Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Eerlijk gezegd, als je elke pot 'wint' na een zaadpot met penalties of 1-0 stand... Fuck man, dan heb je toch amper iets aan je EK gehad? Zo een groepsfase als de onze is eigenlijk puur om te genieten en zorgenloos een paar pilsen in uw kap te smijten terwijl het een doelpuntenfestijn is tegen janneke en mieke.

En trainers genre Southgate en Tedesco, wiens gaatjes dichtklampen bij een luttele voorsprong van één goal, zijn zelden succesvol. Daar hebben wij zéker de kern niet voor.
Marsu, kom nu toch. Hoe kun je dit nou serieus zeggen?

Mocht België dit toernooi winnen dan zouden ze 4 toplanden op rij verslagen hebben. Natuurlijk is het dan feest van Oostende tot St. Vith. De Belgische staat heeft dan ook weer minimaal 20 jaar extra bestaansrecht.

Aangezien dat hier in de JPL duidelijk werkt: Als Tedesco ons tot aan de beker loodst neem ik zijn smoel als avatar tot aan het WK!

Het kan ook een tactiek zijn Tedesco; slecht spelen, onzeker overkomen, gelijkspelletje, wrs zijn broer tussen de fans als aanstoker uitfluiten. Frankrijk denkt van ja, het is easy tegen Les Belges
Zo wat sandbaggen, en KEIHARD toeslaan tegen Frankrijk.

Mark my words, het is zo jongens.
Natuurlijk na de winst tegen Frankrijk is de tactiek wel blootgesteld

Ja ja, en dan tegen Portugal deel 2 van het masterplan: de boel dicht smijten met 5-3-2 om dan elke keer los op de counter te spelen.
Daarna is de tactische kelk wel geledigd - tegen vermoedelijk Spanje of Duitsland.

Laat ons nog een paar dagen dromen :unsure:

De Spanjaarden worstelden zich in 2010 met moeite 4 keer met 1-0 langs hun tegenstanders, waaronder Paraguay. En tegen ons wonnen ze met veel pijn en moeite 4 minuten voor het einde van de verlenging, vlak voor de strafschoppenserie.

Knock-outvoetbal is vrijwel altijd nipt, een dubbeltje op zijn kant.

Marsu, kom nu toch. Hoe kun je dit nou serieus zeggen?

Mocht België dit toernooi winnen dan zouden ze 4 toplanden op rij verslagen hebben. Natuurlijk is het dan feest van Oostende tot St. Vith. De Belgische staat heeft dan ook weer minimaal 20 jaar extra bestaansrecht.
Voetbal zien dat pijn doet aan de ogen en telkens gewoon vrezen wat er gaat gebeuren is stront. Daar heb je echt niets aan. Zeker als het zaadpot na zaadpot is en om er dan alsnog uit te vliegen onderweg.

Waren er veel Belgen blij met het schouwspel na de kwalificatie? Nochtans een ronde verder. In Antwerpen was werkelijk geen kat aan het vieren in ieder geval. Vergelijk dat met toen we met sprankelende goals die kutploegen wegbliezen.

Het meest spraakmakende dat er gebeurde na de match is toen Dirk Kuyt voor mijn neus en in het midden van de baan ging spookrijden/stilstaan met zijn fatbike. Ik wou net toeteren maar was vervolgens afgeleid door zijn verdacht gladde en blinkende hoofd. Wat een raar uitzicht.

De Spanjaarden worstelden zich in 2010 met moeite 4 keer met 1-0 langs hun tegenstanders, waaronder Paraguay. En tegen ons wonnen ze met veel pijn en moeite 4 minuten voor het einde van de verlenging, vlak voor de strafschoppenserie.

Worstelden vind ik ook veel gezegd. Ze scoorden niet zo vlot, maar voor de rest denk ik dat alle statistieken steeds in hun voordeel zaten als je elke wedstrijd zou bekijken. Ze speelden nu eenmaal graag op balbezit. Ze maakten het ook steeds af binnen de 90 minuten (en telkens de 0 gehouden).

Toch iets anders dan Griekenland in 2004, die de bus parkeerden en dan hoopten om eens te scoren op een corner.

Of ploegen die op weg naar de finale 2-3x strafschoppen nodig hebben om er te geraken, zoals Kroatië in 2018. Dat vind ik zich er dan al wat meer 'doorworstelen'.

Worstelden vind ik ook veel gezegd. Ze scoorden niet zo vlot, maar voor de rest denk ik dat alle statistieken steeds in hun voordeel zaten als je elke wedstrijd zou bekijken. Ze speelden nu eenmaal graag op balbezit. Ze maakten het ook steeds af binnen de 90 minuten (en telkens de 0 gehouden).

Toch iets anders dan Griekenland in 2004, die de bus parkeerden en dan hoopten om eens te scoren op een corner.

Of ploegen die op weg naar de finale 2-3x strafschoppen nodig hebben om er te geraken, zoals Kroatië in 2018. Dat vind ik zich er dan al wat meer 'doorworstelen'.
Ik ken nog een ploeg (ik ben nu in eigen wonden aan het wroeten) die een speler had die 2 keer op Casillas af ging en een bal op zijn teen schoot. Als je aan dat soort momenten ontsnapt mag ik dat toch zeker worstelen noemen.

