De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toby en Vertonghen spelen pas vanaf dit seizoen terug in de JPL. Vertonghen daarvoor bij Benfica, toch nog steeds een subtopper. Ok, Toby zat al een jaartje in Qatar dus die was al aan het afbouwen.
Witsel staat nog altijd in de basis bij Atletico, een topclub.

Onana zat bij Lille (verre van een subtopper), en pas vanaf dit seizoen bij Everton (ook slechts middenmoot).
Faes pas vanaf dit seizoen echt goed aan het presteren (bij min of meer een subtopper).

Dus ja, ik blijf van mening dat VOOR dit seizoen er weinig redenen waren om die jonge spelers de voorkeur te geven bij matchen met inzet. Akkoord, Bobby had ze al wat vaker moeten testen (in vriendschappelijke wedstrijden bv.), want iedereen wist dat die generatiewissel er aan zat te komen. Dat mogen we hem verwijten, zeker als hij dan spelers als Boyata en Denayer wel liet spelen.

Maar als je ergens in pakweg mei of juni had gevraagd: wil je Toby/Vertonghen/Witsel in de ploeg of liever Theate/Faes/Onana? Dan had 95% gekozen voor de ervaren spelers. De meesten hadden waarschijnlijk nog nooit gehoord van bv. Onana.
Het is pas vanaf dit seizoen (halfweg augustus dus) dat die jonge spelers echt een aanspraak beginnen maken op een basisplaats, en dat die oude spelers dat niet meer doen. En in dat opzicht is het heel vervelend dat er net nu een WK is.
Nu en dan eens laten proeven van een officiële match was toch niet teveel gevraagd. Zeker als je kijkt dat we in de kwalificaties ons altijd plaatsen op 1 been en met veel overschot. Dus kan je perfect de "jonge" gasten wat meer speelkansen geven.

En niet akkoord met wat je zegt ivm pakweg mei/juni. Er is al sinds het vorige EK en nog vroeger was er al de roep om te verjongen en de "jonge" spelers speelkansen te geven want de oude garde haalt het niveau niet meer.

Ook niet akkoord ivm vb Faes, was vorig jaar ook al de sterkhouder bij Reims (er is een reden dat Leicester hem gekocht heeft). Onana speelde vorig jaar gewoon vaak basis bij Lille, speelde daar ook CL dus iemand die het voetbal beetje volgt zal die ook wel gekend hebben.

Btw ik heb mij nog nergens uitgelaten over Witsel ;-)
 
Hij had na het EK toch andere systemen/spelers moeten proberen hoor.

Het WK 2018 was zeer succesvol, dus het is nog wel begrijpelijk dat hij voor het EK vasthield aan het systeem en bepaalde spelers. Op het EK hadden we ook de pech dat Witsel, Hazard en De Bruyne niet topfit waren en dat Castagne al meteen uitviel. Maar toch werd het duidelijk op het EK dat er problemen waren, vooral ook qua defensieve prestaties. Kompany was al gestopt en nà het EK ging Vermaelen dan ook volgen. Zou hij dan echt gedacht hebben dat jongens als Boyata en Denayer de nieuwe defensieve leiders van morgen zouden worden?

Het is vanaf dan dat Martinez voor mij de bal écht beginnen misslaan is. Hij heeft het nagelaten om nà het EK het roer eens om te gooien en andere zaken te proberen in de defensie en op het middenveld. Meteen na het EK had je moeten beginnen experimenteren, maar dat heeft hij niet gedaan. De enige die dan echt een kans gekregen heeft is Debast, amper een paar maanden voor het WK (terwijl je zo'n jongen dan net zou verwachten aan het begin van de volgende campagne).
 
Het feit dat die nieuwe namen amper ervaring hebben bij de Rode Duivels ligt toch echt wel aan Martinez. Zo'n Faes heeft op z'n 24e ocharme 1(!!!) interland, Theate twee volgens mij en zelfs een 29-jarige Mechele heeft er 'slechts' 2. Hoelang heeft het bv. ook geduurd vooraleer CDK eens een deftige kans kreeg? Zo zijn er nog wel enkele voorbeelden.

