Groep A (Qatar, Ecuador, Senegal, Nederland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
4. Oranje. Best presterende Europese team van het laatste jaar. En een absolute topcoach. Mits fit een uitstekende stabiele verdediging en met Frenkie een unieke speler op het middenveld
Gelijkgespeeld tegen Polen (die wij kloppen met 6-1 enkele dagen ervoor), 2x met moeite gewonnen tegen Wales, tegen een zwak België 1x de betere ploeg en de laatste match waren wij (in een mindere dag) dan nog de betere ploeg. Maar blijf maar geloven dat Nederland een topploeg is, mssn kunnen jullie alweer begin dromen om WK te worden.
:oi22:



edit: op het EK was het ook al van dat. 9 op 9 in de groepsfase en het was weer van hosanna, hosanna. Tot ze kansloos verloren van een matig Tsjechië :rofl:
 
Grote zwaktes bij NL zijn de aanvallers (Depay is bv. pure middelmaat) en de keepers.
Het middenveld is ook middelmatig op De Jong na.
De verdediging is wel sterk, ook in de breedte.
edit: ik zie nu pas de post van @Lemme , mijn excuses
Wat betreft keepers: Pasveer is geen grote naam maar toont al een jaar aan zeer stabiel te kunnen keepen. Zou hem altijd opstellen.

Eens wat betreft De Jong maar ik moet zeggen dat de aanvallende variant met Berghuis op 10 tegen toplanden uitstekend uitpakte. Louis heeft daar echt een uniek middenveld neergezet.

Verder doen Depay en Bergwijn het uitzonderlijk goed in Oranje, scoren aan de lopende band. Het systeem lijkt dus goed te functioneren.
 
Gelijkgespeeld tegen Polen (die wij kloppen met 6-1 enkele dagen ervoor), 2x met moeite gewonnen tegen Wales, tegen een zwak België 1x de betere ploeg en de laatste match waren wij (in een mindere dag) dan nog de betere ploeg. Maar blijf maar geloven dat Nederland een topploeg is, mssn kunnen jullie alweer begin dromen om WK te worden.
:oi22:

Dat is echt scorebordjournalistiek zoals ze bij ons zeggen. Tegen Wales speelden we met een C-ploeg 2 keer, dat zegt helemaal niets. En zondag speelden we ook met een b-middenveld op het veld. Frenkie en Depay deden niet mee.

Ik redeneer nu even vanuit de a-ploeg. Probeer dat ook eens te doen. Wat gebeurt er als Oranje met dezelfde 11 kan starten als het in Brussel deed?
 
Dat is echt scorebordjournalistiek zoals ze bij ons zeggen. Tegen Wales speelden we met een C-ploeg 2 keer, dat zegt helemaal niets. En zondag speelden we ook met een b-middenveld op het veld. Frenkie en Depay deden niet mee.

Ik redeneer nu even vanuit de a-ploeg. Probeer dat ook eens te doen. Wat gebeurt er als Oranje met dezelfde 11 kan starten als het in Brussel deed?
1 zwaluw maakte de lente niet natuurlijk, maar op zich was die match in evenwicht en jullie werkten alles aan hoog percentage af. Dat lukt natuurlijk niet iedere match. Zet daar Courtois in doel en het is mssn een ganse andere match. En jullie hebben idd een goeie coach die van een middelmatig ploegje er wel kan voor zorgen dat ze boven zichzelf uitstijgen (zie maar 2014 waar je de halve finale haalde met spelers als Verhaegh, Cillisen, Vlaar,...). Maar het is en blijft een middelmatige ploeg. En dan kom jij nog af dat het bij de 5 beste ploegen van de wereld zit omdat jullie winnen van een België op zijn retour met een coach die vasthoudt aan zaken die niet meer werken

En jij begint over scorebordjournalistiek nadat jezelf met de onzin kwam dat de RD altijd weggespeeld worden tegen toplanden en nooit kunnen winnen. Omgekeerde wereld me dunkt
 
Ik ben eigenlijk niet echt overtuigd van dit Nederland. Die gaan misschien wel de halve finale halen, gezien de loting, maar ik reken ze niet tot de favorieten.
 
Ik ben eigenlijk niet echt overtuigd van dit Nederland. Die gaan misschien wel de halve finale halen, gezien de loting, maar ik reken ze niet tot de favorieten.

Waarom ben je niet overtuigd van Oranje? Als het om de B-ploeg gaat snap ik dat nog wel (het was erg matig tegen Wales bijvoorbeeld) maar met de A-ploeg hoort Oranje echt bij de beste ploegen ter wereld denk ik.

