Man,man de schit ondergaan en genieten , toch .
 
Ik vind het ne dubbele:
Voordelen:
-Je kan af en toe eens een heel optreden zien zonder nieuw bier te moeten gaan halen
-Minder vaak naar toog en verlaagt daar de druk/wachtrijen (er word zelf minder volk achter toog door voorzien)
-Mss toch 1% minder afval of zo door een festival door 1 grotere i.p.v. 2 bekers weg te goeien
-K heb de indruk dat de 0,5l pinten wel "beter" getapt zijn en er weinig/geen risico is om 3,5 EUR te betalen voor een klein bekertje met 50% schuim (al viel dat sinds de sneltaps wel heel goed mee t.o.v. vroeger)
-De halve liter toog achter de PA is terug "gewoon" bereikbaar i.p.v. drukte laatste jaren
- Als je een toog dicht bij het podium hebt kan je bier halen en nog altijd volgen. Al zijn bij mij de optredens op Graspop vooral vertier waar ik weinig geconcentreerd naar sta te kijken want ik heb alles al tig keer gezien. Maar ik snap je wel qua focus idd.
- Dat volk achter de toog heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan maar dat kan idd wel kloppen dat het minder druk is.
- Ik zou opteren voor een wisselbeker, dan is die afvalberg ineens opgelost. Met hun 'ducks of trash' systeem heb je sowieso wel een relatief propere wei maar puur qua echt afval heb je misschien een punt, al gaat dat denk ik toch niet zoveel oplossen.
- Ik heb eigenlijk ook nog nooit echt slecht getapte pinten gehad daar maar tkan ook zijn dat ik het me gewoon niet meer al te goed herinner :)
- Is die halve liter toog achter de PA niet gewoon waanzinnig druk omdat er, door het groter aantal bezoekers, meer volk tot daar aan de main staat? En omdat je al een eind moet wandelen tot een andere toog? Ik herinner me nog 10 jaar terug dat dit mijn vaste plek was voor optredens aan de main maar tegenwoordig staan wij noodgedwongen meer naar achter. Het lijkt me sterk dat dit is omdat er plots 10K meer mensen een halve liter willen.
Nadelen:
-Sneller warm bier
-Ad Fundum voor de mosh pit doet met een halve liter even veel pijn als de pit zelf.
-Als je er toch ene laat vallen ben je direct 7 eur kwijt
-Als je beker half is en ze gaan bier halen bestel je uit gewoonte ook bij 0,5l terug een nieuwe. Maar in feite heb je dan nog een "gewone" te gaan en finaal drink je meer/sneller (mss ook de bedoeling)
-Niet voor mij maar sommige drinken ook al eens graag een pintje tussen de cola's of af en toe ééntje als ze met de auto zijn en dan direct een 0,5l is niet ideaal.
Hier volg ik je beter in :)
Ze zouden de keuze moeten laten, voorzie vb "standaard" 0,5l maar geef aan elke toog de keuze om toch 0,25 te nemen.
Dit vooral. Al is dat waarschijnlijk qua organisatie gewoon een te groot gedoe. En op een moment dat er veel vraag is naar het ene staat het andere lauw te worden.

Soit, het is al jaren de traditie dat ik voor het festival zaag over bepaalde zaken en tijdens het festival over andere zaken, telkens eindigend met "dit is mijn laatste jaar!" om dan rond midden september stillaan te beginnen uitkijken naar de eerste namen (waar ik dan ook over zal neuten) en dan rond nieuwjaar een ticket te kopen voor volgend jaar...
Dus als het niet over de halve liters is zal ik wel iets anders vinden :ROFLMAO:

Tot binnen 2 weken! Ik loop daar al jaren standaard rond met een hawaihemd met een Slayer backpatch dus ik ben relatief makkelijk te vinden in de menigte. Kom eens goeiendag zeggen!
 
Ik vond de kannen van 1,5 liter op Alcatraz vorig jaar echt wel deftig werken en zou zeker meerwaarde zijn als het niet meer met bonnetjes is.

Voordelen:
- Je kan op je eentje meerdere kannen halen en zo de groep gemakkelijk bevoorraden zonder dat je voor ieder individu een afzonderlijk biertje moet meenemen.
- diegene die nog met halve pint staan hoef je dan ook geen nieuwe in hun handen te stoppen zodat dat uiteindelijk geen lauwe pint zal worden.

Nadeel is dat je voor die kan moet zorgen maar dat viel best mee. Ging vlot rond in de groep ook.
Wij zijn ook met 16 personen ongeveer en dat marcheerde perfect zo.
 
Tot binnen 2 weken! Ik loop daar al jaren standaard rond met een hawaihemd met een Slayer backpatch dus ik ben relatief makkelijk te vinden in de menigte. Kom eens goeiendag zeggen!

Was je toevallig afgelopen weekend op Thronefest? Liep ook iemand rond met een Hawaï hemd met patches.
 
Was je toevallig afgelopen weekend op Thronefest? Liep ook iemand rond met een Hawaï hemd met patches.
Neen. Te veel black metal daar voor mij.
Ik draag dat hemd trouwens ook enkel op Graspop. En nu ik er aan denk is het zelfs nutteloos geworden door het niet meer bestaan van bonnetjes... Dat is zo'n 10 jaar geleden begonnen als herkenningspunt van de groep voor als er iemand om bier ging maar nu ga ik er zelf om moeten gaan :ROFLMAO:
 
Via een kameraad kon ik gratis een combi voor Graspop verkrijgen. Vooral omdat ik grote Slipknot fan ben.

Moet ik die zaterdag wel niet naar een trouw zeker. Godmiljaarde.
 
Toch wel redelijk wat overlap in mijne line-ups precies, nondedekke. Vooral die eerste dag:
- At The Gates & Symphony X
- Ghost (I know) & My Dying Bride
- Guns 'n Roses & As I Lay Dying & Cradle of Filth

Andere dagen vallen wel iets beter mee, al had ik ook wel graag Hollywood Vampires gezien hadden die niet samen met Lorna Shore gespeeld.
 
Toch wel redelijk wat overlap in mijne line-ups precies, nondedekke. Vooral die eerste dag:
- At The Gates & Symphony X
- Ghost (I know) & My Dying Bride
- Guns 'n Roses & As I Lay Dying & Cradle of Filth -> Pinten pakken

Andere dagen vallen wel iets beter mee, al had ik ook wel graag Hollywood Vampires gezien hadden die niet samen met Lorna Shore gespeeld.

Voila, ik heb de keuzes gemaakt voor je.
 
Voila, ik heb de keuzes gemaakt voor je.

Ben dan toch net iets grotere Symphony X-fan dan At The Gates. Zwaar onderschatte band. Bovendien nog nooit gezien, ATG wel.

As I Lay Dying gezien in AB en was toch wel onder de indruk. Ging feitelijk voor Fit For A King + Chelsea Grin + Unearth en had lage verwachtingen, al lag dat vooral aan Tim Lambesis (en zijn reputatie) zelf.
Dat ge die niet wilt zien snap ik, maar Guns 'n Roses gewoon doorstrepen maat, hoe durft ge. Al is 't maar omdat ze zo goed als heel Appetite For Destruction spelen. Axl Rose mag voor hun optreden nog 3 Bicky Royales gefret hebben en daarna 2 pakken Gauloises Blondes gesmoord hebben, ik ga daar nog staan. KETTER. edit: imo.
 
Ben dan toch net iets grotere Symphony X-fan dan At The Gates. Zwaar onderschatte band. Bovendien nog nooit gezien, ATG wel.

As I Lay Dying gezien in AB en was toch wel onder de indruk. Ging feitelijk voor Fit For A King + Chelsea Grin + Unearth en had lage verwachtingen, al lag dat vooral aan Tim Lambesis (en zijn reputatie) zelf.
Dat ge die niet wilt zien snap ik, maar Guns 'n Roses gewoon doorstrepen maat, hoe durft ge. Al is 't maar omdat ze zo goed als heel Appetite For Destruction spelen. Axl Rose mag voor hun optreden nog 3 Bicky Royales gefret hebben en daarna 2 pakken Gauloises Blondes gesmoord hebben, ik ga daar nog staan. KETTER. edit: imo.
Dus wat ik eigenlijk lees is dat je al lang je keuzes gemaakt hebt en hier gewoon fake "overlappingen" komt posten om aandacht te krijgen :eviltongue:
 
Dus wat ik eigenlijk lees is dat je al lang je keuzes gemaakt hebt en hier gewoon fake "overlappingen" komt posten om aandacht te krijgen :eviltongue:

Ik bied puur inhoudelijk tegengewicht om een discussie op gang te trekken en inzicht te krijgen in hoe jullie daarnaar kijken en welke levensbeschouwelijke opvattingen die jullie de bands in kwestie toedichten die mogelijk mijn eigen keuze kunnen beïnvloeden.

Ja.
 
Toch maar even inpikken op de discussie die er eigenlijk geen is
Toch wel redelijk wat overlap in mijne line-ups precies, nondedekke. Vooral die eerste dag:
- At The Gates & Symphony X
- Ghost (I know) & My Dying Bride
- Guns 'n Roses & As I Lay Dying & Cradle of Filth

Andere dagen vallen wel iets beter mee, al had ik ook wel graag Hollywood Vampires gezien hadden die niet samen met Lorna Shore gespeeld

- ATG en Symphony X weet ik eigenlijk zelf nog niet. Russel Allen is een beest van een zanger en ATG heb ik al vaak gezien. Maar Slaughter of the Soul is een van de beste melo death platen ooit gemaakt dus dat gaat vd moment zelf afhangen denk ik.
- Ghost en MDB skip ik beiden met veel plezier. Het is dan namelijk Sick of it All (en anders had ik wel gewoon iets anders gaan doen)
- As I Lay Dying was heel goed op Alcatraz maar het is weeral enkele jaren geleden dat ik CoF nog een kans gaf en naar het schijnt heeft Dani terug muzikanten rond hem dus als het geluid goed zit gaat dit heersen. Het is sowieso ook geen volledige set want ik wil Carpenter Brut volledig meemaken.

Voor de rest nog wel een aantal overlappingen hier:
Pro Pain - Loath - Crowbar
Municiple Waste - Orange Goblin
Meshuggah - Machine Head
The Ghost Inside - Cyclone
Rancid
- Dark Angel (al ben ik hier nog niet 100% zeker)
Pantera - Less Than Jake (hier ga ik een poging doen om beiden te zien, wss beginnen bij Pantera om na 2 nummers te beslissen of het de moeite waard is)
Carnation - Bloodywood
Katatonia - Lionheart
 
Ik ga enkel vrijdag.

Aantal vervelende overlaps (vooral de laatste twee):

Loath - Crowbar
Municiple Waste - Behemoth
Meshuggah - Machine Head
Watain - Gojira (eerste stuk van Watain zeker meepikken en dan beslissen of het de moeite is om te blijven)

En dan een groot gat van meer dan 2u niets tussen Crowbar en Finntroll. Wellicht Planet of Zeus bekijken dan (al ken ik die niet echt en met Clutch eigenlijk al genoeg stoner voor mij die dag...).
 
Clown zijn vrouw zou sukkelen met haar gezondheid.

En over Jones' vertrek bestaat opeens onduidelijkheid omdat ze deze mededeling verwijderd hebben van hun socials.
 
Heel vreemd. Post is inderdaad verwijderd en deze morgen een nieuwe post met een nieuwe masker. Vervanger die ze aankondigen? Mysterieus. What is going on.

Gisteren heeft Jay een cool filmpje gepost om z'n nieuw masker voor te stellen.

Ze zouden volgend jaar beter even pauzeren zodat Corey de brokken bij Stone Sour kan lijmen en die nog eens op tour kunnen. Als ik die eens live gezien heb kan ik in vrede sterven.
 
Ik las gisteren over de aanraders van o.a. Peter van Brutus (Behemoth), Thomas van Psychonaut (Gojira), Xander De Rycke (Palaye Royale) ... wat betreft GMM. Leek me wel een tof idee om dat hier ook te doen; dus één band opnoemen waarvan jij vindt dat die niet gemist mag worden. Ik doe nog wel graag wat nieuwe ontdekkingen ook.

Ik stel Soen voor. Zij staan zaterdag geprogrammeerd in de Metal Dome om 19u10 (na Sleep Token en helaas ook wel wat overlap met Architects...). Komen in oktober terug naar ons land, dus wie er niet genoeg van krijgt is altijd welkom om me te vergezellen.

 
Terug
Bovenaan