Avenged Sevenfold is blijkbaar de headliner op vrijdag.
Niet slecht ,maar toch niet echt een grote publiekstrekker imo.
Ik ga wel voor het podium staan.
 
Tot enkele jaren geleden was ik nog fan maar de stem van M Shadows ging toen plots belachelijk snel bergaf. Op The Stage was het écht niet goed, veel te nasaal zelfs naar zijn normen en live ook veel glorie verloren toen. Hopelijk veel rust en wat lessen genomen tijdens de pandemie.
 
Nieuwe namen Graspop

242563347_6348049135235191_3993514975529935652_n.jpg
 
ah a7x , jaren mijn favoriete band, maar laatste cd was voor mij echt bagger. wat een stijlbreuk.


er was al een stijlbreuk van album 1 naar 2, en van 2 nog meer naar 3 (city of evil). maar dat kon ik allemaal best smaken.

maar die laatste cd was echt meh

toch zou ik wel durven gaan naar gmm, uit nostalgie. want BFMV komt ook die dag.
 
Spiritbox komt, voor mij al reden genoeg om te gaan. En het feit dat het in mijn 'achtertuin' is natuurlijk :unsure:
 
Allez bon, toch aangenaam verrast met de namen op vrijdag (dagticket). Mijn collega gaat ook zeer blij zijn dat Faith No More opnieuw bevestigd is. Wordt een leuk dagje.

Ik ga ze dan alvast dwingen om in return mee te gaan naar Zeal & Ardor, Steel Panther en A Day To Remember en/of Heilung (of van allebei een stukje). Wat is dat tussen Heilung en BFMV? :unsure:
 
Allez bon, toch aangenaam verrast met de namen op vrijdag (dagticket). Mijn collega gaat ook zeer blij zijn dat Faith No More opnieuw bevestigd is. Wordt een leuk dagje.

Ik ga ze dan alvast dwingen om in return mee te gaan naar Zeal & Ardor, Steel Panther en A Day To Remember en/of Heilung (of van allebei een stukje). Wat is dat tussen Heilung en BFMV? :unsure:
Uhm hallow, Stick To Your Guns???
 
Weinig nieuws onder de zon (als in bands die ik nog nooit eerder heb gezien) op Offspring na maar, voor mij, toch een geweldige affiche.
Verhene alle grote nwobhm namen, hele reeks A-list classic rock en verder ook erg aangename bladvulling om de dag door te raken.
Als de timetable nu wat meevalt kon het wel eens een erg druk weekend worden...
 
Toch best wel dikke affiche dit jaar :eek:. Eens zien om te gaan dan.
Elke dag staan er wel wat headliners en kleinere bands die altijd een feestje zijn, maar zondag zijn de headliners echt wel stacked.
 
Graspop heeft echt precies elk jaar dezelfde affiche he :unsure:
Zoals elk groot festival toch? De headliners van pakweg Werchter zijn nu ook niet bepaald jaar na jaar verrassend te noemen.
Logisch ook. De vijver waaruit je kan vissen is nu eenmaal zo klein. Het aanbod aan bands voor de laatste 3 slots vd dag verandert enkel als er een kleinere band plots doorbreekt en als er een grotere band mee stopt.
Dat ze qua kleinere namen wat meer mogen afwisselen klopt, maar de laatste jaren mogen er daar precies niet te veel extreme bands meer komen spelen zodat de gemiddelde Alestorm/Sabaton/Volbeat fan niet per ongeluk afgeschrikt wordt en nooit meer terug komt. Maar ook dat is een trend die je bij ongeveer elk metal festival ziet. Hellfest is daar wat een uitzondering op maar die hebben gewoon zoveel podia dat die bands kunnen boeken zoals vrouwen gaan shoppen tijdens de solden...

Dit gezegd zijnde: killer affiche!
Weinig dat ik nog niet gezien heb, maar daar ga ik ook al jaren niet meer voor naar Graspop, maar elke dag toch snel een band of 3-4 die ik niet wil missen en nog eens een stuk of 5-6 waar ik met plezier naar ga zien. Het is al wat jaren geleden dat ik nog zo bang was voor de overlappingen :D
 
Zoals elk groot festival toch? De headliners van pakweg Werchter zijn nu ook niet bepaald jaar na jaar verrassend te noemen.
Logisch ook. De vijver waaruit je kan vissen is nu eenmaal zo klein. Het aanbod aan bands voor de laatste 3 slots vd dag verandert enkel als er een kleinere band plots doorbreekt en als er een grotere band mee stopt.
Dat ze qua kleinere namen wat meer mogen afwisselen klopt, maar de laatste jaren mogen er daar precies niet te veel extreme bands meer komen spelen zodat de gemiddelde Alestorm/Sabaton/Volbeat fan niet per ongeluk afgeschrikt wordt en nooit meer terug komt. Maar ook dat is een trend die je bij ongeveer elk metal festival ziet. Hellfest is daar wat een uitzondering op maar die hebben gewoon zoveel podia dat die bands kunnen boeken zoals vrouwen gaan shoppen tijdens de solden...

Dit gezegd zijnde: killer affiche!
Weinig dat ik nog niet gezien heb, maar daar ga ik ook al jaren niet meer voor naar Graspop, maar elke dag toch snel een band of 3-4 die ik niet wil missen en nog eens een stuk of 5-6 waar ik met plezier naar ga zien. Het is al wat jaren geleden dat ik nog zo bang was voor de overlappingen :D

Komaan man, als je de line-ups van Graspop met Hellfest vergelijkt, is die vijver toch veel groter dan je denkt?

Nee, het verschil is gewoon dat in België Graspop (en Werchter) georganiseerd worden door LiveNation. Die zullen altijd op safe spelen en bands op de affiche zetten voor de grootste gemene deler.

PS: Ik raad iedereen die gaat, aan om The Great Old Ones te checken. Lovecraftian black metal :bow:
 
Aha, in de eerdere mail van Ticketmaster stond vanaf 01/09 tickets omwisselen, maar het is nu blijkbaar vanaf 11/10.
 
Terug
Bovenaan