[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

imo zijn groepen B, D, en I nog een stuk zwakker (wetende dat wij daar de reekshoofden zouden vervangen)

en als je ziet dat Uruguay gelijk heeft gespeeld tegen SA, en nu achter staat tegen Kaapverdie: dan lijkt dat mij de zwakste groep van allemaal.
De zwakste groep is eigenlijk gewoon A (als wij Mexico vervangen).
 
Maar het ligt toch niet (enkel) aan die dubbele muur? Hoeveel slechte passes ik ni gezien heb deze wedstrijd? Onwaarschijnlijk. In de verste verte nooit zoveel slechte passes gezien in deze match vergeleken met een vriendschappelijke wedstrijd of in een kwalificatiematch. Echt elke poging tot combinatie strandde na 1 of 2 passes. Zoveel passes die onderschept werden of niet aankwamen. Sorry maar da kunt ge nu toch ni wijten aan die dubbele muur? Tis nu ook ni dat die van Iran zoveel druk gezet hebben? Verre van zelfs.
juist wel. ze zetten een speler bij onze 2 wingers, en 1 bij Lukaku. daartussen telkens nog iemand.
en daarvoor nog 3-4 defensieve spelers.

probeer u maar eens vrij te lopen, zonder alternatieven. probeer er maar eens een pass tussen te krijgen. die mannen werden niet moe, omdat ze gewoon niet ver moesten lopen.

Groep i zwakker Frankrijk senegal ?
Dan heb je nog usa en Australië.
En dan nog Canada en Paraguay.

Nee onze groep is toch wel de zwakste qua tegenstanders hoor.
groep I moest J zijn: Oostenrijk, Jordanië, Algerije.
reekshoofden als Frankrijk en Argentinië (of VS) moet je niet mee rekenen he, daar komen we niet tegen uit.

en Canada nu niet overschatten omdat ze 6-0 hebben gespeeld tegen een enorm zwak Qatar dat met 9 stond. en Paraguay is imo minder dan Canada.
 
Als De Cuyper die bal scoort is het gewoon een overwinning. Enigste verwijt is dat Fernandez-Pardo wat rapper moest gebracht worden.
 
Ngoy flaterde tegen Egypte zo ook al hé... daar miste hij als laatste man een interceptie aan de middenlijn. Zette dat wel nog enigszins recht daar maar toch. Als die dat elke match zo 1 keer gaat doen... amai.

Snap ook niet dat sommigen dan ook nog schwalbes en what not beginnen afstrijden... je bent laatste man, dan weet je donders goed dat als je die aanvaller zelfs maar met je pink raakt dat je mag gaan douchen...
Had in beide potten verschillende momenten waar hij in de fout ging… Maar goed, ik ga er nietvte veel op bashen. Voor mij is het een te grote liability.
 
Maar het ligt toch niet (enkel) aan die dubbele muur? Hoeveel slechte passes ik ni gezien heb deze wedstrijd? Onwaarschijnlijk. In de verste verte nooit zoveel slechte passes gezien in deze match vergeleken met een vriendschappelijke wedstrijd of in een kwalificatiematch. Echt elke poging tot combinatie strandde na 1 of 2 passes. Zoveel passes die onderschept werden of niet aankwamen. Sorry maar da kunt ge nu toch ni wijten aan die dubbele muur? Tis nu ook ni dat die van Iran zoveel druk gezet hebben? Verre van zelfs.

Tuurlijk ligt het niet enkel aan de dubbele muur.

Algerije op WK 2014 had ook een dubbele muur en kwam zelfs op voorsprong. Dat terwijl Algerije één van de zwakste ploegen was Was een frustrende match om aan te zien. Maar toen hadden we nog de individuele kwaliteit om uiteindelijk erdoor te geraken.

Nu hebben we die kwaliteit niet meer.
We speelden twee keer gelijk tegen Noord-Macedonië en gelijk tegen Kazachstan in deze WK-kwalificatie. Signaal was er al :p
 
Tuurlijk ligt het niet enkel aan de dubbele muur.

Algerije op WK 2014 had ook een dubbele muur en kwam zelfs op voorsprong. Dat terwijl Algerije één van de zwakste ploegen was Was een frustrende match om aan te zien. Maar toen hadden we nog de individuele kwaliteit om uiteindelijk erdoor te geraken.
Algerije heeft 7 goals gescoord op het WK 2014. Belgie 6.


Algerije scoorde 1 goal tegen Belgie,
1 tegen Rusland,
4 tegen Zuid Korea.
En zelf 1 tegen Duitsland 8ste finale, 0-0 na 90 min. Uiteindelijk is het 2-1 geworden in de verlengingen (Duitsland was kampioen wk 2014)

Algerije tijdens hun openingsmatch tegen Belgie, en hun match tegen Duitsland in de 8ste finale was een wereld van verschil. Mocht Algerije tegen Belgie spelen, zoals ze tegen Duitsland hadden gespeeld, had Belgie hun openingsmatch verloren.


"Duitsland heeft een verlenging nodig gehad om het verrassend sterke Algerije in de achtste finale uit het WK voetbal in Brazilië te zetten. Na 90 sensationele minuten zonder doelpunten was het meteen bij het begin van de toegift raak. André Schürrle scoorde op aangeven van Thomas Müller. In de slotminuten maakte Mesut Özil er 2-0 van, voordat Abdelmoumene Djabou tegen scoorde: 2-1. Duitsland speelt in de kwartfinale tegen Frankrijk."
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan