Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Heeft daar niks mee te maken. Wij willen vechtlust zien, wij willen strijd zien, wij willen geen laffe beunhazen op het veld zien.

Toch niet zo moeilijk om te begrijpen. Nee, ons wat gaan wegzetten als verwende kindjes die hun zin niet krijgen, chapeau.
Wij ?

Beter spreek je voor jezelf.

Als je strijd wil zien kijk je naar de P3 of de P2 in je dorp. Daar heb je strijd en vechtlust. En die mannen krijgen daar hooguit wat tientjes voor.

Ik wil een RD zien die steeds een ronde verder gaan.

Exact. En net daar wringt het schoentje. Tenzij we stevig boven onszelf uitstijgen, gaan we niet meer veel rondjes verder gaan nu.

We zouden wel een serieuze optie hebben gehad op veel rondjes verder indien we gisteren gewoon proberen te winnen (met iets meer risico dat het eerste rondje verder al zou mislukken).

Wij ?

Beter spreek je voor jezelf.

Als je strijd wil zien kijk je naar de P3 of de P2 in je dorp. Daar heb je strijd en vechtlust. En die mannen krijgen daar hooguit wat tientjes voor.

Dan ga je toch moeten hopen op een team dat met passie en strijdlust bereid is zich kapot te lopen en 20 keer dood te gaan. Anders gaat het niet lukken. We zijn maar een klein landje die tegen de topfavoriet uitkomen, jouw eigen woorden.

En dat ik jouw getroll nog altijd serieus neem, gatver.

Exact. En net daar wringt het schoentje. Tenzij we stevig boven onszelf uitstijgen, gaan we niet meer veel rondjes verder gaan nu.

We zouden wel een serieuze optie hebben gehad op veel rondjes verder indien we gisteren gewoon proberen te winnen (met iets meer risico dat het eerste rondje verder al zou mislukken).
We hebben met onze gouden generatie nog geeneens een finale gehaald. dus toen zijn we ook niet "telkens een ronde verder gegaan".
deze groep is qua huidige kwaliteit beduidelijk minder, maar toch is het van "we willen telkens een ronde verder gaan."
en als ze dan 5 minuten spelen om minstens 1 ronde zeker verder gaan, krijgen ze een heel fluitconcert over hun heen.
het grappigste vind ik dan nog dat er mensen staan te lullen van "ze willen zo snel mogelijk naar huis". match was op woensdag, 1/8ste finale op maandag, dus naar huis op dinsdag. da's dus nog één week extra dat ze daar zitten, omdat ze geen succesvole counter wilden riskeren. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar als ik zo snel mogelijk naar huis wil, ga ik er niet voor zorgen dat ik nog een week extra moet blijven.

er zijn gewoon onrealistische verwachtingen, tbh.
toen we eerste stonden op de FIFA-ranglijst werd daar constant mee gelachen, dat we dat absoluut niet waard waren, en dat we daar enkel stonden omdat we oefenden tegen kleine landen.
nu staan we derde, en is dat blijkbaar ineens een absolute waardemeter die aantoont dat we de 3 tegenstanders in onze groep kapot zouden moeten gemaakt hebben.

terwijl die 3de plaats eigenlijk gewoon nog een overschot is van die gouden generatie, en het feit dat we in de qualifiers nu eenmaal in Pot1 zitten, en dus gemakkelijke tegenstanders krijgen. na dit EK zou die positie normaal gesproken sowieso naar beneden gecorrigeerd zijn (ook al omdat er tegelijk een Copa is).

Oekraïne is op het vorige EK verder geraakt dan ons he, en hun belangrijkste spelers spelen sindsdien bij betere ploegen. dat was onze moeilijkste tegenstander, en dat was in hun aanval tov onze verdediging wel duidelijk.

En wie een beetje verstand heeft van de sport, die zag in dat de manier van spelen gisteren ons een gunstige toernooitabel door de neus boorde, en ons in de plaats zelfs dichter bij de uitschakeling dan bij de ronde verder bracht.