Wat we vaak doen is poppetje voor poppetje het elftal langsgaan maar Van Gaal slaagt er gewoon in om mindere spelers toch als een zeer sterk team te laten functioneren.
 
1 zwaluw maakte de lente niet natuurlijk, maar op zich was die match in evenwicht en jullie werkten alles aan hoog percentage af. Dat lukt natuurlijk niet iedere match. Zet daar Courtois in doel en het is mssn een ganse andere match. En jullie hebben idd een goeie coach die van een middelmatig ploegje er wel kan voor zorgen dat ze boven zichzelf uitstijgen (zie maar 2014 waar je de halve finale haalde met spelers als Verhaegh, Cillisen, Vlaar,...). Maar het is en blijft een middelmatige ploeg. En dan kom jij nog af dat het bij de 5 beste ploegen van de wereld zit omdat jullie winnen van een België op zijn retour met een coach die vasthoudt aan zaken die niet meer werken

En jij begint over scorebordjournalistiek nadat jezelf met de onzin kwam dat de RD altijd weggespeeld worden tegen toplanden en nooit kunnen winnen. Omgekeerde wereld me dunkt

Zo kun je natuurlijk ook elke match bagatelliseren tot niets. In 2014 wonnen we met 5-1 van Spanje en publiceerde Sporza een detailanalyse waarin elke goal werd afgekraakt. Dat vond ik echt schandalig.

En zelfs na een 4-1 pandoering nog proberen om alles kapot te relativeren vind ik ook onzinnig. Oranje was in die wedstrijd door het systeem van Louis veel beter, dat heeft iedereen kunnen zien. Hier nog even een statistiekje van de kansenverhouding die match.

 
Waarom ben je niet overtuigd van Oranje? Als het om de B-ploeg gaat snap ik dat nog wel (het was erg matig tegen Wales bijvoorbeeld) maar met de A-ploeg hoort Oranje echt bij de beste ploegen ter wereld denk ik.

Wat we vaak doen is poppetje voor poppetje het elftal langsgaan maar Van Gaal slaagt er gewoon in om mindere spelers toch als een zeer sterk team te laten functioneren.
Omdat ik ze verre van de beste ploeg ter wereld vind. Geen echte topkeeper of spits. Je beste verdediger (Van Dijk) is niet in beste vorm, De Jong (beste middenvelder) zit in een rot situatie. En de rest is vooral middelmaat. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen slechte ploeg, maar toch verre van de beste ploeg ter wereld. Maar de loting is gunstig en Van Gaal is top, dus dat kan wel voor een verrassing zorgen.
 
Omdat ik ze verre van de beste ploeg ter wereld vind. Geen echte topkeeper of spits. Je beste verdediger (Van Dijk) is niet in beste vorm, De Jong (beste middenvelder) zit in een rot situatie. En de rest is vooral middelmaat. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen slechte ploeg, maar toch verre van de beste ploeg ter wereld. Maar de loting is gunstig en Van Gaal is top, dus dat kan wel voor een verrassing zorgen.

Nee maar ik zeg dus ook: Wellicht kijken we in het moderne voetbal iets teveel naar alle individuele poppetjes. Het team marcheert (net als in 2014) als geheel fantastisch. Dat Louis een matig middenveld met Klaassen, Berghuis en Frenkie zo kon laten domineren tegen België in juni heeft wat dat betreft mijn ogen toch wel geopend.

Ik denk dat de recente prestaties van Europese topteams toch wel wat zeggen hoor. Duitsland krijgt ontzettend veel goals tegen, Engeland degradeert, Frankrijk verliest aan de lopende band, Italië niet eens naar het WK.

En als je naar dat spelersmateriaal kijkt dan lijken ze individueel toch echt beter dan Nederland. Maar toch zijn ze dat niet.
 
Zo kun je natuurlijk ook elke match bagatelliseren tot niets. In 2014 wonnen we met 5-1 van Spanje en publiceerde Sporza een detailanalyse waarin elke goal werd afgekraakt. Dat vond ik echt schandalig.

En zelfs na een 4-1 pandoering nog proberen om alles kapot te relativeren vind ik ook onzinnig. Oranje was in die wedstrijd door het systeem van Louis veel beter, dat heeft iedereen kunnen zien. Hier nog even een statistiekje van de kansenverhouding die match.

Enkel de expected goals scheelt 1 doelpunt. Maw jullie werkte aan een hoog percentage af. Thx om mijn uitleg aan te tonen :fingerguns:

Voor de rest kan ik het alleen maar een zijn met @Wilcao

Edit: ivm het middenveld: dat van België bestond uit Vanaken-Witsel. Dat is gewoon weer een faal van Martinez om geen extra pion op dat middenveld te brengen ipv persee met 3 centrale verdedigers. Maar denk maar verder dat jullie bij de Top 4 van de wereld horen.
 
