Geslaagde eerste Graspop en toch een beetje mijn liefde voor metal/punk teruggevonden sinds mijn jeugdige skatertijd :tongue:.
Hadden een appartement in Retie ter beschikking dus konden gelukkig met de fiets steeds heen en weer. Alleen maakte mijn dynamo zo'n hels REEEEEE lawaai dat ik bijna de hele terugweg onder vuur lag met commentaar :laugh:.

Donderdag: Mastodon, Powerwolf, Dropkick Murphys, Iron Maiden en Volbeat
Vrijdag: Steel Panther, Black Label Society, Bullet for my valentine, Jinjer vanuit de ferrywheel, Megadeth, stukje Whitesnake en Within Temptation
Zaterdag: Foreigner, Ugly Kid Joe, Good Riddance, Saxon, Lagwagon, Judas Priest, Korn (helaas maar 1 nummer)
Zondag: Evil Invaders, Skillet, Alestorm, Alice Cooper, The Offspring, Deep Purple en Deftones

Helaas Korn (mijn nummer 1 to-see) moeten missen door een telefoontje van het thuisfront dat de hond een maagkanteling had gehad en asap geopereerd moest worden met grote kans op overlijden, dus meteen naar huis gefietst (ze heeft het gelukkig gehaald en is voor de komende dagen bij de DA).

Toppunten waren Evil Invaders, Steel Panther en Lagwagon waar ik een tijdje in de mosh gestaan heb.
Deftones twijfelachtig, Chino z'n stem was met momenten rotslecht.
Achteraf gezien jammer dat ik Jinjer heb gemist.

Voor de rest volgepropt met Metalgras en pepersaus :biglaugh:
Ik vond alle frietjes, en zeker de kramen aan de inferno camping, eigenlijk echt fucking subliem trouwens. Ook de pulled pork burger aan de Jupiler en de halve kip met patatjes aan de tribunes waren de moeite. De foodtrucks vond ik way overpriced voor wat ik daar uit zag komen.
 
Laatst bewerkt:
Deftones was heerlijk. Ik was wel verschoten van de gitarist, ik dacht eerst dat het Carpenter was die 50kg vermagerd is.
Fire From The Gods ook vette show en kende ik nog niet. Daarna Bury Tomorrow met een massa aan crowd surfers. Zalig om te zien.

Veel volk wel de zondag maar op zich altijd gemakkelijk vanvoor kunnen staan en nog steeds genoeg plaats hebben.
 
Echt niemand die While She Sleeps de moeite vond? Alle 4 dagen op livestream gevolgd en voor mij zeker één van de betere.
Ook erg veel hard rock op mainstage deze keer. Echt moeten zoeken voor leuke bands op de livestream in vergelijking met andere jaren.

Wou ze ook wel zien,maar was te laat op de wei ervoor.

Ben blij dat het weer is meegevallen ondanks de warmte.
Hoofddeksel en water drinken zoals aanbevolen kan geholpen hebben in het feit dat ik het wel kon verdragen.
Heb het met In Flames paar jaar geleden veel moeilijker gehad,dat was wel minder warm maar vond het toen veel drukkender.
Zaterdagavond waaide er toch een licht briesje over de wei.
Had gisteren toch ff het gevoel dat het toch nog ging regenen maar het is bij wat gedruppel gebleven gelukkig.

Qua traffic ook wel niet veel hinder gehad,zaterdagmiddag wel wat file gehad bij afslag van autosnelweg omdat ze er aan't werken waren.
Donderdag bij aankomst waar ik me parkeer ook wat moeten aanschuiven.Maar voor de rest altijd vlot aangekomen en kunnen wegrijden.

Catering ook wel ok,alleen jammer dat het vrij duur is.

We kunnen klagen over de prijs (tickets,catering,merchandise,...) zoveel we willen,het zal alleen maar duurder en duurder gaan worden.
 
Echt niemand die While She Sleeps de moeite vond? Alle 4 dagen op livestream gevolgd en voor mij zeker één van de betere.
Ook erg veel hard rock op mainstage deze keer. Echt moeten zoeken voor leuke bands op de livestream in vergelijking met andere jaren.
Keer checken de komende dagen, moet wel iets voor mij zijn normaal (+ welkom op BG :love:) .
 
Wou ze ook wel zien,maar was te laat op de wei ervoor.

Ben blij dat het weer is meegevallen ondanks de warmte.
Hoofddeksel en water drinken zoals aanbevolen kan geholpen hebben in het feit dat ik het wel kon verdragen.
Heb het met In Flames paar jaar geleden veel moeilijker gehad,dat was wel minder warm maar vond het toen veel drukkender.
Zaterdagavond waaide er toch een licht briesje over de wei.
Had gisteren toch ff het gevoel dat het toch nog ging regenen maar het is bij wat gedruppel gebleven gelukkig.

Qua traffic ook wel niet veel hinder gehad,zaterdagmiddag wel wat file gehad bij afslag van autosnelweg omdat ze er aan't werken waren.
Donderdag bij aankomst waar ik me parkeer ook wat moeten aanschuiven.Maar voor de rest altijd vlot aangekomen en kunnen wegrijden.

Catering ook wel ok,alleen jammer dat het vrij duur is.

We kunnen klagen over de prijs (tickets,catering,merchandise,...) zoveel we willen,het zal alleen maar duurder en duurder gaan worden.

Veel bandshirts/tourshirts die aan 40€ stonden ook, heeft me ook wel tegengehouden om een of meerdere te kopen.

Had in de metal market al 25 betaald voor een deftige pet dus nog eens 40 voor een shirt was over budget jammer genoeg.

4 dagen rondgelopen met een klein rugzakje en camelbak erin, was met momenten toch ook een zeer goeie keuze. Heeft toch gezorgd dat ik aantal liter water extra gedronken heb gedurende het weekend
 
Enkel de donderdag geweest, volgende gezien:

Toxic Shock
Lalma (bon, 3 nummers, vond het echt brak)
Celeste
Death To All
Enthroned
Dropkick Murphys
Iron Maiden (voor de encores vertrokken naar de volgende band)
Baroness


Toxic Shock/Celeste vond ik echt geniaal. Spijt dat ik maar de laatste 3-4 nummers van Baroness heb gezien
 
Keer checken de komende dagen, moet wel iets voor mij zijn normaal (+ welkom op BG :love:) .
Thanks! Had vroeger een account op 9Lives maar blijkbaar ergens verloren gegaan.
Waar komt de cult liefde voor Steel Panther overal eigenlijk vandaan? Op risico van veel backlash vond ik hun performance precies een slechte versie van Manowar vroeger.
 
Thanks! Had vroeger een account op 9Lives maar blijkbaar ergens verloren gegaan.
Waar komt de cult liefde voor Steel Panther overal eigenlijk vandaan? Op risico van veel backlash vond ik hun performance precies een slechte versie van Manowar vroeger.
Lekker foute boel, wellicht net dezelfde reden dat Alestorm zo fel wordt bejubeld? Dat zijn bands die niet gekend zijn voor hun fenomenale muzikale prestaties, maar het "bier en tieten"-gehalte is zodanig groot dat het plezant wordt.
 
Micharl Starr heeft dat terzijde wel echt een dijk van een stem hoor, en Satchel is ook geen sukkelaar. Maar waarom zou hun publiek hen serieus nemen als ze dat zelf niet doen?
 
Weeral eens 4 dagen overleefd.
Door de hitte, mijn alcoholgebruik, het feit dat het 4 volle dagen waren en de organisatie die elk jaar iets meer richting geldgewin en weg van comfort gaat ligt de nadruk echt wel op overleven... Alles doet pijn, man man man.

Soit here we go!
Muzikaal:
- Beste vh weekend: Mercyful Fate, was da oO beste dak in járen zag!
- Uitstekend, zoals altijd: Priest! Saxon! Death! Bütcher! Evil Invaders! Destruction! Dying Fetus!
- Heel goed, boven de verwachting: Walls of Jericho, A Day to Remember
- Goed, zonder meer: Deep Purple (iets te veel instrumentale nummers en dus wat te gezapig voor een zondagavond), Alestorm (dik feest, muzikaal 2 keer niks, maar gewoon heel plezant), Eisbrecher, Good Riddance
- Nog wel ok maar toch beneden de verwachtingen gebleven: Iron Maiden, The Offspring, Dropkick Murphys… bij alle 3: ik heb ze al (veel) beter geweten, zowel qua set als qua performance.
- Ik verwachte niks en het was toch iets beter dan verwacht: Korn, Sabaton
- Ik verwachte niks en het was zelfs slechter dan dat: Scorpions, Deftones
- Beneden de verwachtingen en gewoon niet goed: Lagwagon, Dimmu Borgir (al kan dat aan mijn plaats in de marquee gelegen hebben), Megadeth (het is jaren geleden dat ik Dave nog met zo weinig goesting op een podium zag staan)

Qua organisatie:
- veel te weinig toiletten, iets wat al jaren een probleem is maar waar gewoon niks aan gedaan wordt.
- de wildgroei aan halve liter tenten, toevallig allemaal dicht bij een podium: marketing gewijs prachtig, met dit weer een dikke schande imo.
- die trechter aan de jupiler stage... wie verzint zoiets?
- de merchandise stand: 5 mensen aan die stand voor duizenden klanten... dat ging daar voor geen meter vooruit.
- inkom en ticket inruilen: veel beter geregeld dan vroeger
- metaltown ligt ondertussen echt wel te ver van de wei (2,5 km) en dat voel ik heel goed aan mijn voeten, miljaar
 
Micharl Starr heeft dat terzijde wel echt een dijk van een stem hoor, en Satchel is ook geen sukkelaar. Maar waarom zou hun publiek hen serieus nemen als ze dat zelf niet doen?
Zonder hun gimmick zijn ze ook gewoon de zoveelste heavy metalband en spelen ze misschien nog altijd in lokale clubs ipv op mainstages over heel Europa.
Geniale Ozzy tribute van hen trouwens :D
 
While She Sleeps was inderdaad erg goed! Niet echt mijn favoriete stijl, maar zowel het publiek als de band hadden er zin in om de Main stages stevig te openen.
 
Is er eigenlijk al eens iemand alleen naar graspop geweest? Zou dat te doen zijn? :unsure:
Ik kijk elk jaar naar de opnames achteraf, en dan pikt het altijd om volgend jaar zelf eens te gaan. Alleen heb ik geen metaal-liefhebbende vrienden en mijn vriendin zou niet anders dan een blok aan mijn been zijn :D
 
- de merchandise stand: 5 mensen aan die stand voor duizenden klanten... dat ging daar voor geen meter vooruit.

Ging goed vooruit, tot dat wij vooraan stonden en werd het midden plots genegeerd.... ik ben uit frustratie afgebold, maar een kennis van de vriendin die naast mij stond, heeft wel kunnen bestellen, voor ons allen dan. Waarom er iets aan doen als het toch verkoopt...

Is er eigenlijk al eens iemand alleen naar graspop geweest? Zou dat te doen zijn? :unsure:
Ik kijk elk jaar naar de opnames achteraf, en dan pikt het altijd om volgend jaar zelf eens te gaan. Alleen heb ik geen metaal-liefhebbende vrienden en mijn vriendin zou niet anders dan een blok aan mijn been zijn :D

Vroeger veel alleen gegaan... Ik zie niet in waarom dat niet te doen zou zijn... de sfeer is vriendelijk, althans op de weide :)
 
Is er eigenlijk al eens iemand alleen naar graspop geweest? Zou dat te doen zijn? :unsure:
Ik kijk elk jaar naar de opnames achteraf, en dan pikt het altijd om volgend jaar zelf eens te gaan. Alleen heb ik geen metaal-liefhebbende vrienden en mijn vriendin zou niet anders dan een blok aan mijn been zijn :D
Officieel niet, officieus eigenlijk wel... Wij zitten met heel veel volk samen op de camping maar ik ben een wanderer dus ik fladder van de ene stage naar de andere terwijl de meeste van mijn vrienden mainstage volk zijn. Ook weer een heleboel leuke gesprekken gehad met compleet onbekenden. Graspop loopt vol sociale, praatgrage mensen dus ik denk dat het perfect te doen moet zijn om echt alleen te gaan eigenlijk. Enkel de camping lijkt me maar niks op je eentje maar ik zou het voor een dag een proberen.

Ging goed vooruit, tot dat wij vooraan stonden en werd het midden plots genegeerd.... ik ben uit frustratie afgebold, maar een kennis van de vriendin die naast mij stond, heeft wel kunnen bestellen, voor ons allen dan. Waarom er iets aan doen als het toch verkoopt...
Ik heb mijn Bütcher shirt betaald in halve liters... De mensen voor me in de rij laten aanschuiven en zelf 2 keer heen en weer om bier gegaan. Heeft een klein uur geduurd.
Aan Mercyful Fate merch ben ik niet geraakt, dat duurde echt te lang. Stuk Maiden gemist hierdoor zelfs.
 
Die merchandise-stand is al jaren een grote grap. Veel te weinig personeel, slechtwerkende bancontactbakjes, twijfelende mensen die zich honderd keer bedenken en die medewerkers evenveel keer over en weer laten lopen... Dat kan toch allemaal veel efficiënter.
Waarom moet dat ook georganiseerd worden door zo'n Duitse firma? Er zaten daar mensen bij die amper Engels spraken :wtf:
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Is er eigenlijk al eens iemand alleen naar graspop geweest? Zou dat te doen zijn? :unsure:
Ik kijk elk jaar naar de opnames achteraf, en dan pikt het altijd om volgend jaar zelf eens te gaan. Alleen heb ik geen metaal-liefhebbende vrienden en mijn vriendin zou niet anders dan een blok aan mijn been zijn :D

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik ga dus ook alleen,kan sommige van mijn vrienden (zondag zijn die meegekomen) alleen maar overtuigen voor 1 dagje terwijl ik combi ga.

Dus nu ook 3 dagen op mijn eentje rondgesloft,voordeel is dus dat je dan kunt gaan zien wat je wilt en vertrekt wanneer je wilt natuurlijk.
Nadeel is dat je niet veel alcohol kunt verbruiken natuurlijk maar ik ben sowieso al gene drinker,ben al na 2 of 3 pinten zat denk ik.
Heb nu max 2 alcoholische consumpties per dag gehad,voor de rest water of frisdrank/Red Bull.

Ik rij ook wel altijd op en af naar huis omdat ik het te zot vind om op uw eentje te kamperen of het veel te duur vind om ergens iets af te huren.
Zou graag wel compagnie hebben daarvoor om bv bungalowtje in de buurt af te huren en kosten te delen.

Alcatarz wil ik ook wel eens doen maar dat ligt al wat ver voor op en af te crossen.
 
Volgend jaar mogelijk ook "alleen" naar Graspop, maar ik ken daar meestal wel wat volk dat er rondloopt. Of eens een BG-meeting doen, kan ook wel eens plezant zijn. De meeste concerten bezoek ik alleen, maar zeker op de kleinere concerten (geen Sportpaleizen) loopt er wel wat volk rond dat ik ken. Of je geraakt aan de praat met mensen. Het is een cliché dat vaak wordt herhaald over "metalvolk", maar ik bespeur zelden vijandigheid op zo'n metalgebeuren. Accidentjes gebeuren en je zal misschien een tr00 metal kvlt-warrior tegenkomen die op poserjacht gaat, al zijn dat uitzonderingen.
 
Tof om te horen. Zou idd sowieso voor één dag gaan. Dat moet nog wel meevallen om alleen rond te lopen.
 
Ben vrijdag alleen naar Pinkpop geweest voor Metallica omdat de vriendin het niet zag zitten met haar rug. Ticketje nog last minute kunnen verkopen op TicketSwap en dan naar Landgraaf vertrokken. Prima te doen, altijd wel een sociale Hollander in de buurt.
 
Terug
Bovenaan