Nochtans mogelijkheden genoeg om die spelers veel vaker te testen. Niet alleen de vriendschappelijke wedstrijden, maar ook gewoon de kwalificatiecampagne hé. Zelfs tegen landen als Wit-Rusland en Estland spelen wij 9/10 met onze typeploeg. Hier en daar eens een uitzonderingske misschien. Precies alsof die zoveelste 30 op 30 heilig is en een prijs opgeleverd. :unsure: Met een Saelemaekers ipv Meunier of Theate ipv Vertonghen ga je ook wel winnen van Estland hoor. Zelfs al speel je eens knullig gelijk met een experimenteel elftal, daar heb je volgens mij meer aan dan een zoveelste zakelijke winst met uw vaste ploeg.

Kijk eens naar Duitsland of Frankrijk, die experimenteren bij wijze van spreken elke wedstrijd tijdens die kwalificatiecampagnes. Enfin, ik zag daar toch regelmatig nieuwe namen voorbijkomen en veel verschillende opstellingen. En ja, dan zal daar af en toe eens een grappige uitslag tussenzitten waar dan de gemiddelde Belg eens mee moet lachen genre "HAHAHA de wereldkampioen kan niet eens winnen van een veredelde caféploeg!!!" :unsure:
 
Hij had na het EK toch andere systemen/spelers moeten proberen hoor.

Het WK 2018 was zeer succesvol, dus het is nog wel begrijpelijk dat hij voor het EK vasthield aan het systeem en bepaalde spelers. Op het EK hadden we ook de pech dat Witsel, Hazard en De Bruyne niet topfit waren en dat Castagne al meteen uitviel. Maar toch werd het duidelijk op het EK dat er problemen waren, vooral ook qua defensieve prestaties. Kompany was al gestopt en nà het EK ging Vermaelen dan ook volgen. Zou hij dan echt gedacht hebben dat jongens als Boyata en Denayer de nieuwe defensieve leiders van morgen zouden worden?
Op het EK was het logisch dat hij nog vasthield aan zijn typeploeg uit 2018, al had hij toen al zijn systeem moeten omvormen naar de nieuwe realiteit. De zwaktes van zijn systeem werden voordien enigszins gedekt door de kwaliteit van onze spelers, maar in 2020 was dat al niet meer het geval.

Dat hij toen naar Denayer en Boyata keek, dat kan je hem wel moeilijk verwijten. De twee namen waar we nu om roepen om centraal op te stellen speelden toen nog bij Oostende en de U19 van Standard. Maar hij had wél zijn systeem moeten aanpassen.

Het is vanaf dan dat Martinez voor mij de bal écht beginnen misslaan is. Hij heeft het nagelaten om nà het EK het roer eens om te gooien en andere zaken te proberen in de defensie en op het middenveld. Meteen na het EK had je moeten beginnen experimenteren, maar dat heeft hij niet gedaan. De enige die dan echt een kans gekregen heeft is Debast, amper een paar maanden voor het WK (terwijl je zo'n jongen dan net zou verwachten aan het begin van de volgende campagne).
Klopt. En met alle respect voor Debast, ik vind dat de meest bizarre keuze van allemaal. Dat hij blijft proberen om Hazard te herlanceren, daar heb ik wel nog begrip voor - al zou ik het nu zelf niet meer proberen. Krijg je die zijn motor terug aan, dan lift je het potentieel van deze ploeg 10 niveaus naar boven. Maar Debast? Ik vind het onverklaarbaar dat die nu al 3 matchen na elkaar in de basis is gestart, en straks dus waarschijnlijk ook in de basis zal staan op het WK. Dat houdt, los van welk potentieel die jongen wordt toegedicht, to-taal geen steek.


Moest het aan mij liggen:

Courtois - T. Hazard, Theate, Faes, Castagne - Onana, De Bruyne, Tielemans/Dendoncker - Carrasco, Lukaku, Trossard

of

Courtois - Theate, Alderweireld, Faes - Carrasco, Onana, De Bruyne, Tielemans/Dendoncker, Castagne - Lukaku, Trossard
 
Laatst bewerkt:
Dat hij toen naar Denayer en Boyata keek, dat kan je hem wel moeilijk verwijten. De twee namen waar we nu om roepen om centraal op te stellen speelden toen nog bij Oostende en de U19 van Standard. Maar hij had wél zijn systeem moeten aanpassen.
Ik heb het voor alle duidelijkheid over de periode nà het EK wat betreft Boyata en Denayer. In september 2021 had hij wat mij betreft meteen moeten proberen met andere jongens. Faes begon toen al aan zijn 2e seizoen bij Reims. Theate had toen net zijn transfer versierd naar Bologna.
 
