Ik ben vroeger meerdere jaren alleen gegaan.
Vrienden met totaal andere smaken qua muziek die uiteraard niet meegaan.
Voordeel is dan wel dat je alles kunt zien wat je wil.
 
Dan toch meer mensen dan gedacht :D
Voor een Iron Maiden of Slipknot krijg ik misschien nog wel iemand mee, maar ik zie ze mij niet volgen naar Decapitated, Dimmu Borgir of Ihsahn :laugh:
 
Is er eigenlijk al eens iemand alleen naar graspop geweest? Zou dat te doen zijn? :unsure:
Ik kijk elk jaar naar de opnames achteraf, en dan pikt het altijd om volgend jaar zelf eens te gaan. Alleen heb ik geen metaal-liefhebbende vrienden en mijn vriendin zou niet anders dan een blok aan mijn been zijn :D
Uiteraard is dat te doen, als je niet constant de nood hebt om met iemand te praten tenminste (al gaat dat ook wel zoals SOND al aangaf). Graspop nog nooit alleen geweest, maar andere festivals al wel. Metal Méan vorig jaar bijvoorbeeld. Ik ga voor de bands dus geen enkel probleem om daar alleen naar te kijken. En tussen de bands door neem je een biertje en wandel je wat rond of plant je je ergens neer. En je bent inderdaad vrijer om te doen wat je wil.

Camping alleen zou ik niet doen, maar dat doe ik sowieso al niet graag...

Ik ga ook alleen naar de cinema bijvoorbeeld. Als niemand mee wil en ik wil een film graag zien, dan ga ik gewoon. So be it.
 
Ik ben dit jaar ook alleen naar Graspop gegaan, en in het verleden ging ik ook regelmatig alleen naar festivals of optredens.
Mijn vriendengroep heeft niet echt dezelfde muzieksmaak. Op het unief had ik nog enkele vrienden waarmee ik wel naar festivals ben gegaan, maar helaas geen contact meer mee nu. Ik zie daar ook echt geen probleem in om alleen te gaan, gewoon lekker je eigen zin doen en gaan kijken naar wat je wilt. Met vrienden gaan is altijd leuker natuurlijk, maar als je niemand hebt om mee te gaan, laat dat je zeker niet tegenhouden.

Cinema heb ik heel vaak alleen gedaan, voor mij gaat dat bijvoorbeeld meer om de film zelf dan een avondje uit onder vrienden. (Tijdens mijn studentenjaren ging ik 3-5x per week naar de cinema :p)
 
Zo vaak ging ik niet, maar in mijn studententijd in Leuven (en zelfs nadien nog) ging ik geregeld wel eens alleen. Zo o.a. Tokyo Story, Gummo, Inland Empire, 4 Luni, 3 Saptamâni si 2 Zile, Solyaris, Spring Breakers, Drive, The Neon Demon, Climax, etc. alleen gezien. Films waarvoor ik geen andere gegadigden vond toen... :)
 
Zo vaak ging ik niet, maar in mijn studententijd in Leuven (en zelfs nadien nog) ging ik geregeld wel eens alleen. Zo o.a. Tokyo Story, Gummo, Inland Empire, 4 Luni, 3 Saptamâni si 2 Zile, Solyaris, Spring Breakers, Drive, The Neon Demon, Climax, etc. alleen gezien. Films waarvoor ik geen andere gegadigden vond toen... :)
Ah, een mens met een verfijnde smaak! Alleen reizen, alleen films gaan zien, alleen naar concerten gaan ... dat is allemaal dik oké hoor. Soms eigenlijk nog intenser dan met gezelschap.
 
Het moment op Graspop die de Deftones samenvat: de cameraman die een huilende vrouw in beeld neemt (duidelijke ontroert door de muziek) en een vriendin van mij die zegt ‘waarom moet die nu bleiten?’

Ik werd oprecht gelukkig om Chino zo te zien genieten.
 