Voetbal zien dat pijn doet aan de ogen en telkens gewoon vrezen wat er gaat gebeuren is stront. Daar heb je echt niets aan. Zeker als het zaadpot na zaadpot is en om er dan alsnog uit te vliegen onderweg.

Waren er veel Belgen blij met het schouwspel na de kwalificatie? Nochtans een ronde verder. In Antwerpen was werkelijk geen kat aan het vieren in ieder geval. Vergelijk dat met toen we met sprankelende goals die kutploegen wegbliezen.

Het meest spraakmakende dat er gebeurde na de match is toen Dirk Kuyt voor mijn neus en in het midden van de baan ging spookrijden/stilstaan met zijn fatbike. Ik wou net toeteren maar was vervolgens afgeleid door zijn verdacht gladde en blinkende hoofd. Wat een raar uitzicht.
Wat zeg je nu eigenlijk allemaal? De kwalificatie tegen kutploegen is toch totaal iets anders dan winnen van een topland op een toernooi?

Ik ken nog een ploeg (ik ben nu in eigen wonden aan het wroeten) die een speler had die 2 keer op Casillas af ging en een bal op zijn teen schoot. Als je aan dat soort momenten ontsnapt mag ik dat toch zeker worstelen noemen.
Maar ja, heeft niet quasi elke winnaar dat? ;)
In een toernooi heb je altijd wel een moment dat het ook anders had kunnen lopen...

Wat zeg je nu eigenlijk allemaal? De kwalificatie tegen kutploegen is toch totaal iets anders dan winnen van een topland op een toernooi?
Wat raaskal jij toch telkens om polemieken te blijven doen ontstaan en tot stand te houden.

Kutvoetbal is totaal niet plezant. Dat is het punt.

Zeker als Belg zijnde weet je dat je 0 plezier gaat hebben tijdens zo een match. Want enerzijds wil je soms eens zien dat er met het talent wordt gevoetbald en anderzijds weet je dat wij gewoonweg niet bestand zijn tegen aan barrage van 10 minuten, laat staan eentje van telkens 90 minuten.

Natuurlijk vind ik er absoluut niets aan als we straks telkens met immens geluk overleven. Dat is de verspilling van talent, gewoon op een andere manier. Bovendien is het complete fantasie om zelfs maar te denken dat wij zulk voetbal kunnen brengen.

Het leuke aan het EK is met vertrouwen naar de match gaan én een leuke pot zien. Je talenten zien gebruikt worden. Niet heel de tijd elk balverlies vrezen, miljaar wat kraam jij toch allemaal uit.

"Worstelden", je hebt het hier over een ploeg met Xavi en Iniesta die fantastisch voetbal speelde en 90% balbezit leek te hebben

Eerlijk gezegd, als je elke pot 'wint' na een zaadpot met penalties of 1-0 stand... Fuck man, dan heb je toch amper iets aan je EK gehad? Zo een groepsfase als de onze is eigenlijk puur om te genieten en zorgenloos een paar pilsen in uw kap te smijten terwijl het een doelpuntenfestijn is tegen janneke en mieke.

En trainers genre Southgate en Tedesco, wiens gaatjes dichtklampen bij een luttele voorsprong van één goal, zijn zelden succesvol. Daar hebben wij zéker de kern niet voor.

Dit he.
Snap echt niet hoe mensen blij kunnen zijn met een strontprestatie gewoon omdat je gewonnen hebt. Dan ben je toch gewoon prototype successo.
Voetbal wordt hoe langer hoe meer gewoon ontzettend saai om naar te kijken met dat soort mentaliteit. Ik wil positief voetbal zien.

"Worstelden", je hebt het hier over een ploeg met Xavi en Iniesta die fantastisch voetbal speelde en 90% balbezit leek te hebben
Wat stats:

Spain, who netted eight times, became the lowest-scoring side to win a World Cup.
Spain are the only World Cup-winning team to go through the entire knockout phase without conceding. The two goals La Roja leaked overall tied the record for least goals conceded by the champions, shared by France of 1998 and Italy of 2006. West Germany leaked 14 goals en route to glory in 1954.

1719585743806.png

1719585821371.png

Veel balbezit, weinig weggegeven maar zelf eigenlijk ook weinig echt uitgespeelde kansen gecreëerd dus.

Bronnen: The Spanish conquerors in stats (fifa.com) en 5,966 Touches & Eight Goals: The Numbers Beneath Spain’s Polarising 2010 World Cup (fotmob.com)

Dank dat je weer eens aan mijn kant staat @exCite :)
Goh, dat wou ik niet per sé zeggen he. Velen zijn gewoon lyrisch over dat Spanje en dat was ook een fantastische ploeg, maar dus zeker geen aanvallende moordmachine, eerder een zeer goede balans tussen verdediging en aanval en vooral veel, heel veel, voor mij persoonlijk, saai balbezit.

Terug
Bovenaan