Dat hij blijft proberen om Hazard te herlanceren, daar heb ik wel nog begrip voor - al zou ik het nu zelf niet meer proberen. Krijg je die zijn motor terug aan, dan lift je het potentieel van deze ploeg 10 niveaus naar boven.
Die is toch al jaren op de sukkel. Dat je hem hier en daar nog een kans gaf zich te bewijzen snap ik.
Maar nu is het toch wel heel halsstarrig en op het naïeve af vasthouden aan hem.
 
Die is toch al jaren op de sukkel. Dat je hem hier en daar nog een kans gaf zich te bewijzen snap ik.
Maar nu is het toch wel heel halsstarrig en op het naïeve af vasthouden aan hem.
Absoluut. Ik zou voor dit toernooi ook niet meer op hem gerekend hebben, maar ik snap de redenering van Martinez wel. In tegenstelling tot het blijven vasthouden aan een systeem waar we niet meer de spelers voor hebben, Mertens als vaste invaller gebruiken, Witsel als onbetwiste titularis op het middenveld houden of een Debast die momenteel nog veel te groen achter zijn oren is in de defensie droppen.
 
Absoluut. Ik zou voor dit toernooi ook niet meer op hem gerekend hebben, maar ik snap de redenering van Martinez wel. In tegenstelling tot het blijven vasthouden aan een systeem waar we niet meer de spelers voor hebben, Mertens als vaste invaller gebruiken, Witsel als onbetwiste titularis op het middenveld houden of een Debast die momenteel nog veel te groen achter zijn oren is in de defensie droppen.
Ik luisterde gisteren naar 90 Minutes en daar had Joos het over een gesprek dat hij had met Hein over de Rode Duivels. Hein verweet Martinez dat hij nooit geprobeerd had met Mertens als diepe spits. Zou volgens hem daarin nog steeds kunnen renderen.
En ik vind dat ook zo’n zot idee nog niet. Aan Bats heb je voetballend helemaal niks en CDK de laatste maanden eigenlijk nog niet goed de stap verteerd. Ook in Openda zie ik nog niet dat topniveau. Bij afwezigheid van Origi had Mertens misschien het alternatief voor Lukaku kunnen zijn op de 9. Ander soort aanvaller maar opportunistisch, kwiek en ervaring.
 
Heel openhartig en eerlijk interview van Eden in L’Equipe. Stelt zich erg kwetsbaar op. Vind ik wel mooi.
Dat is het probleem van Eden vind ik. 0 prof ! Te mak lammetje. Dat je uit vorm bent en last hebt van je kwetsuren, tot daar aan toe. Maar gewoon te dik staan als 30 jarige kerel bij de grootste club ter wereld, dan staat voetbal niet meer op de eerste plaats. Ik geef hem geen ongelijk hé, bon vivant in het mooie madrid, maar stop er dan mee en ga ik qatar voetballen.
 
Dat is het probleem van Eden vind ik. 0 prof ! Te mak lammetje. Dat je uit vorm bent en last hebt van je kwetsuren, tot daar aan toe. Maar gewoon te dik staan als 30 jarige kerel bij de grootste club ter wereld, dan staat voetbal niet meer op de eerste plaats. Ik geef hem geen ongelijk hé, bon vivant in het mooie madrid, maar stop er dan mee en ga ik qatar voetballen.
Da’s wat jij ervan maakt en niet wat er stond.

Hazard heeft het vooral over het feit dat zijn lichaam fel heeft afgezien. Sinds zijn 16de staat die in de eerste ploeg van Lille aan de Franse top en vanaf het begin was dat een van de meest geviseerde spelers in de Europese topcompetities. Jaren aan een stuk bij Chelsea maar bv ook in 2018 op het WK nog de speler waar het meest overtredingen op gemaakt werden. En heel erg lang is die niet geblesseerd geraakt. Men zat daar echt elke match op diens enkels te schoppen. Wat diens lijf heeft moeten incasseren is redelijk ongezien. Dat moest vroeg of laat eens ontploffen.

Is vooral eerlijk in de uitspraken dat hij toegeeft dat de Hazard van 2018 wellicht niet meer terugkomt. Noemde zich op het WK in Rusland top-10 maar dat is belachelijk bescheiden alweer.

 
Da’s wat jij ervan maakt en niet wat er stond.