We hebben met onze gouden generatie nog geeneens een finale gehaald. dus toen zijn we ook niet "telkens een ronde verder gegaan".
deze groep is qua huidige kwaliteit beduidelijk minder, maar toch is het van "we willen telkens een ronde verder gaan."
en als ze dan 5 minuten spelen om minstens 1 ronde zeker verder gaan, krijgen ze een heel fluitconcert over hun heen.
het grappigste vind ik dan nog dat er mensen staan te lullen van "ze willen zo snel mogelijk naar huis". match was op woensdag, 1/8ste finale op maandag, dus naar huis op dinsdag. da's dus nog één week extra dat ze daar zitten, omdat ze geen succesvole counter wilden riskeren. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar als ik zo snel mogelijk naar huis wil, ga ik er niet voor zorgen dat ik nog een week extra moet blijven.

toen we eerste stonden op de FIFA-ranglijst werd daar constant mee gelachen, dat we dat absoluut niet waard waren, en dat we daar enkel stonden omdat we oefenden tegen kleine landen.
nu staan we derde, en is dat blijkbaar ineens een absolute waardemeter die aantoont dat we de 3 tegenstanders in onze groep kapot zouden moeten gemaakt hebben.

terwijl die 3de plaats eigenlijk gewoon nog een overschot is van die gouden generatie, en het feit dat we in de qualifiers nu eenmaal in Pot1 zitten, en dus gemakkelijke tegenstanders krijgen. na dit EK zou die positie normaal gesproken sowieso naar beneden gecorrigeerd zijn (ook al omdat er tegelijk een Copa is).

Oekraïne is op het vorige EK verder geraakt dan ons he, en hun belangrijkste spelers spelen sindsdien bij betere ploegen. dat was onze moeilijkste tegenstander, en dat was in hun aanval tov onze verdediging wel duidelijk.
Zo veeleisend zijn Belgische fans volgens mij niet hoor. Althans ik toch niet. We willen toch vooral een ploeg die ervoor gaat en dat is nu een pijnpunt en was ook al een pijnpunt toen de gouden generatie nog volledig was. Ook toen werden matchen beslist puur op klasseflitsen en kwamen we op cruciale momenten dat extra beetje strijdlust tekort. En toen net als nu zaten we met ne voddevent als coach die tactisch een dikke nul was en die zijn favorietjes had die alles mochten spelen en anderen die nooit een kans kregen. Dat we misschien in de toekomst een ploeg hebben die kwalitatief gelijk is aan die van Oekraïne maakt me helemaal geen hol uit. Is gewoon nog steeds een deftig niveau met enkele heel leuke spelers. Maar ervoor gaan is wel een basisvereiste. Iets wat de ploeg indertijd met Wilmots, Goor, Sonck, etc met overschot had. Daar win je al veel harten mee. Ik ben die omhooggevallen wereldvedetten kotsbeu eigenlijk. Wij fans staan zo ver af van die mannen, er is totaal geen voeling met de meeste van die spelers. Komt ook omdat er veel zijn die nooit in België gespeeld hebben. Zo'n Mangala bijvoorbeeld, geen flauw idee wie die mens is eigenlijk.

Tedesco en De Bruyne be like

dgKiW98.jpeg

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor check bij welke ploegen onze spelers spelen in welke landen en check hun marktwaarde op de transfermarkt en hun salarissen, en vergelijk dat met Oekraïne, Roemenië en Slowakije. Dat is hetgeen ze op afgerekend worden. Niet op hetgeen ze de laatste 10 jaar in de nationale ploeg gepresteerd hebben want dat was buiten 2 matchen op het WK 6 jaar geleden 2x niks, eigenlijk maar 1 match want tegen Japan hadden we 1 geluksgoal en 1 flater van Japan. Maar dat ze nu zelfs tegen Janneke en Mieke ploegen de underdog zijn met dat kapitaal aan spelers, en dan nog gaan zeggen dat supporters teveel verwachten, is werkelijk absurd

Laatst bewerkt:
En wie een beetje verstand heeft van de sport, die zag in dat de manier van spelen gisteren ons een gunstige toernooitabel door de neus boorde, en ons in de plaats zelfs dichter bij de uitschakeling dan bij de ronde verder bracht.
Dit dus... hoe fckin moeilijk is dat eigenlijk te begrijpen...

