[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

imo zijn groepen B, D, en I nog een stuk zwakker (wetende dat wij daar de reekshoofden zouden vervangen)

en als je ziet dat Uruguay gelijk heeft gespeeld tegen SA, en nu achter staat tegen Kaapverdie: dan lijkt dat mij de zwakste groep van allemaal.
De zwakste groep is eigenlijk gewoon A (als wij Mexico vervangen).
 
Maar het ligt toch niet (enkel) aan die dubbele muur? Hoeveel slechte passes ik ni gezien heb deze wedstrijd? Onwaarschijnlijk. In de verste verte nooit zoveel slechte passes gezien in deze match vergeleken met een vriendschappelijke wedstrijd of in een kwalificatiematch. Echt elke poging tot combinatie strandde na 1 of 2 passes. Zoveel passes die onderschept werden of niet aankwamen. Sorry maar da kunt ge nu toch ni wijten aan die dubbele muur? Tis nu ook ni dat die van Iran zoveel druk gezet hebben? Verre van zelfs.
juist wel. ze zetten een speler bij onze 2 wingers, en 1 bij Lukaku. daartussen telkens nog iemand.
en daarvoor nog 3-4 defensieve spelers.

probeer u maar eens vrij te lopen, zonder alternatieven. probeer er maar eens een pass tussen te krijgen. die mannen werden niet moe, omdat ze gewoon niet ver moesten lopen.

Groep i zwakker Frankrijk senegal ?
Dan heb je nog usa en Australië.
En dan nog Canada en Paraguay.

Nee onze groep is toch wel de zwakste qua tegenstanders hoor.
groep I moest J zijn: Oostenrijk, Jordanië, Algerije.
reekshoofden als Frankrijk en Argentinië (of VS) moet je niet mee rekenen he, daar komen we niet tegen uit.

en Canada nu niet overschatten omdat ze 6-0 hebben gespeeld tegen een enorm zwak Qatar dat met 9 stond. en Paraguay is imo minder dan Canada.
 
Als De Cuyper die bal scoort is het gewoon een overwinning. Enigste verwijt is dat Fernandez-Pardo wat rapper moest gebracht worden.
 
Ngoy flaterde tegen Egypte zo ook al hé... daar miste hij als laatste man een interceptie aan de middenlijn. Zette dat wel nog enigszins recht daar maar toch. Als die dat elke match zo 1 keer gaat doen... amai.

Snap ook niet dat sommigen dan ook nog schwalbes en what not beginnen afstrijden... je bent laatste man, dan weet je donders goed dat als je die aanvaller zelfs maar met je pink raakt dat je mag gaan douchen...
Had in beide potten verschillende momenten waar hij in de fout ging… Maar goed, ik ga er nietvte veel op bashen. Voor mij is het een te grote liability.
 
Maar het ligt toch niet (enkel) aan die dubbele muur? Hoeveel slechte passes ik ni gezien heb deze wedstrijd? Onwaarschijnlijk. In de verste verte nooit zoveel slechte passes gezien in deze match vergeleken met een vriendschappelijke wedstrijd of in een kwalificatiematch. Echt elke poging tot combinatie strandde na 1 of 2 passes. Zoveel passes die onderschept werden of niet aankwamen. Sorry maar da kunt ge nu toch ni wijten aan die dubbele muur? Tis nu ook ni dat die van Iran zoveel druk gezet hebben? Verre van zelfs.

Tuurlijk ligt het niet enkel aan de dubbele muur.

Algerije op WK 2014 had ook een dubbele muur en kwam zelfs op voorsprong. Dat terwijl Algerije één van de zwakste ploegen was Was een frustrende match om aan te zien. Maar toen hadden we nog de individuele kwaliteit om uiteindelijk erdoor te geraken.

Nu hebben we die kwaliteit niet meer.
We speelden twee keer gelijk tegen Noord-Macedonië en gelijk tegen Kazachstan in deze WK-kwalificatie. Signaal was er al :p
 
Tuurlijk ligt het niet enkel aan de dubbele muur.

Algerije op WK 2014 had ook een dubbele muur en kwam zelfs op voorsprong. Dat terwijl Algerije één van de zwakste ploegen was Was een frustrende match om aan te zien. Maar toen hadden we nog de individuele kwaliteit om uiteindelijk erdoor te geraken.
Algerije heeft 7 goals gescoord op het WK 2014. Belgie 6.


Algerije scoorde 1 goal tegen Belgie,
1 tegen Rusland,
4 tegen Zuid Korea.
En zelf 1 tegen Duitsland 8ste finale, 0-0 na 90 min. Uiteindelijk is het 2-1 geworden in de verlengingen (Duitsland was kampioen wk 2014)

Algerije tijdens hun openingsmatch tegen Belgie, en hun match tegen Duitsland in de 8ste finale was een wereld van verschil. Mocht Algerije tegen Belgie spelen, zoals ze tegen Duitsland hadden gespeeld, had Belgie hun openingsmatch verloren.


"Duitsland heeft een verlenging nodig gehad om het verrassend sterke Algerije in de achtste finale uit het WK voetbal in Brazilië te zetten. Na 90 sensationele minuten zonder doelpunten was het meteen bij het begin van de toegift raak. André Schürrle scoorde op aangeven van Thomas Müller. In de slotminuten maakte Mesut Özil er 2-0 van, voordat Abdelmoumene Djabou tegen scoorde: 2-1. Duitsland speelt in de kwartfinale tegen Frankrijk."
 
Laatst bewerkt:
Het is toch een compleet nutteloze discussie welke groep het zwakste is. Het enige dat we kunnen en moeten zeggen is dat wij, België, hier altijd groepswinnaar moesten worden, zonder excuus. Dat je tegen Egypte, in een openingsmatch nog niet weet te winnen, oké, maar voor de rest hoor je hier gewoon te winnen. Je speelde gisteren tegen een zwakkere ploeg die op alle mogelijke manieren wordt dwarsgezeten door een president met een klein pietje en nog krijg je het niet over de streep getrokken. Hier zijn toch gewoon geen excuses voor?
 
Het enige voordeel aan het resultaat van vannacht is dat NZ zich niet gaat kunnen ingraven. Die moeten iets doen om kans te maken om door te stoten. Al zullen ze toch de schade ook willen beperken in hoeverre dat nodig gaat zijn tegen ons.
 
Er is geen rust in die ploeg. Velen lijken nerveus te zijn als ze de bal.hebben, ipv de controle.te.bewaren en een goed spel op te bouwen. En dat is al heel lang zo op de grote toernooien. Zo snel.mogelijk de bal rondspelen brengt niks als je geen opbouw hebt. Er werd ook veel te lang hetzelfde geprobeerd. Iran verdedigde goed en hun keeper blonk uit. Dit België raakt nooit ver op dit WK.
 
Ngoy flaterde tegen Egypte zo ook al hé... daar miste hij als laatste man een interceptie aan de middenlijn. Zette dat wel nog enigszins recht daar maar toch. Als die dat elke match zo 1 keer gaat doen... amai.

Snap ook niet dat sommigen dan ook nog schwalbes en what not beginnen afstrijden... je bent laatste man, dan weet je donders goed dat als je die aanvaller zelfs maar met je pink raakt dat je mag gaan douchen...

Het is een contactsport, ze fluiten niet voor dat 'raken met uw pink' als ge niet de laatste man zijt dus ik zie niet in waarom dat in deze context wel moet gebeuren. Zeker als ge ziet wat hij voor de rest laat passeren.
 
Maar je zei ook dat we met de vingers in de neus gingen winnen tegen Iran, ook toen ik zei dat je die niet moet onderschatten.

Beste Lakigigar, gij gaat hier toch niet argumenteren dat de Rode Duivels niet veruit de beste ploeg waren? Wat heeft Iran gedaan? Massaal teruggeplooid met een dubbele verdedigingsgordel, en gespeculeerd op venijnige counterkes met Taremi. Ze zijn er een paar keer gevaarlijk uitgekomen, en dat is het.
Speel deze match 10 keer opnieuw en we winnen zeker 8 keer. Mits fucking Garcia natuurlijk Meunier en Lukaku op de bank laat :angry:

Garcia heeft de match verloren, weeral. Tweede match op rij.
 
