Scheldwoorden voor bewoners van een land zijn niet ok.
pfff, Graspop wordt ieder jaar slechter en slechter . Het wordt steeds duurder maar de affiche wordt er daarom niet beter op. Iron Maiden, Judas Priest, zelfs een gemiddelde dessel inwoner die niets met "metal" heeft, kan die nummers intussen van voor naar achter en terug meezingen.

Ze zijn ook gewoon de 2 grootste, nog actieve, heavy metalbands ter wereld en ze hebben beiden waarschijnlijk nog een jaar of 5 te gaan eer ze ermee moeten stoppen of een veredelde tribute band worden. Dus als het ff kan zou ik ze graag nog 5 jaar op die affiche zien staan eigenlijk.
Want na Maiden, Priest etc gaapt enkel de absolute leegte hoor. Als je Avenged Sevenfold al als headliner moet nemen omdat Slipknot geen 10e keer kan komen in 15 jaar weet je hoe ver het gesteld is. Eens zulke namen ermee stoppen sta je elk jaar naar Sabaton, PWD of Volbeat te staren vrees ik. Want draai het of keer het, elk festival speelt op veilig en wil bovenaan zijn affiche een band zetten die die dag voor 50% uitverkoopt.

Imo zijn er trouwens meer dan genoeg bands die een plek bovenaan verdienen hoor maar die komen commercieel gewoon tekort (Pumpkins United, hoe gewéldig dat ook was, kreeg tijdens hun eerste tour de 013 met moeite uitverkocht bv.)
Dus ja, ik kom eigenlijk niet veel verder dan:
- Iron Maiden
- Judas Priest (en dat is dan zelfs nog altijd meer door de naam dan door het eigenlijke commerciële)
- Metallica (maar die komen altijd naar Werchter, wat trouwens ook maar een headliner of 10-15 heeft om de 10 jaar)
- Tool
- Slipknot (staan er ook om de 2 jaar)
- Volbeat (staan er ook om de 2 jaar)
- Rammstein
- System of a Down
- AC/DC (en ik weet ni of die festivals doen eigenlijk)

En tenzij ik nog iets groots vergeten ben zit dan ik al bij dingen als Sabaton, Parkway Drive, Ghost, Mastodon,... waarvan ik eigenlijk zelfs niet weet of ze 30-40K tickets zouden doen verkopen.

Spiegel je trouwens niet aan Wacken he... Een Duitser zou 3u aanschuiven en compleet uit de bol gaan op een lokaal koor, als het maar Duits is. Ze hebben daar jaren lang Onkel Tom gehad als headliner, dat is de zanger van Sodom die straalbezopen hoempapa oktoberfest muziek komt spelen en daar gaan ze ook met 20-30.000 man voor uit hun dak... Geef die moffen een paar pinten en zeg dat de headliner Duits is en je komt weg met Niels Destadsbader als headliner op Wacken, 100% zeker van.
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Als A7X ook als headliner kan.

Amon Amarth
In Flames
Trivium
Lamb Of God
Gojira
Nightwish (al betwijfel ik wel of die ooit headliner zullen zijn op GMM)
Motley Crue (die terug touren,weet wel niks of die Europees gaan)
Guns 'N' Roses (maar denk net zoals bij Metallica dat die eerder voor Werchter gaan)

Kunnen toch ook nog volk trekken,niet zoals die gebruikelijke namen.




Blind Guardian zou ik ook wel eens willen zien.
Kan toch ook minstens co-headliner zijn

Manowar zou ook leuk zijn,maar die hebben een te groot ego.

Persoonlijk denk ik dat een headliner ook niet te extreem mag zijn.
Behemoth,Cradle Of Filth,Dimmu Borgir,Carnifex en consoorten maken weinig kans om een main stage te headlinen.
Emperor is dat wel een paar jaar geleden geweest,jaar van Rammstein dacht ik.