Geen idee wie die hollanders zijn in dat interview maar ze zitten er gewoon boenk op

Is in 2018 ook gebeurd, door die goal van Januzaj.

Wat me wel de bedenking geeft: Overstijgen we echt onszelf als we als underdog worden bezien? Voldoende bewijzen in het verleden. Weinig ploegen die Brazilie op een 0-2 achterstand brengen. Frankrijk had het in 2018 ook ECHT niet gemakkelijk om te winnen.

Ware woorden.

Laatst bewerkt:
Iets wat de ploeg indertijd met Wilmots, Goor, Sonck, etc met overschot had.
iets wat de ploeg indertijd met Wilmots, Goor, Sonck niet had: de VAR. zonder var winnen we de groep met 7 punten en 5 goals, want elke afgekeurde goal was met het blote oog niet af te keuren.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor check bij welke ploegen onze spelers spelen in welke landen en check hun marktwaarde op de transfermarkt en hun salarissen, en vergelijk dat met Oekraïne, Roemenië en Slowakije. Dat is hetgeen ze op afgerekend worden. Niet op hetgeen ze de laatste 10 jaar in de nationale ploeg gepresteerd hebben want dat was buiten 2 matchen op het WK 6 jaar geleden 2x niks, eigenlijk maar 1 match want tegen Japan hadden we 1 geluksgoal en 1 flater van Japan. Maar dat ze nu zelfs tegen Janneke en Mieke ploegen de underdog zijn met dat kapitaal aan spelers, en dan nog gaan zeggen dat supporters teveel verwachten, is werkelijk absurd
Denk niet dat onze marktwaardes en salarissen al te veel verschillen met die van Oekraïne hoor, wel van de nrs 15-26 maar van de brede basis niet. Je hebt keepers van Benfica en Real Madrid, 2 spelers van Girona, 4 uit de Premier League van grote en kleinere clubs, en het beste van Shakhtar waaronder Sudakov die veel waard is. Voor wat die op het veld kunnen zetten hebben die eigenlijk ook enorm teleurgesteld. Doku en Debruyne zijn natuurlijk uitschieters maar voor de rest zit er weinig verschil tussen beide elftallen. Tegen ons hebben ze zonder Mudryk, Tsygankov en Zinchenko gespeeld, dat scheelt wel al wat

iets wat de ploeg indertijd met Wilmots, Goor, Sonck niet had: de VAR. zonder var winnen we de groep met 7 punten en 5 goals, want elke afgekeurde goal was met het blote oog niet af te keuren.
Die hands, akkoord, maar je weet nooit wat ze zouden vlaggen bij dat buitenspel. Maar dat mag nooit een excuus zijn in deze groep.

Hun belangrijkste spelers spelen niet bij betere ploegen én waren allemaal geblesseerd. Hun kroonjuwelen zijn Mudryk, die niks kan behalve snel rennen en die door Arsenal en Chelsea fans wordt gezien als de zwarte piet die bij Chelsea bleef steken ipv de veel nuttiger gebleken Trossard, en Zinchenko, die elk jaar slechter blijkt en nu bij Arsenal verder aftakelt.

De rest uiterst matige spelers. Dobryk die leeft bij gratie van een uiterst uitzonderlijk seizoen van zijn ploeg…

En 4/6 beste spelers waren geblesseerd. :unsure:

Sorry maar dat zet je toch gewoon weg?

De aankoop van Mudryk zie ik eerder als financiële steun voor Oekraine (van Amerika). Die jongen kan niet veel, alleen snel lopen

Terug
Bovenaan