Godverdomme Aerosmith heeft hun Europese tour afgelast. Derde jaar op rij door de neus geboord en ze worden er niet bepaald jonger op. :angry:
 
Allez de zondag was al veruit de minste dag van de 4, gaan ze hem nog helemaal naar de kloten doen.
Sabaton is perfect te begrijpen als vervanger (grote naam en, vooral, Europees dus een pak makkelijker hier te krijgen) maar ik word er niet bepaald warm van.

Soit, als het mooi weer is die dag is het ideaal om wat te bekomen. De resterende bonnekes op doen, Bütcher en Obituary gaan zien, wat oude venten op de main stage zien spelen en tegen dat Smoke on the water door de boxen schalt opt gemak naar de auto en rustig naar huis voor de drukte.
Graspop kennende zullen ze Dimmu Borgir wel in de marquee zetten na Sabaton zodat ik me anderhalf uur kan staan doodvervelen eer ik Dimmu nog eens kan zien na dik 10 jaar. Benieuwd of ik daar die zondag nog zin in ga hebben. Ik vrees ervoor eerlijk gezegd.
 
De affiche is er wel maar niemand kan nu al met 100 % zekerheid zeggen dat de zomerfestivals op volle toeren kunnen doorgaan.
 
Here I am rock you like a hurricane! On Friday 17 June, German hard rock icons, Scorpions, are headlining #GMM22!
And there’s more…. CELESTE, COUNTERPARTS, Dana Dentata, Destruction, Dirty Honey, EISBRECHER OFFICIAL, ENTHRONED, killthelogo, RIVAL SONS, Smash Into Pieces, Strains, Walls Of Jericho - OFFICIAL PAGE, THE CURSE OF MILLHAVEN and Toxic Shock have also been added to the line-up.
Unfortunately Joyous Wolf, Killswitch Engage, L7 Official, Monster Magnet and Obituary have been forced to cancel their appearance at Graspop Metal Meeting.
Tickets continue to sell like hot cakes, only day tickets for Friday 17 June are still available. If you don’t want to miss out on our anniversary edition then buy your tickets NOW!
 
Nondedju, was al vergeten dat de dagtickets bijna uitverkocht waren. Vrijdag is niet zo héél interessant, maar misschien toch nog snel een ticket kopen voor het te laat is. Nu woon ik eens op fietsafstand van Graspop ...
 
Oprechte vraag, maar wat is er mis met Sabaton? Zowel hier als op de facebookpagina van GMM veel negatieve commentaren over hen, maar ik vind ze best te pruimen (al heb ik ze nog niet live gezien maar live op youtube valt dat precies toch allemaal goed mee?). Natuurlijk geen legendarische band als Aerosmith, maar als je zo'n band moet vervangen zul je altijd inboeten.
 
Oprechte vraag, maar wat is er mis met Sabaton? Zowel hier als op de facebookpagina van GMM veel negatieve commentaren over hen, maar ik vind ze best te pruimen (al heb ik ze nog niet live gezien maar live op youtube valt dat precies toch allemaal goed mee?). Natuurlijk geen legendarische band als Aerosmith, maar als je zo'n band moet vervangen zul je altijd inboeten.
Powermetal is al men ding niet en ik vind die nummers niet zo episch ofzo. Als Bruce Dickinson en co nummers over oorlog maken ben ik mee, als Slayer dat doet ben ik mee hier voel ik het niet
 
Oprechte vraag, maar wat is er mis met Sabaton? Zowel hier als op de facebookpagina van GMM veel negatieve commentaren over hen, maar ik vind ze best te pruimen (al heb ik ze nog niet live gezien maar live op youtube valt dat precies toch allemaal goed mee?). Natuurlijk geen legendarische band als Aerosmith, maar als je zo'n band moet vervangen zul je altijd inboeten.
Ik heb ze nog weten beginnen en toen klonken ze heel fris. Ondertussen is cd 10 uit en die klinkt krak hetzelfde als de vorige 9. Ik denk zelfs dat je het refrein van Primo Victoria kan meezingen op 15 andere nummers. Het gaat ook al 10 platen lang over oorlog en niks anders dan oorlog.

Maar het geen me vooral ergert is dat ze geprofileerd worden als de nieuwe grote heavy metal band die ons Iron Maiden en Judas Priest gaat doen vergeten eens die ermee stoppen. Terwijl ze qua songstructuur etc gewoon een 13 in een dozijn powermetalband zijn die het geluk hebben dat ze een charismatische frontman hebben en dat ze zijn begonnen toen hun genre redelijk populair was maar de gevestigde waarden zoals Hammerfall net allemaal een plaat hadden uitgebracht die niet goed werd ontvangen.

En de helft van de reacties komen ook gewoon omdat het plezant is om te bashen op grote, commerciële bands ;)

In elk geval vind ik bij elke nieuwe aankondiging van Graspop de affiche van Alcatraz aantrekkelijker worden. Had ik nog geen ticket van in 2020, khad gekeken waar Mercyful Fate nog stond en dit gewoon geskipped.
 
Merci voor de info, dat geeft inderdaad wel wat duiding. Ik kijk ernaar uit om ze op Graspop eens live te zien, misschien moet ik daarna mijn mening bijstellen ;)
 
Merci voor de info, dat geeft inderdaad wel wat duiding. Ik kijk ernaar uit om ze op Graspop eens live te zien, misschien moet ik daarna mijn mening bijstellen ;)
Als het u ding is qua muziek ga je u rot amuseren hoor. Ze kunnen wel een show neerzetten en Joakim is gewoon 1 brok charisma.
 
Ondertussen is cd 10 uit en die klinkt krak hetzelfde als de vorige 9. Ik denk zelfs dat je het refrein van Primo Victoria kan meezingen op 15 andere nummers. Het gaat ook al 10 platen lang over oorlog en niks anders dan oorlog.
Dat gevoel heb ik ook met Amon Amarth, alleen moet je oorlog dan vervangen met vikings.
Pas op: de eerste 3 vind ik nog steeds goed.
 
Terug
Bovenaan