Slipknot staat er niet om de 2 jaar,tijdens de tour om The Gray Chapter te promoten zijn ze niet naar Europa gekomen dacht ik
Mede door de blessure van Corey Taylor natuurlijk.
 
Als A7X ook als headliner kan.

Amon Amarth
In Flames
Trivium
Lamb Of God
Gojira
Nightwish (al betwijfel ik wel of die ooit headliner zullen zijn op GMM)
Als A7X mag, maken die in de toekomst idd ook kans. Maar dat is een andere groteorde he. In Flames stond enkele jaren geleden voor de headliner dacht ik maar al de rest stond altijd ergens om 16u of in een marquee.
Then again zowel Saxon als Alice Cooper stonden vroeger als afsluiter in een tent of vlak voor de headliner op main en die gaan nu ergens in de dag moeten spelen waarschijnlijk.
In elk geval gaan we het binnen enkele jaren wel moeten doen met die mannen (en mag de organisatie hopen dat ze nog iets groeien) want eens de Maidens van deze tijd er écht mee stoppen gaan ze dit moeten boeken op de dagen dat Slipknot of Volbeat niet speelt.
Motley Crue (die terug touren,weet wel niks of die Europees gaan)
Bespaar ons dat aub (zoek gerust beelden op van hun shows afgelopen jaren, je gaat me gelijk geven)
Guns 'N' Roses (maar denk net zoals bij Metallica dat die eerder voor Werchter gaan)
2-3 jaar geleden stonden ze er nog dus die was ik idd vergeten. Net als KISS en Scorpions, maar ik weet van die laatsten niet of ze momenteel bezig zijn met afscheid, comeback of effenaf stil liggen momenteel.
Blind Guardian zou ik ook wel eens willen zien.
Kan toch ook minstens co-headliner zijn
Laatste keer (10 jaar terug ofzo?) stonden die dacht ik als headliner in een marquee op vrijdag dus (sub)headliner moet kunnen. Als ze ooit eens met nieuw werk afkomen. Nu Schaffer zich onsterfelijk (belachelijk) gemaakt heeft kan Hansi zich wel terug focussen op BG want D&W is ermee gestopt. Maar posities van vroeger mag je u echt niet op baseren. Iced Earth in 2004 afsluiter van een tent, in 2008 ofzo (met Barlow die terug was) om 14u in de namiddag...
Manowar zou ook leuk zijn,maar die hebben een te groot ego.
Die zouden het de laatste keer (in '99) zo bont gemaakt hebben dat ze nooit meer welkom zouden zijn. Gezien hun frats op Hellfest misschien maar goed ook.
Persoonlijk denk ik dat een headliner ook niet te extreem mag zijn.
Behemoth,Cradle Of Filth,Dimmu Borgir,Carnifex en consoorten maken weinig kans om een main stage te headlinen.
Emperor is dat wel een paar jaar geleden geweest,jaar van Rammstein dacht ik.
Agreed. Dat is allemaal voor de marquee te headlinen. Jammer dat die 2e marquee plaats heeft moeten maken voor een 2e main. Ik was wel fan van wat meer variatie ipv 25 hard rock/mainstream bands op 2 mainstages.
Emperor stond toen voor Rammstein, maar vreemd genoeg wel op de main. Dijk van een optreden toen btw.
Slipknot staat er niet om de 2 jaar,tijdens de tour om The Gray Chapter te promoten zijn ze niet naar Europa gekomen dacht ik
Mede door de blessure van Corey Taylor natuurlijk.
7 keer sinds 2004 dus idd net geen 50% vd tijd :)
Maar ze mogen toch ook stillaan hun abbonement gaan aanvragen hoor. En das logisch want dan kom je weer in die piepkleine vijver van bands die een dag half uitverkopen door hem af te sluiten.
 
Die zouden het de laatste keer (in '99) zo bont gemaakt hebben dat ze nooit meer welkom zouden zijn. Gezien hun frats op Hellfest misschien maar goed ook.
Wat heeft Manowar uit gestoken? Zowel GMM 99 als Hellfest?
Ik was daar voor hun optreden in 99 maar herinner me gewoon een leuk optreden.
 
Zoals vorige posts al aantoonden, zijn er voldoende (sub)groten die kunnen afsluiten. Oke, die verkopen misschien geen 40000 tickets, maar misschien zijn het maar 20000, maar wel mensen die tot de laatste noot blijven.

Voldoende meegemaakt dat de wei tijdens de headliner al aan het leeg lopen was....
 
Als A7X mag, maken die in de toekomst idd ook kans. Maar dat is een andere groteorde he. In Flames stond enkele jaren geleden voor de headliner dacht ik maar al de rest stond altijd ergens om 16u of in een marquee.
Then again zowel Saxon als Alice Cooper stonden vroeger als afsluiter in een tent of vlak voor de headliner op main en die gaan nu ergens in de dag moeten spelen waarschijnlijk.
In elk geval gaan we het binnen enkele jaren wel moeten doen met die mannen (en mag de organisatie hopen dat ze nog iets groeien) want eens de Maidens van deze tijd er écht mee stoppen gaan ze dit moeten boeken op de dagen dat Slipknot of Volbeat niet speelt.
.

Laatste keer (10 jaar terug ofzo?) stonden die dacht ik als headliner in een marquee op vrijdag dus (sub)headliner moet kunnen. Als ze ooit eens met nieuw werk afkomen. Nu Schaffer zich onsterfelijk (belachelijk) gemaakt heeft kan Hansi zich wel terug focussen op BG want D&W is ermee gestopt. Maar posities van vroeger mag je u echt niet op baseren. Iced Earth in 2004 afsluiter van een tent, in 2008 ofzo (met Barlow die terug was) om 14u in de namiddag...
Iced Earth om 14u, dat lijkt mij echt extreem onwaarschijnlijk... Vind er wel niet direct iets van terug.
In 2011 waren ze op vrijdag headliner in de marquee om 22u, ook met Barlow, maar niet meer op niveau van eind jaren '90.
 
Machine head was voor mij headline waardig. Maar hun laatste cd’s zijn zo zwak dat dit toch al minder juist aanvoelt. Op Alcatraz zou dat perfect zijn
 
Hopelijk een natte weekend , lekker in de modder rollen lang geleden . :biglaugh:
:rofl:
 
Wat heeft Manowar uit gestoken? Zowel GMM 99 als Hellfest?
Ik was daar voor hun optreden in 99 maar herinner me gewoon een leuk optreden.
99 was het schijnt vooral enorm diva gedrag backstage waardoor de organisatie een degout heeft gekregen van hen.

Hellfest 2 jaar geleden hebben ze gecancelled op woensdag (zij speelden op donderdag) toen ze er al waren.
Er zijn geruchten dat ze wouden soundchecken tijdens de headliner op woensdag en niet op donderdag in de ochtend dus hebben ze maar besloten om niet te spelen...

Iced Earth om 14u, dat lijkt mij echt extreem onwaarschijnlijk... Vind er wel niet direct iets van terug.
In 2011 waren ze op vrijdag headliner in de marquee om 22u, ook met Barlow, maar niet meer op niveau van eind jaren '90.
14u ben ik niet zeker van maar ik weet wel 100% zeker dat het nog vol tijdens de dag was, met de zon los in mijn gezicht. Ik heb natuurlijk ook geen uurschema's meer en ik zou in oude foto's moeten gaan duiken om te zien welk jaar het effenaf was maar het was tijdens de eerste reunietour met Barlow. Was mijn eerste keer Iced Earth met hem op zang, dat weet ik dan weer wel nog. Soit, ze waren toen zeker geen headliner. Voor hetzelfde geld is er last minute nog een switch gebeurd met een andere band omwille van tijdsproblemen natuurlijk.

Machine head was voor mij headline waardig. Maar hun laatste cd’s zijn zo zwak dat dit toch al minder juist aanvoelt. Op Alcatraz zou dat perfect zijn
Robb Flynn doet geen festivals. Misschien dat hij zijn mening daarover gaat veranderen na corona maar dat is toch al enkele jaren zo dat hij niet op een wei wil spelen.
 
14u ben ik niet zeker van maar ik weet wel 100% zeker dat het nog vol tijdens de dag was, met de zon los in mijn gezicht. Ik heb natuurlijk ook geen uurschema's meer en ik zou in oude foto's moeten gaan duiken om te zien welk jaar het effenaf was maar het was tijdens de eerste reunietour met Barlow. Was mijn eerste keer Iced Earth met hem op zang, dat weet ik dan weer wel nog. Soit, ze waren toen zeker geen headliner. Voor hetzelfde geld is er last minute nog een switch gebeurd met een andere band omwille van tijdsproblemen natuurlijk.
Aah ok, maar je bedoelt in dit geval dus op de main stage, dat klinkt idd al aannemelijker.
 
99 was het schijnt vooral enorm diva gedrag backstage waardoor de organisatie een degout heeft gekregen van hen.

Hellfest 2 jaar geleden hebben ze gecancelled op woensdag (zij speelden op donderdag) toen ze er al waren.
Er zijn geruchten dat ze wouden soundchecken tijdens de headliner op woensdag en niet op donderdag in de ochtend dus hebben ze maar besloten om niet te spelen...
:laugh: ok dat is er wel over natuurlijk. Ma ge weet gewoon dat ge dat diva gedrag krijgt bij die mannen. Part of the appeal ook wel.


14u ben ik niet zeker van maar ik weet wel 100% zeker dat het nog vol tijdens de dag was, met de zon los in mijn gezicht. Ik heb natuurlijk ook geen uurschema's meer en ik zou in oude foto's moeten gaan duiken om te zien welk jaar het effenaf was maar het was tijdens de eerste reunietour met Barlow. Was mijn eerste keer Iced Earth met hem op zang, dat weet ik dan weer wel nog. Soit, ze waren toen zeker geen headliner. Voor hetzelfde geld is er last minute nog een switch gebeurd met een andere band omwille van tijdsproblemen natuurlijk.
Ik meen mij ook te herinneren dat ik Iced Earth vlak in de namiddag heb gezien.


Robb Flynn doet geen festivals. Misschien dat hij zijn mening daarover gaat veranderen na corona maar dat is toch al enkele jaren zo dat hij niet op een wei wil spelen.
Ik kan mis zijn, maar die hebben toch al op GMM gestaan?
 
Ik kan mis zijn, maar die hebben toch al op GMM gestaan?
Die hebben er al gestaan ja. Het is ook nog maar een jaar of 10 dacht ik dat hij geen festivals meer wil doen.
Ook hier enkel geruchten maar de reden zou zijn dat hij enkel wil headlinen als hij speelt. Allez, hij wil vooral dat het publiek er voor hun is en dus ten volle aandacht geeft aan de performance van zijn band. Ergens een mooie gedachte, ergens ook gewoon egotripperij maar bon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Die hebben er al gestaan ja. Het is ook nog maar een jaar of 10 dacht ik dat hij geen festivals meer wil doen.
Ook hier enkel geruchten maar de reden zou zijn dat hij enkel wil headlinen als hij speelt. Allez, hij wil vooral dat het publiek er voor hun is en dus ten volle aandacht geeft aan de performance van zijn band. Ergens een mooie gedachte, ergens ook gewoon egotripperij maar bon.
Laat hem maar komen naar Alcatraz om af te sluiten.

Op dat vlak zou Alcatraz perfect zijn rol kunnen spelen om de net niet headliners van graspop wel die plek te geven: PWD op vrijdag, Gojira op zaterdag en MH op zondag als afsluiters. Ik zou content zijn. Wat ze ook al met Helloween, Avatar en Avantasia gedaan hebben.
 
Terug
Bovenaan