Er zijn nog altijd zwakkeren die er effectief aan sterven. De opnames stijgen ook immens. Mijn rechtoverbuur is al 2 maand uit na een coronabesmetting met ziekenhuisopname. Zelf was het even uitzieken, maar niet voor iedereen…
Ik denk niet dat zwakkeren gaan rondlopen op massa events.
 
Inderdaad… 😞


En onmiddellijk bevestiging van de post van iamhollywood 😢

Er is een verschil met bewust ziek/positief binnen gaan, en wat ik zeg...

Bewust ziek gaan is ofc not done..

Maar ofwel test je of pas of whatever voor iemand binnen gaat, en probeer je te zorgen dat er niemand besmet binnen gaat (als ze op dat moment al positief testen). Logistiek ook niet haalbaar. Ik zie ze al staan testen (& wachten op resultaat) aan de ingang in de hitte van vrijdag of zaterdag Ofwel doe je zoals nu alles gewoon open en neem je er de kans op besmetting bij...
 
Ik denk niet dat zwakkeren gaan rondlopen op massa events.
Maar die kunnen wel in contact komen met mensen die op het massa event besmet geweest zijn (collega's, kindjes bij de grootouders etc). Vandaag kan je vb moeilijk zeggen 'ik kom niet naar de werkvloer want ik ben naar een massa event met hoge besmettingsgraad geweest' :p.
 
Maar die kunnen wel in contact komen met mensen die op het massa event besmet geweest zijn (collega's, kindjes bij de grootouders etc). Vandaag kan je vb moeilijk zeggen 'ik kom niet naar de werkvloer want ik ben naar een massa event met hoge besmettingsgraad geweest' :p.
Dat is ook waar.
 
Maar die kunnen wel in contact komen met mensen die op het massa event besmet geweest zijn (collega's, kindjes bij de grootouders etc). Vandaag kan je vb moeilijk zeggen 'ik kom niet naar de werkvloer want ik ben naar een massa event met hoge besmettingsgraad geweest' :p.
"Geen probleem, werk dan maar van thuis".

Gaat niet voor iedereen. Maar toch.
 
"Geen probleem, werk dan maar van thuis".

Gaat niet voor iedereen. Maar toch.
Bij ons wil men absoluut niet het nieuws halen met een corona-uitbraak op de werkvloer, wij moesten tot 3 weken terug nog altijd een mondmasker dragen, werden op de vingers getikt door de preventieadviseur als we met meer dan 3 personen in een vergaderzaal zaten en moesten zowel in de refter als op de buitenkoer (!) elk aan een tafel van 6 alleen gaan zitten. Maar als het op dat vlak aankomt schreeuwen de managers om naar kantoor te komen :p. Micromanagement was snel teruggekeerd naar de werkvloer ;).
 
Wat met uw ticket als je corona hebt? Wij gaan binnenkort ook naar een festival en zijn al €500 p.p. kwijt en 't moet nog beginnen.

In de huidige tijden zou de organisatie toch een refund kunnen doen indien je een positieve test kan voorleggen via de huisarts ofzo? Of is dat het geval?
Als je zelf ziek bent of positief bent vanwege corona lijkt me het beste om jouw tickets door te verkopen via TicketSwap, ik denk niet dat je van de organisatie een refund moet verwachten.
 
Als andere organisatoren slim zijn voeren ze een zelftest uit aan de ingang om gelijkaardige toestanden te voorkomen. Dit weekend staat een dagje Werchter op de planning, binnenkort Tomorrowland, ik hoop dat deze onze zomerreis niet in gedrang brengen :(.
Ja dat zou enorm slim zijn, een paar tienduizenden mensen hun tickets/bagage checken is nog niet genoeg werk, laat ze nog even testen en probeer dan maar eens kerngezonde mensen die misschien helemaal uit het buitenland komen de toegang te weigeren omdat ze een positieve test afleggen. Sommige mensen hebben precies echt blijvende schade na 2 jaar lockdowns en paniekzaaierij.
 
Als je zelf ziek bent of positief bent vanwege corona lijkt me het beste om jouw tickets door te verkopen via TicketSwap, ik denk niet dat je van de organisatie een refund moet verwachten.
Dan kan je toestanden van mensen die positief zijn zonder symptomen en toch gaan wel verwachten. Je zou toch een refund mogen verwachten, na alles wat er gebeurd is.
 
In onze groep van 20 man toch ook een man of 7 die het zitten had.
Wel allemaal geen zware klachten... Beetje een vettig hoestje, neus die toe zat en 2 man met koorts voor 1 dag.
Ik had die vettige hoest al van zaterdag maar dacht dat het was omdat ik met mijn zatte botten weer gerookt had, bleek ook een positieve test te zijn. Woensdag had ik al geen symptomen meer en vrijdag testte ik al negatief.

Het blijft toch ook wel een toevalligheid want bij ons waren er veel mensen die samen in 1 tent sliepen waarvan er maar 1 vd 2 postief was.
 
Ja, maar bij bijvoorbeeld Alicia Keys stonden er 500+ kaarten te koop waarvan zelfs gratis. Geraakten niet weg.
Een festival is anders natuurlijk.
Graspop ook trouwens. De week voor het festival kon je VIP combi's kopen aan de prijs van een dagticket.
 
Ja dat zou enorm slim zijn, een paar tienduizenden mensen hun tickets/bagage checken is nog niet genoeg werk, laat ze nog even testen en probeer dan maar eens kerngezonde mensen die misschien helemaal uit het buitenland komen de toegang te weigeren omdat ze een positieve test afleggen. Sommige mensen hebben precies echt blijvende schade na 2 jaar lockdowns en paniekzaaierij.
Dus die mensen die vandaag worden opgenomen of zelf komen te overlijden die doen er niet meer toe?
We zitten in een nieuwe golf, daar heeft niemand om gevraagd.
 
Wat met uw ticket als je corona hebt? Wij gaan binnenkort ook naar een festival en zijn al €500 p.p. kwijt en 't moet nog beginnen.

In de huidige tijden zou de organisatie toch een refund kunnen doen indien je een positieve test kan voorleggen via de huisarts ofzo? Of is dat het geval?

De maatregelen van de overheid waren vooral in functie van de ticketverkopers.

Een refund wanneer je positief test is niet voorzien, maar zou op zijn minst wel gemogen hebben.
Want je hebt zeer zeker gelijk dat er heel veel (niet iedereen gelukkig) gewoon positief naar binnen gaan, omdat ze geen 100 à 250 euro willen weggooien…

Bij Werchter of Tomorrowland krijg je je ticket binnen de seconde verkocht, maar bij andere events heb ik al heel veel dumpingprijzen zien passeren…
 
Ziek of niet ziek, dansen tedju!
Nope. In ons nabije omgeving iemand verloren aan COVID en een collega heeft last van long COVID (ook al hoort hij dat woord liever niet). Nog steeds geen conditie zoals voorheen en veranderde smaakzin, nochtans een sportieve gast van 30 jaar.
Dus ziek = thuisblijven, verdorie!
 
Om het terug over het festival te hebben:
Ik vond het ook een enorm pluspunt dat aan elke toog,behalve De halvelitertent, jupiler 0,0 was te krijgen. Geen idee of zoiets standaard is op evenementen tegenwoordig maar op Genk On Stage bvb afgelopen weekend alleszins niet.
Altijd ook goed gekoeld, paar keer zelfs een verse uit de frigo gehad omdat die dat uitstonden al wat warm waren geworden. En ook nog es 33cl ipv 25 voor dezelfde prijs.
 
Terug
Bovenaan