Beste Lakigigar, gij gaat hier toch niet argumenteren dat de Rode Duivels niet veruit de beste ploeg waren? Wat heeft Iran gedaan? Massaal teruggeplooid met een dubbele verdedigingsgordel, en gespeculeerd op venijnige counterkes met Taremi. Ze zijn er een paar keer gevaarlijk uitgekomen, en dat is het.
Speel deze match 10 keer opnieuw en we winnen zeker 8 keer. Mits fucking Garcia natuurlijk Meunier en Lukaku op de bank laat :angry:

Garcia heeft de match verloren, weeral. Tweede match op rij.
Hoezo Lukaku? Hij was zeker niet goed, verre van, mist ook nog veel ritme, maar zo kon je er wel meer opnoemen.
 
Beste Lakigigar, gij gaat hier toch niet argumenteren dat de Rode Duivels niet veruit de beste ploeg waren? Wat heeft Iran gedaan? Massaal teruggeplooid met een dubbele verdedigingsgordel, en gespeculeerd op venijnige counterkes met Taremi. Ze zijn er een paar keer gevaarlijk uitgekomen, en dat is het.
Speel deze match 10 keer opnieuw en we winnen zeker 8 keer. Mits fucking Garcia natuurlijk Meunier en Lukaku op de bank laat :angry:

Garcia heeft de match verloren, weeral. Tweede match op rij.
De beste wint niet altijd in voetbal. En dat betekent dus nog altijd niet dat we met de vingers in de neus gewonnen hebben. Jij vindt dit misschien geen leuke tactiek maar ze werkt wel en je moet er wel rekening mee houden. En voor hetzelfde geld verliezen we die match ook nog eens, want dat kon ook.

Er zijn maar weinig ploegen die consistent én het spel kunnen maken én kansen kunnen creeëren én hun kansen afwerken. En België hoort daar op dit moment niet bij.
 
Algerije heeft 7 goals gescoord op het WK 2014. Belgie 6.


Algerije scoorde 1 goal tegen Belgie,
1 tegen Rusland,
4 tegen Zuid Korea.
En zelf 1 tegen Duitsland 8ste finale, 0-0 na 90 min. Uiteindelijk is het 2-1 geworden in de verlengingen (Duitsland was kampioen wk 2014)

Algerije tijdens hun openingsmatch tegen Belgie, en hun match tegen Duitsland in de 8ste finale was een wereld van verschil. Mocht Algerije tegen Belgie spelen, zoals ze tegen Duitsland hadden gespeeld, had Belgie hun openingsmatch verloren.

"Duitsland heeft een verlenging nodig gehad om het verrassend sterke Algerije in de achtste finale uit het WK voetbal in Brazilië te zetten. Na 90 sensationele minuten zonder doelpunten was het meteen bij het begin van de toegift raak. André Schürrle scoorde op aangeven van Thomas Müller. In de slotminuten maakte Mesut Özil er 2-0 van, voordat Abdelmoumene Djabou tegen scoorde: 2-1. Duitsland speelt in de kwartfinale tegen Frankrijk."
Algerije op WK 2014 had ook een dubbele muur en kwam zelfs op voorsprong. Dat terwijl Algerije één van de zwakste ploegen was Was een frustrende match om aan te zien. Maar toen hadden we nog de individuele kwaliteit om uiteindelijk erdoor te geraken.
Algerije is eigenlijk de moeilijkste tegenstander die Duitsland dat WK gekregen heeft. Die waren echt zeer sterk tegen hun en hadden even goed kunnen winnen.
 
En een dikke week geleden dachten we nog dat die laatste vroege match er wel niet meer zou toe doen... en dat we eventueel in ons bed konden blijven liggen...

Tja, het was niet goed hé. Natuurlijk heb je het overwicht tegen Iran. Natuurlijk kom je ook wel aan kansen om het af te maken (De Cuyper jezus ...). Maar al die technische slordigheden, het was soms pijnlijk om zien. Niemand die het écht kan forceren, niemand die de ploeg echt bij de hand kan pakken.

Wat je leest over 'geen inzet', daar ben ik het wel niet mee eens. Dat lijkt me echt niet het probleem.


Jammer voor Ngoy, ik zag hem best graag bezig deze 2 matchen, maar er sluipt voorlopig altijd (minstens) die ene fout in. Hij doet wat denken aan een jonge Kompany. We gaan hem niet meer in de basis zien dit toernooi.

Net voor die rode kaart had ik nochtans het gevoel dat we er wel gingen komen, want die 3 wissels gaven wel even wat schwung.


Ik ben niet héél negatief over Garcia, maar hij doet toch heel veel rare dingen hoor. Had vooraf mixed feelings over Lukaku en die waren niet onterecht. Met een CDK die niet helemaal fit, kan ik het ergens toch nog begrijpen, maar als je een Pardo in deze match dan niet van bij de start durft brengen, dan heb je je selectie misschien toch niet helemaal perfect gemaakt.

Ook zijn verdediging is heel raar. Meunier daar is iedereen het ondertussen wel over eens. Maar het blijft ook bijzonder dat hij bij de start van het WK ineens voor Ngoy en Mechele kiest, terwijl die tijdens de campagne of de voorbereiding amper gebruikt zijn (en al zeker niet samen). Aan het centrale duo ligt het niet, maar het is toch opmerkelijk.


Zonde... groepswinst had zo'n mooie uitgangspositie geweest en nu heb je het plots niet meer zélf in de hand... we kunnen alleen maar hopen dat die Egyptenaren ook niet voorbij het stugge Iran geraken.
 
De beste wint niet altijd in voetbal. En dat betekent dus nog altijd niet dat we met de vingers in de neus gewonnen hebben. Jij vindt dit misschien geen leuke tactiek maar ze werkt wel en je moet er wel rekening mee houden. En voor hetzelfde geld verliezen we die match ook nog eens, want dat kon ook.

Er zijn maar weinig ploegen die consistent én het spel kunnen maken én kansen kunnen creeëren én hun kansen afwerken. En België hoort daar op dit moment niet bij.

Stop met mij continu woorden in de mond te leggen om de discussie te verdraaien.

Ik heb nooit gezegd dat Iran niet op deze manier mag spelen. Je speelt als ploeg op een manier gebaseerd op jouw sterktes en die je zwakheden wegmoffelt. Dat is hun goed recht, en het is onze plicht dat te ontmantelen.

We hadden kansen en overwicht genoeg om deze match met de vingers in de neus te winnen. Dat ontkennen, is het licht van de zon ontkennen.

Winnen we hier 3-1, had niemand daar iets op aan te merken gehad. Maar helaas, soms loopt het niet zoals het hoort. En zoals ik al zei, in mijn voorspelling ging ik er van uit dat Garcia zag wat iedereen zag. Dat Meunier een fucking liability is. Maar neen, hij speelt bij Lille dus die mag apenballen zuigen zonder problemen.
Can't beat stupidity.

En ja, mijn excuses dat ik trachtte positief te zijn na een teleurstellende prestatie tegen Egypte.
 
We hebben op dit moment gewoon geen deftige spits, dat is het probleem. Lukaku is dat wel maar heeft de vorm niet (net zoals vorige WK). Zonder scorende spits wordt het moeilijk, vraag dat maar aan Ecuador en Turkije.

CDK en Pardo zijn dat ook niet echt. Dus het is niet dat we echt een alternatief hebben voor een Lukaku die niet in vorm is. Daarnaast missen we ook scorend vermogen vanuit de tweede linie (de middenvelders).

Als onze gevaarlijkste man De Cuyper is... of een KDB die een heel seizoen niet heeft gespeeld of Tielemans en Lukebakio dan schort er iets.
 
Terug
Bovenaan