Komaan man, als je de line-ups van Graspop met Hellfest vergelijkt, is die vijver toch veel groter dan je denkt?
Ik denk dat ongeveer 90% van GMM ook op Hellfest staat hoor.
Die hebben gewoon meer bands omdat ze 6 podia hebben en 7 dagen itt tot Graspop met 4-5 podia. Andere jaren zijn beide mainstages quasi identiek op 1-2 verrassingen na en dan wat Franse dingen die daar wel populair zijn maar bij ons 2 man en ne paardekop trekken (Mass Hysteria en van die toestanden)

Qua hardcore enz wordt er in Clisson meer de kaart getrokken van de oude hardcore en in Dessel van, onder de jeugd, populaire metalcore. Das gewoon een keuze die je maakt als organisatie denk ik dan.

Qua black, death en stoner/sludge hebben de Fransen een aparte stage voor elk van die 3 genres. Graspop moet het doen met 1 stage (en dan nog de metaldome) voor al die dingen. Logisch dus dat er daar meer van die bands staan.
Chapeau voor Hellfest trouwens dat ze die stages blijven vullen met zo'n bands want uiteindelijk is dat een verliespost. De helft van de headliners van die stages krijgt hier met moeite de Trix uitverkocht, laat staan dat mensen €100 gaan neerleggen voor een dagticket voor pakweg Obituary (hoe goed die ook zijn)

Je hebt een punt over LiveNation hoor trouwens. Maar voor die daar de boel overpakten stond Maiden er ook om de 2 jaar, idem met nog een hoop headliners. Het genre mag dan wel populairder geworden zijn, het blijft nog altijd een beetje een niche markt waar de bands die +5K mensen lokken écht niet aan de bomen groeien. En zo moet je er per dag wel x aantal hebben of je krijgt u weide ni gevuld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Dat en het feit dat Livenation ook werchter heeft. Dan is het slimmer om ne metallica op werchter te zetten voor livenation als op een gmm. En hellfest is dit jaar ook echt wel zot gegaan om de afgelaste edities te componseren dat ze dit jaar echt alles hebben kan once in a lifetime zijn
 
Op Metallica of Rammstein zit ik tbh ook écht niet te wachten eerlijk gezegd. Tool of SOAD had anderzijds wel eens leuk geweest, maar ja. :tongue:
 
Zolang GMM in handen is van Livenation gaan bands als Tool en Metallica altijd op Werchter staan. Eigenlijk vind ik het al een klein mirakel dat papametal als Rammstein wel op GMM gezet wordt ipv Werchter :p
 
Zolang GMM in handen is van Livenation gaan bands als Tool en Metallica altijd op Werchter staan. Eigenlijk vind ik het al een klein mirakel dat papametal als Rammstein wel op GMM gezet wordt ipv Werchter :p
Dat was dan ook het jaar dat Werchter Linkin Park en System of a Down had. 2 "metal" headliners kunnen ze niet maken denk ik waardoor GMM er ook eentje kreeg ;)

Bij Metallica is het trouwens de band zijn eigen keuze schijnt. Werchter zou die mannen hun favoriete festival zijn qua sfeer en service backstage.
Nu gezien het volk dat er in 2017 op Graspop al "in mijne weg" liep zit ik écht niet te wachten op Metallica op Graspop hoor. Allez niet dat ik er nog voor naar Werchter ga ook. Kheb ze ondertussen wel genoeg gezien dat ik ze enkel nog ga gebruiken als excuus om eens naar een stad te gaan die ik anders niet direct zou bezoeken. Of mochten ze hier ook zo'n shows doen zoals afgelopen week in SF en Chicago.
 
Leuke affiche maar had toch graag Parkway Drive of Slipknot gehad als headliner op vrijdag.
Ook geen Wage War en Avatar helaas.
Bury Tomorrow ben ik wel tevreden mee.
Hopelijk spelen die op een geschikt tijdsmoment,niet tijdens een andere band die ik ook wil zien en horen.

Dat de affiche om de zoveel jaren repetitief is lijkt me toch ook niet onlogisch,meestal brengen band om de 3à 4 jaar toch nieuw materiaal uit en dat dient gepromoot te worden.
En dan zijn er nog tal van ander factoren die een rol spelen.(bestaat de band nog of zijn ze gesplit,leven de leden nog,...)

Vind wel dat er steeds meer en meer "buitenbeentjes" op het festival neerstrijken.
The Offspring,Dog Eat Dog,Ugly Kid Joe zijn nu niet echt namen waarbij ik denk dat ze op Graspop gaan spelen.
Livenation zal er wel voor iets tussen zitten zeker.



Nog nieuws over de nieuwe locatie?
Het blijft in Dessel maar waar juist?
 
Camping Boneyard gaat het nieuwe festivalterrein worden.
Hoe dat er gaat uitzien valt nog af te wachten.
 
Toch raar niet?
Waarom dat wisselen ?
Meer mogelijkheden qua accomedatie,betere verkeersverbinding.....?
Ben wel niet van die buurt,ken er dus niks.
 
Is zeker raar. Ik ga al jaren naar Graspop en de huidige indeling werkt dus waarom het weer allemaal omgooien..
Over zoiets is waarschijnlijk toch nagedacht dus ze zullen hun voordelen er wel uit halen.
 
pfff, Graspop wordt ieder jaar slechter en slechter . Het wordt steeds duurder maar de affiche wordt er daarom niet beter op. Iron Maiden, Judas Priest, zelfs een gemiddelde dessel inwoner die niets met "metal" heeft, kan die nummers intussen van voor naar achter en terug meezingen.
 
pfff, Graspop wordt ieder jaar slechter en slechter . Het wordt steeds duurder maar de affiche wordt er daarom niet beter op. Iron Maiden, Judas Priest, zelfs een gemiddelde dessel inwoner die niets met "metal" heeft, kan die nummers intussen van voor naar achter en terug meezingen.
Welke bands zie je dan wel als headline waardig? Akkoord dat het vaak dezelfde headliners zijn, maar zolang ze nu nog bestaan begrijp ik dat ze die nog boeken. Denk dat graspop graag zou uitpakken met een Metallica, Tool of een SOAD maar die gewoon weg niet haalbaar zijn om verschillende redenen (eigen voorkeuren, livenation etc).
 
Welke bands zie je dan wel als headline waardig? Akkoord dat het vaak dezelfde headliners zijn, maar zolang ze nu nog bestaan begrijp ik dat ze die nog boeken. Denk dat graspop graag zou uitpakken met een Metallica, Tool of een SOAD maar die gewoon weg niet haalbaar zijn om verschillende redenen (eigen voorkeuren, livenation etc).
Welke bands zijn dan wel waardig? Ik weet het echt niet. Ik ben beginnen luisteren naar Hardrock/ Heavy Metal begin jaren 80, en ben qua smaak een beetje blijven hangen in die tijd. Dus ik weet niet echt wat er heden ten dage hot or not is. Maar om een oude glorie erbij te halen, maar ik denk dat bijvoorbeeld een Van Halen niet zou misstaan. Of Helloween in de pumpkins uinted versie. Die hebben Wacken 2018 ( denk ik )afgesloten en dat was dikke ambiance.

Ik snap dat je als organisatie ook aan je inkomsten denkt, en daarom bands boekt die bekend zijn bij het grote publiek, maar je hebt ook mindere goden die evenzeer veel volk op de been brengen. Ben eens de geschiedenis van graspop aan het bekijken aan de hand van de affiches, maar hoeveel keren ik Iron Maiden, Judas Priest en Motorhead in de beginperiode ben tegen gekomen, is niet normaal, terwijl er ook jaren waren dat bijvoorbeeld een band als Iced Earth headliner is geweest.
 
Laatst bewerkt:
Welke bands zijn dan wel waardig? Ik weet het echt niet. Ik ben beginnen luisteren naar Hardrock/ Heavy Metal begin jaren 80, en ben qua smaak een beetje blijven hangen in die tijd. Dus ik weet niet echt wat er heden ten dage hot or not is. Maar om een oude glorie erbij te halen, maar ik denk dat bijvoorbeeld een Van Halen niet zou misstaan. Of Helloween in de pumpkins uinted versie. Die hebben Wacken 2018 ( denk ik )afgesloten en dat was dikke ambiance.
Je weet dat Eddie Van Halen overleden is?
 
Terug
Bovenaan