direct wat meer shwung in, maar dan direct die rode kaart.. Daar kan hij niet veel aan doen natuurlijk.
De Cuyper speelt echt een dramatische wedstrijd, verdedigend heel zwak en een paar kansen de nek omgewrongen. Veel zwakker dan Meunier deze wedstrijd..
Trossard speelde eigenlijk best goed. Tielemans vrij onzichtbaar zoals vorige keer.
Dienen xG kan goed zijn dat die van ons hoger is maar de kwaliteit van hun kansen was hoger..
Hij had De Bruyne er direct moeten afpakken ipv Pardo en Lukebakio op rechts gehouden hebben ipv die een kwartier in de spits te laten sukkelen.
Lukaku laten invallen tegen een vermoeide verdediging heeft ook 100 keer meer impact dan hem laten starten op dit moment..

:wtf: :wtf: :wtf:

Nee, drie zijn er niet genoeg. Nog eentje: :wtf:


En voor de "onzichtbare" Tielemans verdien je er eigenlijk ook 1.
 
Hoe kan je nu boos zijn op De Cuyper? Moest altijd gescoord hebben natuurlijk, maar zo'n Castagne komt daar zelfs niet.
Het is eigenlijk zelfs belachelijk dat je linksback de meest gevaarlijke man is op het plein... Eerder dus een schande voor elke andere, aanvallend ingestelde, speler op dat plein.
 
Terug
Bovenaan