Leuk weekend gehad. Donderdag tot maandag gebleven.

een aantal persoonlijke highlights en wat bemerkingen;

Donderdag;
-Death to all (altijd fantastisch!)
-Iron Maiden leuk om nog eens gezien te hebben, maar ze mogen nog eens met een thema setlist terugkomen... Waarom niet eens set met alleen materiaal van na 2000. Of alleen de 2 eerste albums... :) Het mag tegenwoordig wat interessanter hoor. Heb nu genoeg hun 'best of' songs gehoord...
-Mercyful Fate was cool om eens live te zien, ookal ken ik hun muziek niet goed.
Volbeat: tegenwoordig nogal meh, en ik voel mij eigenlijk al lang een beetje verraden door Caggiano die plots het grote geld koos bij de gehypte Denen ipv Anthrax te ondersteunen . Eerste 2 albums zijn wel cool hoor, maar daarna kwam de hype :/ Blij dat ik Volbeat nog in Hof Ter Lo heb kunnen zien voordat de clubs te klein werden. Dat is een beleving die ze nooit meer gaan afpakken van mij...

Vrijdag:
-Disillusion (eindelijk eens live kunnen zien , wel geen 'Dont go Any Further' gespeeld, lap!
-Paradise Lost eerste helft vd set -gfrgfrgfr.... anyways, altijd cool
-Megadeth tweede helft vd set -grfgrfgr..... het is de Megadave solo band tegenwoordig, maar oké, let's enjoy it while it lasts...
-Whitesnake: was wel cool, backup vocalists stoorden niet, zeer heavy basdrum sound wow, niet verwacht, en die drummer op die leeftijd met zo'n drumsolo, holyyy
-Within Temptation, mooie productie, goede sound, maar ik lijk toch af en toe backing tracks op te merken, hmmmm, en haar tjirp-chatter tussen de songs door kan toch wel irritant overkomen na een tijd.... sociaal incapabale Michiel -gehalte....
-Heilung: vrij mezmerizing, amai,... wat een atmosfeer, zeer hypnotiserend... Ni te lang blijven hangen, ik wil geen deel uitmaken van deze ATWA cult xD. Heel erg sterke 'Midsommar' vibes, doet mij psychologisch wel iets... thunderous drums from the core of the earth, heartbeat of mother nature enzo.... Maar ik dig het wel. Blijkbaar 3de show van 2022. Impressive..
Scorpions: zeer pre-produced set. Top productie, top sound, zangvocals ok, maar... je hoort wel dat Klaus Meine niet meer de jongste is, hij zou beter met een logopedist afspreken en een stage presence coach. Soms is hij echt zeer onverstaanbaar tussen de nummers door met dat dikke Duitse accent. In ieder geval zeer -wow gehalte van productie, maar toch voelde deze set wat levensloos aan...


Zaterdag
-Tribulation: ik mis de oude versie van deze band, mss wel origineler nu, maar toch...
-Blues Pills: klonk wel heel erg goed, leuke verassing
-Europe: lag het aan mij of klonken deze gasten meer metal als normaal? Amai, ik moet nog eens het nieuwe materiaal van deze band exploreren. En ja, ik blijf hun ultieme radio nostalgie nummer 'The Final Countdown' een fantastisch nummer vinden
-Walls Of Jericho: heftig! wat een pit!
-Down: cool show! Ik was een beetje verward over wat daar op het einde gebeurde, hebben ze hun instrumenten aan fans/muziektechs overgedragen tijdens dat nummer? huh? Was even niet aan het opletten, als dat zo is, hoe werkt dat, hoe ronden ze dat nummer af, wie dirigeert dit en zegt STOP ???? die bleven precies verder spelen :D
-Saxon: top, as always
-Devin Townsend: algemeen zeggen zijn nummers mij niet veel, maar wel cool dat ik hem eens March Of The Poozers en Love? heb horen spelen
-Judas Priest: njah, gezien de bassist weigert gefilmd te worden, lijkt dit zo nu echt wel de Rob Halford Priest Experience band... Voordeel is nu wel dat ze eindelijk nog eens de snellere Priest nummers uit de kast kunnen halen zo met dat jongere team op de battle axes...
-Korn: deeltje gezien, maar dan op naar...
-Decapitated: was eigenlijk niet van plan ze in de dag te zien, maar ik ben wel wat empathisch dus ik vond het een proper initiatief als ik naar de uitgestelde midnight show ging kijken. Was wel tof. Decapitated is niet meer dezelfde band als 20jaar terug, maar het is tegenwoordig wel een degelijke moderne groove tech metal band.

Zondag:

-Naglfar: yes! zeer coole show, goede start van de laatste graspop dag. Hun eerste Juni show (en algemeen maar hun 2de post-corona show). Spijtig wel dat ik geen Naglfar merch zag aan de merch stand... :(
-Evil Invaders: deftige band, ze vertrouwen op de retro gimmick, maar goede muziek wel ; speedy thrash... Deze ga ik zeer verder uitchecken!
-Destruction: jeeuj, eindelijk eens live gezien, nu heb ik de 4 grote Duitse Teutonic thrashers live kunnen zien (tenminste als Tankard mag meetellen naast Kreator en Sodom....)
-Alice Cooper; laatste 4 nummers van set gezien. Doet me niet veel, maar ik kan begrijpen dat dit een belangrijke figuur is in de shock rock cultuur...
-The Offspring: leuk om eindelijk een live te kunnen zien. Veel fans op de wei, amai. Gewoon veel groezrockers die hier aanwezig zijn, of houden metalheads gewoon heel erg van The Offspring ??? :D
-Deep Purple: Geen Steve Morse deze keer, maar wel nog altijd magnifiek, ze kunnen het nog altijd op Tram 7, bravo!!!
-Deftones: cool om eindelijk eens live te kunnen meemaken. Atmosferisch maar heavy. Het was wel duidelijk dat niet iedereen op de weide dit kon trekken. Toch blij dat ze hier hebben kunnen staan eindelijk. Laatste keer was Graspop 1997 !!!
-Sabaton: njah, you love it, you hate it, or... you just love the old stuff.... Je ziet wel dat ze het in hun hebben om festivals af te sluiten met overweldigende producties... Maar ik vind dat het wel tijd is om op de Maiden manier thema-setlists te beginnen gebruiken. Het hoofdstuk WW1 hebben we nu wel weer gehad. Ik vind dat het tijd is om nog eens naar het begin terug te keren.. Waarom niet een set met focus op hun eerste 3 albums met veel deep cuts. Zou nochtans evenveel volk trekken, is maar een gedacht....

Reign Of Terror
Wolfpack
Counterstrike
Stalingrad
Into The Fire
Purple Heart
Nuclear atack
Rise Of Evil
In The Name Of God
We Burn
Angels Calling
Back In Control
Light In The Black
Art Of War
Unbreakable
Talvisota
Panzerkampf
Union
Price Of A Mile
Firestorm

just imagine....
\,,/
 
Laatst bewerkt:
Leuk maar vermoeiend weekend gehad.
Korte samenvatting:

Donderdag pas tegen de vooravond aangekomen --> camping lag al bomvol. Gelukkige hadden twee vriendinnen een klein plekje vrij gehouden of het ging grote miserie worden.
. Dropkick Murphys / Stake: beide waren al bezig toen ik op de wei aankwam. Naar beide ff staan luisteren terwijl ondertussen ook wat rondkeek. Het was toch alweer een tijdje geleden van op een grote festivalweide te staan.
. Iron Maiden: Goede show. Kvond em beter dan de vorige keer, al zou dat ook kunnen zijn doordat ik toen op een niet al te beste plaats stond.
. Volbeat: Eerste keer dat een volledige show van hen zag. Goed, weinig op aan te merken, maar ook geen wow. Ideaal om de eerste avond toch opt gemakje af te sluiten.
. Bizkit Park: Men twee compagnons besloten om toch nog geen einde te maken aan de avond na Volbeat. Dusja, ik heb maar meegedaan :unsure:
Hitjes snel aan mekaar gespeel, goeie ambiance, precies een volwassen chirofuif. Maar best wel leuk op dat uur.

Vrijdag: Laat in de tent en niet veel later al wakker gebraden door de ingebouwde ovenfunctie van men tent. Geprobeerd nog zo lang mogelijk te rusten met men kop half buiten de tent in het beetje schaduw dat er was. Het bleek er uiteindelijk niet te doen en we zijn dan al maar tegen een uur of 11 richting de wei vertrokken. Ook omdat ik niet echt eten meehad en er op de camping zo goed als niets vinden was :wtf:
. Phil Campbell and the bastard sons: Altijd leuk om de dag te beginnen met wat Motorhead nummers terwijl ge flink een ceasar slaatje aant eten zijt!
. Tempt: staan luisteren, maar niet echt zeer aandachtig. Wel niets op aan te merken.
. Gloryhammer: Goed denk ik, maar niets memorabel aangezien ik me er niet veel meer van herinner.
. Steel Panther: altijd wel fan van deze mannen. Sowieso al een glam metal fan, dus zo in de namiddag int zonnetje wat gezever met best goeie muziek bij, gaat er zeker in. De volgende keer trek ik zelf één of andere flashy legging aan met een pruik op men kop. (ge moogt niet lachen met mensen, maar da meiske bij asian hooker kon er nu toch echt niet meer cliché asian hooker uitzien :unsure: )
. Black Label Society: Van achteraan de wei naar gekeken terwijl ik wat neerzat. De warmte begon al wat in men benen te slaan.
. Bullet for my valentine: Beetje hetzelfde als hiervoor. Van veraf bekeken, ondertussen wat eten en drinken en wat energie sparen voor de rest van de avond.
. Megadeth: na een pauze op de camping en een deugddoend douche om alle zonnecreme en stof weg te spoelen, halverwege deze mannen terug op de wei beland. Klonk wel goed, maar kheb natuurlijk niet alles gezien.
. Whitesnake: Niet gans gezien, wslk was ik weer iets aan het eten ... Niet slecht en niet goed denk ik aangezien ik er nog weinig van weet.
. Amenra: Tjah, er is ondetussen al zoveel over gezegd en geschreven, maar als fan van het euhm tweede uur (ontdekt op dour 2009 als ik me niet vergis) wou ik toch nog eens gaan zien. Khad er weinig verwachtingen bij omdat ik geen fan ben van hun laatste album en nog minder van gans de stubru gekte errond. Amenra was voor mij altijd iets om alleen naar te luisteren of in een klein zaaltje, kerk of zelfs eens op een kerkhof en een stuk wei zonder lichten in de winter. Een beetje alles behalve wat het tegenwoordig is (hun live sountrack bij The Mirror in Brugge was toen wel zeer vet). Het begin niet gezien, maar toen ik aankwam stond de Marquee vol tot buiten. Tjah, zo had ik er al niet veel zin in en leek het eerder op een hoop gedreun en gekrijs dat ergens uit een tent kwam dan het gevoel dat ik e vroeger bij kreeg. Kweet niet meer exact met welk nummer ze hebben afgesloten, maar toen kon ge al halverwege de tent gaan staan omdat de helft van het publiek weg gegaan is nadat ze net ervoor A solitary reign hadden gespeeld. Hun huidige status kon niet duidelijker zijn vond ik.
. Whitin Temptation: Vriendinnen wouden hier naar gaan kijken. Kdenk het eerste half uurtje gezien, maar echt geen fan van deze soort muziek.
. Heilung: In de namiddag had ik een paar tshirts gaan kopen en zonder dat ik de band kende, toch eentje gekocht omdat ik de print echt nice vond. Aangezien ik Within Temptation toch maar niets vond, besloten de groep waar ik wat merch van had gekocht eens te gaan checken.
Miljaar!! Hoe is het mogelijk dat ik deze groep nog niet kende. Voor mij zowel de ontdekking als hoogtepunt dit jaar. Het duurde niet lang eer ik ergens in de voorste regionen was en volledig in trance mee ten strijde trok. Net nog een ticketje gekocht voor hun show in november. Nu nog een gewaad vinden en wat makeup om ook gans men gezicht vol streepjes te tekenen :unsure:
. Scorpions: Na niet te weten wat me net was overkomen, toch nog ff Scorpions gaan zien. Wel fan van Mikkey Dee, dus opt gemakje dicht vooraan aan het ander podium gaan staan. Best wel goed nog voor die mannen hun leeftijd, al leek het alsof Klaus ieder moment een beroerte kon krijgen. Zen stem was tijdens de zang toch beter dan zen postuur 😅

Zaterdag: Terug veel te vroeg wakker van de warmte. gelukkig op tijd gaan slapen. Smeren, smeren, smeren!
Terug ergens vroeg op de wei terecht gekomen om te eten en te drinken. De eerste 3 band op de main waren vooral achtergrondmuziek en weet ik ng te weinig van om iets over te zeggen.
. Blues pills: goeie zang ,goeie muziek, voor mij perfect om opt gemakje terug in gang te komen al rechtstaand.
. Europe: Kende ik eig enkel maar van een paar hitjes en als ik eerlijk moet zijn, aangenaam verrast. Meer metal dan ik dacht en samen met de toch wel aanwezige synths, een mooi gebalanceerde set voor in de namiddag. Khad er een beetje een Van Halen gevoel bij toen ik die voor het eerst begon te ontdekken :D
. Fleddy Melculy: Vriendinnen wouden dit gaan zien. Even meegestapt, maar de metaldome zat al stampende vol en met die hitte hadden we echt geen zin om daarin te kruipen. Slechts enkele nummer blijven staan en dan een bandana gaan kopen om onder men pet te steken tegen die brandende zon in men hals.
. Foreigner: Goede degelijke show.
. Five finger death punch: Had ze nog niet gezien, dus was wel benieuwd. Best wel nog goed. Redelijk in your face muziek, maar ah, het begon al avond te worden en na die lamme dag in de zon mocht er wel wat beweging zijn.
. Judas Priest: Stond al aan deze kant van de main met het optreden ervoor, dus hier wat blijven staan. Ik merkte wel een grote volksverhuis op van links naar rechts, dus wat naar achteren opgeschoven. Toen was er muziek, maar geen beeld. Een beetje kak aangezien ge van zover praktisch niets zag. Ook maar eventjes gebleven want ik wou Opeth gaan zien.
. Opeth: Hier keek ik vandaag het hardst naar uit. Grote fan, goeie muziek en altijd leuke optredens ... deze dus ook! De wereld heeft meer Mikael nodig!
. Korn: Toen ik de tent buitenkwam bij Opeth, schrok ik van het weer. Plots 10 graden frisser en een wind. Even gaan afkoelen bij Korn, maar eig nooit echt fan geweest van hun muziek. Ik kreeg men klopje na drie kwartier fzo en ben dan aar gaan slapen.

Zondag: Heerlijk geslapen! Niets meer in men tent dat wel nog eet of drinkbaar was, dus again, vroeg naar de wei.
. Thunder / Crossfaith / Rival Sons: Khad zin om rustig te doen, dus vanop een afstand wat gevolgd. Wel ff ogen getrokken bij Crossfaith :wtf:
. Evil Invaders: Kende ik niet. Zag er visueel wel men ding uit en klonk best goed. Wat opgeschoven naar vooraan aan de hekkens aan de zijkant (waar de crowdsurfers terug op de wei kwamen) en me best goed geamuseerd. Niet overdreven veel volk, maar wel uitbundig. Toen ik ook nog opmerkte dat het vooral dezelfde mensen waren die passeerden na het crwdsurfen, ben ik er toch es enen gevolgd om mee te doen :D Best zalig haha! toch nog 3 keer terug gekeerd erna :p
. Destruction: Had deze ook nog niet gezien en content dat ik gaan kijken ben.
. Alestorm: Enkel de tweede helft ongeveer gezien. Waar ik dan grote fan ben van het hoopje gezever van Steel Panther, kon dit me toch niet echt bekoren. Het leek eerder op een fout feest op foor. Misschien ook wel omdat ik geen fan ben van de keltische klanken. Ondertussen een goei plekje zoeken voor Alice Cooper.
. Alice Cooper: Toch wel ferme show. Respect voor de kerel dat em op die leeftijd nog zo actief op het podium staat. Heeel erg genoten hiervan!
Oja, Nita Strauss kan mij zo hard krijgen :drool: Niets lekkerder dan zo een ferm blonde wariorgriet int zwart met een lekkere Ibanez in haar handen!
. The Offspring: Iets gaan eten en van achteraan gekeken. Hoe enorme fan ik als kind was van hun muziek op cd, ze hebben me live nooit echt kunnen bekoren. Ook deze keer vond ik er weinig aan. Nummertjes spelen, lame interactie, ... meh. Het viel beter mee dan hun laatste keren en het was vooral de nostalgie die het hem deed.
. Deep Purple: Hier keek ik naar uit! Grote fan van hun muziek en nog meer van hun instrumentale genialiteit. Het begon al goed met highway star, een van men favo nummers. Voor velen hoort het er mss niet thuis of is het te saai met de instrumentale intermezzo's, maar ik hou hier nu gewoon eenmaal van. Hoewel Steve er niet bij was, was Simon een waardige vervanger. Alleen even wennen aan die (prachtige) Les Paul bij DP. Van het begin tot het einde enorm genoten en de rest zal me worst wezen!
. Sabaton: Tijdens Deftones vrienden gaan helpen met materiaal naar de auto brengen en pas terug tegen dat Sabaton begonnen was. Nooit echt fan geweest, kheb het een kans gegeven, maar voor het einde toch terug naar de camping gegaan.

Een zeer geslaagde editie, veel goeds gehoord, nieuwe dingen ontdekt en terug dat gevoel om op een grote festivalwei te staan!
Wel echt te weinig sanitair op de camping en ook te weinig eten. De zondag viel het op de festivalweide ook wel op dat er plots veel langere rijen waren dan de eerdere dagen. Misschien dat de mensen minder gezweet hebben of zoals mij enkel (veel) bier gedronken hebben omdat het niet meer warm genoeg was om gratis water bij te vullen :unsure:
Zin om zelf men gitaar terug vast te pakken (corona aankoop) en te oefenen :D

Op naar volgend jaar met hopelijk opnieuw wat meer metalkennis dan deze keer.

Aja en es in de woordenboek opzoeken wat 'korte samenvatting' juist betekend :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben letterlijk 5 min in de tent geweest (en halfweg gestaan niet gewoon achteraan)

Had echt zoiets van wtf :wtf:
Misschien had ik van bij de start in de trip moeten zitten en het dan ook langer volhouden
 
De zangeres van Spiritbox moet ook niet onderdoen voor de zangeres van Jinjer. De soepelheid waarmee die van de ene stijl naar de andere ging. Straf.

Zondagavond nog de mannen van Crossfaith tegengekomen aan de halve liter bar op de main. Eventjes praatje meegemaakt en foto :) Down to earth gasten en redelijk klein qua gestalte.
 
Ik ben maar een paar minuten binnen geweest bij Heilung en het gaf me wel inzicht in de vikingen hun veroveringsdrang. Moest bij mij thuis de muziek zo slecht zijn, kzou ook alt op schok zijn.

Nee, echt hoegenaamd mijn ding niet. Het zal wel een totaalervaring zijn, maar daar had ik op die moment echt geen zin in.
 
Amai, ben ik blij da ik dit topic wa gevolgd heb want ben nu Spiritbox aant beluisteren. Da is echt EXTREEM geniaal. Courtney haar vocals zijn compleet gestoord. Van brute screams naar loepzuivere zang zonder moeite.
 
En wie heeft er allemaal Corona opgelopen?

Die post op reddit gezien van die dude met z'n 194 hoog risico contacten.
Wat anekdotisch bevestigd door m'n schoonbroer: zowel hij als de groep waar mee hij geweest is: allen positief (15 man).
 
En wie heeft er allemaal Corona opgelopen?

Die post op reddit gezien van die dude met z'n 194 hoog risico contacten.
Wat anekdotisch bevestigd door m'n schoonbroer: zowel hij als de groep waar mee hij geweest is: allen positief (15 man).
Op facebook ook veel voorbij zien komen, maar vele zullen al voor GMM besmet zijn geweest. Zelf niet ziek of enige symptomen opgemerkt en we zijn intussen toch een week ver...
 
De zangeres van Spiritbox moet ook niet onderdoen voor de zangeres van Jinjer. De soepelheid waarmee die van de ene stijl naar de andere ging. Straf.

Zondagavond nog de mannen van Crossfaith tegengekomen aan de halve liter bar op de main. Eventjes praatje meegemaakt en foto :) Down to earth gasten en redelijk klein qua gestalte.
Beste ontdekking van 2021 voor mij, Spiritbox.
En ik ben verslaafd aan een nummer van Decapitated met guest vocals van die zangeres van Jinjer
 
En wie heeft er allemaal Corona opgelopen?

Die post op reddit gezien van die dude met z'n 194 hoog risico contacten.
Wat anekdotisch bevestigd door m'n schoonbroer: zowel hij als de groep waar mee hij geweest is: allen positief (15 man).
Geen symptomen momenteel :)

Zijn er veel van die 15 ziek?
 
Terug
Bovenaan