Grand Theft Auto 6

Grand Theft Auto VI

Ik hoop toch vooral dat ze qua verhaal er meer emotie en spanning in steken zoals bij RDR2 dan het eerder luchtige en cartooneske GTA5.

Als de wereld even dynamisch, gedetailleerd en immersive oogt en aanvoelt als RDR2 met huidige nextgen graphics en een meeslepend verhaal, dan wordt dit gewoon een topspel.

Niks verwachten van een game dat al meer dan 10jaar onderweg is. Waarvan de laatste van de producer een meesterwerk was, 5j terug en nog steeds een beter totaalpakket is dan de meeste "topgames" die nu worden uitgebracht... Is toch maar een beetje vreemd.. maar bon.

Niks verwachten van een game dat al meer dan 10jaar onderweg is. Waarvan de laatste van de producer een meesterwerk was, 5j terug en nog steeds een beter totaalpakket is dan de meeste "topgames" die nu worden uitgebracht... Is toch maar een beetje vreemd.. maar bon.
Maar als je ziet hoeveel er veranderd en verbeterd is de laatste jaren (AI bv) dan kan GTA 6 toch niets vernieuwend bijbrengen of RDR overtreffen?

De game is dan ook al 10 jaar onderweg door meerdere wisselingen in management. Mensen die de hele reeks bouwde die nu ontevreden genoeg zijn om de reeks te verlaten etc...

Als zwaar GTA fan en als iemand die toch een zwakke plek heeft voor Miami/FL ben ik enorm enthousiast en hoop ik op veel, maar toch hou ik mijn hartje vast. Ze hebben geld geroken bij Rockstar, en dat geld zit in GTA Online. Niet in een top singleplayer story.

Ik moet zeggen dat ik hier toch ook niet zo hard naar uitkijk. Grotendeels is dat persoonlijk, omdat enorme open world games me steeds minder aanspreken, zeker als het gewoon een realistische hedendaagse setting is. Ik had GTA5 nog eens opgestart op de PS5 maar was het na een tiental uur een beetje beu omdat de gameplay ondertussen een beetje ouwbollig aanvoelt. Ze gaan daar toch veel aan moeten sleutelen om het terug fris te krijgen.

Maar het ligt ook er aan dat veel van de creatieve breinen achter de GTA reeks ondertussen de deur achter zich dicht getrokken hebben bij Rockstar. Ben ook benieuwd hoe de humor en maatschappelijke kritiek nog gaat overkomen in een tijd waar de polarisering al zo ver gaat in het dagelijkse leven dat het moeilijk wordt om nog op een gevatte manier tegen schenen te trappen.

Als zwaar GTA fan en als iemand die toch een zwakke plek heeft voor Miami/FL ben ik enorm enthousiast en hoop ik op veel, maar toch hou ik mijn hartje vast. Ze hebben geld geroken bij Rockstar, en dat geld zit in GTA Online. Niet in een top singleplayer story.
Idem.
Maar goed zijn allemaal speculaties tot we het uiteindelijke spel te zien krijgen.

Eerlijk gta V heb ik het minst van al gespeeld, gta 4 vond ik leuker meer realistisch.
Same! Het bewegen van uw wagen wanneer die airbourne was trok op niets in GTA V. En zoveel meer details i.v.m. IV.

Ik hoop toch vooral dat ze qua verhaal er meer emotie en spanning in steken zoals bij RDR2 dan het eerder luchtige en cartooneske GTA5.

Als de wereld even dynamisch, gedetailleerd en immersive oogt en aanvoelt als RDR2 met huidige nextgen graphics en een meeslepend verhaal, dan wordt dit gewoon een topspel.
Akkoord, maar dan mogen ze het heel simpele (aim, lock and shoot) combat systeem wel aanpassen. Dat vond ik zo lame aan RDR2 dat ik content was dat het uitgespeeld was. Enige uitdaging mag wel en een strakker uitgewerkt cover systeem o.i.d. had leuk geweest, want voor de rest is het wel 'realistisch'.

GTA is voor mijn persoonlijk nooit echt de top tier ervaring geweest. Als kind veel gespeeld en was altijd wel tof, maar er zijn andere games die ik echt veel liever speel. Ik zal GTA VI als deze goed blijkt te zijn ooit zeker wel eens spelen, wie weet zelf day one... zeg nooit nooit... maar echt naar uit kijken of hyped er voor zijn ben ik niet. Had er nooit geen nieuwe uitgekomen had ik er ook niet van wakker gelegen, het zijn voor mij leuke games, maar ook niet meer dan dat. (En ik heb nochtans meer dan 200 uur RDR2 gespeeld)

Allez, we kunnen beginnen aftellen.

Trailer staat al klaar op YouTube, met een lengte van 1:31 minuten. Ongeveer even lang als de eerste van GTAV (1:25).

Zelfde hier. Dit kan een absolute banger worden die nog maar eens het niveau van Rockstar bevestigd. Of dit kan de bevestiging zijn dat er in de afgelopen 10 jaar te veel dingen zijn gebeurd waardoor ze het niveau niet meer kunnen halen.

Akkoord, maar dan mogen ze het heel simpele (aim, lock and shoot) combat systeem wel aanpassen. Dat vond ik zo lame aan RDR2 dat ik content was dat het uitgespeeld was. Enige uitdaging mag wel en een strakker uitgewerkt cover systeem o.i.d. had leuk geweest, want voor de rest is het wel 'realistisch'.

Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik RDR2 een 9,5/10 geef en geen 10/10, het vaak wat ongelukkige shooting/handling. Als ze dat kunnen aanpakken scoren ze zeker punten.

En idd, die idiote vliegende auto's achterwege laten. Stuntjumps horen bij GTA, maar dat draaien en keren tijdens jumps of die compleet onrealistische jumps vanaf bergen ed zijn compleet onnodig.

Noem mij een Rockstar game die op release niet vernieuwend, beneden niveau of overhyped was. :unsure:

Ik ben volledig mee. Laat maar komen.

Laatst bewerkt:
Noem mij een Rockstar game die op release niet vernieuwend, beneden niveau of overhyped was. :unsure:

Ik ben volledig mee. Laat maar komen.
GTA: London misschien :unsure: Het is 'even' geleden maar ik dacht dat die niet super goed werd ontvangen. :p

Ben zelf wel hyped... het blijft GTA. Blijft altijd leuk om door de wereld te reizen en chaos veroorzaken.

Terug
Bovenaan