Hazard heeft het vooral over het feit dat zijn lichaam fel heeft afgezien. Sinds zijn 16de staat die in de eerste ploeg van Lille aan de Franse top en vanaf het begin was dat een van de meest geviseerde spelers in de Europese topcompetities. Jaren aan een stuk bij Chelsea maar bv ook in 2018 op het WK nog de speler waar het meest overtredingen op gemaakt werden. En heel erg lang is die niet geblesseerd geraakt. Men zat daar echt elke match op diens enkels te schoppen. Wat diens lijf heeft moeten incasseren is redelijk ongezien. Dat moest vroeg of laat eens ontploffen.

Is vooral eerlijk in de uitspraken dat hij toegeeft dat de Hazard van 2018 wellicht niet meer terugkomt. Noemde zich op het WK in Rusland top-10 maar dat is belachelijk bescheiden alweer.

Ok, dus hij staat te dik door de kwetsures aan zijn enkel. Goed om te weten. Herinner me nog de dag dat ie aankwam op Real na dat WK waar ie de beste van de wereld was. Denk dat het niet aan zijne enkel lag dat ie daar met een dubbel kin binnen wandelde.

Het enige wat er ontploft is dat is zijn weegschaal. En dat heeft te maken met professionaliteit.
 
Ik luisterde gisteren naar 90 Minutes en daar had Joos het over een gesprek dat hij had met Hein over de Rode Duivels. Hein verweet Martinez dat hij nooit geprobeerd had met Mertens als diepe spits. Zou volgens hem daarin nog steeds kunnen renderen.
En ik vind dat ook zo’n zot idee nog niet. Aan Bats heb je voetballend helemaal niks en CDK de laatste maanden eigenlijk nog niet goed de stap verteerd. Ook in Openda zie ik nog niet dat topniveau. Bij afwezigheid van Origi had Mertens misschien het alternatief voor Lukaku kunnen zijn op de 9. Ander soort aanvaller maar opportunistisch, kwiek en ervaring.
Ik zou dan eerder naar Trossard kiezen om die rol te vervullen. Maar dat lijkt me ook de enige plek waar je Mertens nog enigszins kan gebruiken ja.
 
Ok, dus hij staat te dik door de kwetsures aan zijn enkel. Goed om te weten. Herinner me nog de dag dat ie aankwam op Real na dat WK waar ie de beste van de wereld was. Denk dat het niet aan zijne enkel lag dat ie daar met een dubbel kin binnen wandelde.

Het enige wat er ontploft is dat is zijn weegschaal. En dat heeft te maken met professionaliteit.
Hazard sleept op dit moment helemaal geen overtollige kilo’s mee. Die gasten worden elke dag gewogen en daar staan 15 man op te kijken. Daar gaan tooganalyses op basis van tv-beelden met flapperende truitjes of ingebeelde vetkwabben niks aan veranderen.

Die is ooit op Real eens met enkele kilo’s te veel toegekomen uit vakantie, dat wel.

Maar op dit moment is het vooral een probleem van leeftijd, afgebotte snelheid, en jaren blessuremiserie.
 
We hebben geen
Linkse verdediger
Verdedigende middenvelder (tenzij Dendoncker)
Rechtse aanvaller (iedereen speelt op links)

Dus je gaat altijd iemand moeten op positie zetten dat niet zijn beste positie is.

4-2-3-1 met castagne op links en Meunier op rechts (als die vorm had) zou gekunnen hebben.
 
Ik zou dan eerder naar Trossard kiezen om die rol te vervullen. Maar dat lijkt me ook de enige plek waar je Mertens nog enigszins kan gebruiken ja.
Ik vond dat ook een zeer interessante passage. Mertens kan wel nog iets speciaals uit zijn sloffen schudden maar in de pocket is hij m.i. zijn houdbaarheidsdatum voorbij.
 
We hebben geen
Linkse verdediger
Verdedigende middenvelder (tenzij Dendoncker)
Rechtse aanvaller (iedereen speelt op links)

Dus je gaat altijd iemand moeten op positie zetten dat niet zijn beste positie is.

4-2-3-1 met castagne op links en Meunier op rechts (als die vorm had) zou gekunnen hebben.
Onana is een verdedigende middenvelder. Speelt bij Everton nu regelmatig meer centraal, maar blijft wel een defensieve mid.
 
Da’s wat jij ervan maakt en niet wat er stond.

Hazard heeft het vooral over het feit dat zijn lichaam fel heeft afgezien. Sinds zijn 16de staat die in de eerste ploeg van Lille aan de Franse top en vanaf het begin was dat een van de meest geviseerde spelers in de Europese topcompetities. Jaren aan een stuk bij Chelsea maar bv ook in 2018 op het WK nog de speler waar het meest overtredingen op gemaakt werden. En heel erg lang is die niet geblesseerd geraakt. Men zat daar echt elke match op diens enkels te schoppen. Wat diens lijf heeft moeten incasseren is redelijk ongezien. Dat moest vroeg of laat eens ontploffen.

Is vooral eerlijk in de uitspraken dat hij toegeeft dat de Hazard van 2018 wellicht niet meer terugkomt. Noemde zich op het WK in Rusland top-10 maar dat is belachelijk bescheiden alweer.

Bwa, Hazard kwam gewoon zo vet als een varken aan bij Madrid en het jaar erop opnieuw. Die tackle van Meunier heeft hem mede genekt, maar hij is zelf de hoofdverantwoordelijke. Hij was altijd al onprofessioneel en zijn profiel als speler kon dat gewoon niet trekken. Dat zie je nu ook. Loopt zelden slim, geen bijzondere vista, ... Deed het puur op zijn buitenaards talent met de voetjes. Als er een deftig hoofd op stond was die gewoon met Messi en Ronaldo aan het wedijveren hoor. Want die twee laatsten zijn vooral cerebraal een stuk beter dan Hazard. En beide top professionals natuurlijk. Messi is gestopt met rood vlees eten en van die toestanden om blessures te vermijden. Dat hielp klaarblijkelijk. Hazard gaat zich een vetschijf steken na een wissel. Een banaal verhaal natuurlijk, maar het zegt wat over hem en je ziet dat effectief bevestigd worden daarna.

Zoals José zei :

"But he gets onto the pitch every morning and… he doesn't work much. When he gets onto the pitch you don't see the reflection of a week of work, you just see a reflection of his talent.

'He is this amazing player and you can imagine if he was a top professional. When he went to Real Madrid I thought "wow, this guy is going to the biggest club in the world and is going to feel this huge pressure to be always at the top, this guy is going to win the Golden Ball, because he is amazing".

'But in terms of his fitness, his speed, his condition, he would be a much better player [if he trained properly]. What you see is just the talent that got Eden to where he is.

Perfecte samenvatting. Trappen op de enkel doen er niet zo veel toe eigenlijk. Heb je Cruyff zijn schenen al eens gezien? De fouten op Ronaldo en Messi? Dat ligt aan jezelf voor een groot deel hoor. Hij was fysiek best goed in orde, speelde een top WK en heeft zich dan vreselijk volgevreten. Dat is roofbouw op je lijf.

En zeker staat die nu te dik. Jezus, je ziet vanop een kilometer afstand dat die niet fit is. Van het zwembandje dat begint te verschijnen tot de halve paparmpjes. Dat wordt alleen maar extra in de verf gezet als je hem ziet bewegen. Ik zie op vakantie aquagymmers met meer power bewegen. Doodzonde en heel spijtig, maar het is wel gewoon de waarheid.

Hazard heeft ons in 2018 heel dicht bij een WK-eindoverwinning gebracht, puur met zijn bakken talent. En zelfs op het EK zagen we nog flitsen van Eden. Maar nu staat die daar toch zichtbaar te sterven? Hij is eigenlijk quasi onbruikbaar momenteel. Want hij heeft geen loopactie, hij heeft geen dribbel, hij is positioneel matig in het beste geval, hij is verzekerd om niet tot het einde mee te kunnen en verdedigen deed hij toch nooit. Eden is een liability op het veld gewoon. Een verloren positie.

Ik hoop ten zeerste dat hij straks nog een laatste keer ontploft, maar ik zie het niet meteen gebeuren. Bijna elke minuut die hij dit seizoen heeft gespeeld bevestigde niet veel goeds.
 
Geen nood, Eden heeft de hele wereld al 2 jaar lang om de tuin geleid door opzettelijk slecht te spelen.
Allemaal puur ter voorbereiding voor het WK, waar hij als een duivel uit een doosje plots wel 100% gaat gaan en zo iedereen in de vernieling speelt.
:unsure: :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan