Exact. En net daar wringt het schoentje. Tenzij we stevig boven onszelf uitstijgen, gaan we niet meer veel rondjes verder gaan nu.
We zouden wel een serieuze optie hebben gehad op veel rondjes verder indien we gisteren gewoon proberen te winnen (met iets meer risico dat het eerste rondje verder al zou mislukken).
We hebben met onze gouden generatie nog geeneens een finale gehaald. dus toen zijn we ook niet "telkens een ronde verder gegaan".
deze groep is qua huidige kwaliteit beduidelijk minder, maar toch is het van "we willen telkens een ronde verder gaan."
en als ze dan 5 minuten spelen om minstens 1 ronde zeker verder gaan, krijgen ze een heel fluitconcert over hun heen.
het grappigste vind ik dan nog dat er mensen staan te lullen van "ze willen zo snel mogelijk naar huis". match was op woensdag, 1/8ste finale op maandag, dus naar huis op dinsdag. da's dus nog één week extra dat ze daar zitten, omdat ze geen succesvole counter wilden riskeren. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar als ik zo snel mogelijk naar huis wil, ga ik er niet voor zorgen dat ik nog een week extra moet blijven.
er zijn gewoon onrealistische verwachtingen, tbh.
toen we eerste stonden op de FIFA-ranglijst werd daar constant mee gelachen, dat we dat absoluut niet waard waren, en dat we daar enkel stonden omdat we oefenden tegen kleine landen.
nu staan we derde, en is dat blijkbaar ineens een absolute waardemeter die aantoont dat we de 3 tegenstanders in onze groep kapot zouden moeten gemaakt hebben.
terwijl die 3de plaats eigenlijk gewoon nog een overschot is van die gouden generatie, en het feit dat we in de qualifiers nu eenmaal in Pot1 zitten, en dus gemakkelijke tegenstanders krijgen. na dit EK zou die positie normaal gesproken sowieso naar beneden gecorrigeerd zijn (ook al omdat er tegelijk een Copa is).
Oekraïne is op het vorige EK verder geraakt dan ons he, en hun belangrijkste spelers spelen sindsdien bij betere ploegen. dat was onze moeilijkste tegenstander, en dat was in hun aanval tov onze verdediging wel duidelijk.