Général Zantas
Well-known member
Het equivalent van dit soort matchen op dit WK waren eigenlijk wel tussen de leukste die ik al gezien had. Denk aan Iran-Nieuw Zeeland of Oezbekistan-Colombia. Heel leuke matchen eigenlijk. Maar goed ja, een zwartkijker zal andere voorbeelden aanhalen zeker. Qatar - Kaapverdië zou ook een compleet andere match zijn natuurlijk en dat weet jij ook. Maar tegen een Spanje (dat nog eens op balbezit speelt) kunnen die niet anders dan in hun zestien kamperen. Dat Kaapverdië - Spanje saai was lag trouwens niet alleen aan Kaapverdië, maar goed niemand gaat met de vinger wijzen naar Spanje natuurlijk.
Tunesië en Zuid-Afrika zijn ook slechte voorbeelden want die waren op sommige voorgaande toernooien eigenlijk veel beter dan nu. Maar je kan altijd wel gaan cherrypicken natuurlijk, ook op toernooien met maar 32 teams.
Ik denk wel dat ze voor het simpel te houden bvb. wel voor de rekensom de meest logische ploegen namen, dus bvb. de hoogste gerangschikte Afrikaanse teams op de wereldranglijst die er nu niet bij waren, maar het is natuurlijk verre van zeker dat Kameroen daar bij zou gehoord hebben. Ik neem aan van niet zelfs en dat we dan eerder een Gabon, Burkina Faso, Benin of Mali zouden zien die bijvoorbeeld nog nooit hebben deelgenomen aan een WK.
Oezbekistan v Colombia zijn toch geen twee dwergstaten tegen mekaar?
Niet eerlijk als je mij woorden in de mond legt

We hebben nog geen echte twee kleintjes tegen mekaar zien spelen, geloof ik.
Iran - NZ, Ghana - Panama en Haiti - Schotland komen nog het dichtst in de buurt wrs. Allemaal niet echt wedstrijden om over naar huis te schrijven, imo. Maar ieder zijn meug.