Jij bent wat enthousiaster over onze kansen volgens mij of niet?
Half, hoe meer jullie zelf er in geloven, hoe minder vertrouwen ik er in heb. Van Gaal met de gouden pik is wel een reusachtige troef. Die heeft alles al voorbereid en die weet wat hij moet doen. Jullie middenveld en spits zijn wat minder goed gespekt maar al bij al is het deftig. Jullie hebben wel héél weinig ervaring op eindrondes momenteel.

Nederland kan van iedereen winnen én van iedereen verliezen. Alles is daar om een mooi tornooi te beleven, het moet nu even in de plooi vallen. Als straks De Ligt weer gaat handballen ofzo kan het snel gedaan zijn.
 
Nee maar ik zeg dus ook: Wellicht kijken we in het moderne voetbal iets teveel naar alle individuele poppetjes. Het team marcheert (net als in 2014) als geheel fantastisch. Dat Louis een matig middenveld met Klaassen, Berghuis en Frenkie zo kon laten domineren tegen België in juni heeft wat dat betreft mijn ogen toch wel geopend.

Ik denk dat de recente prestaties van Europese topteams toch wel wat zeggen hoor. Duitsland krijgt ontzettend veel goals tegen, Engeland degradeert, Frankrijk verliest aan de lopende band, Italië niet eens naar het WK.

En als je naar dat spelersmateriaal kijkt dan lijken ze individueel toch echt beter dan Nederland. Maar toch zijn ze dat niet.
Omdat niemand erboven uit steekt, kan inderdaad jullie (en iedereen) voordeel zijn. Maar ik vind dat sommige Nederlanders toch weer iets te euforisch worden eerlijk gezegd.
 
Half, hoe meer jullie zelf er in geloven, hoe minder vertrouwen ik er in heb.

Hoe dat zo?

Van Gaal met de gouden pik is wel een reusachtige troef. Die heeft alles al voorbereid en die weet wat hij moet doen. Jullie middenveld en spits zijn wat minder goed gespekt maar al bij al is het deftig. Jullie hebben wel héél weinig ervaring op eindrondes momenteel.

Nederland kan van iedereen winnen én van iedereen verliezen. Alles is daar om een mooi tornooi te beleven, het moet nu even in de plooi vallen. Als straks De Ligt weer gaat handballen ofzo kan het snel gedaan zijn.
Wat betreft eindronde-ervaring ben ik dat wel met je eens. Het EK in 2021 was (vooral door die rode kaart van De Ligt) echt een giga-flop. Knock-out wedstrijden werken in het hoofd toch vaak anders dan de interlands die je nu speelt.

Tegelijkertijd hebben jongens als Van Dijk natuurlijk verder wel alles meegemaakt qua spanning. Toch zou ik ook de Nations League van 2019 niet helemaal willen uitvlakken, die heeft deze lichting wel meegemaakt en dat was een serieuze tornooiervaring. Toen hebben we ook gewonnen van Engeland met 3-1 in de halve finale.
 
Nations League heeft toch niets met een eindronde van een tornooi te maken? Eerst een paar veroefenmatchen op enkele maanden tijd om te beslissen wie groepswinnaar wordt en dan heb je maanden later nog 2 matchen voor de plaatsen. Denk dat er zo goed als niemand meer weet wie de Nations League in 2019 won of wie er überhaupt allemaal in de final four zat.

Als je dat vergelijkt met een periode van ongeveer 1 maand waar je als ploeg samenleeft/traint, dan tss 3 en 7 matchen speelt op enkele weken tijd. Met de pers die relletjes zoekt om maar iets te kunnen schrijven,...
 
Die druk is gigantisch imo. Jullie waren de laatste 20 jaar het best toen jullie zonder hoop begonnen aan het WK. Nu staat er een klein beetje een doelwit op jullie hoofd en dat wordt groter naarmate de fans en media luidruchtiger worden.

Ja daar heb je wel echt een punt. Historisch gezien presteren we altijd het beste vanuit de underdogrol. In 2010 en 2014 (en zelfs het legendarische 1974 en 1988) waren we ook de underdog en brandde de pers vantevoren het team af.

Enige uitzondering is wellicht 1998, daar werd wel echt veel verwacht van Oranje en toen deden ze het met een halve finale wel echt goed.

De pers is nu opvallend positief en er zijn inderdaad idioten die heel hard roepen dat we wereldkampioen worden. Ik ben zelf voorzichtig positief omdat ik vind dat de spelers goed bij elkaar passen en we echt een heel goed jaar achter de rug hebben met veel goals en overwinningen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan