Ik ga vrijdag gaan.

Zeer goede line-up op die dag: Behemoth, Clutch, Crowbar, Gojira, Loathe, Machine Head, Meshuggah en Watain. Geheid overlappingen wel.
 
Allez tijdschema is bekend en ik kan nog 1/3 van mijn wishlist zien ofzo :D
Djeezes... het is van vrijdag tot zondag gewoon constant een afwisseling van 2 uur niks dat mij interesseert en 3 bands tegelijk.
 
Vervelende overlaps tussen Meshuggah/Machine Head en Gojira/Watain. Keuze voor de eerstvermelde band ligt wel redelijk vast.
 
Het is blijkbaar ook officieel dat Fatal Move op Graspop staat. Heel cool voor die gasten!
Zorgt er wel voor dat ik om 12:40 al aan die Jupiler Stage moet gaan staan die vrijdag of ik mag het jaren horen 😅

Nog wel enkele nieuwe dingen maar enkel Carnation is daar voor mij interessant (en die staan samen met Bloodywood, die ik toch iets minder makkelijker kan zien)
 

Geen GMM-munten meer als ik het goed begrijp.
Jop, alles op het bandje en gewoon biepen...
Dat heeft wel een aantal voordelen want ik kan geen bonnen meer kwijtspelen met mijn zatte botten en als ik zondagavond vroeger plooi dan mijn laatste aankoop verwachtte moet ik ook geen €30 weg gooien of in iemand zijn handen stoppen.

Maar als je nu om pintjes gaat voor meerdere mensen is het dus niet meer mogelijk om bonnetjes mee te krijgen van iedereen en moet je dus ofwel trakteren ofwel in groep naar die toog gaan... Wij zijn dit jaar met een kleine 20 man die zich niet allemaal tegelijk verplaatsen dus das ofwel erg omslachtig ofwel vreselijk duur 😅
 
Om de jaarlijkse traditie in ere te houden zeker .
Klaagzangen over de hoge prijzen .Watjes
 
Jop, alles op het bandje en gewoon biepen...
Dat heeft wel een aantal voordelen want ik kan geen bonnen meer kwijtspelen met mijn zatte botten en als ik zondagavond vroeger plooi dan mijn laatste aankoop verwachtte moet ik ook geen €30 weg gooien of in iemand zijn handen stoppen.

Maar als je nu om pintjes gaat voor meerdere mensen is het dus niet meer mogelijk om bonnetjes mee te krijgen van iedereen en moet je dus ofwel trakteren ofwel in groep naar die toog gaan... Wij zijn dit jaar met een kleine 20 man die zich niet allemaal tegelijk verplaatsen dus das ofwel erg omslachtig ofwel vreselijk duur 😅
Ge kunt ook een cashless card kopen met nen hoop en ieders daar x euro opzetten in plaats van op het bandje.
 
Ge kunt ook een cashless card kopen met nen hoop en ieders daar x euro opzetten in plaats van op het bandje.
Ja ik weet het maar wij verplaatsen ons niet in volle groep die 4 dagen natuurlijk :)
Soit, we fixen het wel hoor en, indien het systeem naar behoren werkt, wegen de nadelen zeker niet op tegen voordelen voor mij dus kga niet klagen.

De prijzen zijn duidelijk voor men de buy knop in drukt dus akkoord met prijzen achteraf moet men niet meer lullen .
Maar wat heeft de prijs van een pintje te maken met het cashless systeem?
Ik wou gewoon aankaarten dat ik nu niet meer om 4 halve liters tegelijk kan omdat er misschien maar 6 pintjes meer op mijn bandje staan terwijl ik andere jaren gewoon mijn hand open deed en er een paar bonnetjes in gedropt werden... Of dat, indien we eens met 14-15 man samen staan het een dure affaire wordt om dan gewoon met 2 man om drank te gaan zodat de rest kan blijven staan.

Of die bonnetjes dan €3.5 of €2 kosten staat hier toch compleet los van?
 
Men kan nog altijd je eigen vol gieten voor je de weide opgaat .
 
Idd betalen of uitdrogen , voor een euro meer of minder zal mij in ieder geval niet laten uitdrogen .
 
Ja ik weet het maar wij verplaatsen ons niet in volle groep die 4 dagen natuurlijk :)
Soit, we fixen het wel hoor en, indien het systeem naar behoren werkt, wegen de nadelen zeker niet op tegen voordelen voor mij dus kga niet klagen.


Maar wat heeft de prijs van een pintje te maken met het cashless systeem?
Ik wou gewoon aankaarten dat ik nu niet meer om 4 halve liters tegelijk kan omdat er misschien maar 6 pintjes meer op mijn bandje staan terwijl ik andere jaren gewoon mijn hand open deed en er een paar bonnetjes in gedropt werden... Of dat, indien we eens met 14-15 man samen staan het een dure affaire wordt om dan gewoon met 2 man om drank te gaan zodat de rest kan blijven staan.

Of die bonnetjes dan €3.5 of €2 kosten staat hier toch compleet los van?
Hier gaat dat ook lastig worden omdat we met een redelijke groep zitten met zeer uiteenlopende smaken. Als ik met 3 van de 10 naar groep A ga kijken weet ik bijna zeker dat ik vervolgens bij groep B met 3 andere sta. Kaartje dan ook niet echt een optie.

Togen met kleine pintjes zouden weer beperkt zijn want anders zou je nog kunnen zeggen van iedereen één rondje tijdens concert maar met halve liters zie ik dat toch zeker niet zitten.
 
Togen met kleine pintjes zouden weer beperkt zijn want anders zou je nog kunnen zeggen van iedereen één rondje tijdens concert maar met halve liters zie ik dat toch zeker niet zitten.
Das nog het meest irritante van allemaal...
Niks tegen de halve litertent maar quasi elke toog dicht bij een podium is nu enkel halve liters en dat vind ik geen goeie evolutie. Nu zal het dit jaar nog meevallen qua hitte (fingers crossed) waardoor je na 2 slokken al niet met lauw bier staat maar toch...
Geef mensen eens gewoon de keuze tussen normale pinten en halve liters. Tegen savonds of op een dooie moment is dat allemaal goed maar als ik ff snel tussen 2 bands door een pint wil pakke om terug verder te gaan hoeft dat echt geen grote te zijn.
 
Das nog het meest irritante van allemaal...
Niks tegen de halve litertent maar quasi elke toog dicht bij een podium is nu enkel halve liters en dat vind ik geen goeie evolutie. Nu zal het dit jaar nog meevallen qua hitte (fingers crossed) waardoor je na 2 slokken al niet met lauw bier staat maar toch...
Geef mensen eens gewoon de keuze tussen normale pinten en halve liters. Tegen savonds of op een dooie moment is dat allemaal goed maar als ik ff snel tussen 2 bands door een pint wil pakke om terug verder te gaan hoeft dat echt geen grote te zijn.
Ik vind het ne dubbele:
Voordelen:
-Je kan af en toe eens een heel optreden zien zonder nieuw bier te moeten gaan halen
-Minder vaak naar toog en verlaagt daar de druk/wachtrijen (er word zelf minder volk achter toog door voorzien)
-Mss toch 1% minder afval of zo door een festival door 1 grotere i.p.v. 2 bekers weg te goeien
-K heb de indruk dat de 0,5l pinten wel "beter" getapt zijn en er weinig/geen risico is om 3,5 EUR te betalen voor een klein bekertje met 50% schuim (al viel dat sinds de sneltaps wel heel goed mee t.o.v. vroeger)
-De halve liter toog achter de PA is terug "gewoon" bereikbaar i.p.v. drukte laatste jaren

Nadelen:
-Sneller warm bier
-Ad Fundum voor de mosh pit doet met een halve liter even veel pijn als de pit zelf.
-Als je er toch ene laat vallen ben je direct 7 eur kwijt
-Als je beker half is en ze gaan bier halen bestel je uit gewoonte ook bij 0,5l terug een nieuwe. Maar in feite heb je dan nog een "gewone" te gaan en finaal drink je meer/sneller (mss ook de bedoeling)
-Niet voor mij maar sommige drinken ook al eens graag een pintje tussen de cola's of af en toe ééntje als ze met de auto zijn en dan direct een 0,5l is niet ideaal.

Ze zouden de keuze moeten laten, voorzie vb "standaard" 0,5l maar geef aan elke toog de keuze om toch 0,25 te nemen.
 
Terug
Bovenaan